Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

SKF.10 Umorzenie zaległości, odroczenie terminów płatności, rozłożenie na raty spłat należności podatkowych i innych należności do których zastosowanie mają przepisy Ordynacji podatkowej

Karta usługi Nr SKF.10

Urząd Miejski w Chojnie

  1. Nazwa usługi:

Umorzenie zaległości, odroczenie terminów płatności, rozłożenie na raty spłat należności podatkowych i innych należności do których zastosowanie mają przepisy Ordynacji podatkowej

 

  1. Podstawa prawna:

Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2021 r., poz. 1540)

 

  1. Wymagane dokumenty:

Wniosek wraz ze wskazaniem ulgi (umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności) i uzasadnieniem wskazującym na wystąpienie ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego.

Ponadto wniosek powinien zawierać podpis podatnika lub osoby reprezentującej podatnika, a ponadto PESEL lub NIP (w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą)

Załączniki:

    1. dokumenty, będące w posiadaniu wnioskującego, potwierdzające okoliczności wskazane we wniosku (np. dokumenty potwierdzające dochody, ponoszone wydatki, lub inne mogące przyczynić się do załatwienia sprawy).
    2. w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, jeżeli ulga stanowić będzie pomoc publiczną) należy przedłożyć wszelkie informacje wymagane przez przepisy dotyczące postępowania w sprawach dotyczących udzielenia pomocy publicznej.

 

  1. Formularze wniosków i druki do pobrania:

Wniosek o umorzenie zaległości, odroczenie terminów płatności, rozłożenie na raty spłat należności podatkowych i innych należności do których zastosowanie mają przepisy Ordynacji podatkowej.

Druk jest również do pobrania w miejscu załatwienia sprawy tj.

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna,

pok. nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter) lub pok. nr 27 (II piętro)

 

  1. Sposób dostarczenia dokumentów:

    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki: /6u96c5hmwj/SkrytkaESP,
    2. Przesłać pocztą za pośrednictwem operatora publicznego ( np. Poczta Polska, Inpost itp.)
    3. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy,

 

  1. Opłaty:

Brak

 

  1. Termin załatwienia sprawy:

W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania ( art.139 § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 )

  1. Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna

pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)

tel. 91 4141035 wew. 42, fax 91 4141117

godziny urzędowania:

poniedziałek-piątek: 7:15-15:15

 

  1. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

  1. Inne informacje:

Brak

 

  1. Rejestr zmian:

Osoba aktualizująca kartę: Ewa Kłapouch

Data aktualizacji: 17.01.2022


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
25 02 2022 10 40 58 wniosek w sprawie odroczenia umorzenia rozlorzenia 91011 (DOCX, 20.22Kb) 2022-02-25 10:40:58 68
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Ewa Kłapouch

Data wytworzenia:
17 sty 2022

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
25 lut 2022, godz. 10:40

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
25 lut 2022, godz. 10:41