Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

UCHWAŁA NR XXVII/212/2020 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Chojna na rok 2021

Uchwała Nr XXVII/212/2020
Rady Miejskiej w Chojnie

z dnia 30 grudnia 2020 r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Chojna na rok 2021

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "c"; lit. "d" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, poz. 1378) oraz art. 211 i art. 212, art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869; zm.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2245, z 2019 r. poz. 1649 oraz z 2020 r. poz. 284, poz. 374, poz. 568, poz. 695 i poz. 1175), Rada Miejska w Chojnie uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się planowane dochody budżetu w wysokości 68 139 554,00 zł w tym:

- dochody bieżące 65 280 903,00 zł

- dochody majątkowe 2 858 651,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

§ 2. Ustala się planowane wydatki budżetu w wysokości 77 193 260,00 zł w tym:

1) wydatki bieżące 63 594 898,00 zł

2) wydatki majątkowe 13 598 362,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.

§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości -9 053 706,00 zł który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

- niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach -9 053 706,00 zł

§ 4. Ustala się planowane:

- przychody budżetu w wysokości 10 173 706,00 zł

- rozchody budżetu w wysokości 1 120 000,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:

- ogólną w wysokości 533 244,46 zł

- celowe w wysokości 772 014,00 zł z przeznaczeniem na:

a) realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego 194 714,00 zł

b) realizację zadań z zakresu oświaty i wychowania 577 300,00 zł

§ 6. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4,

- zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem Nr 5,

- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 7. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 388 000,00 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 380 000,00 i gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 8 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 8. Ustala się dochody z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 3.654.270,00 zł oraz wydatki na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami w wysokości 3.654.270,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 9. Ustala się wydatki na realizację zadań w części finansowanej tym środkami w wysokości 1.119.019,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 10. Ustala się wydatki z tytułu środków przekazywanych przez Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych w wysokości 9.054.687,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 11. Ustala się wydatki jednostek pomocniczych w kwocie 477 929,77 zł w ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 12. Ustala się dochody i wydatki wyodrębnionych rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych w kwotach:

- dochody 1 247 570,00 zł

- wydatki 1 246 070,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 13. Ustala się dotacje:

1) dla jednostek sektora finansów publicznych: a. podmiotowe (załącznik Nr 13) w kwocie 2 185 000,00 zł b. celowe na zadania własne gminy (załącznik Nr 14) w kwocie 214 000,00 zł

2) dla jednostek spoza sektora finansów publicznych: a. celowe (załącznik Nr 15) w kwocie 528 000,00 zł

§ 14. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego do kwoty 2 000 000,00 zł.

§ 15. Upoważnia się Burmistrza do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w § 14,
do wysokości kwot w nich określonych;

2) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz w planie wydatków majątkowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;

3) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych innym jednostkom organizacyjnym gminy;

4) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:

a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;

5) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;

6) przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań, o których mowa w pkt 4 kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy. W zakresie umów określonych w pkt 4 przekazanie uprawnień może dotyczyć także umów, z których wynikają zobowiązania zaliczane do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank wykonujący obsługę bankową budżetu.

§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady 

Radosław Karwan

 

 

załączniki: 

uzasadnienie 

załącznik nr 1

załącznik nr 2

załącznik nr 3

załącznik nr 4

załącznik nr 5

załącznik nr 6

załącznik nr 7

załącznik nr 8

załącznik nr 9

załącznik nr 10

załącznik nr 11

załącznik nr 12

załącznik nr 13

załącznik nr 14

załącznik nr 15


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
12 01 2021 12 30 11 nr 212 budzet gminy na 2021 rok (PDF, 28.82Mb) 2021-01-12 12:30:11 37
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Górska

Data wytworzenia:
30 gru 2020

Osoba dodająca informacje

Teresa Będzak

Data publikacji:
12 sty 2021, godz. 12:30

Osoba aktualizująca informacje

Teresa Będzak

Data aktualizacji:
12 sty 2021, godz. 12:30