Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Druk nr 6 regulamin utrzymania czystości i porządku


Druk nr 6/XXIV/2012

projekt

Uchwała Nr XXIV/ /2012

Rady Miejskiej w Chojnie

z dnia 28 grudnia 2012 r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Chojna

Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 391) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryfinie, Rada Miejska w Chojnie uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Chojna, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Chojna.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady

Kazimierz Komorzycki

Uzasadnienie

do uchwały Nr XXIV/ /2012

Rady Miejskiej w Chojnie

z dnia ....................... 2012 r.

w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku
na terenie Gminy Chojna.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chojna stanowi wykonanie ustawowego obowiązku, wynikającego z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 391). Zgodnie z art. 4 ust. 3 ww. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach obowiązkiem rady gminy jest dostosowanie regulaminu do zapisów wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu.

„Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023” został przyjęty przez Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego uchwałą Nr XVI/218/12 z 29 czerwca 2012 r. W związku z tym regulamin powinien zostać uchwalony przez Radę Gminy w terminie do 29 grudnia 2012 r.

Nowelizacją ww. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (art. 3 ust. 2a) wprowadzono możliwość przekazania wykonywania zadań gmin w zakresie utrzymania czystości i porządku związkowi międzygminnemu. Gminy, które przystąpiły do Związku Gmin Dolnej Odry, na podstawie Statutu Związku Gmin Dolnej Odry (Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z 2003 r. Nr 24, poz. 326) oraz Uchwały nr 27/2012 Zgromadzenia Związku Gmin Dolnej Odry z dnia 14 września 2012 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Związku Gmin Dolnej Odry, zgodnie z art. 64 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 15910 z późn. zm.) swoje prawa i obowiązki w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi przekazały Związkowi Gmin Dolnej Odry.

Niniejszy regulamin określa szczegółowo zasady i wymagania dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, obowiązki właścicieli nieruchomości, przedsiębiorcy odbierającego odpady, zadania gminy oraz zarządzającego systemem gospodarowania odpadami, czyli Zarządu Związku Gmin Dolnej Odry.

Regulamin precyzuje wymagania dotyczącego prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych, z wydzieleniem poszczególnych frakcji odpadów. Określone zostały
w nim minimalne pojemności pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości i na drogach publicznych.

Właściciel nieruchomości, przy wyposażaniu nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, został zobowiązany do dostosowania ich pojemności do częstotliwości odbioru odpadów z nieruchomości, liczby osób korzystających z pojemników, przy uwzględnieniu średnich tygodniowych normatywów dotyczących ilości wytwarzanych odpadów komunalnych w różnych źródłach.

W regulaminie ustalona została kolorystyka pojemników i worków do selektywnego zbierania czterech frakcji odpadów komunalnych. Uregulowana została częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego. Zgodnie z regulaminem odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości może być dokonywany wyłącznie przez przedsiębiorcę, z zastrzeżeniem możliwości dowozu, przez właściciela nieruchomości, odpadów zbieranych selektywnie bezpośrednio do punktu selektywnego zbierania odpadów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
opinia Sanepidu (PDF, 471.18Kb) 2012-12-14 15:07:21 83
Regulamin utrzymania czystoA ci i porzA dku na terenie Gminy Chojna (DOC, 152.50Kb) 2012-12-14 15:07:21 54
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Bartosz Dłubak

Data wytworzenia:
14 gru 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Hadrzyński

Data publikacji:
14 gru 2012, godz. 15:07

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Hadrzyński

Data aktualizacji:
14 gru 2012, godz. 15:07