SO.9 Utrata dowodu osobistego
Karta usługi Nr SO.9
Urząd Miejski w Chojnie
-
Nazwa usługi:
Utrata dowodu osobistego
-
Podstawa prawna:
Podstawa Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 816, ze zm) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2020 r., poz. 31) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. ( Dz. U 2021r., poz.1865) w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz. U. z 2019r., poz. 400).
-
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek osoby zgłaszającej - utratę lub uszkodzenia dowodu osobistego.
-
Formularze wniosków do pobrania:
Wniosek- zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, druk do pobrania miejscu załatwienia sprawy tj. Urząd Miejski w Chojnie ul. Jagiellońska 2, 74-500 Chojna, Wydział Spraw Obywatelskich, Biuro Dowodów Osobistych – parter oraz w Biurze Obsługi Interesantów ul. Jagiellońska 4, 74-500, pokój nr 2 (parter)
-
Sposób dostarczenia.
-
złożyć osobiście w siedzibie urzędu biuro dowodów osobistych,
-
drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePuap, adres skrzynki:
/6u96c5hmj/Skrzynka ESP
-
Opłaty
Nie podlega opłacie.
-
Termin załatwienia sprawy.
Niezwłocznie.
-
Miejsce złożenia dokumentów.
Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 2, 74-500 Chojna, Biuro Dowodów Osobistych, tel. 4141035, wew.71,
-
Tryb odwoławczy.
Nie przysługuje.
10. Inne informacje:
- Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej RP.
- Zgłoszenia można również dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki:/6u96c5hmwj/SkrytkaESP
- Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej RP można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
- Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej RP można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
- Posiadacz dowodu osobistego może zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
- Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
- Posiadacz dowodu osobistego może zgłosić Policji utratę dowodu osobistego w wyniku przestępstwa. Wtedy nie musi już ponawiać takiego zgłoszenia w urzędzie.
- Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał w urzędzie osobistego zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego. Jeżeli zgłoszenie nastąpiło w formie dokumentu elektronicznego, w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu wydaje się na żądanie.
- 9Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. W przypadku zawiadomienia organu uprawnionego do prowadzenia dochodzeń albo wszczęcia przez ten organ z urzędu czynności dotyczących nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego, albo wydania decyzji (decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych stwierdzającej naruszenie przepisów o ochronie danych w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych posiadacza dowodu osobistego), posiadacz dowodu osobistego może zgłosić osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy w celu unieważnienia posiadanego dowodu osobistego.
Zgłoszenia dokonuje się na formularzu zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Można je dokonać również w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty. - druk do pobrania na miejscu na stanowisku dowodów osobistych.
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania zgłoszenia.
Utratę dowodu osobistego można głosić w swoim banku. Bank przekazuje informację o utracie dowodu innym bankom, operatorom komórkowym i wielu różnym firmom.
- Rejestr zmian:
Osoba aktualizująca kartę: Jolanta Moczek
Data aktualizacji: 14.01.2022
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego (PDF, 894.67Kb) | 2022-07-22 15:33:09 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Jolanta Moczek Data wytworzenia:
14 sty 2022
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
22 lip 2022, godz. 15:30
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
22 lip 2022, godz. 15:33