Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

SESJA III

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable { mso-style-parent:""; font-size:10.0pt;"Times New Roman";} P R O T O K Ó Ł Nr III/2006 z sesji Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2006 r.

Do punktu 1, 2.

------------------- Obrady rozpoczął i prowadził Przewodniczący Rady. Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad. Na sesji obecnych było 14 radnych. Na sesji obecni byli burmistrz A. Fedorowicz, zastępca burmistrza W. Długoborski, naczelnicy wydziałów, sołtysi, przedstawiciele prasy lokalnej, wyborcy. 

-          lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do protokołu,

-          lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Do porządku obrad Burmistrz A. Fedorowicz zgłosił wniosek w sprawie zdjęcia punktu 16 tj. projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIX/405/2005 z dnia 30 grudnia 2005 r. Rady Miejskiej w Chojnie dot. zatwierdzenia planów przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek w wyniku czego został przyjęty jednogłośnie. Następnie poddał pod głosowanie porządek obrad ze zmianą. W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Do protokołu z dnia 28 listopada nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania protokół Nr I/2006 został przyjęty jednogłośnie. Do protokołu z dnia 5 grudnia nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania protokół Nr II/2006 został przyjęty jednogłośnie.

 

Do punktu 3.

---------------- Burmistrz A. Fedorowicz przedstawił sprawozdanie za okres międzysesyjny.

-          sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do protokołu

Uzupełniając pisemne sprawozdanie powiedział, że 6 grudnia spotkał się z pracownikami Urzędu Miejskiego i 13 i 20 grudnia odbył spotkanie z naczelnikami wydziałów oraz kierownikami jednostek organizacyjnych gminy i Spółki PUK. 11 grudnia wraz zastępcą uczestniczył w siódmej ogólnopolskiej konferencji organizowanej przez Uniwersytet Szczeciński pn. Region 2006, która przebiegała pod hasłem „Rozwój regionalny w Polsce w latach 2007-2013. Głównym celem obrad była szeroka debata przedstawicieli samorządu oraz świata polityki i nauki o warunkach prawnych i finansowych niezbędnych do stworzenia atrakcyjnej oferty dla inwestycji w Polsce. Również 11 grudnia burmistrzowie wzięli udział w uroczystości wręczenia wielkiego krzyża zasługi dla arcybiskupa Mariana Przykuckiego. 14 grudnia burmistrz uczestniczył w posiedzeniu rady nadzorczej PUK, na którym prezes spółki przedstawił zestawienie kosztów i sprzedaży przedsiębiorstwa za okres od 1 stycznia do 31 października 2006 r. Tego samego dnia burmistrz z zastępcą uczestniczył w spotkaniu z mieszkańcami sołectwa Zatoń Dolna z inicjatywy sołtysa Mateckiego. W spotkaniu tym uczestniczyli radni B. Frąckowiak i R. Skrzypek. 15 grudnia burmistrz zorganizował spotkanie z dyrektorami szkół, w którym uczestniczyli przedstawiciele Związku Nauczycielstwa Polskiego. Celem spotkania było wskazanie na konieczność wzmożenia dyscypliny budżetowej w roku 2007, wstępne ustalenie kierunków działań zmierzających do doposażenia szkół w pomoce dydaktyczne, przygotowanie projektu zmian regulaminów wynagradzania nauczycieli. Dyrektorzy wyrazili krytyczne uwagi na temat organizacji dowozów szkolnych, stanu technicznego pojazdu, bezpieczeństwa uczniów oraz rozkładu jazdy autobusów i czasu oczekiwania uczniów na powrót do domu. Ponadto zwrócili uwagę na brak nauczycieli języków obcych na terenie gminy. Burmistrz przeprowadził rozmowy z przedstawicielami służby zdrowia na temat ewentualnej możliwości adaptacji obiektu przy ul. Ogrodowej na działalność związaną z ochroną zdrowia. W projekcie budżetu na rok 2007 zaplanowano 810 tys. zł a w sumie na lata 2007 – 2008 1.650.000 na adaptację budynku administracyjnego (sklep Puls) przy ul. Jagiellońskiej na potrzeby służby zdrowia.

Burmistrz odbył rozmowy z reprezentantami firm developerskich zainteresowanych budową sklepów wielko powierzchniowych tzw. dyskontów spożywczych, spożywczo przemysłowych na terenie miasta. Są to lokalizacje ul. Bałtycka i u zbiegu Ogrodowej i Towarowej. 16 grudnia zastępca burmistrza W. Długoborski uczestniczył w otwarciu turnieju mikołajkowego halowej piłki nożnej. Również 16 grudnia burmistrz z zastępcą uczestniczyli w uroczystości konsekracji kościoła w Białęgach i w darze od gminy przekazali dzwonki ministranckie. 18 grudnia przyjęli w urzędzie gości z Niemiec m. in. burmistrza Schwedt, którzy mają nadzieje na rozwój współpracy z Chojną.

Burmistrzowie uczestniczyli w kilku spotkaniach opłatkowych. Ponadto zorganizowano krótkie spotkania przedświąteczne z pracownikami Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, Administracji Szkół, Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych oraz Urzędu Miejskiego.

Dalej burmistrz powiedział, że cały czas trwa analiza projektu budżetu na rok 2007 złożonego przez poprzedniego burmistrza, w którym m. in. chciałby uwzględnić zabezpieczenie kwoty ok. pól miliona złotych na zakup nieruchomości od Agencji Mienia Wojskowego (budynek Straży Granicznej). Burmistrz zapoznał się z odwołaniami mieszkańców od decyzji komisji mieszkaniowej w sprawie przydziału mieszkań. Sytuacja mieszkaniowa wymaga szczególnej uwagi zwłaszcza jeśli chodzi o mieszkania socjalne. Na dzień dzisiejszy zaczyna nam dokuczać brak mieszkań. Pilna jest adaptacja jednego z obiektów na lotnisku. Są na to przeznaczone środki.

                     Radny M. Szeremeta powiedział, że wiele gmin będzie musiało wyłożyć ciężkie pieniądze na lokale zastępcze. W przypadku, kiedy dany mieszkaniec ma eksmisję wtedy gmina ma obowiązek zabezpieczyć lokal. Jeśli nie zabezpieczyć gmina będzie płacić za wynajem.

Następnie M. Szeremeta zwrócił się z pytaniem w sprawie wycen nieruchomości gruntowych w obrębie 8 m. Chojna. Co to są za działki? (posiedzenie z dnia 8.12.06 pkt 3 protokołu)

                     Naczelnik wydziału RG G. Grocholewska odpowiedziała, że są to działki położone na lotnisku od posesji p. Tarnowskiego w kierunku kruszarki. Są tam trzy działki w tym jedna zabudowana. Była osoba zainteresowana nabyciem działki powyżej 2 ha. Jest to teren utwardzony.

                      Radny W. Skrzypczyk zwrócił się do burmistrza, by uzupełnił lukę sprawozdań z posiedzeń burmistrza, która nie została przekazana za czasów burmistrza Konarskiego.

                       Radny L. Stefański zwrócił się o więcej informacji w sprawie działek wydzielonych z działki PUK i przeznaczonych do sprzedaży.   (posiedzenie z dnia 8.12.06 pkt 4 protokołu)

                       G. Grocholewska wyjaśniła, że za poprzedniego burmistrza zapadła decyzja, aby z nieruchomości, którą PUK ma w zarządzie wydzielić dwie działki. jedna jest działką zabudowaną i sięga do drogi. Druga działka też jest zabudowana ale sprzedaż mogłaby być tylko z udziałem. Sprzedany mógłby być tylko udział w budynku i byłaby służebność poprzez działkę PUK.

Więcej pytań nie zgłoszono.

 

Do punktu 4.

---------------- Przewodniczący Rady J. Kowalczyk odczytał interpelację radnego W. Skrzypczyka dotyczącą uchwały Rady Miejskiej w Chojnie Nr II/7/2006 z dnia 5 grudnia 2006 r. w sprawie zmiany budżetu oraz zmian w budżecie na 2006 rok.

Następnie odczytał pismo podpisane przez piętnastu sołtysów w sprawie rozważenia możliwości zwiększenia budżetów sołeckich do kwoty 5 tys. zł.

 

Do punktu 5.

----------------

                       Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu oraz zmian w budżecie Gminy na 2006 rok przedstawiła skarbnik gminy T.Kuflowska. Jest to ostatnia zmiana w tym roku. budżet wzrasta oraz są przemieszczenia w planie wydatków między działami. Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 159.934 zł. Na tą kwotę składa się spłata pożyczki zaciągniętej z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego realizowanego w ramach ZPORR. Jest to kwota 143.254 zł. Pozostałe zwiększenia dochodów dotyczą ponadplanowych wpływów z opłat za wydawane zezwolenia napojów alkoholowych, wpłaty firmy ubezpieczeniowej w kwocie 3.750 zł tytułem odszkodowania za zniszczony dach ( Szkoła podstawowa na lotnisku). W dziale edukacyjna opieka wychowawcza odnotowane zostały ponadplanowe wpływy za świadczone usługi. Dotyczy to stołówki w Gimnazjum.

W dziale 921 została zarejestrowana darowizna wpłacona przez Społeczny Komitet Budowy Pomnika Jana Pawła II w Chojnie w wysokości 7.516 zł.

Zwiększa się wydatki o kwotę 58.510 zł. Na rzecz oświaty 4.130 zł. Zwiększa się o 380 zł plan dla Gimnazjum w Chojnie z tytułu realizacji programu Socrates-Comenius. Jest to nasz 20% udział w realizacji tego projektu. Ponadplanowe wpływy z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż alkoholu w całości przechodzą po stronie planu wydatków do działu 851 ochrona zdrowia z przeznaczeniem na przeciwdziałanie alkoholizmowi tj. kwota 398 zł. Darowizny wpłacone na rzecz Domu Samopomocy w całości przechodzą na rzecz wydatków tego domu. Ponadplanowe wpływy za wydawane posiłki w stołówce Gimnazjum przechodzą na realizację wydatków rzeczowych.

W dziale 926 kultura fizyczna i sport zwiększa się plan o 800 zł na cztery projekty.

W dziale 801 – oświata i wychowanie zwiększa się plan o 35.000 zł w szkołach podstawowych. 15.000 zł jest to pożyczka z budżetu państwa na finansowanie zadania pn. przebudowa istniejącego budynku na salę gimnastyczną w Grzybnie. Zwiększa się plan do otrzymanej dotacji w ramach zagospodarowania mienia poradzieckiego pn. adaptacja byłych koszar na potrzeby szkoły podstawowej. Zmniejsza się plan w rozdziale gimnazja o 26.830 zł.

Po przedstawieniu projektu uchwały przewodniczący J. Kowalczyk powiedział, że komisje wypracowały pozytywne stanowisko do projektu uchwały.

Radny W. Skrzypczyk zwrócił się do radnego M. Szeremety – przewodniczącego Komitetu ds. Budowy Pomnika Jana Pawła II z pytaniem jaka kwota została zebrana przez społeczeństwo gminy na budowę tego pomnika.

                      Radny M. Szeremeta odpowiedział, że Społeczny Komitet ds. Budowy Pomnika otrzymywał wpłaty na konto od przedsiębiorców jak również były rozprowadzane cegiełki poprzez sołtysów, młodzież gimnazjalną, proboszczów. Pełna dokumentacja jest w urzędzie. Komitet pokrył bezpośrednio dwie faktury dla wykonawcy. Jedna na kwotę 12.500 zł, druga 15.000 zł. Pieniądze, które zostały na koncie 7516 zł zostały przelane na konto gminy. razem jest to 35.016 zł.

Przewodniczący J. Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu oraz zmian w budżecie Gminy na 2006 rok. W wyniku głosowania uchwała Nr III/19/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Do punktu 6.

---------------- Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają budżetowego upływem roku budżetowego 2006 przedstawiła skarbnik T.Kuflowska.

Na ostatniej sesji w uchwale o zmianie budżetu na 2006 rok po stronie planu dochodów i planu wydatków były planowane środki na realizację programu Wspólnoty Europejskiej Socrates Comenius w Szkole Podstawowej Nr 2 w Chojnie i Gimnazjum w Chojnie. W przypadku, który dotyczy projektu Szkoły Podstawowej Nr 2 umowa, która została podpisana między gminą a dysponentem mówi, że jednostka powinna zamknąć ten projekt do 31 lipca 2007 r.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Ne III/20/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał.

 

Do punktu 7.

---------------- Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie inwestycji dofinansowanej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polsko-Niemieckiego Pogranicza na obszarze Krajów Związkowych Meklemburgia Pomorze Przednie Brandenburgia-Polska (Województwo Zachodniopomorskie) podlegającej zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej omówiła skarbnik T.Kuflowska.

Projekt dotyczy inwestycji pn. budowa infrastruktury i promocja turystyczna w regionie przygranicznym Krajnik Dolny – Zatoń Dolna. Została podpisana umowa z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, który nam przyznał pożyczkę w wysokości 706.125 zł. Ostateczny termin rozliczenia pożyczki w grudniu 2008 r.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały.

Radny W. Skrzypczyk zwrócił się do skarbnik, by powtórzyła dla zebranych na sali, że te wszystkie uchwały, które będą dotyczyły zaciągania krótkoterminowych i długoterminowych pożyczek to te umowy na realizację tych zadań zostały już podpisane w związku z powyższym i nowa rada i burmistrzowie stoją przed faktami dokonanymi, przed faktami, które zastano.

                       Burmistrz A. Fedorowicz sprostował, że umowy podpisywał ze skarbnik osobiście w banku. Są to inwestycje warte zachodu i bez względu na to kto rozpoczął dokończymy.

W. Skrzypczyk powiedział, że wczoraj na komisji usłyszał inaczej. Usłyszał, że zostały podpisane już umowy w związku z tym jest to już realizacja tych umów. Nie chce umniejszać ani powiększać zasług poprzedniego zarządu. Jeśli tak było to został wprowadzony w błąd i przy jednym zadaniu zajmie odmienne zdanie niż na komisji.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że umowa dotycząca przedsięwzięcia w ramach programu INTERREG 3A to jedna rzecz, natomiast pożyczka to jest drugorzędna sprawa. To są dwie różne rzeczy. To są inwestycje, które będziemy realizować.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w wyniku czego uchwała Nr III/21/2006 została podjęta 12 głosami za, 2 wstrzymujących i stanowi załącznik nr        do protokołu.\

 

Do punktu 8.

---------------- Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” podlegającej zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej (plac zabaw w Godkowie Os.) przedstawiła skarbnik T.Kuflowska. Na realizację projektu „rozwój infrastruktury publicznej poprzez utworzenie placu zabaw w m. Godków Osiedle została przyznana gminie 12.233 zł. Jest to tzw. miękki projekt. Okres przekazywania transz pożyczki czerwiec 2007. Ostateczny termin rozliczenia pożyczki lipiec 2008.
Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/22/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał.

 

Do punktu 9.

---------------- Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” podlegającej zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej (plac zabaw w Godkowie) przedstawiła T.Kuflowska. Jest to projekt pn. podniesienie atrakcyjności infrastruktury społecznej poprzez utworzenie planu zabaw w m. Godków. Została nam przyznana pożyczka z budżetu państwa do wysokości 7.297 zł. Okres przekazywania transz pożyczki czerwiec 2007, termin rozliczenia lipiec 2008. Umowy na realizowanie projektów sektorowego programu operacyjnego – restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006 były podpisywane z marszałkiem. W przypadku INTERREG IIIA umowa została podpisana z wojewodą.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/23/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał.

 

Do punktu 10

-----------------   Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” podlegającej zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej (plac zabaw w Krzymowie) przedstawiła T.Kuflowska. Na realizację projektu pn. podniesienie atrakcyjności infrastruktury społecznej poprzez utworzenie placu zabaw w m. Krzymów gminie została przyznana pożyczka do wysokości 7.309.00 zł. Okres przekazywania transz pożyczki czerwiec 2007, ostateczny termin rozliczenia pożyczki: lipiec 2008.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/24/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał.

 

Do punktu 11.

----------------- Projekt uchwały sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” podlegającej zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej (plac zabaw w Jeleninie) przedstawiła T. Kuflowska. Na finansowanie przejściowe projektu pn. podniesienie atrakcyjności infrastruktury społecznej poprzez utworzenie placu zabaw w m. Jelenin została przyznana gminie pożyczka do wysokości 7.309.00 zł. Okres przekazywania transz pożyczki czerwiec 2007, termin rozliczenia pożyczki lipiec 2008.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag.

W wyniku głosowania uchwała Nr III/25/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr

 

Do punktu 12.

-----------------    Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” podlegającej zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej (świetlica w Nawodnej) przedstawiła T.Kuflowska. Na finansowanie przejściowe inwestycji pn. remont i modernizacja świetlicy wiejskiej w m. Nawodna została przyznana gminie pożyczka w wysokości 43.360.00 zł. Jest to wydatek majątkowy. Okres przekazywania transz pożyczki czerwiec 2007 i wrzesień 2007. Ostateczny termin rozliczenia pożyczki lipiec 2008.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/26/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał.

 

Do punktu 13.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” podlegającej zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej (świetlica w Godkowie Os.) przedstawiła skarbnik T.Kuflowska. Na finansowanie przejściowe pn. remont i modernizacja pomieszczeń świetlicy z przeznaczeniem na salę komputerową w m. Godków Osiedle. Została przyznana pożyczka do wysokości 32.927.00 zł. Okres przekazywania transz pożyczki czerwiec, wrzesień 2007. Termin rozliczenia lipiec 2008.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/27/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi zał.

Radny S. Błęcki powiedział, że przez jakiś czas nie będzie mógł uczestniczyć w pracach Rady ale ma nadzieję, że sprawy dotyczące Lotniska tj. utworzenie świetlicy. Ma nadzieję, że w końcu doczeka się realizacji w tej kadencji. Ma nadzieję, że radni z miejscowości wiejskich poprą projekt utworzenia świetlicy na Lotnisku.

                        Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że wieś potrzebuje i miasto potrzebuje. Wynika to również z pewnych planów poprzedniej ekipy. Inwestycje, które są rozpoczęte finalizujemy. Jeśli chodzi o budżet 2007 to jeśli chodzi o świetlice w mieście raczej nie podejmiemy, tym bardziej, że były plany związane z remontem przedszkola a funduszy nie przewidziano. Szukamy pieniędzy na to, żeby pozyskać obiekt po Straży Granicznej i będziemy szukali pieniędzy, żeby rozpocząć w zasadzie budowę nie tylko remont, bo przedszkole wymaga budowy od podstaw. Dalej burmistrz powiedział, że przy sprzyjających warunkach zdążymy zrobić świetlicę na lotnisku jak wiele innych przedsięwzięć związanych z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców miasta.

                          Radny W. Fedorowicz powiedział, że zadania, które rada zatwierdziła są ważne dla wielu miejscowości, ale należy zwrócić uwagę, że są zapomniane sołectwa od wielu lat. Tam się nic nie działo i nic się nie dzieje. Są też sołectwa gdzie ciągle się coś dzieje np. Godków i przyznać trzeba, że siła oddziaływania radnego powoduje, że tam niedługo będzie brakowało tylko pasa startowego.

W sołectwach, w których do tej pory nic się nie zrobiło, w przyszłym roku też nic się nic nie zrobi.

Trzeba pomyśleć jak w przyszłości uatrakcyjnić te miejscowości.

                          Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że na pewno konstruując budżet na 2008 rok wszystkie potrzeby weźmie się pod uwagę. Jako priorytetowe zwłaszcza tam gdzie do tej pory siła samorządu nie dotarła. Dalej burmistrz powiedział, że nie będzie wymieniał sołectw, które geograficznie są blisko ale emocjonalnie były dalej.

                          Radny W. Skrzypczyk powiedział, że w miejscowości Graniczna jedynym miejscem zabaw dzieci (ok. 70) jest przystanek autobusowy przy ruchliwej drodze, gdzie często dochodzi do wypadków. Zapomnianą wsią jest Bara gdzie nie ma żadnego oświetlenia, nie ma drogi, gdzie drogi polne w niektórych sołectwach są o wiele lepiej zadbane i wykonane niż droga, która przebiega przez środek wsi Bara.

       Do punktu 14.

------------------ Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIX/404/2005 z dnia 30 grudnia 2005 roku Rady Miejskiej w Chojnie w sprawie zaciągnięcia krótkoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego realizowanego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego podlegającego zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej przedstawiła skarbnik T.Kuflowska. 30 grudnia 2005 roku została podjęta uchwała w sprawie zaciągnięcia krótkoterminowej pożyczki z budżetu państwa w wysokości 86.925 zł na finansowanie przejściowe projektu pn. trasa rowerowa szlakiem budowli kamiennych i cmentarzy zapomnianych w gminie Chojna. Zostały ustalone warunki zaciągania pożyczki. Ostateczny termin rozliczenia pożyczki ustalono na grudzień 2006. W związku z tym, że gmina jest przed końcową kontrolą finansową przez Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki wniosek o płatność został zweryfikowany pozytywnie. Do czasu dostarczenia pozytywnego protokołu z przeprowadzonej kontroli finansowej pożyczka nie może być spłacana.

Z przyczyn niezależnych od gminy należy zmienić termin ostatecznego terminu rozliczenia pożyczki na maj 2007. Przewodniczący przekazał, że na posiedzeniu komisji projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.

                           Radny W. Skrzypczyk zwrócił się do Skarbnik Kuflowskiej, by powiedziała, czy planowane ścieżki rowerowe zostały już zrobione i zakończone i na czym polegały te inwestycje budowy ścieżek rowerowych.

Skarbnik T. Kuflowska powiedziała, że środki były uruchamiane w miesiącu czerwcu i sierpniu 2006 roku i pożyczka została wykorzystana w całości w przypadku tego projektu. Projekt został zrealizowany zgodnie z harmonogramem złożonym do Urzędu Wojewódzkiego i do Banku Gospodarstwa Krajowego. Projektami zajmował się wydział p. Hadrzyńskiego i tam można szczegółowo zapoznać się z projektami.

Naczelnik wydziału PIO M. Ilińczyk dodała, że projekt ten jest wykonywany w kilku etapach. Pierwszym etapem było wykonanie folderów i wykonanie tablic informacyjnych dot. obiektów zabytkowych, które są na trasie ścieżki rowerowej.

Przewodniczący udzielił głosu mieszkańcowi Jelenina, który powiedział, że poprzedni burmistrz mówił, że ścieżka rowerowa z Godkowa do jelenina będzie zrobiona.

                            Radny G. Sakowski zwrócił się do przewodniczącego, aby po przerwie zaprosić p. Hadrzyńskiego, by przedstawił radnym rzeczowo sprawę ścieżek rowerowych.

                            Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że nie są to ścieżki tylko trasy rowerowe, trasa, którą można jechać rowerem lub innym pojazdem.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania uchwała Nr III/28/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr        do protokołu.

 

Do punktu 15.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIX/405/2005
z dnia 30 grudnia 2005 roku Rady Miejskiej w Chojnie w sprawie zaciągnięcia krótkoterminowej pożyczki z budżetu państwa na finansowanie projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego realizowanego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego podlegającego zwrotowi ze środków budżetu Unii Europejskiej przedstawiła T. Kuflowska. 30 grudnia 2005 r. została podjęta uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z budżetu państwa w wysokości 73.200 zł na finansowanie przejściowe projektu pn. trasa rowerowa szlakiem chojeńskich jezior. Termin rozliczenia przypadał na grudzień 2006 r. Podobnie jak w przypadku poprzedniej uchwały termin rozliczenia pożyczki maj 2007.

Stanowiska komisji projekt uchwały zaopiniowały pozytywnie. Do projektu nie wniesiono uwag.

W wyniku głosowania uchwała Nr III/29/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr

Przewodniczący ogłosił 20 minut przerwy.

                                                                    Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady. Na sesję przybył naczelnik wydziału PP M. Hadrzyński. Udzielił wyjaśnień nt. tras rowerowych.

Powiedział, że nie są to ścieżki rowerowe tylko szlaki turystyczne, wytyczone w terenie na mapie natomiast oznakowanie w miarę środków planowane jest w przyszłym roku. Przy szlaku Chojeńskich Jezior pierwszym etapem były foldery, drugim place zabaw przy jeziorach w Jeleninie i Stokach i kilka miejsc postojowych z ławostołami w miejscowościach Brwice, Narost, Barnkowo, Jelenin i Stoki. Trzecim elementem tego szlaku był remont odcinka drogi w Jeleninie. Drugi projekt Szlakiem budowli kamiennych i cmentarzy zapomnianych także składał się z trzech elementów. Pierwszym elementem był folder, drugim elementem 19 tablic informacyjnych ustawionych przy najważniejszych punktach trasy. Tablice były przygotowane w trzech językach, polskim niemieckim i angielsku. Trzecim elementem był remont fragmentu drogi wzdłuż murów miejskich w Chojnie tj. odcinek drogi Podmurze. Oba projekty są zakończone. Oba projekty powstawały we współpracy z uczniowskim klubem rowerowym. Na rok 2007 w ramach współpracy z klubem rowerowym przewidziane jest oznakowanie szlaków rowerowych i wytyczenie fizycznie w terenie.

Jest to szlak turystyczny, który przebiega po istniejących drogach i nie będą wyznaczane w tym celu jakieś dodatkowe pasy ruchu czy elementy typowe dla ścieżek rowerowych.

 

Do punktu 16.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu rozporządzenia Wojewody Zachodniopomorskiego dot. Ustanowienia planu ochrony dla rezerwatu przyrody „Olszyny Ostrowskie” przedstawiła M.Ilińczyk. Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody wojewoda opracowuje dla rezerwatów przyrody plany ochrony. Na terenie naszej gminy są dwa rezerwaty. Jeden rezerwat to są Olszyny Ostrowskie, drugi Dąbrowa Krzymowska. Oba te rezerwaty położone są na terenie Lasów Państwowych Nadleśnictwo Chojna. Na dzień dzisiejszy wojewoda proponuje swoim rozporządzeniem zatwierdzenie planu ochrony dla Olszyn Ostrowskich. Teren położony jest blisko jeziora Ostrów. Dla właściwego funkcjonowania rezerwatu plan ochrony, dla którego rezerwat przyrody został powołany jest. zachowanie zbiorowisk leśnych typowych dla siedlisk olsów i olsów jesionowych oraz ochrona rzadkich gatunków roślin w tym w szczególności zachowanie olsu porzeczkowego, łęgu jesionowo olszowego, łęgu wiązowo jesionowego oraz ochrona stanowisk chronionych gatunków roślin. W całości zabronione jest prowadzenie gospodarstw rolnych, działalności wytwórczej, handlowej i rolniczej.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania uchwała Nr III/30/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do protokołu.

 

Do punktu 17.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektowanych obszarów Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000 na terenie Gminy Chojna przedstawiła M.Ilińczyk. Zgodnie ze stanowiskiem komisji został przygotowany projekt uchwały o negatywnym opiniowaniu włączenia obszarów położonych na terenie gminy Chojna do Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000, ponieważ zdaniem radnych ogranicza to rozwój gminy. W 2004 roku była podjęta uchwała, która opiniowała negatywnie i pozytywnie włączenie obszarów. Pozytywnie odnosiło się do obszarów położonych na terenie Cedyńskiego Parku Krajobrazowego z wyłączeniem tych, które są już chronione, z wyłączeniem siedlisk miejscowości położonych w Parku Krajobrazowym.

Przewodniczący Rady odczytał projekt pisma kierowanego do ministra środowiska – zał. nr

Radny W. Skrzypczyk zaproponował dopisać w paragrafie 1 projektu uchwały zdanie „tym samym utrzymuje się stanowisko Rady Miejskiej w Chojnie określone uchwałą nr...”

Innych propozycji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego Skrzypczyka w wyniku czego został on przyjęty 11 głosami za, 1 wstrzymującym, przeciwnych nie było. (na sali nie było radnego G. Sakowskiego). Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały z wprowadzoną poprawką. W wyniku głosowania uchwała Nr III/31/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr         do protokołu.

 

Do punktu 18.

----------------- Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy nowo powstałej ulicy położonej
w m. Chojna obręb 5 przedstawiła naczelnik wydziału RG G.Grocholewska. Nazwy ulic zazwyczaj uzgadnia się w mieszkańcami, którzy na tej ulicy mieszkają. Nazwę ulicy „Topolowa” zaproponowali mieszkańcy. W kwartale tym jest ulica Jodłowa, Klonowa.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/32/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr         do protokołu.

 

Do punktu 19.

------------------ Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy nowo powstałej ulicy położonej
w m. Chojna obręb 7 przedstawiła G.Grocholewska. Ulica Zacisze leży w obrębie ulicy Towarowej.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/33/2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr        do protokołu.

Radny Błęcki wnioskował o 5 minut przerwy.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek. Za przyjęciem wniosku głosowało 2 radnych, przeciwko 7.

Przewodniczący stwierdził, że przerwy nie będzie.   Do punktu 20.

------------------ Do projektu projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i wyboru Przewodniczącego przewodniczący J. Kowalczyk zwrócił się o podawanie kandydatur przypominając, że skład komisji liczy od 3 do 5 osób.

Radny M. Szeremeta przekazał, że stanowisko Chojeńskiej Inicjatywy Samorządowej jest takie, żeby komisja rewizyjna liczyła 5 osób.

Radny G. Sakowski w imieniu swojego klubu zgłosił, by skład komisji rewizyjnej był 3 osobowy. Komisja 3 osobowa będzie reprezentowała trzy kluby takie jak są w radzie. Jeśli w radzie nie ma opozycji, wszyscy popierają burmistrza to nie ma sensu tworzenia jakiejkolwiek przewagi siłowej. Każdy z klubów wytypuje jednego przedstawiciela i taka komisja zawsze uzyskałaby konsensus, bo przewaga czy stanowisko klubu będzie wyrażone przez jego członka. Ponadto jest to też kwestia oszczędnościowa. Dalej G. Sakowski powiedział, że skoro w radzie jest zgoda na popieranie obecnego zarządu to nie widzi sensu, żeby tworzyć w komisji rewizyjnej jakąkolwiek przewagę dla któregokolwiek klubu. Uczciwość deklaracji Chojeńskiej Inicjatywy Samorządowej wymagałaby, żeby dalej była w swoich deklaracjach uczciwa i przyjęła taki punkt rozumienia jaki proponuje klub radnych Nowoczesna Gmina. Ponadto skład komisji nie jest zaklepany do końca, bo rada może zmienić jeśli się okaże, że wymagana jest jakaś inna koncepcja.

                         Radny M. Szeremeta powiedział, że diety są ryczałtowe i nie ma to większego znaczenia. Jeżeli z jakiegoś klubu będzie pracowało dwóch w komisji nie znaczy to, że ten klub jest nieuczciwy.

                         Radny G. Sakowski zwrócił się do radnego Szeremety, żeby nie wkładał w jego usta słów, których nie powiedział, bo nadinterpretuje i próbuje grać pod publiczkę. dalej G. Sakowski powiedział, że czegoś takiego, że nie życzy sobie, żeby wobec niego radny Szremeta takich słów używał. Stwierdził tylko fakty, które radny wypowiedział w imieniu swojego klubu, że pracujemy dla tego zarządu. Jeżeli było to powiedziane w sposób odpowiedzialny to wyznaczmy po jednym radnym z każdego klubu i wtedy każdy klub będzie miał możliwość wyrażenia swojej opinii w komisji rewizyjnej. Natomiast jeśli radni z CHIS będą próbowali stworzyć w komisji rewizyjnej przewagę swojego klubu to ich deklaracja stoi pod wielkim znakiem zapytania.

Po dalszej dyskusji burmistrz A. Fedorowicz zapytał, dlaczego rada nie wykorzystała cennego czasu wczoraj na posiedzeniu komisji, żeby wypracować stanowisko i nie stawać dzisiaj publicznie po dwóch stronach barykady, której rzekomo nie ma. Całkiem niepotrzebne są te przepychanki, dyskusja powinna być merytoryczna.

                           Radny G. Sakowski powiedział, że na jego propozycję dyskusji na ten temat pan radny Szeremeta odmówił wczoraj na komisji.

                           Radny S. Błęcki zwrócił się do ChIS by przedstawiła propozycję procentowego udziału poszczególnych klubów w pięcioosobowej komisji. Dlaczego ma być pięć osób?

                           Radny M. Szeremeta powiedział, że są dwie propozycje i należy poddać je pod głosowanie a następnie będą podawane kandydatury.

Radny Skrzypczyk zwrócił się do radnego Szeremety, by określił, ilu ma być członków ChIS, ilu z klubu niezależnego, ilu członków jego klubu w tych pięciu osobach.

                           Radny W. Fedorowicz powiedział, że po to są spotkania przedsecyjne radnych aby szczerze powiedzieć sobie o co chodzi. Trzeba przyznać, że Chojeńska Inicjatywa nie podjęła rozmowy wczoraj. Dalej W. Fedorowicz powiedział, że nie jest pierwszy raz w radzie, jest czwarty raz i po raz drugi spotyka się z taką sytuacją, że komisja rewizyjna jest języczkiem wagi. Wskazuje to na iskrzenie. Bez względu na to, co my powiemy, co deklarujemy, co będziemy deklarować jest już spięcie.

                            Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego Szeremety, aby komisja rewizyjna liczyła 5 osób. Za pięcioosobowym składem głosowało 10 radnych, przeciwko 3.

Drugiego wniosku nie głosowano. (składu trzyosobowego) Radny Sakowski wniósł o 5 minut przerwy.

Przewodniczący ogłosił przerwę. Po przerwie wznowił obrady przypominając, że do komisji rewizyjnej musi wejść co najmniej jeden członek z danego klubu. Poprosił o podawanie kandydatów.

Radny M. Szeremeta zaproponował radnego H. Kłapoucha, który wyraził zgodę

Radny L. Stefański zaproponował radnego M. Kozieła, który wyraził zgodę.

Radny S. Drapaluk zaproponował radnego R. Obielaka, który wyraził zgodę.

Radny R. Skrzypek w imieniu klubu Radni Niezależni zgłosił radną B. Frąckowiak, która również wyraziła zgodę.

                             Przewodniczący klubu Nowoczesna Gmina G. Sakowski powiedział, że klub, który popierał burmistrza Konarskiego, klub który w ten sposób pokazuje swoją siłę i swoją przewagę w komisji rewizyjnej powoduje, że klub Nowoczesna Gmina nie będzie godzić się na kolejną próbę przejechania walcem i nie będą zgłaszali żadnego kandydata z tego klubu do komisji rewizyjnej. Nie będą w takim układzie brali odpowiedzialności za to, co komisja rewizyjna będzie chciała postanowić.

                             Burmistrz A. Fedorowicz zaapelował do klubu, żeby jednak ponad podziałami zdecydował o wysunięciu kandydatury, żeby skład komisji był pełny, pięcioosobowy.

                             Radny W. Fedorowicz powiedział, że zawsze komisją rewizyjną zawsze rządziła opozycja. Więc niech opozycja, której rzekomo nie ma rządzi tą komisją i wysunie czwartego.

                             Radny M. Kozieł powiedział, że jak słucha radnego Sakowskiego i mówimy, że mamy tworzyć jedność, deklarowaliśmy, że będziemy popierali burmistrza, to przez niego przemawia jakiś jad.

Dalej wypomina jakieś wybory. Skończmy z tym, zacznijmy pracować. Wyjdzie na to, że klub, który niby popiera burmistrza będzie w opozycji względem opozycji.

                             Radny G. Sakowski zwrócił się do radnego Kozieła, że jeśli będzie potrzebował medycznej diagnozy to poprosi go o to czy ma ja czy nie i nie życzy sobie takich uwag. Przewodniczący Rady zwraca uwagę za wyrażenia, tylko nie członkom swojego klubu. Zwracając się do Przewodniczącego Rady zaapelował, by był on przewodniczącym wszystkich radnych. Dalej G. Sakowski powiedział, że największym nieszczęściem dla tej rady będzie gruba kreska, jeśli odetniemy się od tego, co było robione w kampanii wyborczej. Tyle pomyj ile zostało wylanych na niektórych ludzi, którzy startowali na burmistrza i na radnych, za co nie usłyszeli słowa „przepraszam” od nikogo za tamte rzeczy. Kwestią naszego honoru jest to, że każdy z nas będzie bronił swojego imienia, swojej czci i godności i radny nie może tego zabronić.

                              Przewodniczący J. Kowalczyk zaapelował do radnego Sakowskiego, żeby jednak z jego klubu został zgłoszony.

Radny W. Skrzypczyk zwrócił się z pytaniem do kandydata H. Kłapoucha jak sobie wyobraża pracę komisji rewizyjnej, kiedy 90% badania wykonania budżetu będzie dotyczyło działań jego siostry jako naczelnika wydziału

Zwracając się do radnego M. Kozieła W. Skrzypczyk zapytał, jak sobie wyobraża badanie wykonania budżetu Administracji Szkół, gdzie dyrektor Administracji Szkół jest przełożonym jego żony.

Dalej W. Skrzypczyk powiedział, że do radnego R. Obielaka taż miałby pytanie ale jest to pytanie natury posiadania wiedzy, ale zostawia to bez pytania.

                              Radny M. Szeremeta powiedział: „my naprawdę chcemy spokojnie pracować, nie chcemy nic robić pod publiczkę. Nie chcemy też mówić o kampanii wyborczej, bo ona minęła. Proponował to pan burmistrz i za tym jesteśmy.” Dalej M. Szeremeta powiedział, że w związku z tym, że jeden z klubów nie chce zaproponować osoby, która by pracowała w komisji proponuje zamknąć listę i przegłosować a czas pokaże, że ta komisja to nie jest żadna opozycja. Komisja rewizyjna w radzie musi być i niech sobie spokojnie pracuje. Ma nadzieję, że klub po jakimś czasie się zreflektuje i zaproponuje swoją osobę i wtedy skład będzie pięcioosobowy.

Przewodniczący Rady odczytał pismo od wojewody mówiące o tym, że w komisji rewizyjnej mają swoje członkostwo przedstawiciele wszystkich klubów radnych.

Po dalszej dyskusji radny Skrzypczyk zaproponował przejście do głosowania.

Przewodniczący przypomniał kandydatów do komisji rewizyjnej. Są to: H. Kłapouch, R. Obielak, B. Frąckowiak, M. Kozieł.

Radny L. Stefański złożył wniosek w sprawie głosowania blokiem na wszystkich kandydatów.

Wniosek został przegłosowany i przyjęty 10 glosami za, 1 przeciwnym, 2 radnych nie głosowało.

Radny L. Stefański zaproponował H. Kłapoucha na przewodniczącego komisji rewizyjnej.

Innych kandydatów nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady J. Kowalczyk poddał pod głosowanie, aby przewodniczącym komisji rewizyjnej został H. Kłapouch. Za H. Kłapouchem głosowało 10 radnych, przeciw 1, 1 wstrzymujący, 2 nie głosowało.

Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru komisji rewizyjnej i przewodniczącego, następnie poddał pod głosowanie. Za podjęciem uchwały 10, przeciwko 1, 2 osoby nie głosowały.

Radny G. Sakowski zwrócił się do Przewodniczącego, by powtórzył wszystkie głosowania ponieważ nie głosowały 3 osoby.

Przewodniczący Rady przystąpił jeszcze raz do głosowań.

Zwrócił się z pytaniem, kto jest za tym, aby w skład komisji rewizyjnej wchodzili radni: H. Kłapouch,

M. Kozieł, R. Obielak i B. Frąckowiak.

Za przyjęciem głosowało 10 radnych, przeciwko 1, 3 radnych nie głosowało.

Następnie zwrócił się z pytaniem, kto jest za tym, aby przewodniczącym komisji został H. Kłapouch.

Za przyjęciem głosowało 9 radnych, przeciwko 1, wstrzymał się 1, 3 radnych nie głosowało.

Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyboru komisji rewizyjnej i wyboru przewodniczącego. W wyniku głosowania uchwała Nr III/34/2006 została podjęta 10 glosami za, przeciwko 1, 3 nie głosowało i stanowi załącznik nr            do protokołu.

  Do punktu 21.

------------------    Do projektu uchwały w sprawie wyboru Przewodniczących stałych komisji Rady Miejskiej   Przewodniczący J.Kowalczyk przekazał, że Komisja Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska, Handlu, Usług, Ochrony Mienia i Praworządności wybrała na przewodniczącego W. Fedorowicza.

H. Kłapouch przekazał, że Komisja Gospodarki Finanswoej, Rolnictwa i Rozwoju Społeczno Gospodarczego wybrała S. Drapaluka.

Na przewodniczącego Komisji Kultury, Oświaty, Turystyki, Zdrowia i Opieki Społecznej radny S. Drapaluk zaproponował L. Stefańskiego.

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały ze zgłoszonymi kandydatami. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr III/35/2006 została podjęta 12 glosami za, 1 wstrzymującym, ! nie głosował i stanowi załącznik nr         do protokołu.

   Do punktu 22.

------------------   Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/18/2002 Rady Miejskiej
w Chojnie z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie ustalenia diety przysługującej radnym za udział w pracach Rady przedstawił J. Kowalczyk. Projekt uchwały dotyczy wyznaczenia wiceprzewodniczącego Rady do podpisywania poleceń wyjazdów służbowych przewodniczącemu Rady.

W poprzedniej kadencji był to pan Kaćkiewicz obecnie jest propozycja, by funkcję tą sprawował pan Kasprzyk.

Radny R. Skrzypek zgłosił wniosek do projektu uchwały: „W paragrafie drugim dodaje się ustęp trzeci o treści: wysokość diet otrzymywanych przez radnych podaje się do publicznej wiadomości na koniec każdego miesiąca poprzez umieszczenie informacji na stronach internetowych Urzędu Miejskiego” .

                         Radny G. Sakowski zaproponował, by odłożyć wniosek do czasu zaopiniowania przez radcę prawnego, czy to jest zgodne z prawodawstwem.

                         Radny W. Skrzypczyk powiedział, że uchwała dotycząca diet radnych powinna być umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej. Trzeba też podać, kto jest przewodniczącym danej komisji, kto uczestniczy w dwóch komisjach ponieważ wiąże się to z wysokością diety. Tego nie było robione. To są zaszłości ośmiu lat, że BIP gminy Chojna jest biuletynem, który w zasadzie nie przekazuje dziewięćdziesiąt procent informacji. Należy coś z tym zrobić.

                         Burmistrz A. Fedorowicz odnośnie BIP przekazał, że jesteśmy po rozmowach z szefem agencji Alfa, który przedstawił kilka różnych propozycji, co się wiąże z kosztami, poczynając od aktualizacji strony internetowej po szeroko pojęte plany komputeryzacji, informatyzacji urzędu tzw. program E Urząd. Trzeba zapewnić pieniądze, zmiany związane z budową sieci, zakupem komputerów. Na początek roku rozpocznie się aktualizacja stron internetowych.

                         Radny G. Sakowski powiedział, że sprawy majątkowe mają ściśle określone przepisy i nie chciałby, żeby potem radni musieli głosować to, co się okaże bublem prawnym. Nie chciałby, żeby ktoś nam uchylił, dlatego prosi, by wnioskodawca zlecił przewodniczącemu, by zasięgnął opinii radcy prawnego a za miesiąc rada przegłosuje.

                         Radny R. Skrzypek przychylił się do wniosku radnego Sakowskiego i wniosek wycofał.

                         Radny M. Szeremeta powiedział, że radni są osobami publicznymi i wysokość diet nie powinna być tajemnicą. Pensja burmistrza została oficjalnie podana w prasie tak samo wysokość diet radnych może być podawana. Zaproponował, by podawać informacje nie miesięczne a kwartalne.

Po dyskusji przewodniczący J. Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/18/2002 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie ustalenia diety przysługującej radnym za udział w pracach Rady.

W wyniku głosowania uchwała Nr III/36/2006 została przyj eta 12 głosami za, 2 wstrzymujących i stanowi załącznik nr              do protokołu.

  Do punktu 23.

------------------ W wolnych wnioskach radny M. Szeremeta zawnioskował, by radni dokonali wizji lokalnej budynku niedokończonego szpitala przy ul. Ogrodowej oraz budynku Straży Granicznej.

                           Radny W. Skrzypek zgłosił wniosek, by raz na miesiąc dyżury radnych odbywały się w godzinach popołudniowych. Drugi wniosek, by Urząd Miejski umożliwiał mieszkańcom załatwienie spraw bez konieczności zwalniania się z pracy.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że od 1 stycznia urząd będzie pracował w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00.

Przewodniczący Rady zaproponował, żeby dyżury radnych przenieść na poniedziałek w godzinach 15.00-16.00.

                            Radny G. Sakowski zwrócił się w sprawie swojego wniosku przegłosowanego na poprzedniej sesji o zaświadczeniach o niekaralności radnych. Zaproponował, by przewodniczący z zapytaniem o karalność.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego Sakowskiego. Za przyjęciem wniosku głosowało

6 radnych, przeciwko 8 radnych. Przewodniczący stwierdził, że wniosek został odrzucony.

                             Radny W. Skrzypczyk złożył interpelację w sprawie działki 334/8 w Krajniku Dolnym – załącznik nr          do protokołu.

Burmistrz A. Fedorowicz powrócił do sprawy zapytania o karalność. Powiedział, że na poprzedniej sesji ten problem był rozstrzygany i większość radnych była za sprawdzeniem w krajowym rejestrze karnym. Co w ciągu trzech tygodni wydarzyło się, że nagle większość radnych głosuje przeciw?

                             Radny Drapaluk powiedział, że napisał oświadczenie i to oświadczenie jest prawomocne. Jeżeli ktoś chce to nie napisze donos i na to przystaje. A 750 zł to można dać na paczki dla dzieci z domu dziecka np. w Trzcińsku Zdroju.

W trakcie dalszej dyskusji sołtys Godkowa Osiedla B. Rzeszowska zaproponowała, aby radni, którzy nie mają stwierdzającego o niekaralności złożyli takie wnioski na własny koszt.
Przewodniczący przyznał rację, by każdy we własnym sprawdził się sam.

Radny W. Skrzypczyk powiedział, że przewodniczący jest w stanie to uczynić. Jeśli wpłynie do rady odpowiedź z rejestru karnego każdy z radnych dobrowolnie koszt 50 zł przekaże do kasy. Dalej W. Skrzypczyk powiedział, że jeśli to ma być koszt naszej uczciwości i potwierdzenia 50 zł to wstydem by było gdyby któryś radny nie zechciał tych pieniędzy jako darowiznę przekazać do budżetu gminy.

Przewodniczący zaproponował wpłaty po 50 zł do biura rady, znaczki zakupi w sądzie.

Radny M. Szeremeta powiedział, że był wniosek radnego Sakowskiego, który został przegłosowany na „nie” i tego należy się trzymać.

Radny G. Sakowski powiedział, że rada przegłosowała, że nie będzie tego robić za pieniądze gminy, natomiast wniosek o sprawdzenie jest nadal aktualny.

Radna B. Frąckowiak powiedziała, że o zaświadczenia o niekaralności każdy radny musi wystąpić sam. Nie może tego zrobić przewodniczący.

Radny M. Kozieł powiedział, że jest przeciwny temu, żeby się lustrować. To, że coś przyjdzie z sądu, że jest nie karany to jest dowód, że nie był karany. Złożył oświadczenie, że nie był karany i zamyka temat.

Wobec wyczerpania się porządku obrad i braku głosów dyskusji przewodniczący Rady zakończył obrady.

Na tym protokół zakończono.  

Protokołowała                                                                                    Przewodniczący Rady

Ewa Wojciechowska                                                                            Janusz Kowalczyk

     

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Będzak

Data wytworzenia:
19 wrz 2008

Osoba dodająca informacje

Paweł Szustakiewicz

Data publikacji:
19 wrz 2008, godz. 14:16

Osoba aktualizująca informacje

Paweł Szustakiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2008, godz. 14:17