Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Chojna

U/VII/USCO-02 UTRATA DOWODU OSOBISTEGO

 

UTRATA DOWODU OSOBISTEGO 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139 poz. 993 z późn. zm.)

 

 

I. WYMAGANE DOKUMENTY

1.       Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego 

 II. OPŁATY:

Opłat nie pobiera się.

 

 

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Niezwłocznie. 

 

IV. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY: 

 

Referat Spraw Obywatelskich (symbol - USCO), pokój nr 6, tel. 91-414-10-35 wew. 71

V. TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

VI. INNE INFORMACJE ISTOTNE DLA SPRAWY:

Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy lub właściwą ze względu na miejsce pobytu polską placówkę konsularną. Organy te wydają zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu, oraz powiadamiają o tym przy użyciu dostępnych środków, w szczególności telefaksu lub poczty elektronicznej, organ, który wydał dowód osobisty, w celu unieważnienia dokumentu.

Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana wystąpić niezwłocznie o wydanie nowego dokumentu do właściwego organu gminy.

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Mariusz Hadrzyński 14-02-2006 13:21
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Monika Adamczyk 17-09-2012 13:45