ZARZĄDZENIE Nr 145/2021 BURMISTRZA GMINY CHOJNA z dnia 23 czerwca 2021 r. w sprawie zasad tworzenia i aktualizacji kart usług w Urzędzie Miejskim w Chojnie
ZARZĄDZENIE Nr 145/2021 BURMISTRZA GMINY CHOJNA z dnia 23 czerwca 2021 r. w sprawie zasad tworzenia i aktualizacji kart usług w Urzędzie Miejskim w Chojnie
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Wprowadzam w Urzędzie Miejskim w Chojnie zasady tworzenia i aktualizacji kart usług (z wnioskami oraz niezbędnymi formularzami), które dotyczą najczęściej realizowanych spraw w Urzędzie Miejskim w Chojnie.
2. Wszystkie obowiązujące w Urzędzie Miejskim w Chojnie karty usług wraz z niezbędnymi wzorami załączników formularzy i wniosków, udostępnia się interesantom w Biurze Obsługi Interesanta.
3. Karty usług wraz z niezbędnymi wzorami załączników, w zakresie właściwości danego wydziału, udostępnia się interesantom również w tych komórkach organizacyjnych.
4. Niezależnie od postanowień ust. 2 i 3, wszystkie obowiązujące karty usług udostępnia się również interesantom poprzez Biuletyn Informacji Publicznej oraz dedykowane narzędzie informatyczne.
5. Karta usługi jest jednorodnym dokumentem opracowanym wg wzoru określonego w Załączniku Nr 1 do niniejszego Zarządzenia, przy uwzględnieniu, że opisy w kartach usług oraz wzory dokumentów mają ujednolicony standard.
§ 2. 1. Każda karta usługi zawiera, niezbędne dla interesanta, dane a w szczególności:
- nazwę usługi – nazwa usługi wraz z określeniem numeru karty;
- podstawę prawną – dokładne określenie przepisów prawa, z którego wynika sposób załatwienia sprawy;
- wymagane dokumenty – wykaz dokumentów potrzebnych do załatwienia sprawy;
- formularze wniosków i druki do pobrania;
- sposób dostarczenia dokumentów – określenie możliwych sposobów dostarczenia dokumentów: osobiście, pocztą, elektronicznie (email, epuap)
- opłaty- wysokość opłat skarbowych; pod opłatą należy wyjaśnić w jakiej formie opłata skarbowa ma być uiszczana i gdzie można tej opłaty dokonać;
- termin załatwienia sprawy – określenie maksymalnego zgodnego z przepisami prawa terminu oczekiwania na realizacje usługi;
- miejsce złożenia dokumentów – oznaczenie nazwy wydziału, numer pokoju, oznaczenie piętra, numer telefonu, godziny urzędowania;
- tryb odwoławczy – informacje o sposobie odwołania i ewentualnej opłacie skarbowej za odwołanie;
- inne informacje – dodatkowe informacje pozwalające dokładniej opisać sposób realizacji usługi, mające na celu zapewnienie jak najszybszej realizacji usługi;
- rejestr zmian – informacja o osobie dokonującej aktualizacji treści karty usługi wraz z datą jej wykonania.
4. Wzory wniosków i formularzy tworzy się w taki sposób, aby każdy interesant oprócz możliwości wypełnienia ich pismem odręcznym mógł również wypełniać je przy użyciu narzędzi informatycznych (generowania wypełnionego wniosku wyłącznie do własnoręcznego podpisu).
§ 3. 1. Każda karta usługi posiada swój odrębny numer przyporządkowany danej usłudze. Karty usług numerowane są według jednolitego wzoru: symbol wydziału, kolejny numer usługi (wynikający z ewidencji). Każda zmiana treści w karcie usługi powoduje dodanie do pierwotnej wersji karty dodatkowego oznaczenia do numeru karty poprzez oznaczenie zmiany w nawiasie.
-
- Rejestr elektroniczny oraz zbiór wszystkich kart usług prowadzi Biuro Obsługi Interesanta. Wzór rejestru określa Załącznik Nr 2 do Zarządzenia.
- W każdej karcie usługi, która jest rejestrowana w zbiorze oraz gromadzona w Biurze Obsługi Interesanta, znajduje się dodatkowa informacja o:
- urzędniku, który przygotował kartę oraz niezbędne wzory dokumentów ze wskazaniem nazwy stanowiska oraz wydziału bądź komórki odrębnej;
- bezpośrednim przełożonym, który dokonywał wstępnej akceptacji przedłożonej karty i wzorów dokumentów;
- radcy prawnym, który zaopiniował przygotowaną kartę;
- zaakceptowaniu i udostępnieniu karty wraz ze wzorami dokumentów, dokonywane przez Zastępcę Burmistrza.
§ 4. Tworzenie kart usług oraz ich aktualizacja odbywa się w następujących etapach:
- I etap — urzędnik merytoryczny identyfikuje usługę świadczoną na danym stanowisku (wynikającą z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i z zakresu czynności oraz z przepisów prawa), przygotowuje kartę usługi wraz z załącznikami, uwzględniając postanowienia niniejszego Zarządzenia;
- II etap – urzędnik konsultuje z bezpośrednim przełożonym projekt przygotowanych dokumentów i wprowadza ewentualne zmiany zgłoszone przez niego;
- III etap — urzędnik konsultuje treść procedury z radcą prawnym (opiniowanie karty usługi);
- IV etap — bezpośredni przełożony akceptuje kartę usługi wraz z załącznikami;
- V etap — Zastępca Burmistrza weryfikuje przedłożoną wersję karty i zgłasza ewentualne zastrzeżenia (wówczas projekt przechodzi, w tym zakresie, ponownie procedurę od I etapu);
- VI etap — Zastępca Burmistrza zatwierdza kartę usługi wraz z załącznikami;
- VII etap — urzędnik merytoryczny przekazuje zatwierdzoną kartę do Biura Obsługi Interesanta;
- VIII etap — urzędnik Biura Obsługi Interesanta rejestruje kartę oraz włącza ją do zbioru, a następnie jeden egzemplarz przekazuje urzędnikowi merytorycznemu, drugi egzemplarz udostępnia na swoim stanowisku;
- IX etap — urzędnik merytoryczny przekazuje informatykowi niezbędne dane i informacje oraz pliki celem udostępnieniach ich w sposób określony w § 1 ust. 4.
§ 5. Karty usług oraz wzory załączników (formularzy i wniosków) podlegają aktualizacji w przypadku:
- zmiany przepisów prawa;
- zgłoszonych przez interesantów uwag i wniosków ich dotyczących, po uprzedniej ocenie zasadności tych uwag i wniosków dokonanej przez bezpośredniego przełożonego urzędnika merytorycznie odpowiedzialnego za kartę usługi;
- konieczności wprowadzenia zmian dostrzeżonych przez którąkolwiek z osób biorących udział w każdym z etapów tworzenia kart usług.
§ 6. 1. Niezależnie od postanowień § 5 pkt 3 Zarządzenia, karty usług wraz z załącznikami podlegają bieżącej weryfikacji i ewentualnej aktualizacji. Bieżącej weryfikacji dokonuje się raz w roku w czwartym kwartale.
-
- W przypadku konieczności aktualizacji kart wynikających ze zmiany przepisów prawa, aktualizacja musi być przeprowadza z niezbędnym wyprzedzeniem, tak aby w terminie wejścia zmienionych przepisów prawa, informacje zawarte w karcie bądź załączniku, odpowiadały obowiązującemu stanowi prawnemu.
- W przypadku dokonywania aktualizacji kart z powodów innych niż określone w ust. 2, aktualizacji kart oraz załączników dokonuje się w terminie miesiąca od zaistnienia zdarzenia wywołującego taką konieczność.
§ 7. W przypadku braku realizacji czynności wynikających z niniejszego Zarządzenia, każdy z pracowników Urzędu, ponosi odpowiedzialność porządkową, w takim zakresie, jaki wynika z podziału zadań pomiędzy poszczególnymi stanowiskami pracy.
§ 8. Nadzór nad realizacją wszystkich zadań wynikających z niniejszego Zarządzenia sprawuje Zastępca Burmistrza. W szczególności przysługuje mu uprawnienie do zgłaszania zastrzeżeń do projektów przedłożonych kart i wzorów dokumentów, jeśli nie spełniają postanowień niniejszego Zarządzenia bądź Regulaminu organizacyjnego Urzędu. Wydawane polecenia w zakresie przestrzegania wdrożonych procedur mają charakter wiążący dla osób, o których mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 i 2 Zarządzenia.
§ 9. 1. Pierwsze karty usług oraz wzory załączników opracowuje się sukcesywnie, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Zarządzeniu, w terminie do 31 sierpnia 2021 r.
-
- Pierwsze czynności weryfikacji i zatwierdzania opracowanych kart oraz wzorów dokonuje się sukcesywnie, w kolejności zgodnej z ich przedłożeniem, w terminie do dnia 30 września 2021 r.
- Pierwsze zatwierdzone karty usług, wraz ze wzorami załączników, udostępnia się interesantom niezwłocznie, jednakże w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 października 2021 r., z zastrzeżeniem ust. 4
- Wzory wniosków i formularzy umożliwiające interesantom ich wypełnienie przy użyciu narzędzi informatycznych udostępnia się sukcesywnie również po terminie 31 października 2021 r., jeśli ich uprzednie przygotowanie nie było możliwe do tego czasu.
§ 10. Wszystkie czynności zastrzeżone w zarządzeniu dla Zastępcy Burmistrza może przejąć do wykonywania Burmistrz.
§ 11. Wykonanie zarządzenia powierzam Zastępcy Burmistrza.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Sporządziła:
Monika Adamczyk
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
18.06.2021 r.
Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 145/2021 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 23 czerwca 2021 r.
Karta usługi Nr …………………..
Urząd Miejski w Chojnie
- Nazwa usługi:
………….. (treść sekcji)
- Podstawa prawna:
…………… (treść sekcji)
- Wymagane dokumenty:
…………….(treść sekcji)
- Formularze wniosków i druki do pobrania:
………….. (treść sekcji)
- Sposób dostarczenie dokumentów:
…………. (treść sekcji)
- Opłaty:
………….. (treść sekcji)
- Termin załatwienia spraw:
………….. (treść sekcji)
- Miejsce złożenia dokumentów :
………….. (treść sekcji)
- Tryb odwoławczy:
………….. (treść sekcji)
- Inne informacje:
………….. (treść sekcji)
- Rejestr zmian:
Osoba aktualizująca kartę:
Data aktualizacji:
Wyszczególnienie |
Imię i nazwisko |
Data i podpis |
---|---|---|
Opracował/a |
|
|
Zaopiniował/a |
|
|
Zaakceptował/a |
|
|
Zatwierdził/a |
|
|
Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 145/2021 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 23 czerwca 2021 r.
Wzór rejestru kart usług- Wydział/stanowisko ……………………………………..
L.p. |
Numer karty usług |
Nazwa usługi |
Data założenia karty usług |
Data aktualizacji karty usług |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Wydział/stanowisko …………………………………….
L.p. |
Numer karty usług |
Nazwa usługi |
Data założenia karty usług |
Data aktualizacji karty usług |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Wydział/stanowisko ……………………………………..
L.p. |
Numer karty usług |
Nazwa usługi |
Data założenia karty usług |
Data aktualizacji karty usług |
Uwagi |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Burmistrz Gminy Chojna
Barbara Rawecka
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Monika Adamczyk Data wytworzenia:
23 cze 2021
Osoba dodająca informacje
Magdalena Hybiak Data publikacji:
04 sie 2021, godz. 12:10
Osoba aktualizująca informacje
Magdalena Hybiak Data aktualizacji:
04 sie 2021, godz. 12:10