Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Transkrypcja z XXIV sesji 29.10.2020 r.

Transkrypcja z XXIV sesji 29.10.2020 r.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dzień dobry. Witam Państwa bardzo serdecznie na dwudziestej czwartej sesji Rady Miejskiej w Chojnie w dniu dzisiejszym , to jest 29 października 2020 roku. Witam serdecznie panią burmistrz Barbarę Rawecką, witam zastępcę burmistrza. Witam panią skarbnik, panią mecenas oraz szanownych radnych. W związku z tym, że mamy obostrzenia covidowe, na sali nie ma zaproszonych gości są tylko radni i osoby, które powitałem. Witam serdecznie. Otwieram sesję Rady Miejskiej. Bardzo proszę o potwierdzenie swojej obecności. Bardzo proszę jeszcze raz potwierdzić swoją obecność, bo widzę, że mamy niezgodność. Radna Sikora jest na sali, nie potwierdziła, dziękuję bardzo. Na podstawie listy obecności stwierdzam, że na sali obecnych mamy 14 radnych i 1 jest nieobecny, Rada może podejmować uchwały. Możemy procedować. Przechodzimy do drugiego punktu, przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji z 24 września 2020 roku. Proszę o zajęcie stanowiska. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie. Kolejny punkt trzeci. Przedstawienie porządku obrad, czy radni sobie życzą, abym przedstawił porządek obrad. Porządek jak zawsze jest znany, oprócz tego zawsze dyskutujemy na komisjach wspólnych. W związku z tym przejdziemy do kolejnego punktu 4, informacja burmistrza o pracach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. Oddaję głos pani burmistrz Barbarze Raweckiej. 

Burmistrz Barbara Rawecka:

Panie przewodniczący, Wysoka Rado, w okresie międzysesyjnym, czyli właściwie można powiedzieć, że w październiku, mieliśmy wiele spotkań, a najważniejsze z nich, to teraz powiem. Krótkofalowcy otrzymali od nas najnowsze radio, radiostację, taką, którą mogą wykorzystywać i ona będzie również wykorzystywana w przypadku, oczywiście tego sobie nie życzymy, ale w przypadku jakichś zagrożeń, kiedy trzeba będzie korzystać z radia, to będziemy wtedy wykorzystywać ich pomoc. W październiku również odbyły się Archidiecezjalne Dni Młodych. Była to impreza dwudniowa, aczkolwiek bez noclegów i bez wyżywienia. Myślę, że akurat tutaj staraliśmy się zachować wszelkie wymogi związane z reżimem sanitarnym, ale młodzi dopisali i uroczystość przebiegła w wyjątkowej atmosferze , w wielkim szacunku i kulturze. Było to bardzo budujące spotkanie, ponieważ pokazuje, że młodzi potrafią spotykać się bez przekleństw, bez obrażania innych. Dnia 5 w październiku spotkałam się też z panem Grzegorzem Lazarusem z fundacji Gloria Griffin, który przedstawił propozycję wspólnej organizacji wydarzenia historycznego oraz stworzenie scen ze średniowiecza w Bramie Barnkowskiej. Przyjęliśmy propozycję pana Grzegorza, aczkolwiek termin organizacji imprezy, która miałaby się odbyć w Chojnie, chcemy przenieść na inny, ponieważ w tym okresie również gmina Trzcińsko-Zdrój organizuje podobną imprezę. Nie chcielibyśmy, żeby nastąpiła kolizja terminów. W październiku przekazaliśmy maseczki do wszystkich szkół i również też posiadamy jeszcze maseczki. Jak szkoły będą potrzebować to będziemy dostarczać niezbędne środki, zarówno maseczki jak, i środki do dezynfekcji. Uczestniczymy w takim programie, gdzie dyrektorzy mogą składać wnioski o dofinansowanie do zakupu właśnie środków czystości dezynfekcyjnych. Będziemy przeprowadzać dezynfekcję pomieszczeń we wszystkich naszych jednostkach oświatowych i dzisiaj akurat mieliśmy również wideokonferencję z panem dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Rozmawialiśmy na temat przebudowy tutaj skrzyżowania przy ratuszu, gdzie państwo wiecie, że co chwilę dochodzi do drobniejszych bądź poważniejszych kolizji, będzie wykonane rondo. Rozmawialiśmy o możliwość doświetlenia przejścia, ponieważ już nie będzie świateł, będzie to typowe takie rondo i Generalna Dyrekcja, dzisiaj pan dyrektor, jak i osoby, które brały w tym udział powiedziały nam, że rondo rozwiąże nam problem zarówno przejścia, jak i bezpieczeństwa na tym terenie i zakończenie tego ronda planowane jest na 30 listopada tego roku. Dodatkowo jeszcze chciałam państwu przypomnieć, że trwa remont w Środowiskowym Domu Samopomocy. Wykonujemy tam dosyć poważną inwestycję. Mamy tam dodatkowe roboty, ale to wynika z tego, że przy starym budownictwie i momencie takim, kiedy ten budynek powstał już wiele, wiele lat temu, powstają jakieś kolizje, które musimy usunąć i troszeczkę wydłuży nam się tutaj wykonanie tego remontu ale liczymy na to, że się skończy w tym roku. Wykonywane jest sodowanie tego budynku, jak również uzupełnianie wszelkich tutaj ubytków w cegłach, jak i w spoinach, a na koniec budynek będzie jeszcze pokryty specjalną warstwą ochronną. Ci, którzy przemieszczają się w stronę Lotniska widzą, że na ulicy Odrzańskiej trwa remont. Chciałam przypomnieć, że jest to efekt naszej współpracy z Drogami Wojewódzkimi i podpisaną umowę z Zarządem Województwa Zachodniopomorskiego. Wykonywany jest tam fragment, bo całość będzie do Lotniska. Teraz jest to fragment ciągu pieszo-jezdnego z nawierzchnią bitumiczną, który będzie się kończył narazie przy ostatnim budynku przy ulicy Odrzańskiej. Liczymy na to, że w przyszłym roku zostanie dokończona ta ścieżka, ten ciąg pieszo-jezdny. Jeszcze chciałam powiedzieć, że właściwie już dobiegła końca realizacja grantów, które otrzymały sołectwa Nawodna i Rurka. Obydwa sołectwa dostały po 10 000 zł. Do Nawodnej gmina dołożyła w granicach, trochę więcej niż 15000 zł, a w Rurce ponad 30 000 zł. Zdobyli 10 000 zł z grantów, my dołożyliśmy dużo więcej. I to na razie tyle. Jeżeli państwo będziecie mieć w wolnych wnioskach pytania, to będę służyła odpowiedzią. Dziękuję. 

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję bardzo, czy są pytania do przedstawionej informacji? Nie ma pytań.  Przechodzimy do kolejnego punktu, punkt piąty: informacja przewodniczącego dotycząca spraw w okresie międzysesyjnym. W dniu 2 października 2020 roku wpłynęło pismo z Prokuratury Rejonowej w Gryfinie o nadesłanie aktów prawa miejscowego podjętych w okresie od lipca 2020 roku do 30 września 2020 roku. W dniu 15 października wpłynął wniosek Prezesa Sądu Okręgowego w Szczecinie o dokonanie wyborów uzupełniających ławników dla spraw rodzinnych na kadencję 2020-2023 dla Sądu Rejonowego w Gryfinie. Termin zgłoszeń upływa 30 października 2020 roku. W dniach 6 i 23 października pani burmistrz przekazała kserokopie wykazów nieruchomości zabudowanej położonej w obrębie 7 miasta Chojny przy ulicy Jagiellońskiej przeznaczonej do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego oraz kserokopie wykazów nieruchomości niezabudowanych położonych w obrębie Jelenin i obrębie Narost przeznaczonych do sprzedaży w drodze przetargów ustnych nieograniczonych. Naczelnik Urzędu Skarbowego pismem z dnia 14 października przekazał informację dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych radnych za 2019 rok. W dniu 16 października Wojewoda Zachodniopomorski przedłożył analizę oświadczeń majątkowych przewodniczącego Rady i burmistrza za 2019 rok. Wszystkie pisma są do wglądu w biurze Rady. Czy macie państwo jakieś pytania? W takim układzie przejdziemy do kolejnego punktu , punkt szósty: informacja dotycząca przeprowadzonej analizy majątkowych za 2019 rok. Oddaję głos pani burmistrz. 

Burmistrz Barbara Rawecka:

Panie przewodniczący, Wysoka Rado. Działając na podstawie artykułu 20 ustęp 6 i 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku samorządzie gminnym dokonałam analizy oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Miejskiego w Chojnie, kierowników jednostek budżetowych, pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej wydających decyzje administracyjne w imieniu burmistrza, prezesa spółki prawa handlowego ze 100% udziałem Gminy Chojna, samorządowej instytucji, którzy byli zobowiązani do ich złożenia w terminie do 30 kwietnia 2020 roku oświadczenia majątkowego wraz z załącznikami. Dotyczyły majątku odrębnego oraz majątku objętego małżeńską wspólnotą majątkową według stanu na 31 grudnia 2019 roku. Zobowiązani do złożenia oświadczenia majątkowego złożyli je w ustawowym terminie wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym, to jest PIT za rok poprzedni w dwóch egzemplarzach. Dodatkowo w 2019 roku oświadczenia majątkowe złożyły osoby które zrealizowały obowiązek wynikający z artykułu 24h ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym poprzez złożenie oświadczenia majątkowego między innymi w związku z upływem okresu powierzenia obowiązków dyrektora szkoły, powierzenia obowiązków dyrektora szkoły, ustaniem stosunku pracy. Z powyższego obowiązku nie wywiązało się dwóch byłych pracowników Urzędu Miejskiego w Chojnie, którzy nie złożyli oświadczenia majątkowego w dniu rozwiązania umowy o pracę. Zgodnie z dyspozycją artykułu 24h ustęp 6 wyżej wymienionej ustawy jeden egzemplarz oświadczeń majątkowych wraz z kopią zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym pracowników samorządowych przekazano do właściwego Urzędu Skarbowego celem dokonania przez ten organ stosownej analizy powyższych dokumentów. Podczas przeprowadzonej analizy i majątkowych za 2019 rok stwierdzono najczęściej występujące nieprawidłowości: pierwsze brak odpowiedniego zakreślenia w nagłówku oświadczenia dotyczącego statusu pracownika samorządu składającego oświadczenie majątkowe; drugie, brak wskazania przynależności składników majątku do majątku odrębnego i majątku objętego małżeńską wspólnotą wykazanych zasobów pieniężnych; trzecie, brak wskazania przynależności składników majątku do majątku odrębnego i majątku objętego małżeńską wspólnotą wykazane nieruchomości; czwarte, brak wykazania tytułów prawnych wykazanych nieruchomości; piąte, brak podania na jakich warunkach zostało zaciągnięte zobowiązanie pieniężne, daty umowy, okres spłaty. Ponadto nie podano przynależności majątkowej ; szóste, w części B nie podano miejsca położenia czyli adresu wykazanych w części a, w części a w punkcie ósmym nie wykazano wszystkich dochodów osiągniętych z innych źródeł. Ponadto nie określono przynależności majątkowej dochodów i nie wpisano "nie dotyczy" w rubryki, które nie mają zastosowania. Oświadczenia majątkowe pracowników samorządowych, z wyłączeniem informacji o adresie zamieszkania składających oświadczenia oraz o miejscu położenia nieruchomości zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Chojnie. Burmistrz gminy Chojna złożyła oświadczenie o stanie majątkowym Wojewodzie Zachodniopomorskiego. Dziękuję uprzejmie. 

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję, teraz ja przedstawię informacje przewodniczącego Rady Miejskiej w Chojnie dotyczącą przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych za 2019 rok. Na podstawie artykułu 24h ust. 12 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 roku informuję, że radny Rady Miejskiej w Chojnie wywiązali się z obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych na dzień 31 grudnia 2019 roku składając oświadczenia w ustawowym terminie. Kopie oświadczeń majątkowych przekazałem dnia 4 czerwca 2020 roku naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Gryfinie. W analizowanych oświadczeniach majątkowych nie stwierdziłem nieprawidłowości. Wojewoda Zachodniopomorski pismem z dnia 14 października 2020 roku poinformował , że pani burmistrz Barbara Rawecka i przewodniczący Rady Radosław Karwan złożyli oświadczenia majątkowe na dzień 31 grudnia 2019 w ustawowym terminie. Naczelnik Urzędu Skarbowego w Gryfinie pismem z dnia 14 października 2020 roku przedstawił informację o wynikach analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych, skarbnika Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz osób zarządzających i członków organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz przez osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza. Dość obszerne pismo zawiera szereg uwag odnośnie złożonych oświadczeń majątkowych, z którymi wszyscy radni zostali już zapoznani. Proszę więc przeanalizować mniejsze uwagi celem wyeliminowania powtarzających się błędów lub oczywistych pomyłek w składanych w przyszłości oświadczeń o stanie swojego majątku. Informuje jednocześnie, że oświadczenia majątkowe umieszczone są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Chojna. Czy są jakieś pytania, co do informacji? Nie widzę. W związku z tym przechodzimy do kolejnego punktu, punkt 7: rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Narciarskiej w mieście Chojna druk numer 1/XXIV/ 2020. Proszę o przedstawienie stanowisk komisji : komisja Komunalna -wszyscy za; komisja finansowa - wszyscy za, komisja Oświatowa - wszyscy za. Dziękuję. Oddaję głos pani burmistrz.

Burmistrz Barbara Rawecka:

Projekt dotyczy części Lotniska, czyli ulicy Narciarskiej. W założeniu wprowadziliśmy wszystkie wytyczne konserwatorskie, jak i wykładaliśmy plan dwukrotnie, ponieważ mieszkańcy w pierwszej wersji złożyli swoje uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania. Uwzględniliśmy zmiany, wprowadziliśmy. Chodziło o, przypomnę, o zabudowę wiat na śmieci i w drugim przypadku złożono nam uwagi, ale niestety niektórych nie mogliśmy uwzględnić, ponieważ one były ograniczone właśnie zapisami konserwatorskimi. Chciałam przypomnieć mieszkańcom również Lotniska, że akurat ta część podlega nadzorowi konserwatora zabytków i w momencie takim, kiedy będą przystępować do robót powinni pamiętać, że należy te roboty zgłaszać również do konserwatora zabytków, żeby uwzględniać, tutaj zobaczyć, jakie są wytyczne i tu nie będzie takich odstępstw. Uwzględniliśmy również miejsce na parkingi w tym miejscu, gdzie mogliśmy zrobić. Mamy też nową część zaprojektowaną pod budownictwo jednorodzinne. Powstaną tam działki łącznie z nową ulicą, która jest również wytyczona, jeżeli państwo podejmiecie uchwałę.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję bardzo. Czy są jakieś pytania do pani burmistrz odnośnie przedstawionego projektu uchwały? Nie widzę, nie słyszę. W związku z tym przejdziemy do procedowania. Bardzo proszę uruchomić procedurę głosowania. Dziękuję bardzo. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż uchwała została podjęta jednogłośnie. Kolejny punkt ósmy, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/170/2020 Rady Miejskiej z dnia 24 września 20 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy Chojna na 2020 rok. Druk nr 2/XXIV/2020. Proszę o stanowiska komisji: komisja Komunalna - wszyscy za; komisja Finansowa - wszyscy za; komisja Oświatowa - wszyscy za. Dziękuję. Teraz panią skarbnik poproszę o omówienie tego projektu uchwały.

Skarbnik Agnieszka Górska:

Szanowni państwo, uchwałą prostujemy omyłkę pisarska zawartą w uchwale z 24 września i dotyczy ona powołania się w paragrafie 12 na uchwałę budżetową z 30 grudnia oczywiście 2019 roku. Dziękuję.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję. Czy są jakieś pytania do pani skarbnik? Nie widzę, związku z tym proszę o uruchomienie procedury głosowania. Dziękuję bardzo. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam , że projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie. Przechodzimy do kolejnego punktu, punkt dziewiąty: rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Chojna na 2020 rok. Druk nr 3/XXIV/2020. Proszę o stanowiska komisji: komisja Komunalna - wszyscy za, komisja Finansowa - wszyscy za, komisja Oświatowa -wszyscy za. Dziękuję bardzo. Proszę panią skarbnik o omówienie projektu uchwały.

Skarbnik Agnieszka Górska:

Proszę państwa, uchwała z auto poprawkami w zakresie zmian w budżecie Gminy Chojna dotyczy zwiększeń i zmniejszeń po stronie dochodów. Budżet ulega zwiększeniu o 950.919 zł i 42 grosze, po stronie wydatków ogółem ulega zmniejszeniu o kwotę 951.422 zł i 42 grosze. Przychody na poziomie 3.670.000 zł. Wśród zaproponowanych zmian między innymi to zwiększenie wartości zadania ochrona przeciwpożarowa i zapobieganie katastrofom. Tutaj chcielibyśmy zwiększyć to zadanie o 158.000 Zł z przeznaczeniem na zakup łodzi i hydrauliki dla OSP Nawodna i Krajnik Dolny. Łączna wartość tego zakupu będzie wynosiła 245.000 złotych i dofinansowanie z tego tytułu planujemy na poziomie 85% w 2021 roku. Dziękuję.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję, czy są pytania do pani skarbnik odnośnie przedstawionego projektu uchwały? Radny Oleśków. Proszę bardzo tylko do mikrofonu.

Radny Norbert Oleśków:

Zbyt dobrze nie zrozumiałem, dofinansowanie ze strony Gminy czy dofinansowanie ze środków zewnętrznych w tej kwocie?

Skarbnik Agnieszka Górska:

Oczywiście zewnętrzne.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję. Czy są jeszcze jakieś pytania? Nie widzę, nie słyszę. W związku z tym przejdziemy do procedowania. Proszę o uruchomienie procedury głosowania. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie. Kolejny punkt 10, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian prognozy finansowej gminy Chojna na lata 2020-2030. Druk nr 4/XXIV/2020. Proszę o przedstawienie stanowisk komisji: komisja Komunalna - wszyscy za; komisja Finansowa - wszyscy za; komisja Oświatowa - wszyscy za. Dziękuję. Panią skarbnik proszę o omówienie projektu uchwały.

Skarbnik Agnieszka Górska:

Szanowni państwo, uchwała w zakresie zmiany wieloletniej prognozy finansowej na lata 2020-2030 aktualizuje, łącznie z wcześniej podjętą uchwałą poziom dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów budżetu gminy Chojna. Dziękuję.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję, czy są pytania do pani skarbnik, co do przedstawionego projektu uchwały? Nie widzę, w związku z tym proszę o uruchomienie procedury głosowania. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie. Przechodzimy do kolejnego punktu, punkt 11, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż z zastosowaniem bonifikaty lokalu mieszkalnego położonego w Chojnie przy ulicy Kościuszki 7/1 a na rzecz najemcy. Druk nr 5/XXIV/2020. Proszę o stanowiska komisji. Komisja Komunalna - większością głosów za; komisja Finansowa - wszyscy za; komisja Oświatowa - wszyscy za. Dziękuję. Panią burmistrz proszę o omówienie projektu uchwały.

Burmistrz Barbara Rawecka:

Panie przewodniczący, Wysoka Rado, obecni najemcy lokalu przy ulicy Kościuszki złożyli wniosek o sprzedaż lokalu, ponieważ oni nie zamieszkują w tym lokalu przez okres taki, który jest wymagany, aczkolwiek byli mieszkańcami i mieli inny lokal, więc w związku z tym, musimy uzyskać zgodę rady i dlatego wnoszę o wyrażenie zgody przez radę na sprzedaż tego lokalu.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję bardzo. Czy są pytania do pani burmistrz, co do przedstawionego projektu uchwały? Nie widzę, związku z tym proszę o uruchomienie procedury głosowania. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie. Przechodzimy do kolejnego punktu, punkt 12 rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości zabudowanej położonej w obrębie Godków, druk nr 6/XXIV/2020. Proszę o przedstawienie stanowisk komisji: komisja Komunalna - wszyscy za; komisja Finansowa - wszyscy za; komisja Oświatowa - wszyscy za. Dziękuję, panią burmistrz proszę o omówienie projektu. Burmistrz Barbara Rawecka:

Panie przewodniczący, Wysoka Rado. Współwłaściciele działki zabudowanej położonej w obrębie Godków zwrócili się z wnioskiem o sprzedaż części działki nr 67/1 z przeznaczeniem na poprawę warunków nieruchomości przyległej. Działka należała do szkoły podstawowej imienia Kornela Makuszyńskiego, ale w związku z tym, że ani już nie będzie potrzebna , a raczej będzie zbędna gminie, dlatego więc przygotowaliśmy taki projekt uchwały. Proszę radę o podjęcie uchwały.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję bardzo, czy są jakieś pytania do pani burmistrz odnośnie przedstawionego projektu uchwały? Nie widzę, nie słyszę. W związku z tym proszę o uruchomienie procedury głosowania. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie. Kolejny punkt 13, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wskazania kandydatów na przedstawicieli rady miejskiej do pełnienia funkcji członków komisji stypendialnej w sprawie przyznawania stypendium burmistrza gminy Chojna za wyniki w nauce, osiągnięcia sportowe, twórczość artystyczną i społeczną dla uczniów szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Chojna. Druk nr 7/XXIV/2020. Proszę o przedstawienie stanowisk komisji: komisja Komunalna - wszyscy za, komisja Finansowa - wszyscy za, komisja Oświatowa - 4 radnych za, 1 wstrzymał się od głosu. Dziękuję bardzo, proszę o omówienie projektu uchwały panią burmistrz. Burmistrz Barbara Rawecka:

My przyjęliśmy projekt uchwały, przygotowaliśmy państwu i w związku z tym, że komisja, która będzie opiniowała wnioski o przyznanie stypendium burmistrza również w składzie ma radnych, więc dlatego wystąpiłam do Wysokiej rady o wskazanie radnych, którzy znajdą się w tej komisji. Dziękuję uprzejmie.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję bardzo. Na posiedzeniu komisji wspólnej wskazaliśmy dwoje radnych, radną Monikę Odróbkę i radnego Marka Bednarza i rozumiem, że w takim kształcie przyjmujemy ten projekt uchwały? Czy są jakieś pytania co do przedstawionego projektu uchwały bądź może do kandydatów? Nie widzę, w związku z powyższym proszę o uruchomienie procedury głosowania. Dziękuję bardzo. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż było głosów za 13, 1 wstrzymujący się, w związku z tym projekt uchwały został przyjęty. Dziękuję bardzo. Kolejny punkt 14, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Zachodniopomorskiego. Druk numer 8/XXIV/2020. Proszę o stanowiska komisji: komisja Komunalna - wszyscy za; komisja Finansowa - wszyscy za, komisja Oświatowa - wszyscy za. Dziękuję. Proszę o omówienie projektu uchwały panią burmistrz.

Burmistrz Barbara Rawecka:

Panie przewodniczący, Wysoka Rado, w związku z tym, że już wcześniej wspomniałem wykonywany jest ciąg pieszo jezdny przy ulicy Odrzańskiej i robimy to we współpracy z drogami wojewódzkimi, z Zarządem Dróg Wojewódzkich, a właściwie z Urzędem Marszałkowskim, dlatego też w trakcie robót wykazano, że będzie brakowało 20 000 na wykonanie pełnej pracy i na sfinansowanie kanalizacji deszczowej, która jest niezbędna. A ponieważ my przewidujemy, że dalej będziemy też podłączać budynki, które będą ewentualnie powstawać, więc dlatego prosimy radę o wyrażenie zgody na udzielenie pomocy finansowej i wysokości 20 tysięcy do budowy tego ciągu pieszo jezdnego. Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję, czy są pytania do pani burmistrz, co do przedstawionego projektu uchwały? Nie widzę, w związku z tym proszę o uruchomienie procedury głosowania. Dziękuję bardzo. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Przechodzimy do kolejnego punktu, punkt 15 wolne wnioski i informacje. Kto z państwa chciałby zabrać głos? Proszę bardzo, radny Norbert Oleśków. Oddaję głos.

Radny Norbert Oleśków:

Rozmawialiśmy na komisji i bardzo bym prosił o spotkanie wspólne komisji dotyczące właśnie omówienia wyników egzaminu klas ósmych i dostaliśmy dzisiaj materiały dodatkowe rozszerzone o te, o które prosiłem na komisji, ale wtedy już zauważyliśmy błędy, ponieważ są zdublowane wyniki z roku na przykład 2019-20 i takie same wyniki były w roku 2018/19. Chyba jakiś błąd się wkradł i tak bym prosił o jeszcze raz dokładne przyjrzenie się tym wynikom. Widzę, że to pani Weronika sporządzał a i tutaj mamy po prostu błędy w tym zestawieniu. Prosiłbym o w miarę szybkie spotkanie komisji i porozmawianie na temat wyników klas ósmych. Dziękuję.

Przewodniczący rady Radosław Karwan:

Dziękuję bardzo, czy jeszcze ktoś ma jakieś pytania bądź wnioski? Nie widzę. Proszę państwa, w związku z wyczerpaniem się porządku obrad zamykam obrady dzisiejszej sesji Rady Miejskiej w Chojnie. Dziękuję państwu bardzo i życzę miłego popołudnia. nie widzę proszę państwa w związku z wyczerpaniem się porządku obrad zamykam obrady dzisiejszej sesji rady miejskiej w Chojnie Dziękuję państwu bardzo życzę miłego popołudnia


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Będzak

Data wytworzenia:
29 paź 2020

Osoba dodająca informacje

Teresa Będzak

Data publikacji:
25 lis 2020, godz. 10:42

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
02 gru 2020, godz. 12:24