Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 22/2025 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 15 stycznia 2025 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie

Zarządzenie Nr 22/2025
Burmistrza Gminy Chojna

z dnia 15 stycznia 2025 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 98/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 19 maja 2022 r. z późn. zm., wprowadzam następujące zmiany:

1) w § 19 dodaje się ust. 7 o treści:

„7. Sekretarz Gminy pełni funkcję naczelnika Wydziału Organizacyjnego.”;

2) w § 20:

a) ust 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Kierownik komórki organizacyjnej uzgadnia projekt regulaminu wewnętrznego i każdą jego zmianę z Sekretarzem Gminy.”,

b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Kierownik komórki organizacyjnej zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania zatwierdzonego regulaminu wewnętrznego i każdej jego zmiany Sekretarzowi Gminy.”,

c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Zbiór wewnętrznych regulaminów organizacyjnych prowadzi Sekretarz Gminy.”;

3) w § 21 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Zakresy czynności przechowuje Sekretarz Gminy w aktach osobowych pracowników.”;

4) § 24 otrzymuje brzmienie:

„§ 24. Do zadań Sekretarza, pełniącego jednocześnie funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności (symbol SE):

1) zapewnienie warunków sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz nadzorowanie działania podległych komórek organizacyjnych:

a) Wydziału Organizacyjnego,

b) Biura Rady Miejskiej,

2) zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami;

3) organizacja pracy Urzędu i koordynacja działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

4) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie;

5) opracowanie systemu ocen pracowników;

6) opracowanie polityki kadrowej, polityki szkoleń i procedur kadrowych w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy (w odniesieniu do stanowisk kierowniczych);

7) nadzór nad prowadzeniem rejestrów i zbiorów aktów prawa miejscowego;

8) nadzór nad prowadzeniem rejestru i rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji;

9) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym;

10) nadzorowanie spraw związanych z przygotowaniem obrad sesji Rady Miejskiej;

11) nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z wyborami, referendami ogólnokrajowymi i lokalnymi;

12) opracowywanie projektów regulaminów: Organizacyjnego, pracy, wynagradzania, naboru oraz ich zmian dla pracowników Urzędu;

13) prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych;

14) prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych;

15) organizacja naborów na wolne stanowiska pracy w Urzędzie i stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych gminy;

16) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy;

17) nadzór nad terminowym przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych;

18) organizacja praktyk studenckich i uczniowskich w urzędzie;

19) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i innymi oświadczeniami i informacjami określonymi w ustawie o samorządzie gminnym i ustawie o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;

20) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu;

21) monitorowanie zgodności i bieżące aktualizowanie procedur „Standardów ochrony małoletnich”;

22) sporządzanie raportu o stanie gminy;

23) przechowywanie dokumentacji związanej z nadzorem właścicielskim nad spółką komunalną gminy;

24) wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza.”;

5) w § 26 ust. 2 dodaje się pkt 21 o treści:

„21) monitorowanie stosowania „Standardów ochrony małoletnich” przez pracowników kierowanego wydziału/biura i współpracowanie w tym zakresie z Sekretarzem Gminy.”;

6) § 30 otrzymuje brzmienie:

„§ 30. Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:

1) prowadzenie Biura Obsługi Interesanta, w tym:

a) przyjmowanie, ewidencjonowanie i dekretowanie korespondencji wpływającej i innych przesyłek oraz ich ekspedycja,

b) udzielanie informacji o właściwościach merytorycznych komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych gminy,

c) realizacja zadań związanych z dostarczaniem korespondencji wychodzącej z Urzędu,

2) prowadzenie spraw związanych z katalogiem usług świadczonych w Urzędzie;

3) obsługa organizacyjno-techniczna sekretariatu;

4) prowadzenie spraw z zakresu udzielania patronatu przez Burmistrza;

5) ewidencjonowanie protokołów, wystąpień i zaleceń pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych Urzędu;

6) prowadzenie centralnej ewidencji: rejestru skarg, wniosków i petycji, upoważnień/pełnomocnictw udzielanych przez Burmistrza, wniosków o udzielenie informacji publicznej;

7) prowadzenie spraw związanych z obsługą i eksploatacją samochodów służbowych, prowadzenie kart drogowych i spraw związanych z eksploatacją pojazdów, okresowych przeglądów;

8) prowadzenie ewidencji zbiorczej delegacji krajowych i zagranicznych;

9) prowadzenie urzędowego rejestru pieczęci, zaopatrywanie urzędu w pieczęcie oraz kasowanie zbędnych egzemplarzy;

10) prowadzenie dokumentacji związanej ze zgłaszanymi nieprawidłowościami pracy Urzędu bądź Burmistrza (tzw. sygnaliści);

11) koordynowanie działań związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

12) dokonywanie zaopatrzenia materiałowo-technicznego na cele administracyjne;

13) zabezpieczenie obiektów i mienia urzędu oraz utrzymanie porządku i czystości w budynkach urzędu;

14) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową urzędu,

15) prowadzenie ewidencji środków trwałych stanowiących wyposażenie Urzędu oraz nadzór nad ich przemieszczaniem;

16) potwierdzanie własnoręczności podpisów obywateli w ramach udzielonego upoważnienia przez Burmistrza;

17) prowadzenie spraw z zakresu potwierdzania sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej;

18) zapewnienie usług telefonii stacjonarnej i komórkowej na potrzeby urzędu;

19) prowadzenie prenumeraty wydawnictw i czasopism;

20) prowadzenie archiwum zakładowego;

21) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i odpowiedzialności cywilnej gminy;

22) administrowanie systemami, sieciami informatycznymi i teleinformatycznymi w Urzędzie, w tym archiwizowanie zasobów elektronicznych;

23) wdrażanie nowych systemów informatycznych i teleinformatycznych;

24) zabezpieczanie Urzędu w sprzęt informatyczny i teleinformatyczny oraz jego bieżące utrzymanie;

25) zabezpieczanie bieżącego utrzymania sprzętu informatycznego i teleinformatycznego będącego na wyposażeniu Urzędu;

26) organizacja szkoleń pracowników Urzędu w zakresie wykorzystania zainstalowanego sprzętu i oprogramowania komputerowego;

27) koordynacja systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Urzędzie, m.in. poczta elektroniczna, intranet, elektroniczny system obiegu dokumentów, podpis cyfrowy;

28) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych dotyczących informacji niejawnych i współpraca w tym zakresie z Pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych;

29) bieżąca aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.”.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Gminy Chojna
mgr Barbara Rawecka


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Monika Adamczyk

Data wytworzenia:
15 sty 2025

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
04 lut 2025, godz. 09:52

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
04 lut 2025, godz. 09:52