Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Chojna

Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej

Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej ( symbol SK)

Naczelnik Wydziału: Agata Leczyk
tel. 91 414 10 35 wew. 53
 
e-mail: aleczyk@chojna.pl

Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej należy w szczególności:

  1. przeprowadzanie kontroli w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych  gminy Chojna, zgodnie z Regulaminem kontroli wewnętrznej
    w zakresie:
  1. ustalenie stanu faktycznego i porównanie go ze stanem wymaganym zawartym w normach prawnych, technicznych, ekonomicznych, regulaminach i procedurach,
  2. ustalenie przyczyn i źródeł powstawania nieprawidłowości,
  3. sformułowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych,
  4. zobowiązanie jednostki do podjęcia działań mających na celu wyeliminowanie nieprawidłowości,
  5. monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych,
  6. przestrzegania zasad i procedur przyjętych w danej jednostce oraz ich zgodności ze standardami kontroli zarządczej ogłoszonymi przez Ministra Finansów
  1. przeprowadzanie kontroli z zakresu sprawdzenia sposobu wydatkowania przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, udzielonych dotacji na realizację zadań gminy,
  2. sporządzanie rocznych planów kontroli oraz rocznych informacji z przeprowadzonych kontroli,
  3. prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaniem uprawnień właścicielskich przez Burmistrza w spółkach z udziałem Gminy Chojna,
  4. sporządzania protokołów kontroli i zaleceń pokontrolnych,
  5. nadzór nad realizacją wniosków i zaleceń pokontrolnych z kontroli wewnętrznej i kontroli zewnętrznych;
  6. wykonywania kontroli doraźnych,
  7. wspieranie burmistrza w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze,
  8. badanie poprawności wykonywanych zadań przez pracowników z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami,
  9. współpraca z zewnętrznymi instytucjami przeprowadzającymi kontrolę w Urzędzie,
  10. wdrażanie i nadzór nad funkcjonowaniem adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli  zarządczej w Urzędzie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
  11. pełnienie funkcji koordynatora ds. kontroli zarządczej

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Bartosz Dłubak 20-05-2019 07:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Monika Adamczyk 27-03-2019
Ostatnia aktualizacja: Bartosz Dłubak 21-05-2019 22:32