Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

SO.9 Utrata dowodu osobistego

Karta usługi Nr SO.9

Urząd Miejski w Chojnie

  1. Nazwa usługi:

Utrata dowodu osobistego

  1. Podstawa prawna:

Podstawa Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 816, ze zm) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2020 r., poz. 31) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. ( Dz. U  2021r., poz.1865) w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz. U. z 2019r., poz. 400).

  1. Wymagane dokumenty

Wypełniony wniosek osoby zgłaszającej - utratę lub uszkodzenia dowodu osobistego.

  1. Formularze wniosków do pobrania:

Wniosek- zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, druk do    pobrania   miejscu załatwienia sprawy tj. Urząd Miejski w  Chojnie  ul.  Jagiellońska 2, 74-500 Chojna, Wydział Spraw Obywatelskich, Biuro Dowodów Osobistych – parter oraz w Biurze Obsługi Interesantów ul. Jagiellońska 4, 74-500, pokój nr 2 (parter)

  1. Sposób dostarczenia.

  • złożyć osobiście w siedzibie urzędu biuro dowodów osobistych,

  • drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePuap, adres skrzynki:

/6u96c5hmj/Skrzynka ESP

  1.  Opłaty

Nie podlega opłacie.

  1. Termin załatwienia sprawy.

Niezwłocznie.

  1. Miejsce złożenia dokumentów.

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 2, 74-500 Chojna, Biuro Dowodów Osobistych, tel. 4141035, wew.71,

  1. Tryb odwoławczy.

Nie przysługuje.

10. Inne informacje:

  1. Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej RP.
  2. Zgłoszenia można również dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki:/6u96c5hmwj/SkrytkaESP
  3. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej RP można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
  4. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej RP można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
  5. Posiadacz dowodu osobistego może zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego   za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
  6. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
  7. Posiadacz dowodu osobistego może zgłosić Policji utratę dowodu osobistego w wyniku przestępstwa. Wtedy nie musi już ponawiać takiego zgłoszenia w urzędzie.
  8. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał w urzędzie osobistego zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego. Jeżeli zgłoszenie nastąpiło w formie dokumentu elektronicznego, w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu zaświadczenie o utracie lub   uszkodzeniu dowodu wydaje się na żądanie.
  9. 9Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. W przypadku zawiadomienia organu uprawnionego do prowadzenia dochodzeń albo wszczęcia przez ten organ z urzędu czynności dotyczących nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego, albo wydania decyzji (decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych stwierdzającej naruszenie przepisów o ochronie danych w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych posiadacza dowodu osobistego), posiadacz dowodu osobistego może zgłosić osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy w celu unieważnienia posiadanego dowodu osobistego.

Zgłoszenia dokonuje się na formularzu zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Można je dokonać również w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty. - druk do pobrania  na miejscu na stanowisku dowodów osobistych.

W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.

Zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania zgłoszenia.

Utratę dowodu osobistego można głosić w swoim banku. Bank przekazuje informację o utracie dowodu innym bankom, operatorom komórkowym i wielu różnym firmom.

  1. Rejestr zmian:

Osoba aktualizująca kartę: Jolanta Moczek

Data aktualizacji: 14.01.2022


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego (PDF, 894.67Kb) 2022-07-22 15:33:09 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Jolanta Moczek

Data wytworzenia:
14 sty 2022

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
22 lip 2022, godz. 15:30

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
22 lip 2022, godz. 15:33