Wydział Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych
Wydział Spraw Obywatelskich ( symbol SO)
Naczelnik Wydziału: Jerzy Ostrowski tel. 91 414 10 35 wew. 36 e-mail: obywatel@chojna.plDo zadań Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych należy w szczególności:
- prowadzenie rejestru stałych mieszkańców gminy, rejestru pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców,
- przyjmowanie i rejestracja danych do zameldowania lub wymeldowania,
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie zameldowania lub wymeldowania, anulowania czynności materialno – technicznej oraz decyzji w sprawach odmowy udostępniania danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
- nadawanie nr PESEL dla obywateli polskich i obcokrajowców przy zameldowaniu oraz na podstawie odrębnych przepisów,
- wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu z pobytu stałego i czasowego, oraz pełnego odpisu danych osobowych,
- prowadzenie stałego rejestru wyborców, wydawanie decyzji w sprawach wpisania do rejestru wyborców, wydawanie zaświadczeń do głosowania, sporządzanie spisów wyborców dla potrzeb wyborów i referendów oraz udział w przeprowadzaniu wyborów,
- wydawanie decyzji o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców, oraz decyzji nie uwzględniających reklamacji lub powodujących skreślenie z rejestru wyborców lub spisu wyborców,
- udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców i rejestru cudzoziemców,
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych,
- unieważnianie dowodów osobistych w przypadkach określonych ustawą o dowodach osobistych,
- przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego
- nadawanie nr PESEL dla obywateli polskich zamieszkujących poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości,
- udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi znajdującymi się w posiadaniu tut. Organu uprawnionym podmiotom,
- udostępnianie w zakresie posiadanego dostępu danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych w formie zaświadczenia zawierającego pełen odpis danych,
o których mowa w ustawie o dowodach osobistych uprawnionym podmiotom, - prowadzenie spraw z zakresu kwalifikacji wojskowej i rejestracji przedpoborowych,
- udział w przygotowaniu kwalifikacji, współdziałanie z Powiatową Komisją Lekarską jak również pełnienie dyżuru podczas kwalifikacji oraz nanoszenie danych na listach do kwalifikacji,
- prowadzenie ewidencji osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej,
- wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych, zbiórek publicznych,
- przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu zgromadzeń publicznych,
- organizowanie i prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju, obroną cywilną, bezpieczeństwem,
- prowadzenie magazynu obrony cywilnej i przeciwpowodziowego,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
- organizowanie i nadzorowanie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń,
- w sytuacjach kryzysowych:
- pełnienie dyżuru, w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- dokonywanie wstępnej analizy sytuacji oraz powiadamianie burmistrza,
- przygotowywanie ostrzeżeń, komunikatów oraz informowanie ludności poprzez środki masowego przekazu,
- przekazywanie informacji o zdarzeniach do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz gmin sąsiednich,
- koordynowanie przebiegu prowadzonych akcji ratunkowych o zasięgu gminnym,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
- w sprawach obronnych:
- planowanie oraz nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych na potrzeby związane z obronnością,
- opracowanie i aktualizowanie dokumentów planistycznych m.in. Planu Obrony Cywilnej, Planu Zarządzania Kryzysowego,
- realizacja zadań z zakresu nadzoru w zakresie ochrony p.poż w jednostkach podległych
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi, pożytku publicznego, stowarzyszeniami oraz innymi podmiotami,
- nadzór nad Klubami Sportowymi oraz boiskami do piłki nożnej,
- prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, w tym:
- współpraca z rodzinami osób uzależnionych od alkoholu oraz Poradnią Odwykową i sądem,
- koordynacja działań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- prowadzenie zadań związanych z przeciwdziałaniem narkomanii w tym realizacja Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
- nadzorowanie zadań związanych z przeprowadzaniem konsultacji społecznych,
- prowadzenie ewidencji wszystkich innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (poza obiektami kategoryzowanymi przez wojewodę o zastrzeżonych nazwach: hotel, motel, pensjonat, kemping, dom wczasowy, schronisko, schronisko dla młodzieży),
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego dla producentów rolnych,
- koordynowanie działalności i współpraca z jednostkami ochotniczych straży pożarnych z terenu gminy,
- sporządzanie listy wypłat dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w akcjach p.poż.,
- przeprowadzanie wyborów na sołtysów oraz do rad sołeckich,
- prowadzenie teczek jednostek pomocniczych.
Link do regulaminu:
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Monika Adamczyk Data wytworzenia:
27 mar 2019
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
20 maj 2019, godz. 07:33
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
01 wrz 2020, godz. 09:24