SO.7 Wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
Karta usługi Nr SO 7
Urząd Miejski w Chojnie
-
Nazwa usługi:
Wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
-
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz.735 ze zm.).
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).
-
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz wniosku o wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
- Załączniki do wniosku:
- kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
- wykaz posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych uwzględniający ilość i wartość sprzedaży napojów alkoholowych,
- Oryginały dokumentów należy przedstawić do wglądu.
- W przypadku ustanowienia pełnomocnika należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
-
Formularze wniosków i druki do pobrania:
- Załącznik nr 1 - wniosek o wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
- Druki możliwe są do pobrania również w miejscu załatwienia sprawy tj.
- Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna – pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta - parter,
- Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 2, 74-500 Chojna – pokój Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych – parter.
-
Sposób dostarczenia dokumentów m.in.:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki: /6u96c5hmwj/SkrytkaESP,
- Przesłać przesyłką za pośrednictwem operatora publicznego – poczty polskiej,
- Złożyć osobiście lub przez pełnomocnika w urzędzie w godzinach jego pracy.
-
Opłaty:
- Opłata za wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych wnoszona na rachunek gminy, wynosi:
- 1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
- 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
- 2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18 % alkoholu.
- Za złożony dokument pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł. Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa:
- poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
-
Termin załatwienia spraw:
Do 30 dni.
-
Miejsce złożenia dokumentów :
Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna
Pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)
Tel. 91 414 10 35wew. 52, fax 91 414 11 17
godziny urzędowania:
7:15 – 15:15
-
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
-
Inne informacje:
- Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
- likwidacja punktu sprzedaży,
- upływ terminu ważności zezwolenia,
- zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,
- zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
- niezłożenia w ustawowym terminie oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonania opłaty w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wzywa się do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni od daty otrzymania wezwania. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku.
- Przedsiębiorca może otrzymać zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych z terminem na wyprzedaż nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.
- Po otrzymaniu zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych można wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.
-
Rejestr zmian:
Osoba aktualizująca kartę: Paweł Zatorski
Data aktualizacji: 12.01.2022
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Paweł Zatorski Data wytworzenia:
12 sty 2022
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
25 mar 2022, godz. 10:44
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
25 mar 2022, godz. 10:44