UCHWAŁA NR CCLXIX/697/2011 SKŁADU ORZEKAJĄCEGO REGTONALENEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W SZCZECINIE z dnia 21 grudnia 2011 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej Gminy Chojna na lata 2012 - 2022
UCHWAŁA NR CCLXIX/697/2011
SKŁADU ORZEKAJĄCEGO REGTONALENEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ
W SZCZECINIE
z dnia 21 grudnia 2011 r.
w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej Gminy Chojna na lata 2012 - 2022.
Na podstawie art. 13 pkt 12 w zw. z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55 poz. 577 i Nr 154 poz. 1800 z późn. zm.) oraz art. 230 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w składzie:
1.Janusz Jarosz -Przewodniczący
2. Mieczysław Kus - Członek
3. Anna Suprynowicz - Członek
po rozpatrzeniu projektu uchwały o wieloletniej prognozie finansowej Gminy Chojna na lata 2012-202
pozytywnie
opiniuje przedłożony projekt uchwały o wieloletniej prognozie finansowej Gminy Chojna na lata 2012-2022, z uwagami wykazanymi w uzasadnieniu niniejszej opinii.
Uzasadnienie
Wieloletnia prognoza finansowa Gminy została opracowana na lata 2012 -2022.
Do projektu prognozy załączono objaśnienia wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej.
W projekcie uchwały ustalono planowane i realizowane przedsięwzięcia, których ustalenie jest wymagane przepisami art. 226 ust. 3 ustawy o finansach publicznych. Wieloletnia prognoza finansowa określa dla każdego roku objętego prognozą:
a) dochody bieżące i dochody majątkowe (w tym dochody ze sprzedaży majątku),
b) wydatki bieżące (w tym na obsługę długu, gwarancje i poręczenia, wynikające z limitów wydatków na planowane i realizowane przedsięwzięcia, na wynagrodzenia i składki od nich naliczane, związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego) i wydatki majątkowe (w tym wynikające z limitów wydatków na planowane i realizowane przedsięwzięcia), przy czym kolumny 19, 20 i 21 zostały nieprawidłowo wypełnione,
c) wynik budżetu jednostki, kolumna wykazująca wynik budżetu została nieprawidłowo wypełniona,
d) sposób sfinansowania deficytu,
e) przychody i rozchody budżetu jednostki, z uwzględnieniem długu zaciągniętego oraz planowanego do zaciągnięcia, przy czym kwoty przychodów ogółem i rozchodów ogółem w kolumnach 22 i 23 są nieprawidłowo wykazane,
f) kwotę długu, w tym relacje, o których mowa w art. 169-170 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.) oraz sposób sfinansowania spłaty długu, przy czym wskaźnik określający relację, o której mowa w art. 169 suofp w kolumnie 17 WPF został niewłaściwie wykazany i ustalony dla wszystkich lat objętych prognozą jako 0%.
W załączniku do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej określono odrębnie dla każdego przedsięwzięcia:
a) nazwę i cel,
b) jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za realizację lub koordynującą wykonanie przedsięwzięcia, przy czym dla przedsięwzięć o liczbie porządkowej 3 i 4 w części „a" zał. nr 3 oraz dla przedsięwzięć 2, 6, 7, 10, 13, 18, 19 w części 2 załącznika nie określono jednostki organizacyjnej,
c) okres realizacji i łączne nakłady finansowe,
d) limity wydatków w poszczególnych latach,
e) limity zobowiązań.
Wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat, jednak nie krótszy niż okres, na jaki przyjęto limity wydatków na przedsięwzięcia.
Prognozę kwoty długu, stanowiącą część wieloletniej prognozy finansowej, sporządzono na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania.
Wartości przyjęte w wieloletniej prognozie finansowej i budżecie Gminy są zgodne w zakresie wyniku budżetu i związanych z nim kwot przychodów i rozchodów oraz długu jednostki, co jest zgodne z art. 229 ustawy o finansach publicznych. Jednakże kolumny 21, 22 i 23 wskazujące wynik budżetu, przychody ogółem i rozchody ogółem zawierają dane niezgodne z projektem budżetu.
Uchwała w sprawie wieloletniej prognozy finansowej zawiera upoważnienie dla organu wykonawczego jednostki do:
a) zaciągania zobowiązań związanych z realizacją zamieszczonych w niej przedsięwzięć,
b) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
Do wieloletniej prognozy finansowej załączono informację o relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Z danych zawartych w kolumnach 15,15a, 15b nie wynika, że relacja ta została spełniona.
W dniu 14 grudnia 2011 r. Burmistrz Chojny przedłożył wyjaśnienia do projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany w WPF Gminy Chojna na lata 2012-2022. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Skład Orzekający jest zobowiązany do opiniowania projektu uchwały o zmianie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna na lata 2012-2022 przesłanego do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w dniu 24 listopada 2011 r.
Niniejsza uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie, zgodnie z art. 246 ust. 2 w zw. z art. 230 ust. 4 cytowanej ustawy o finansach publicznych, podlega opublikowaniu w terminie 7 dni od daty jej otrzymania, na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198 ze zm.).
Od opinii Składu Orzekającego, zgodnie z art. 20 ust. 1 wymienionej ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, służy odwołanie do Kolegium Izby w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej uchwały.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Piotr Radziszewski Data wytworzenia:
04 sty 2012
Osoba dodająca informacje
Piotr Radziszewski Data publikacji:
04 sty 2012, godz. 13:36
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Malaga Data aktualizacji:
17 cze 2014, godz. 12:32