Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 223/2024 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego w Chojnie

Zarządzenie Nr 223/2024
Burmistrza Gminy Chojna

z dnia 27 listopada 2024 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 1465 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 98/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 19 maja 2022 r., zmienionego zarządzeniem nr 120/2023 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie wprowadzam następujące zmiany:

1) w § 26 ust. 2 dodaje się:

a) pkt 18 o treści:

„8) bieżące śledzenie zmian w prawie materialnym i procesowym, regulującym działania organów administracji publicznej, w szczególności zmian przepisów, dotyczących zadań realizowanych przez daną komórkę organizacyjną Urzędu;”,

b) pkt 19 o treści:

„19) zgłaszanie Inspektorowi Danych Osobowych danych do prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych w celu zapewnienia zgodności z zasadami i warunkami przetwarzania danych osobowych;”,

c) pkt 20 o treści:

„20) prawidłowe przechowywanie, zabezpieczenie i kontrola dostępu do dokumentów publicznych oraz blankietów tych dokumentów pozostających w dyspozycji nadzorowanej komórki organizacyjnej.”;

2) w § 28 pkt 15 otrzymuje brzmienie:

„15) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, w tym:

a) ochrona przyrody, w tym wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,

b) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia,

c) prowadzenie postępowań w sprawach ustanowienia form ochrony przyrody,

d) udostępnianie informacji o środowisku,

e) rozliczanie wydatkowania środków finansowych pochodzących z opłat i kar za gospodarcze korzystanie ze środowiska,”;

3) w § 28 wykreśla się pkt 24;

4) w § 29 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) przyjmowanie zgłoszeń przydomowych oczyszczalni ścieków;”;

5) w § 29 dodaje się pkt 35 o treści:

„35) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, w tym:

a) prowadzenie postępowań w ramach zwykłego korzystania ze środowiska,

b) wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów ich usunięcie z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,

c) opracowywanie programów z zakresu ochrony środowiska oraz sprawozdań,

d) prowadzenie edukacji ekologicznej,”;

6) § 33 otrzymuje brzmienie:

„§ 33. Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy w szczególności:

1) wykonywanie prac związanych z planowaniem i opracowaniem budżetu Gminy, w tym przygotowanie projektu uchwały budżetowej i wieloletniej prognozy finansowej;

2) przygotowywanie niezbędnych projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie w tym: układu wykonawczego budżetu;

3) przygotowywanie niezbędnych projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian wieloletniej prognozy finansowej;

4) prowadzenie korespondencji dotyczącej zmian planów finansowych jednostek budżetowych;

5) obsługa programu Bestia-wersja JST oraz programów księgowych w następującym zakresie: planowanie budżetu, obsługa uchwał i zarządzeń budżetu, obsługa sprawozdań budżetowych;

6) ewidencja planów finansowych jednostek i organu;

7) sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z operacji finansowych;

8) przyjmowanie i weryfikacja od podległych jednostek sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z operacji finansowych;

9) sporządzanie sprawozdań zbiorczych budżetowych oraz zbiorczych sprawozdań z operacji finansowych;

10) przygotowywanie okresowych informacji i sprawozdań budżetowych;

11) przygotowywanie kwartalnych informacji o wykonaniu budżetu Gminy Chojna oraz rocznych sprawozdań z wykonania budżetu;

12) sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej jednostki budżetowej - Urząd Miejski;

13) sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

14) sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego;

15) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

16) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

17) kontrola dowodów księgowych bezgotówkowych i gotówkowych pod względem merytorycznym;

18) współpraca z bankami prowadzącymi obsługę bankową gminy;

19) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

20) obsługa zobowiązań w obrocie bezgotówkowym (przelewy);

21) przyjmowanie wpłat bezgotówkowych za pomocą terminala płatniczego;

22) przekazywanie dochodów Skarbu Państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na rachunek budżetu państwa w trybie i terminach określonych przepisami prawa;

23) prowadzenie obsługi księgowej Organu wg obowiązującego planu kont (księgowanie i uzgadnianie);

24) uzgadnianie kont bankowych z księgowością syntetyczną;

25) prowadzenie bieżącej obsługi zobowiązań długoterminowych oraz poręczeń i gwarancji;

26) prowadzenie obsługi księgowej wg obowiązującego planu kont w zakresie dochodów i wydatków (księgowanie i uzgadnianie);

27) prowadzenie obsługi księgowej wg obowiązującego planu kont w zakresie rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz w zakresie rachunku sum depozytowych (księgowanie i uzgadnianie);

28) prowadzenie ewidencji księgowej faktur zakupu i sprzedaży;

29) prowadzenie ratalnej sprzedaży mienia gminnego;

30) prowadzenie ewidencji księgowej analitycznej dochodów budżetowych, w tym, m.in.: z tytułu umów dzierżawy, najmu, świadczonych usług z tytułu odpłatnego korzystania z mediów, umów z tytułu zajęcia pasa drogowego oraz umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, czynszów za lokale gminne (księgowanie i uzgadnianie);

31) windykacja należności w tym: wystawianie upomnień, pozwów do sądu;

32) przygotowywanie do rozpatrzenia wniosków dłużników w zakresie ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających gminie Chojna i jej jednostkom podległym (umorzenia, rozłożenia na rat, odroczenia terminów płatności);

33) prowadzenie obsługi księgowej zakresie środków trwałych;

34) nadzór nad pracą komisji inwentaryzacyjnej w okresie prowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych;

35) przeprowadzanie corocznej inwentaryzacji aktywów i pasywów w zakresie objętych zadań na stanowisku pracy w drodze porównania sald (z kontrahentami), w drodze weryfikacji sald (porównanie z odpowiednimi dokumentami zewnętrznymi i wewnętrznymi);

36) sporządzanie rocznych sprawozdań do GUS;

37) prowadzenie ewidencji księgowej rozliczeń z tytułu podatku VAT z jednostkami organizacyjnymi Gminy;

38) prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupu zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług VAT;

39) sporządzanie deklaracji podatkowych VAT – 7 i terminowe rozliczanie się z Urzędem Skarbowym w Gryfinie;

40) współpraca z pracownikami poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego;

41) prowadzenie obsługi księgowej i kasowej kasy zapomogowo-pożyczkowej przy Urzędzie Miejskim;

42) gospodarka drukami ścisłego zarachowania;

43) sporządzanie sprawozdania z gospodarowania dochodami budżetu gminy pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych, przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej (OŚ-4g);

44) współpraca z Urzędami Skarbowymi w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód budżetu Gminy, realizowanych przez w/w Urzędy odnośnie udzielania ulg, odroczeń, umorzeń na Jego wniosek w drodze postanowienia;

45) weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym sprawozdań z realizacji zadań publicznych przedłożonych przez organizacje pozarządowe,

46) realizacja wniosków o udostępnienie informacji publicznej w zakresie kompetencji wydziału;

47) prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej oraz w zakresie ubezpieczeń społecznych wraz z rozliczeniem rocznym, na podstawie dokumentów otrzymanych z Wydziału Organizacyjnego sporządzanie list płac oraz list wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego;

48) naliczanie i odprowadzanie składek na Fundusz Pracy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Pracownicze Plany Kapitałowe oraz dodatkowe ubezpieczenia grupowe;

49) wydawanie zaświadczeń w zakresie wynagrodzeń;

50) współpraca z Urzędami Skarbowymi i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;

51) sporządzanie wniosku o zwrot z budżetu państwa części wydatków gminy wykonanych w ramach funduszu sołeckiego;

52) sporządzanie informacji przekazane do poszczególnych jednostek pomocniczych o wysokości przyznanych środków z funduszu sołeckiego ujętego w budżecie gminy na kolejny rok;

53) dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych z terenu miasta i Gminy Chojna od osób fizycznych i od osób prawnych;

54) wydawanie na żądanie podatnika duplikatu nakazu płatniczego (decyzji wymiarowej);

55) wydawanie zaświadczeń w ewidencji podatkowej podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, podatku od środków transportowych (o figurowaniu, o zaleganiu /niezaleganiu);

56) stwierdzanie stanu faktycznego w zakresie obowiązku podatkowego w oparciu o akta własne;

57) przygotowanie do rozpatrzenia i wydawanie decyzji dotyczących ulg w formie odroczenia, umorzenia i rozłożenia na raty zobowiązań pieniężnych zgodnie z ordynacją podatkową oraz ulg i zwolnień wynikających z ustawy o podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości, podatku od środków transportowych;

58) prowadzenie postępowań podatkowych, kontroli podatkowych i czynności sprawdzających w zakresie powszechności i prawidłowej podstawy opodatkowania;

59) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących stawek podatkowych w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym, uchwał dotyczących wzorów deklaracji i informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, oraz poboru od osób fizycznych podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso oraz wysokości opłaty prolongacyjnej;

60) prowadzenie postępowań w zakresie pomocy publicznej pozostających w kompetencjach wydziału oraz sprawozdań przekazanych z jednostek i wydziałów;

61) prowadzenie obsługi księgowej (podatkowej) z zakresu podatku od nieruchomości, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych z terenu miasta i Gminy Chojna od osób fizycznych i od osób prawnych;

62) sporządzanie sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych;

63) sporządzanie sprawozdania SP-1 sprawozdanie podatkowe w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego;

64) windykacja należności podatkowych w tym: wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych;

65) współpraca z Komornikami Sądowymi i Urzędami Skarbowymi oraz sądami, do których kierowane są wnioski o wszczęcie egzekucji;

66) naliczanie i przekazywanie na rzecz Zachodniopomorskiej Izby Rolniczej 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego;

67) przekazywanie na wniosek podatnika podatku rolnego kwoty 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz podmiotu uprawnionego wpisanego w Krajowym Rejestrze Sądowym;

68) sporządzanie wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu przekazania kwot na rzecz podmiotów uprawnionych;

69) sporządzanie wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów pod wodami powierzchniowymi płynącymi jezior oraz gruntów zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne, będące własnością Skarbu Państwa.”;

7) załącznik nr 2 do załącznika nr 1 - Wykaz stanowisk pracy i liczba etatów otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się kierującym komórkami organizacyjnymi.

§ 3. Zarządzenie w chodzi w życie z dniem 1 grudnia 2024 r.

Burmistrz Gminy Chojna
mgr Barbara Rawecka

 

Załącznik do zarządzenia Nr 223/2024
Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 27 listopada 2024 r.

Wykaz stanowisk pracy i liczba etatów

 

L.p.

 

Wykaz stanowisk pracy

 

Liczba etatów

I

Kierownictwo Urzędu

1

Burmistrz Gminy

1

2

Zastępca Burmistrza

1

3

Skarbnik Gminy pełniący również funkcję naczelnika Wydziału Finansowo-Księgowego

1

4

Sekretarz Gminy

1

II

Wydział Organizacyjny

1

Kierownicze stanowisko urzędnicze

1

2

Stanowiska urzędnicze

3,5

3

Stanowiska pomocnicze i obsługi

3

4

Liczba etatów

7,5

III

Wydział Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami

1

Kierownicze stanowiska urzędnicze

2

2

Stanowiska urzędnicze

7

3

Liczba etatów

9

IV

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego

1

Kierownicze stanowiska urzędnicze

2

2

Stanowiska urzędnicze

7

3

Liczba etatów

9

 

V

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

1

Kierownicze stanowisko urzędnicze

2

2

Stanowiska urzędnicze

4

3

Liczba etatów

6

VI

Wydział Finansowo-Księgowy

1

Kierownicze stanowisko urzędnicze

1

2

Stanowiska urzędnicze

11

3

Liczba etatów

12

VII

Biuro Rady Miejskiej

1

Kierownicze stanowisko urzędnicze

1

2

Stanowisko urzędnicze

1

3

Liczba etatów

2

IX

Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej

 

1

Stanowisko urzędnicze

1

2

Liczba etatów

1

X

Audytor wewnętrzny

1

Kierownicze stanowisko urzędnicze

1

2

Liczba etatów

1

Razem liczba etatów

51,5

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Monika Adamczyk

Data wytworzenia:
27 lis 2024

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
29 lis 2024, godz. 08:25

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
29 lis 2024, godz. 08:25