GN.26 Oddanie nieruchomości w trwały zarząd
Karta usługi Nr GN.26
Urząd Miejski w Chojnie
-
Nazwa usługi:
Oddanie nieruchomości w trwały zarząd
-
Podstawa prawna:
art. 18, art. 43-45, art.49a, art.82-91 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U z 2021r., poz.1899), ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021, poz.735).
- Wymagane dokumenty:
- pisemny wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd z określeniem celu, na jaki ma być wykorzystywana /oryginał/.
- statut jednostki /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/.
- w przypadku złożenia wniosku o oddanie w trwały zarząd nieruchomości niezabudowanej, w celu realizacji inwestycji dokumenty potwierdzające możliwość, ze względów przestrzennych, realizacji planowanego zamierzenia /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/.
- w przypadku wniosku o oddanie części nieruchomości w trwały zarząd mapa z zaznaczeniem terenu objętego wnioskiem i określeniem wnioskowanej powierzchni nieruchomości (budynek, działka) /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/.
-
Formularze wniosków i druki do pobrania:
Druk jest również do pobrania w miejscu załatwienia sprawy tj.
Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna,
Pok. Nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter) lub pok. nr 8 (parter)
-
Sposób dostarczenie dokumentów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki: /6u96c5hmwj/SkrytkaESP,
- Przesłać pocztą tradycyjną,
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy,
- Przesłać faksem na nr 91 414-11-17 lub pocztą elektroniczną na adres: info@chojna.pl
-
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej (zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 litera h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). Ustanowienie trwałego zarządu jest odpłatne.
Opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się wg stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej na podstawie jej wartości, poprzez sporządzenie operatu szacunkowego przez rzeczoznawcę majątkowego.
-
Termin załatwienia spraw:
Do 1 miesiąca od daty złożenia wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od daty złożenia wniosku .
-
Miejsce złożenia dokumentów :
Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna
pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)
tel. 91 4141035 wew. 48, fax 91 4141117
godziny urzędowania:
poniedziałek- piątek: 7:15-15:15
-
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna w terminie czternastu dni od
dnia otrzymania decyzji. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może
zrzec się prawa wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Skutkiem zrzeczenia się odwołania jest niemożność zaskarże-nia decyzji i wniesienia skargi do sądu administracyjnego. Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania (art. 127 § 1 i 2, art. 127a oraz art. 129 § 1 i 2 kodeksu postępowania administracyjnego).
-
Inne informacje:
Brak
-
Rejestr zmian:
Osoba aktualizująca kartę: Aneta Brzezińska
Data aktualizacji: 10.01.2022
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
GN.26 Wniosek oddanie w trwały zarząd (DOCX, 18.46Kb) | 2022-04-04 12:52:05 | 9 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
|
2022-04-04 12:51:26 | 0 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Aneta Brzezińska Data wytworzenia:
10 sty 2022
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
04 kwi 2022, godz. 12:51
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
04 kwi 2022, godz. 12:52