Obwieszczenie nr DIR.6220.15.2021.MR o zmianie zakresu i nazwy przedsięwzięcia oraz o ponownym wystąpieniu o opinię do RDOŚ, PPIS i PGW WP w przedmiocie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie farm fotowoltaicznych o mocy do 20 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działce nr 327/10 położonej w obrębie Strzelczyn w gminie Chojna.
Chojna, dnia 5 października 2021 r.
DIR.6220.15.2021.MR
Obwieszczenie
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dalej kpa (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zmianami), w związku z art. 64 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko – dalej ooś (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 247 z późn. zmianami),
w związku z toczącym się postępowaniem w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wszczętym na wniosek Inwestora – PVE 179 Sp. z o. o.,
zawiadamiam strony postępowania
- o zmianie dotychczasowego zakresu i nazwy przedsięwzięcia polegającego na budowie farm fotowoltaicznych o mocy do 38 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działce nr 327/10 położonej w obrębie Strzelczyn w gminie Chojna na przedsięwzięcie polegające na budowie farm fotowoltaicznych o mocy do 20 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działce nr 327/10 położonej w obrębie Strzelczyn w gminie Chojna
- o ponownym wystąpieniu organu prowadzącego postępowanie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryfinie oraz Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie o opinię co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiego obowiązku – o określenie zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko ww. przedsięwzięcia.
Wnioskodawca w piśmie z dnia 22 września 2021 r., które wpłynęło do tut. Urzędu w dniu 24 września 2021 r. poinformował, że w związku z weryfikacją informacji na potrzeby uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia o elementy wskazane przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie, postanowił zmniejszyć:
- moc całkowitą przedsięwzięcia do 20 MW,
- liczbę paneli do 90 000 sztuk,
- liczbę inwerterów do 280 sztuk.
- liczbę stacji transformatorowych do 20 sztuk,
- liczbę magazynów energii do 20.
Ograniczona została również powierzchnia terenu z około 25 ha do około 18 ha.
Strony postępowania mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy oraz składać uwagi i wnioski w Wydziale Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami Urzędu Miejskiego w Chojnie (pok. nr 9) w dniach i godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku od 7.15 – 15.15.
W związku z ogłoszeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii związanego z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, do czasu odwołania tego stanu, w celu zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie należy uprzednio kontaktować się z pracownikiem Wydziału Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami Urzędu Miejskiego w Chojnie prowadzącym przedmiotowe postępowanie.
Jednocześnie, na podstawie art. 36 kpa zawiadamiam, że z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zostanie ona załatwiona w terminie do dnia 31 grudnia 2021 r. Zgodnie z art. 36 § 1 kpa, stronie przysługuje prawo do wniesienia ponaglenia, na zasadach określonych w art. 37 kpa. Ponaglenie powinno zawierać uzasadnienie.
Art. 10 § 1 kpa: Organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Art. 49 kpa:
§ 1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.
§ 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Art. 74 ust. 3 ooś: Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 kpa.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
07 10 2021 07 23 48 obwieszczenie nr dir.6220.15.2021.mr (PDF, 840.08Kb) | 2021-10-07 07:23:48 | 65 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Magdalena Kuflowska Data wytworzenia:
07 paź 2021
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
07 paź 2021, godz. 07:23
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
07 paź 2021, godz. 07:23