Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

SO.7 Wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

Karta usługi Nr SO 7

Urząd Miejski w Chojnie

  1. Nazwa usługi:

Wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

 

  1. Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz.735 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).

 

  1. Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony formularz wniosku o wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
  2. Załączniki do wniosku:
  1. kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
  2. wykaz posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych uwzględniający ilość i wartość sprzedaży napojów alkoholowych,
  1. Oryginały dokumentów należy przedstawić do wglądu.
  2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

 

  1. Formularze wniosków i druki do pobrania:

  1. Załącznik nr 1 - wniosek o wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
  2. Druki możliwe są do pobrania również w miejscu załatwienia sprawy tj.
  1. Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna – pokój nr 2 Biuro Obsługi  Interesanta - parter,
  2. Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 2, 74-500 Chojna – pokój Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych – parter.

 

  1. Sposób dostarczenia dokumentów m.in.:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki: /6u96c5hmwj/SkrytkaESP,
  2. Przesłać przesyłką za pośrednictwem operatora publicznego – poczty polskiej,
  3. Złożyć osobiście lub przez pełnomocnika w urzędzie w godzinach jego pracy.

 

  1. Opłaty:

  1. Opłata za wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych wnoszona na rachunek gminy, wynosi:
  1. 1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
  2. 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
  3. 2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18 % alkoholu.
  1. Za złożony dokument pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł. Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa:
  1. poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  2. udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

  1. Termin załatwienia spraw:

Do 30 dni.

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów :

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna

Pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)

Tel. 91 414 10 35wew. 52, fax 91 414 11 17

godziny urzędowania:

7:15 – 15:15

 

  1. Tryb odwoławczy:

Od wydanej decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 

  1. Inne informacje:

  1. Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
  1. likwidacja punktu sprzedaży,
  2. upływ terminu ważności zezwolenia,
  3. zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,
  4. zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
  5. niezłożenia w ustawowym terminie oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonania opłaty w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach.
  1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wzywa się do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni od daty otrzymania wezwania. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku.
  1. Przedsiębiorca może otrzymać zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych z terminem na wyprzedaż nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.
  1. Po otrzymaniu zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych można wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.

 

  1. Rejestr zmian:

Osoba aktualizująca kartę: Paweł Zatorski

Data aktualizacji: 12.01.2022


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Paweł Zatorski

Data wytworzenia:
12 sty 2022

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
25 mar 2022, godz. 10:44

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
25 mar 2022, godz. 10:44