Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ds. obsługi finansowej budżetu (VAT) w Wydziale Finansowo-Księgowym Urzędu Miejskiego w Chojnie

Chojna, dnia 9 czerwca 2025 r.
OR.2110.1.2.2025

OGŁOSZENIE O NABORZE
Burmistrz Gminy Chojna ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. obsługi finansowej budżetu (VAT) w Wydziale Finansowo-Księgowym
Urzędu Miejskiego w  Chojnie

  1. Nazwa i adres jednostki:

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna

  1. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. nieposzlakowana opinia;
  5. wykształcenie wyższe ekonomiczne;
  6. co najmniej 3 letni staż pracy,
  7. podstawowa znajomość przepisów z zakresu:
  1. ustawy o samorządzie gminnym,
  2. ustawy o pracownikach samorządowych,
  3. ustawy o finansach publicznych,
  4. ustawy o podatku od towarów i usług,
  5. rozporządzenia Ministra Finansów w  sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
  6. ustawy Ordynacja podatkowa,
  7. ustawy o rachunkowości,
  8. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
  9. ustawy o ochronie danych osobowych,
  10. ustawy Kodeks cywilny,
  11. ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
  1. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość oprogramowania Ms Office (Word, Excel);
  2. umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych;
  3. umiejętność skutecznej komunikacji i pracy w zespole, umiejętność precyzyjnego formułowania myśli w mowie i na piśmie;
  4. samodzielność, zaangażowanie, punktualność, pracowitość, sumiennosć, staranność, wysoka kultura osobista;
  5. gotowość do pracy w terenie.
  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. prowadzenie ewidencji księgowej obciążeń z tytułu umów dzierżawy i najmu (DZG, LOK - ewidencja analityczna );
  2. uzgadnianie kont z rejestrem przypisów i odpisów oraz uzgadniania przypisów należnego podatku od towarów i usług VAT w zakresie umów dzierżaw i najmu;
  3. należyta windykacja należności w zakresie umów dzierżaw i najmu;
  4. prowadzenie ewidencji księgowej (rejestrów) sprzedaży i zakupu zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług VAT;
  5. uzgadnianie na koniec każdego miesiąca rejestru sprzedaży z księgowością analityczną w zakresie podziałek klasyfikacji budżetowej;
  6. sporządzanie deklaracji podatkowych VAT–7 i terminowe rozliczanie się z Urzędem Skarbowym w Gryfinie;
  7. współpraca z pracownikami poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego w zakresie spraw dotyczących podatku od towarów i usług VAT;
  8. sporządzanie wniosków o wydanie interpertacji indywidualnej do Krajowej Informacji Skarbowej;
  9. sporządzanie przynajmniej raz na kwartał wykazów dłużników, porównywanie obciążeń z właściwymi wydziałami merytorycznymi w zakresie umów dzierżaw i najmu;
  10. realizacja wniosków o udostępnienie informacji publicznej w zakresie kompetencji wydziału;
  11. kontrola dowodów księgowych bezgotówkowych i gotówkowych pod względem formalno – rachunkowym;
  12. należyte przechowywanie akt, ewidencji i rejestrów;
  13. przekazywanie dokumentów księgowych do archiwum w sposób zgodny z przepisami;
  14. wykonywanie innych czynności doraźnie zleconych przez przełożonego, a wynikających z rodzaju umówionej pracy.
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Miejsce pracy:

  1. Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna;
  2. biuro mieści się na drugim piętrze budynku; budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych i przystosowanych toalet;
  3. pełny wymiar czasu pracy.

Stanowisko pracy:

  1. praca z wykorzystaniem urządzeń biurowych (komputer, drukarka, skaner, czytnik kodów kreskowych, kserokopiarka, fax, telefon, niszczarka), wymagająca umiejętności systematycznego realizowania spraw oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  2. wyjazdy w teren w celu przeprowadzenia czynności kontrolnych dotyczących zagadnień podatku VAT,
  3. sytuacje stresowe;
  4. obsługa petentów.
  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  1. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem;
  2. kwestionariusz osobowy - kompletnie wypełniony i opatrzony własnoręcznym podpisem;
  3. kserokopie świadectw pracy (jeśli kandydat takie posiada) lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy;
  4. kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
  5. kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
  6. w przypadku kandydatów chcących skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.  2 ustawy o pracownikach samorządowych, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
  7. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z  praw publicznych;
  8. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  9. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  10. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru;
  11. oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w  naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Chojnie.

Kwestionariusz osobowy i oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym, odręcznym podpisem (wzory do  pobrania na stronie bip.chojna.pl zakładce: "Oferty pracy - Dokumenty rekrutacyjne").

  1. Termin i miejsce składania dokumentów

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 czerwca 2025 r. godz. 1515 w siedzibie Urzędu Miejskiego – Biuro Obsługi Interesanta lub przesłać za pomocą operatora pocztowego na  adres: Urząd Miejski, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na  wolne stanowisko urzędnicze ds. obsługi finansowej budżetu (VAT)”.
  2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  1. Inne informacje

  1. Kandydaci zakwalifikowani do dalszego etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub  drogą elektroniczną, o terminie, miejscu oraz godzinie rozpoczęcia testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
  2. Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
  3. Kandydat wyłoniony w drodze naboru zobowiązany jest przed zatrudnieniem do przedłożenia:
  1. aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  2. zaświadczenia o stanie zdrowia pozwalającego na pracę na określonym stanowisku.
  1. Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2024 r., poz. 1135) obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 w/w ustawy.
  2. Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie po przeprowadzonym naborze umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chojna.pl.) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Jagiellońskiej 4, 74-500 Chojna.
  3. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
  4. Oferty kandydatów wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, którym nie  zostało zaproponowane zatrudnienie przechowywane są przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał w danej procedurze naboru. Kandydaci wymienieni w protokole z przeprowadzonego naboru, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia upływu okresu 3 miesięcy, o którym mowa wyżej, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
  5. Oferty pozostałych kandydatów przechowywane są do czasu ogłoszenia wyników naboru danej procedury naboru. Kandydaci, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników naboru, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
  6. Dodatkowe informacje można uzyskać u Skarbnika Gminy - nr  telefonu 91 4141035 wew. 55.

Burmistrz Gminy Chojna
mgr Barbara Rawecka

 

Klauzula informacyjna
dla kandydata do pracy dotycząca ochrony danych osobowych

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27  kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.  Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Chojnie jest Burmistrz Gminy Chojna, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna, tel. 91 414 10 35, e-mail: info@chojna.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod@chojna.pl, tel. 91 414 12 95 wew. 53 lub listownie na adres podany w pkt 1.
  3. Dane osobowe kandydata na wolne stanowisko urzędnicze przetwarzane są w celu przeprowadzenia rekrutacji wskazanej w ofercie pracy, na podstawie art. 22 1 ustawy z dnia 26  czerwca 1974 Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2018 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO. Podanie niniejszych danych osobowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Pozostałe dane osobowe (np.  wizerunek) przetwarzane są na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Podanie dobrowolnych danych nie ma wpływu na  możliwość udziału w rekrutacji.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, tj.  przez okres 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji.
  5. Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
  1. prawo dostępu do danych osobowych,
  2. prawo sprostowania danych,
  3. prawo do usunięcia danych,
  4. prawo ograniczenia przetwarzania,
  5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  6. prawo do cofnięcia zgody,
  7. prawo do przenoszenia danych.
  1. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym do  wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  2. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  3. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Monika Adamczyk

Data wytworzenia:
09 cze 2025

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
09 cze 2025, godz. 14:52

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
09 cze 2025, godz. 14:52