Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

DIR.5 Wydanie/zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Karta usługi Nr DIR.5

Urząd Miejski w Chojnie

  1. Nazwa usługi:

Wydanie/zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

  1. Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – dalej ooś (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 2373 z późn. zmianami),
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r., poz. 1839),
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dalej kpa (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zmianami),
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 1546 z późn. zmianami).

 

  1. Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie/zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz jako załączniki do wniosku:

    1. w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko sporządzony zgodnie z art. 66 i art. 74a ustawy ooś, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ww. ustawy - kartę informacyjną przedsięwzięcia,
    2. w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia sporządzoną zgodnie z art. 62a ustawy ooś,
    3. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś,

3a) mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3 a pkt 1 ww. ustawy,

    1. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem ust. 1a ustawy ooś,
    2. w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ustawy ooś, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji,
    3. analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 716 z późn. zmianami).

Uwaga – zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, nie jest obecnie możliwe złożenie wszystkich załączników do wniosku wyłącznie w formie elektronicznej (patrz art. 74 ust. 1 i ust. 2 ustawy ooś).

Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania/zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w punkcie 4). W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w punkcie 4), w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

Jeżeli klient działa przez pełnomocnika, dodatkowo należy przedłożyć:

  1. oryginał pełnomocnictwa pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  2. dowód wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo od każdego stosunku pełnomocnictwa.

 

  1. Formularze wniosków i druki do pobrania:

Druk nr 1 – wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,

Druk nr 2 – wniosek o zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Druk nr 3 – oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania od decyzji.

Druk można również pobrać w miejscu załatwienia sprawy, tj.

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna,

pok. nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter) lub pok. nr 9 (parter).

 

  1. Sposób dostarczenia dokumentów:

    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki: /6u96c5hmwj/SkrytkaESP, 
    2. Przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu,
    3. Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy Urzędu.

 

  1. Opłaty:

205 zł – opłata skarbowa za wydanie/zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa).

Opłatę skarbową należy uiścić na następujący rachunek bankowy:

Gmina Chojna, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna, Bank Spółdzielczy w Chojnie, nr 43 9370 0007 0000 0664 2000 0058.

Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można dokonać również kartą w Urzędzie Miejskim w Chojnie.

  1. Termin załatwienia spraw:

Do dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku, z zastrzeżeniem art. 35 § 5 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, zgodnie z którym do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. poz. 2320), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów :

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna

pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)

tel. 91 414 10 35 wew. 69, fax 91 414 11 17

godziny urzędowania: poniedziałek- piątek: 7:15-15:15

 

  1. Tryb odwoławczy:

Zażalenie na postanowienie, w którym organ stwierdza obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia oraz sporządzenia raportu o oddziaływaniu rozpatrywanej inwestycji na środowisko wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

Odwołanie od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

  1. Inne informacje:

  1. Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia (art. 73 ust. 1 ustawy ooś).
  2. W przypadku braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
  3. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego (art. 74 ust. 2 ustawy ooś).
  4. Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia (art. 62a ust. 2).
  5. Autorem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku zespołu autorów - kierującym tym zespołem powinna być osoba, która:
    1. ukończyła, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie na kierunkach związanych z kształceniem w zakresie:
      • nauk ścisłych z dziedzin nauk chemicznych,
      • nauk przyrodniczych z dziedzin nauk biologicznych oraz nauk o Ziemi,
      • nauk technicznych z dziedzin nauk technicznych z dyscyplin: biotechnologia, górnictwo i geologia inżynierska, inżynieria środowiska,
      • nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych z dziedzin nauk rolniczych, nauk leśnych lub
    2. ukończyła, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, studia pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, i posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracach w zespołach autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko lub była co najmniej pięciokrotnie członkiem zespołów autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko.
  6. W przypadku stwierdzenia w drodze postanowienia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, organ wydaje postanowienie o zawieszeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (art. 63 ust. 5 ustawy ooś).
  7. Jeżeli w terminie 3 lat od dnia zawieszenia postępowania, strona nie złoży raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, żądanie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uważa się za wycofane (art. 63 ust. 5a ustawy ooś).
  8. Jeżeli liczba stron postępowania przekracza 10, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej (art. 74 ust. 3 ustawy ooś w związku z art. 49 kpa).
  9. Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach organ właściwy do jej wydania zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu, w ramach którego przeprowadza ocenę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (art. 79 ust. 1 ustawy ooś).
  10. W przypadku zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 87 ustawy ooś, stosuje się przepisy dotyczące wydania decyzji środowiskowej. Przepis art. 155 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że zgodę wyraża wyłącznie strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, lub podmiot, na którego została przeniesiona decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.
  11. W przypadku przedsięwzięcia wykraczającego poza obszar jednej gminy, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaje wójt, burmistrz, prezydent miasta, na którego obszarze właściwości znajduje się największa część terenu, na którym ma być realizowane to przedsięwzięcie, po zasięgnięciu opinii wójta, burmistrza, prezydenta miasta właściwego dla pozostałego terenu, na którym ma być realizowane to przedsięwzięcie (art. 75 ust. 4 ustawy ooś).

 

  1. Rejestr zmian:

Osoba aktualizująca kartę: Magdalena Rusek

Data aktualizacji: 05.01.2022


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Magdalena Kuflowska

Data wytworzenia:
05 sty 2022

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
24 lut 2022, godz. 09:36

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
24 lut 2022, godz. 09:36