Zarządzenie Nr 22/2025 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 15 stycznia 2025 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie
Zarządzenie Nr 22/2025
Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 15 stycznia 2025 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 98/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 19 maja 2022 r. z późn. zm., wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 19 dodaje się ust. 7 o treści:
„7. Sekretarz Gminy pełni funkcję naczelnika Wydziału Organizacyjnego.”;
2) w § 20:
a) ust 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Kierownik komórki organizacyjnej uzgadnia projekt regulaminu wewnętrznego i każdą jego zmianę z Sekretarzem Gminy.”,
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Kierownik komórki organizacyjnej zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania zatwierdzonego regulaminu wewnętrznego i każdej jego zmiany Sekretarzowi Gminy.”,
c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Zbiór wewnętrznych regulaminów organizacyjnych prowadzi Sekretarz Gminy.”;
3) w § 21 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Zakresy czynności przechowuje Sekretarz Gminy w aktach osobowych pracowników.”;
4) § 24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24. Do zadań Sekretarza, pełniącego jednocześnie funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności (symbol SE):
1) zapewnienie warunków sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz nadzorowanie działania podległych komórek organizacyjnych:
a) Wydziału Organizacyjnego,
b) Biura Rady Miejskiej,
2) zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami;
3) organizacja pracy Urzędu i koordynacja działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
4) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie;
5) opracowanie systemu ocen pracowników;
6) opracowanie polityki kadrowej, polityki szkoleń i procedur kadrowych w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy (w odniesieniu do stanowisk kierowniczych);
7) nadzór nad prowadzeniem rejestrów i zbiorów aktów prawa miejscowego;
8) nadzór nad prowadzeniem rejestru i rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji;
9) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym;
10) nadzorowanie spraw związanych z przygotowaniem obrad sesji Rady Miejskiej;
11) nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z wyborami, referendami ogólnokrajowymi i lokalnymi;
12) opracowywanie projektów regulaminów: Organizacyjnego, pracy, wynagradzania, naboru oraz ich zmian dla pracowników Urzędu;
13) prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych;
14) prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych;
15) organizacja naborów na wolne stanowiska pracy w Urzędzie i stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
16) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
17) nadzór nad terminowym przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych;
18) organizacja praktyk studenckich i uczniowskich w urzędzie;
19) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i innymi oświadczeniami i informacjami określonymi w ustawie o samorządzie gminnym i ustawie o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
20) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu;
21) monitorowanie zgodności i bieżące aktualizowanie procedur „Standardów ochrony małoletnich”;
22) sporządzanie raportu o stanie gminy;
23) przechowywanie dokumentacji związanej z nadzorem właścicielskim nad spółką komunalną gminy;
24) wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza.”;
5) w § 26 ust. 2 dodaje się pkt 21 o treści:
„21) monitorowanie stosowania „Standardów ochrony małoletnich” przez pracowników kierowanego wydziału/biura i współpracowanie w tym zakresie z Sekretarzem Gminy.”;
6) § 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30. Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
1) prowadzenie Biura Obsługi Interesanta, w tym:
a) przyjmowanie, ewidencjonowanie i dekretowanie korespondencji wpływającej i innych przesyłek oraz ich ekspedycja,
b) udzielanie informacji o właściwościach merytorycznych komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych gminy,
c) realizacja zadań związanych z dostarczaniem korespondencji wychodzącej z Urzędu,
2) prowadzenie spraw związanych z katalogiem usług świadczonych w Urzędzie;
3) obsługa organizacyjno-techniczna sekretariatu;
4) prowadzenie spraw z zakresu udzielania patronatu przez Burmistrza;
5) ewidencjonowanie protokołów, wystąpień i zaleceń pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych Urzędu;
6) prowadzenie centralnej ewidencji: rejestru skarg, wniosków i petycji, upoważnień/pełnomocnictw udzielanych przez Burmistrza, wniosków o udzielenie informacji publicznej;
7) prowadzenie spraw związanych z obsługą i eksploatacją samochodów służbowych, prowadzenie kart drogowych i spraw związanych z eksploatacją pojazdów, okresowych przeglądów;
8) prowadzenie ewidencji zbiorczej delegacji krajowych i zagranicznych;
9) prowadzenie urzędowego rejestru pieczęci, zaopatrywanie urzędu w pieczęcie oraz kasowanie zbędnych egzemplarzy;
10) prowadzenie dokumentacji związanej ze zgłaszanymi nieprawidłowościami pracy Urzędu bądź Burmistrza (tzw. sygnaliści);
11) koordynowanie działań związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
12) dokonywanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego na cele administracyjne;
13) zabezpieczenie obiektów i mienia urzędu oraz utrzymanie porządku i czystości w budynkach urzędu;
14) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową urzędu,
15) prowadzenie ewidencji środków trwałych stanowiących wyposażenie Urzędu oraz nadzór nad ich przemieszczaniem;
16) potwierdzanie własnoręczności podpisów obywateli w ramach udzielonego upoważnienia przez Burmistrza;
17) prowadzenie spraw z zakresu potwierdzania sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej;
18) zapewnienie usług telefonii stacjonarnej i komórkowej na potrzeby urzędu;
19) prowadzenie prenumeraty wydawnictw i czasopism;
20) prowadzenie archiwum zakładowego;
21) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i odpowiedzialności cywilnej gminy;
22) administrowanie systemami, sieciami informatycznymi i teleinformatycznymi w Urzędzie, w tym archiwizowanie zasobów elektronicznych;
23) wdrażanie nowych systemów informatycznych i teleinformatycznych;
24) zabezpieczanie Urzędu w sprzęt informatyczny i teleinformatyczny oraz jego bieżące utrzymanie;
25) zabezpieczanie bieżącego utrzymania sprzętu informatycznego i teleinformatycznego będącego na wyposażeniu Urzędu;
26) organizacja szkoleń pracowników Urzędu w zakresie wykorzystania zainstalowanego sprzętu i oprogramowania komputerowego;
27) koordynacja systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Urzędzie, m.in. poczta elektroniczna, intranet, elektroniczny system obiegu dokumentów, podpis cyfrowy;
28) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych dotyczących informacji niejawnych i współpraca w tym zakresie z Pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych;
29) bieżąca aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.”.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Gminy Chojna
mgr Barbara Rawecka
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Monika Adamczyk Data wytworzenia:
15 sty 2025
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
04 lut 2025, godz. 09:52
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
04 lut 2025, godz. 09:52