Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ds. obsługi finansowej budżetu (VAT) w Wydziale Finansowo-Księgowym Urzędu Miejskiego w Chojnie
Chojna, dnia 9 czerwca 2025 r.
OR.2110.1.2.2025
OGŁOSZENIE O NABORZE
Burmistrz Gminy Chojna ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. obsługi finansowej budżetu (VAT) w Wydziale Finansowo-Księgowym
Urzędu Miejskiego w Chojnie
-
Nazwa i adres jednostki:
Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna
-
Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
nieposzlakowana opinia;
-
wykształcenie wyższe ekonomiczne;
-
co najmniej 3 letni staż pracy,
-
podstawowa znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o podatku od towarów i usług,
- rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
- ustawy Ordynacja podatkowa,
- ustawy o rachunkowości,
- rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- ustawy Kodeks cywilny,
- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Wymagania dodatkowe:
- znajomość oprogramowania Ms Office (Word, Excel);
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych;
- umiejętność skutecznej komunikacji i pracy w zespole, umiejętność precyzyjnego formułowania myśli w mowie i na piśmie;
- samodzielność, zaangażowanie, punktualność, pracowitość, sumiennosć, staranność, wysoka kultura osobista;
- gotowość do pracy w terenie.
-
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie ewidencji księgowej obciążeń z tytułu umów dzierżawy i najmu (DZG, LOK - ewidencja analityczna );
- uzgadnianie kont z rejestrem przypisów i odpisów oraz uzgadniania przypisów należnego podatku od towarów i usług VAT w zakresie umów dzierżaw i najmu;
- należyta windykacja należności w zakresie umów dzierżaw i najmu;
- prowadzenie ewidencji księgowej (rejestrów) sprzedaży i zakupu zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług VAT;
- uzgadnianie na koniec każdego miesiąca rejestru sprzedaży z księgowością analityczną w zakresie podziałek klasyfikacji budżetowej;
- sporządzanie deklaracji podatkowych VAT–7 i terminowe rozliczanie się z Urzędem Skarbowym w Gryfinie;
- współpraca z pracownikami poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego w zakresie spraw dotyczących podatku od towarów i usług VAT;
- sporządzanie wniosków o wydanie interpertacji indywidualnej do Krajowej Informacji Skarbowej;
- sporządzanie przynajmniej raz na kwartał wykazów dłużników, porównywanie obciążeń z właściwymi wydziałami merytorycznymi w zakresie umów dzierżaw i najmu;
- realizacja wniosków o udostępnienie informacji publicznej w zakresie kompetencji wydziału;
- kontrola dowodów księgowych bezgotówkowych i gotówkowych pod względem formalno – rachunkowym;
- należyte przechowywanie akt, ewidencji i rejestrów;
- przekazywanie dokumentów księgowych do archiwum w sposób zgodny z przepisami;
- wykonywanie innych czynności doraźnie zleconych przez przełożonego, a wynikających z rodzaju umówionej pracy.
-
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy:
- Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna;
- biuro mieści się na drugim piętrze budynku; budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych i przystosowanych toalet;
- pełny wymiar czasu pracy.
Stanowisko pracy:
- praca z wykorzystaniem urządzeń biurowych (komputer, drukarka, skaner, czytnik kodów kreskowych, kserokopiarka, fax, telefon, niszczarka), wymagająca umiejętności systematycznego realizowania spraw oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu;
- wyjazdy w teren w celu przeprowadzenia czynności kontrolnych dotyczących zagadnień podatku VAT,
- sytuacje stresowe;
- obsługa petentów.
-
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
-
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem;
- kwestionariusz osobowy - kompletnie wypełniony i opatrzony własnoręcznym podpisem;
- kserokopie świadectw pracy (jeśli kandydat takie posiada) lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- w przypadku kandydatów chcących skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru;
- oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Chojnie.
Kwestionariusz osobowy i oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym, odręcznym podpisem (wzory do pobrania na stronie bip.chojna.pl zakładce: "Oferty pracy - Dokumenty rekrutacyjne").
-
Termin i miejsce składania dokumentów
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 czerwca 2025 r. godz. 1515 w siedzibie Urzędu Miejskiego – Biuro Obsługi Interesanta lub przesłać za pomocą operatora pocztowego na adres: Urząd Miejski, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. obsługi finansowej budżetu (VAT)”.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
-
Inne informacje
- Kandydaci zakwalifikowani do dalszego etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną, o terminie, miejscu oraz godzinie rozpoczęcia testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
- Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru zobowiązany jest przed zatrudnieniem do przedłożenia:
- aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- zaświadczenia o stanie zdrowia pozwalającego na pracę na określonym stanowisku.
- Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2024 r., poz. 1135) obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 w/w ustawy.
- Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie po przeprowadzonym naborze umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chojna.pl.) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Jagiellońskiej 4, 74-500 Chojna.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Oferty kandydatów wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, którym nie zostało zaproponowane zatrudnienie przechowywane są przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał w danej procedurze naboru. Kandydaci wymienieni w protokole z przeprowadzonego naboru, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia upływu okresu 3 miesięcy, o którym mowa wyżej, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
- Oferty pozostałych kandydatów przechowywane są do czasu ogłoszenia wyników naboru danej procedury naboru. Kandydaci, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników naboru, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
- Dodatkowe informacje można uzyskać u Skarbnika Gminy - nr telefonu 91 4141035 wew. 55.
Burmistrz Gminy Chojna
mgr Barbara Rawecka
Klauzula informacyjna
dla kandydata do pracy dotycząca ochrony danych osobowych
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Chojnie jest Burmistrz Gminy Chojna, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna, tel. 91 414 10 35, e-mail: info@chojna.pl
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod@chojna.pl, tel. 91 414 12 95 wew. 53 lub listownie na adres podany w pkt 1.
- Dane osobowe kandydata na wolne stanowisko urzędnicze przetwarzane są w celu przeprowadzenia rekrutacji wskazanej w ofercie pracy, na podstawie art. 22 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2018 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO. Podanie niniejszych danych osobowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Pozostałe dane osobowe (np. wizerunek) przetwarzane są na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Podanie dobrowolnych danych nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, tj. przez okres 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji.
- Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
- W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do cofnięcia zgody,
- prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Monika Adamczyk Data wytworzenia:
09 cze 2025
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
09 cze 2025, godz. 14:52
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
09 cze 2025, godz. 14:52