Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Chojna

U/VI/USC-13 WPISANIE DO POLSKICH KSIĄG AKTU STANU CYWILNEGO SPORZĄDZONEGO ZA GRANICĄ

 

WPISANIE DO POLSKICH KSIĄG AKTU STANU CYWILNEGO SPORZĄDZONEGO ZA GRANICĄ

 

Podstawa prawna: art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264 - tekst jednolity).

 


I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) sporządzonego za granicą. 
  2. Załączniki:
    • oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego
  3. Dokumenty do wglądu:
    • dokumenty stwierdzające tożsamość wnioskodawcy ( w przypadku paszportu wymagane jest potwierdzenie zameldowania)

II. OPŁATY:
Opłata skarbowa:

  • za wydaną decyzję - 50 zł.

Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miejskiego w Chojnie lub w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Gminy Chojna – Bank Spółdzielczy w Chojnie 43 9370 0007 0000 0664 2000 0058.

III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Do miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (symbol - USC), tel. 91-4141398.
e-mail usc@chojna.pl

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie* za  pośrednictwem USC w Chojnie.  Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

*Opłata skarbowa:
Odwołanie nie podlega opłacie.

VI. UWAGI:

  1. Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której akt dotyczy lub krewni.
Wnioskodawcy muszą posiadać zameldowanie na pobyt stały na terenie miasta i gminy Chojna.

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Radziszewski 12-07-2012 10:08
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 12-07-2012
Ostatnia aktualizacja: Łukasz Malaga 16-07-2014 13:03