Regulamin organizacyjny SP Grzybno
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GRZYBNIE
ZAKRES DZIAŁANIA I ZASADY FUNKCJONOWANIA
-
Szkoła Podstawowa w Grzybnie wykonuje zadania określone w statucie szkoły, uchwalonym przez Radę Pedagogiczną 28 sierpnia 2006 roku, wraz z późniejszymi zmianami, opublikowanym i zatwierdzonym jako jednolity tekst 18 września 2008 roku.
-
Regulamin organizacyjny Szkoły Podstawowej w Grzybnie określa wewnętrzną organizację szkoły i zakresy działania organów wchodzących w jej skład.
-
Do regulaminu organizacyjnego załączono schemat organizacyjny szkoły.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GRZYBNIE
-
Organami szkoły są:
-
Dyrektor Szkoły
-
Rada Pedagogiczna
-
Rada Rodziców
-
Samorząd Uczniowski
-
-
Strukturę organizacyjną szkoły tworzą następujące stanowiska pracy:
-
Dyrektor
-
Pracownicy pedagogiczni
-
Pracownicy obsługi
ZAKRES DZIAŁANIA I KOMPETENCJE
-
Podziału zadań pomiędzy poszczególne stanowiska dokonuje w zakresie spraw organizacyjno-administracyjnych dyrektor szkoły.
-
Podporządkowanie organów szkoły i stanowisk pracy przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
DYREKTOR
Dyrektor szkoły kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników obsługi. Do zadań dyrektora należy w szczególności:
-
organizowanie całości pracy dydaktycznej
-
sprawowanie nadzoru pedagogicznego
-
podejmowanie decyzji w sprawie ucznia, sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne
-
realizowanie uchwał rady pedagogicznej podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących
-
dysponowanie środkami finansowymi szkoły podstawowej i odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie
-
zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli i innych pracowników szkoły
-
przyznawanie nagród i wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły
-
występowanie z wnioskami w sprawie odznaczeń, nagród, wyróżnień dla nauczycieli i innych pracowników szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i organizacji związkowych
-
przyznawanie dodatku motywacyjnego dla nauczycieli według oddzielnego regulaminu
-
przyznawanie dodatku mieszkaniowego nauczycielom według uchwały Rady Gminy
-
opracowanie harmonogramu dyżurów nauczycielskich
-
organizowanie zastępstw doraźnych i długoterminowych
-
odpowiedzialność za właściwą organizację i przebieg sprawdzianu przeprowadzanego w szkole
-
wydawanie zarządzeń związanych z organizacją pracy szkoły oraz gwarantujących bezpieczeństwo uczniów i pracowników w placówce
PRACOWNICY PEDAGOGICZNI
Pracownicy pedagogiczni podlegają bezpośrednio dyrektorowi. Do podstawowych obowiązków pracowników pedagogicznych należy:
-
realizowanie obowiązujących programów nauczania zawartych w Szkolnym Zestawie Programów Nauczania
-
efektywne przygotowywanie się do zajęć dydaktycznych i wychowawczych
-
współpraca z rodzicami wychowanków, z klasową radą rodziców, włączanie rodziców w organizację życia klasy i szkoły
-
branie aktywnego udziału w pracach rady pedagogicznej i jej komisjach
-
prawidłowe, systematyczne i terminowe prowadzenie dokumentacji klasy związanej z realizacją zadań dydaktycznych i wychowawczo-opiekuńczych
-
wzbogacanie warsztatu pracy oraz dbałość o powierzone mienie i sprzęt
-
stałe podnoszenie i aktualizowanie wiedzy i umiejętności pedagogicznych
-
pełnienie dyżurów zgodnie z podanym harmonogramem
-
przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
-
przestrzeganie prawa oświatowego oraz przepisów prawa wewnątrzszkolnego
KONSERWATOR
Konserwator-palacz podlega bezpośrednio dyrektorowi szkoły. Do podstawowych obowiązków konserwatora należy:
-
usuwanie drobnych usterek technicznych
-
wykonywanie napraw i remontu sprzętu szkolnego i urządzeń sportowych
-
wykonywanie prac malarskich, przeprowadzanie drobnych napraw i remontów, usuwanie ubytków tynku oraz kafelek w podłogach i powierzchniach wykafelkowanych
-
codzienne dokonywanie przeglądu stanu technicznego placówki
-
konserwacja i bieżąca naprawa poręczy oraz obudowa niebezpiecznych urządzeń, mocowanie gablot, haków, tablic szkolnych
-
wymiana zniszczonego oszklenia, konserwacja i wymiana zużytego sprzętu oświetleniowego
-
konserwacja i naprawa mebli szkolnych, krzeseł, pomocy dydaktycznych, drobnego sprzętu gospodarczego
-
konserwacja i naprawa ogrodzenia wokół obiektów szkolnych, koszenie trawy na boisku szkolnym, grabienie liści wokół szkoły
-
kontrola i dbanie o sprzęt przeciwpożarowy i urządzenia odgromowe
-
kontrola i bieżąca konserwacja urządzeń wodno-kanalizacyjnych
-
odśnieżanie dojść do szkoły i do kotłowni
-
codzienny przegląd i naprawa instalacji sanitarnej w szkole
-
zamykanie okien
PALACZE (zatrudnienie w sezonie grzewczym)
-
systematyczne sprawdzanie stanu CO oraz ciepłej wody w szkole, szczególnie wtedy, gdy nie odbywają się zajęcia
-
nadzór nad obiektem szkolnym i składem opału
-
palenie w piecu w kotłowni szkolnej oraz bieżący nadzór nad zautomatyzowaną kotłownią olejową w budynku sali gimnastycznej
-
bieżące, systematyczne czyszczenie pieca CO, sprawdzanie stanu wody w instalacjach grzewczych
-
bieżąca konserwacja pieca CO
-
porządkowanie kotłowni po sezonie grzewczym
-
wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora wynikających z potrzeb szkoły
SPRZĄTACZKI
Sprzątaczka podlega bezpośrednio dyrektorowi szkoły. Do podstawowych obowiązków sprzątaczki należy:
-
utrzymanie czystości w przydzielonym rejonie szkoły
-
utrzymanie w czystości sprzętów, okien, drzwi, lamperii itp.
-
opróżnianie koszy na śmieci
-
codzienne zamiatanie, odkurzanie i zmywanie podłóg, przecieranie na mokro parapetów i tablic, odkurzanie mebli i sprzętu komputerowego, czyszczenie toalet środkami odkażającymi, zaopatrywanie toalet w papier toaletowy i mydło
-
cotygodniowe sprzątanie miejsc trudnodostępnych, pastowanie i froterowanie podłóg
-
mycie okien w czasie ferii letnich i zimowych oraz w miarę potrzeb przecieranie zakurzonych szyb, pranie firan
-
sprzątanie i porządkowanie na polecenie dyrektora pomieszczeń po remontach i malowaniu
-
porządkowanie piwnic i innych niż w przydzielonym rejonie pomieszczeń szkolnych
-
dbanie o czystość, ład i porządek w pomieszczeniu kuchennym oraz o powierzony sprzęt i naczynia kuchenne
-
systematyczne wyparzanie naczyń po umyciu, zabezpieczanie przed zniszczeniem
-
codzienne przygotowywanie oraz wydawanie obiadów zgodnie z listą zgłoszonych uczniów
-
wygaszanie wszystkich punktów gazowych i wyłączenie elektrycznych po skończonej pracy
-
przestrzeganie czystości odzieży ochronnej i obowiązkowego noszenia jej podczas pracy
-
zamykanie wszystkich okien oraz właściwe zamknięcie wszystkich drzwi przed opuszczeniem zakładu pracy
-
zakazywanie przebywania na terenie kuchni osobom nieupoważnionym
-
wpisanie do zeszytu usterek zauważonych uszkodzeń i zgłoszenie ich konserwatorowi
-
włączanie i wyłączanie alarmu w szkole
-
wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora, wynikających z potrzeb szkoły
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
W Szkole Podstawowej w Grzybnie zgodnie z ustawą o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku z późniejszymi zmianami, funkcjonuje Rada Rodziców i Samorząd Uczniowski, które działają na podstawie własnych regulaminów.
-
Porządek i rozkład czasu pracy pracowników, umożliwiający realizację zadań statutowych, reguluje Karta Nauczyciela, Kodeks Pracy i Statut Szkoły.
-
Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników określają zakresy czynności.
-
Sprawy nie ujęte w Regulaminie Organizacyjnym regulowane są w drodze zarządzeń dyrektora.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Paweł Szustakiewicz Data wytworzenia:
29 wrz 2008
Osoba dodająca informacje
Paweł Szustakiewicz Data publikacji:
29 wrz 2008, godz. 09:07
Osoba aktualizująca informacje
Paweł Szustakiewicz Data aktualizacji:
29 wrz 2008, godz. 09:10