Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

SESJA V

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable { mso-style-parent:""; font-size:10.0pt;"Times New Roman";} P R O T O K Ó Ł Nr V/2007

z sesji Rady Miejskiej w Chojnie

z dnia 20 marca 2007 r.

Do punktu 1-5.

------------------ Obrady rozpoczął i prowadził przewodniczący Rady J. Kowalczyk. Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad. Na sesji obecni byli burmistrz A. Fedorowicz, z-ca burmistrza

W. Długoborski, naczelnicy wydziałów, przedstawiciele jednostek pomocniczych gminy, wyborcy.

-          lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do protokołu,

-          lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2 do protokołu

Przewodniczący zaproponował do porządku obrad wprowadzenie punktu 15 tj. rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia opinii o planowanym przedsięwzięciu polegającym na: ”Budowie i użytkowaniu kotła na paliwo stałe o mocy cieplnej ok. 140 MW” – planowanego przez stronę niemiecką w fabryce papieru w Schwedt na Odrą (RFN). Innych propozycji nie było. Proponowany punkt został przegłosowany i przyjęty jednogłośnie.

Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie porządek obrad wraz ze zmianą. W wyniku głosowania porządek został przyjęty jednogłośnie i stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 Wobec faktu, że na sesję nie przybył nowo wybrany radny S. Kabat punkty dot. wręczenia zaświadczenia radnemu oraz ślubowanie przeniesione zostają na następną sesję.

Do protokołu z IV sesji nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania protokół z dnia 25.01.2007 r. został przyjęty 13 głosami za, radny S. Błęcki nie brał udziału w głosowaniu.

  Do punktu 6.

--------------- Burmistrz uzupełnił ustnie sprawozdanie ze swojej działalności za okres międzysesyjny – zał. nr 4.

W dniu 30 stycznia burmistrz dokonał przeglądu lokali mieszkalnych w m. Strzeszewko. 1 lutego uczestniczył w spotkaniu noworocznym w Schwedt, 6 lutego w posiedzeniu rady Fundacji Odbudowy Kościoła Mariackiego. Na zaproszenie Związku Sybiraków burmistrz uczestniczył w uroczystościach związanych z 67 rocznicą.

14 lutego burmistrz spotkał się z prezesem zarządu spółki KRI w sprawie planowanych inwestycji związanych z modernizacją kotłowni i gazyfikacją lotniska. 15 lutego z-ca burmistrza W. Długoborski uczestniczył z zjeździe OSP, zorganizowane zostało spotkanie z przedstawicielami środowisk lekarskich w sprawie propozycji realizacji wspólnej inwestycji związanej z ochroną zdrowia przy ul. Jagiellońskiej. 20 lutego burmistrz uczestniczył w spotkaniu nt. funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Krajniku Górnym. 22 lutego burmistrz spotkał się z mieszkańcami Chojny w celu wyznaczenia lokalizacji motokrosu. 28 lutego burmistrzowie uczestniczyli w zebraniu sprawozdawczym Chojeńsko Gryfińskiego Stowarzyszenia Wspólnej Europy. 15 marca burmistrz uczestniczył w odprawie rocznej zorganizowanej przez komendanta powiatowego policji. Natomiast od 26 lutego burmistrzowie uczestniczą w zebraniach wiejskich mających na celu wybór sołtysów i rad sołeckich na kolejną kadencję.

  Do punktu 7.

---------------- W-ce przewodniczący Rady R. Skrzypek odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o możliwości finansowania deficytu budżetowego gminy Chojna w 2007 roku oraz o prawidłowości załączonej do budżetu prognozy kwoty długu publicznego. Przewodniczący J. Kowalczyk zapoznał z pismami, które wpłynęły do Biura Rady Miejskiej. Rozstrzygnięcie nadzorcze z dnia 21.02.2007 r. wojewody w sprawie uchwały Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 25.01.2007 r. dot. zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Chojna. 

Dalej J. Kowalczyk odczytał pismo z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego Wydziału Kontroli i Nadzoru pismo w sprawie skargi skierowanej przez Roberta Kowalskiego zam. w Chojnie ul. Rogozińskiego dot. braku skutecznych działań burmistrza w sprawach mieszkaniowych skarżącego. Przewodniczący zaproponował, by sprawą tą zajęła się komisja komunalna.

Dalej przewodniczący odczytał skargę J. Walęckiego zam. przy ul. Chrobrego skierowaną do burmistrza (do wiadomości dla Rady) na działalność zarządcy budynków wspólnot mieszkaniowych prowadzonych przez dyrektora ZGM oraz odczytał odpowiedź burmistrza w tym zakresie.

Następnie odczytał pismo od Sł. Cioroń zam. w Chojnie w sprawie przekazania sprzętu komputerowego po Gminnym Centrum Informacji, w którym chciałby zrobić miejsce pracy dla siebie jako osoby niepełnosprawnej i zatrudnić inne osoby niepełnosprawne. Dalej przewodniczący odczytał kolejne pismo od S. Cioronia w sprawie komisji, która by sprawdziła rakotwórczy budynek i jego przeznaczenie przy ul. Narciarskiej zwanym „leningradem”, który stanowi ochronę przeciwatomową.

  Do punktu 8.

---------------- Radny G. Sakowski zwrócił się do burmistrza, że w prasie lokalnej przeczytał informację dot. spotkania nauczycieli nt. programu nauczania języka niemieckiego w Cedynii. Była tam kąśliwa uwaga, że pomimo tylu szkół w naszej gminie żaden z dyrektorów szkół nie był obecny.

Następnie G. Sakowski zwrócił się, by wyjaśnić sprawę wycinki drzew, kto wycina drzewa powalone czy chore i gdzie to drewno jest przekazywane.

  Do punktu 9.

---------------- Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu oraz zmian w budżecie Gminy na 2007 rok przedstawiła skarbnik T. Kuflowska. Zmiany dotyczą głównie uporządkowania planu po stronie dochodów. Od Ministerstwa Finansów otrzymaliśmy zawiadomienie w sprawie ustalenia ostatecznych kwot subwencji ogólnej z budżetu państwa. Część równoważąca subwencji ogólnej dla gminy wzrosła o kwotę 12.609 zł, natomiast część oświatowa ogólnej została pomniejszona o kwotę 48.024 zł. Dochody ogółem budżetu gminy Chojna ulegają zmniejszeniu o kwotę 35.417 zł. Jeśli chodzi o wydatki jest propozycja zwiększenia i zmniejszenia. Zwiększa się kwotę wydatków ogółem 320.531 zł, z tego na administrację publiczną w zakresie wydatków bieżących 6.353 zł. Są to kwoty zabezpieczona na zapłacenie składki z tytułu przynależności do Unii Miasteczek Polskich. W dziale 851ochrona zdrowia zwiększa się plan o 56.178 zł na przeciwdziałanie alkoholizmowi. Są to niewykorzystane środki z wpływów z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych za rok 2006. W projekcie uchwały wynik finansowy jest porządkowany i część, która nie została wydatkowana jest postawiona głównie na stworzenie świetlic środowiskowych. W dziale 750 administracja publiczna zwiększa się plan o 230 tys. zł na zakup nieruchomości przy ul. Kościuszki. W dziele 801 oświata i wychowanie zwiększa się plan w rozdziale gimnazja o 28 tys. zł. Zmniejszenia dotyczą działu 900 – gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 100 tys. zł tytułem zmniejszenia planu na realizacje inwestycji pn. kontynuacja budowy kanalizacji sanitarnej w kierunku m. Godków Os. Wydatki ogółem ulegają zwiększeniu o 220.531 zł. Deficyt budżetu po uwzględnieniu ubytku dochodów i zwiększenia wydatków wynosi 255.948 zł i zostanie pokryty przychodami z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 255.948 zł. Po zamknięciu ksiąg rachunkowych na dzień 31 grudnia 2006 r. burmistrz proponuje dokonanie zmian dostosowując wypracowany wynik dotyczącego przychodów i rozchodów budżetu gminy w 2007 roku. Zwiększa się przychody o kwotę 702.041 zł z tytułu wolnych środków, zmniejsza się przychody o kwotę 446.093 z tytułu nadwyżki budżetu z lat ubiegłych.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały.

                    Radny M. Szeremeta powiedział, że w budżecie gminy 50 tys. zł z klubów sportowych miało być przeznaczone na sport w szkołach. Pan burmistrz obdzielił kluby sportowe środkami, które zostały i wszystkim brakuje. Radny Skrzypek zorganizował spotkanie z przedstawicielami klubów, w którym uczestniczył też burmistrz i wice burmistrz. Na spotkaniu tym podjęto wspólnie decyzję, bo czy będzie to SKS czy UKS dotyczy to tej samej młodzieży i zawnioskował, aby dokonać przesunięcia 50 tys. ze szkół na Uczniowskie Kluby Sportowe.

Radny R. Skrzypek zwrócił się do burmistrza, że kwota 50 tys. zł została rozdysponowana na szkoły. Zapytał jak to będzie od strony formalnej jeśli rada przegłosuje przesunięcie.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że te pieniądze nie zostały fizycznie wydane tylko zostały zapisane i mogą wrócić do poprzedniego działu.

                     Radny S. Drapaluk zwrócił się z pytaniem w sprawie zwrotu dla firmy Progres kwoty 28 tys. zł. Jaka była przyczyna obciążenia firmy Progres przy remoncie gimnazjum kwotą 28 tys. zł i co skłoniło burmistrza do zwrotu tej należności?

                      Burmistrz A. Fedorowicz odpowiedział, że kara nałożona na Progres była związana niby z zerwaniem umowy, w związku z rzekomym zejściem z budowy. Zejście z budowy nastąpiło w związku z nie wpłacaniem należności w stu procentach tylko z nie naliczeniem kwoty brutto w mniemaniu gminy w sposób uzasadniony, bo był okres zmiany podatku vat z 7 na 22 % i gmina sobie 15% potrąciła. Dalej burmistrz powiedział, że to nie było nasze widzi mi się, to wynikało z toczącego się postępowania i żeby nie brnąć dalej i nie obciążać gminy dodatkowymi kosztami uznaliśmy, że naliczenie kary było nie bardzo uzasadnione, bo Progres ponownie przystąpił do przetargu i dokończył inwestycję za jeszcze większe pieniądze. To jest rozstrzygnięcie sądu i zgodnie z umową musieliśmy przeznaczyć te środki na zwrot kary.

                       Radny W. Skrzypczyk powiedział, że niektórym weszło w krew naliczanie kar, które niby wynikają z zawartych umów. Mieliśmy przykład niedawno, gdzie 78 tys. zł niezapłaconych, bo to też miała być to forma kary dla wykonawcy studium gmina straciła dodatkowo 100 tys. zł. W przypadku Progresu działanie było prawidłowe, żeby gmina dalej nie brnęła w swojej pewności co do wygrywanych spraw sądowych.

                       Radny G. Sakowski odnosząc się do wniosku radnego Szeremety powiedział, że jeżeli pieniądze miały pójść na SKS – y tj. dodatkowe godziny w szkołach to prawdopodobieństwo, że one zostaną wykorzystane nie na piłkę nożną jest o wiele większe niż gdy te pieniądze pozostaną w UKS, bo w naszej gminie jest nacisk na piłkę nożną. Chojna kiedyś była i potęgą lekkoatletyczną i rozwijała inne sporty jak siatkówkę, piłkę ręczną a teraz znowu przenosimy te pieniądze na piłkę nożną. Jest to niejasne.

                       Radny W. Fedorowicz powiedział, że pieniądze na sport są zawsze małe i będą zawsze małe. Dyskusja na temat różnorodności działań sportowych na terenie Chojny jest długa. Dyskusja kończy się na dyskusji dlatego, że nie ma ludzi. Żeby np. zająć się strzelaniem to musi być ktoś. kto ma uprawnienia. Na razie mamy bardzo dużo ludzi do tego, żeby mieszali w piłce nożnej i dlatego piłka nożna jest taka popularna. Nie ma fachowca, który pociągnąłby jakiś odłam młodzieży. Trzeba szukać ludzi. Te 50 tys. zł to i tak są dla młodzieży, bo 50 tys. dla szkół na SKS to i tak za mało. Szkoły sobie poradzą bez tych 50 tys. zł natomiast dzielący pieniądze, które zostały do podziału na poszczególne kluby stwierdzili, że tych pieniędzy jest za mało.

                         Radny R. Skrzypek powiedział, że jego inicjatywa o przesunięciu 50 tys. zł wyszła z tego, ponieważ uważał, że klub Odra Chojna dostaje ich zdecydowanie za dużo. Myślał, że jak rada przesunie te 50 tys. na sport szkolny to Odra dostanie mniej a pozostałe kluby, które dostawały do tej pory bardzo mało dostaną trochę więcej. Okazało się, że po przesunięciu zostało ok. 220 tys. z czego Odra dostaje 150 tys. na pozostałe kluby zostaje ok. 70 tys. czyli nic się nie zmieniło. Celem było zabrać Odrze, żeby podzielić sprawiedliwie po innych klubach a mimo to Odra dostaje nadal bardzo dużo. Wdaje się, że propozycja pana Szeremety wydaje się słuszną, bo jeśli Odra dostała aż tyle a wiejskim klubom nie pozostało prawie nic to trzeba jakoś te kluby ratować. W następnym roku pieniądze należy podzielić inaczej, sprawiedliwiej.

                         Radny W. Skrzypczyk powiedział, że czuje się zażenowany tymi propozycjami. Raz robimy tak, raz inaczej, Dalej powiedział, że nie wie czy burmistrzowie zrozumieli intencje pana Skrzypka i intencje rady przy pierwszej zmianie. Natomiast w tej chwili uważa, że albo trzeba powrócić do sprawy rzeczywistego podziału tych środków nie wracając do poprzedniej propozycji tylko propozycję, która została przyjęta wcześniej została inaczej skonsumowana. Namawiałby do tego, żeby nie powracać do poprzedniego stanu. Następnie W. Skrzypczyk powiedział, że już od ośmiu lat mówi o tym, że mamy w gminie Chojna tyle drużyn, że wszystkie dążą do zdobycia mistrzostwa świata, a to jest chore w tej gminie. Jest to szkodliwe dla całej piłki nożnej w gminie Chojna. To trzeba zmienić, nie mogą dla tych klubów iść tak potężne środki. Należy podzielić na inne dyscypliny, które powinny prowadzić szkoły.

                         Radny G. Sakowski zapytał jakie są gwarancje że z tej kwoty 50 tys. 70% nie skorzysta Odra?

Burmistrz A. Fedorwicz powiedział, że Odra Chojna z tych 50 tys. zł nie otrzymała ani jednej złotówki. Propozycja podziału była taka, że UKS 2 tys. B klasy 12 tys. A klasy 15 tys. Sparta Godków 21. Nie można środków, które zgodnie z wcześniejszą intencją rady przeznaczone były na oświatę wydać na sport gminny. Dyscyplina finansowa obliguje do tego, aby zgodnie z rozdziałami były wydatkowane pieniądze. Te pieniądze były podzielone na szkoły proporcjonalnie co do wielkości a większe środki gdzie są sale gimnastyczne.

Intencją było żeby odciążyć kluby w kwestii opłaty za wynajem sali, eksploatacje obiektów, które nie są własnością klubów tylko są wynajmowane na treningi. Dalej burmistrz powiedział, że należałoby powrócić z tymi środkami do środków przeznaczonych na sport. To nie będzie zabieranie oświacie, bo oświata miała swój budżet i ma. Oświata dostała prezent tylko nie rozpakowano go.

                         Radny R. Skrzypek powiedział, że pojawiło się zdanie, że pieniędzy jest za mało. W innych gminach średnio na sport wydaje się 0,67 % budżetu. W naszej gminie 0,69%. Jeśli chodzi o podział to np. na klub B klasowy w innych gminach wydaje 100%, w naszej gminie 47%. Na klub A klasowy w innych gminach wydaje się 100%, w naszej gminie 57%. Piąta liga w innych gminach 100%, w naszej 260%. Pieniędzy nie jest za mało tylko są źle dzielone, a dzielenie pieniędzy nie zależy od rady tylko od władzy wykonawczej.

Po zakończeniu dyskusji przewodniczący J. Kowalczyk poddał pod głosowanie wniosek radnego Szeremety aby przenieść 50 tys. zł z SKS na UKS działające na terenie naszej gminy.

Za przyjęciem wnioski głosowało 9 radnych, przeciwko 1, wstrzymało się od głosu 4 radnych.

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą poprawką. W wyniku głosowania uchwała Nr V/47/2007 została podjęta 13 glosami za, przeciwnych nie było, 1 wstrzymującym i stanowi załącznik nr

Przewodniczący ogłosił 15 minutową przerwę.   Do punktu 10.

----------------- Po przerwie przewodniczący wznowił obrady. Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego utrzymania grobów i cmentarzy wojennych przedstawił inspektor wydziału BKM J. Będzak. Projekt uchwały dotyczył zawarcia porozumienia z wojewodą na utrzymanie cmentarza wojennego przy ul. Odrzańskiej-Szczecińskiej. Na utrzymanie cmentarza wojewoda przekaże gminie 21.800 zł.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały.

Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr V/48/2007 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do protokołu.

  Do punktu 11.

----------------- Do projektu uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Rady Miejskiej w Chojnie do Społecznej Komisji Mieszkaniowej przewodniczący zwrócił się do radnych o podawanie kandydatur. Zgodnie z wcześniejszą uchwałą rada wskazuje dwóch radnych.

Radny W. Skrzypczyk zgłosił swoją kandydaturę.

Radny R. Skrzypek zgłosił kandydaturę radnej B. Frąckowiak, która wyraziła zgodę. Innych kandydatur nie zgłoszono. Radny M. Kozieł zawnioskował aby głosowanie na kandydatów odbyło się osobno.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego Kozieła. Za przyjęciem wniosku głosowało 7 radnych, przeciwko 2, wstrzymało się 2, 1 radny nie głosował.

Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie kandydaturę radnej B. Frąckowiak. Za przyjęciem głosowało 13 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

Za przyjęciem kandydatury radnego W. Skrzypczyka głosowało 10 radnych, 4 wstrzymało się od głosu.

Przewodniczący stwierdził, że obie kandydatury zostały przyjęte, następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania uchwała Nr V/49/2007 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr

  Do punktu 12.

----------------- Projekt uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, szczegółowych warunków całkowitego lub częściowego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania przedstawiła kierownik OPS W. Furs.

Wprowadziła autopoprawkę w tabeli o dochodzie osób. Przy cyfrach należy dopisać „%”, oraz na drugiej stronie wykreślić wyraz „specjalistyczny”.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag.

W wyniku głosowania uchwała Nr V/50/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr     do prot.

  Do punktu 13.

----------------- Projekt uchwały w sprawie ustalania zasad zwrotu przez świadczeniobiorcę przyznanego zasiłku celowego podlegającego zwrotowi przedstawiła W. Furs. Projekt uchwały dotyczył udzielania zasiłku dla osób, których przekracza kryterium dochodowe. Żeby osoby mogły skorzystać z pomocy społecznej kryterium dla osoby samotnej wynosi 477 zł i jeśli ta kwota jest przekroczona te osoby nie powinny korzystać z pomocy. Jeśli w rodzinie jest więcej niż jedna osoba to kryterium wynosi to kryterium na osobę wynosi 351 zł.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag.

W wyniku głosowania uchwała Nr V/51/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do prot.

  Do punktu 14.

----------------- Do sprawozdania z działalności OPS w Chojnie za rok 2006 radny W. Fedorowicz zwrócił się z pytaniem, czy zdrowy 40 letni mężczyzna nie mając pracy może pobierać zasiłek, czy OPS sprawdza czy mógł pracować, czy ma takie możliwości.

W. Furs odpowiedziała, że OPS na pewno sprawdza ale taka osoba, która przychodzi po zasiłek ma zaświadczenie z urzędu pracy, że nie ma dla niego propozycji pracy.

Stanowiska komisji były za przyjęciem sprawozdania. Radni opowiedzieli się za przyjęciem sprawozdania, które stanowi załącznik nr        do protokołu.

  Do punktu 15.

----------------- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o planowanym przedsięwzięciu polegającym na „budowie i użytkowaniu kotła na paliwo stałe o mocy cieplnej ok. 140 MW” planowanego przez stronę niemiecką w fabryce papieru w Schwedt na Odrą (RFN) przedstawiła naczelnik wydziału PIO M. Ilińczyk.

Na wstępnie przeprosiła radnych za wprowadzenie projektu uchwały w ostatniej chwili ale wynikło to z tego, że po rozmowie z dyrektorem Parków Krajobrazowych, która stwierdziła, że po stronie niemieckiej uchwała rady gminy ma bardzo dużą moc i należałoby wyrazić sprzeciw. Wojewoda Zachodniopomorski zwrócił się pismem do Parków Krajobrazowych a Parki do gmin przysyłając obwieszczenie – załącznik nr       do protokołu.

 Parki wydają opinię jeśli chodzi o stronę przyrodniczą i ochrony natomiast Parki prosiły gminy o stronę społeczną czyli, że powstała spalarnia będzie miała negatywny wpływ na ludzi.

Parki Krajobrazowe przygotowały projekt uchwały mówiący, że będzie negatywny wpływ na środowisko po stronie polskiej. Wydajność 300 tys. ton spalanych odpadów na pewno nie będzie miała pozytywnego wpływu tylko negatywny. Strona niemiecka nie udowadnia, że to nie będzie miało ujemnego wpływu na naszą stronę, nie ma też powiedziana, że ujemne wpływy będą w jakiś sposób niwelowane po naszej stronie.

Dobrym byłoby, aby mieszkańcy miejscowości najbliżej znajdujące się granicy wystosowały protest na piśmie. 

                         Radny Błęcki zapytał, że jeśli rada podejmie uchwałę z negatywną opinią to co ona w ogóle da?

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że inwestycja jest rozpoczęta i nasza opinia nie będzie wiążącą dla strony niemieckiej. Polska firma szkoli już przyszłych pracowników, którzy w miejscu papierni będą przygotowywali tą inwestycję czyli budowę spalarni.

                         Radny Skrzypczyk powiedział, że stanowiska rad sołeckich miejscowości przygranicznych powinny poprzedzić stanowisko rady.

                         Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że to nie burmistrzowie byli inicjatorami, otrzymali tylko korespondencję w celu wyrażenia opinii jako rada. Nie było to pismo adresowane do sołectw.

Radny W. Fedorowicz powiedział, że kiedy chcemy wybudować autostradę to w Unii następuje wielka wrzawa. Natomiast w tym przypadku, kiedy istnieje zagrożenie dla środowiska i ludzi to Niemcy jak zwykle ignorują wszystko i prawdopodobnie nasz protest będzie protestem, który zaprotestuje przeciw inwestycji, która powstanie.

Po wyczerpaniu dyskusji przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały. W wyniku głosowania uchwała Nr V/52/2007 została podjęta 13 glosami za, 1 wstrzymującym (S. Błęcki) i stanowi załącznik nr

  Do punktu 16.

----------------- Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu dawnej cegielni w m. Zatoń Dolna przedstawiła M. Ilińczyk. Uchwała będzie finansowana przez właścicieli działki 28/1. Gmina podpisała porozumienie z właścicielami tej działki. Działka ma powierzchnię ok. 6,5 ha, została sprzedana w 2004 roku przez gminę w drodze przetargu. Na tym terenie nie ma planu zagospodarowania przestrzennego. Teren położony jest w Cedyńskim Parku Krajobrazowym. Projekt uchwały nie jest sprzeczny ze studium ponieważ studium nie określało szczegółowo przeznaczenia tego terenu.

Nie jest też sprzeczne z ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych ponieważ teren jest w całości sklasyfikowany jako nieużytek. Właściciele planują tam prowadzenie tam agroturystyki. Nie można wydać decyzji o warunkach zabudowy ponieważ w sąsiedztwie brak jest podobnych obiektów, o które występują właściciele tej nieruchomości.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag.

W wyniku głosowania uchwała Nr V/53/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr     do prot.

  Do punktu 17.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/158/99 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 19 listopada 1999 r. dot. zatwierdzenia i przyjęcia wieloletnich programów inwestycyjnych dla Gminy Chojna przedstawiła M. Ilińczyk. Gmina przygotowuje się do złożenia wniosków pomocowych do programów norweskich. Wnioski te wymagają specjalnej procedury i zadanie nie może być o mniejszej wartości niż 1 milion euro. Pierwotnie w załączniku do uchwały o programach inwestycyjnych wieloletnich w pozycji 23 zostało wpisane „adaptacja Bramy Barnkowskiej oraz rewaloryzacja murów obronnych w Chojnie”. Do tego zadania zostało dołożone zadanie polegające na odtworzeniu drogi wokół murów obronnych oraz dróg na terenie starego miasta. Pierwotnie wartość tego zadania wynosiła 2.100.000 zł a obecnie wartość zadania przewiduje się na 4.500.000 zł. Obecnie tytuł zadania brzmiałby „adaptacja Bramy Barnkowskiej oraz rewaloryzacja murów obronnych wraz z odtworzeniem nawierzchni ulic w obrębie starego miasta”.

Stanowiska komisji były pozytywne za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag.

W wyniku głosowania uchwała Nr V/54/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr     do prot.

  Do punktu 18.

----------------- Projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji „Programu Rewitalizacji Miasta Chojna na lata 2007-2013” przedstawiła M. Ilińczyk. Tym samym programem norweskim związana jest zmiana Programu Rewitalizacji Miasta Chojna. Poprzedni program był sporządzony na lata 2005-2006 i stracił swoją ważność. Został on zaktualizowany i przedłożony radzie. Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr V/55/2007 została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do protokołu.

  Do punktu 19.

----------------- Projekt uchwały w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa przedstawił naczelnik wydziału PP M. Hadrzyński. Z dniem 1 stycznia zmieniła się ustawa o opłacie skarbowej, zostały wycofane znaczki skarbowe. Pobór opłaty skarbowej następuje wyłącznie w formie gotówkowej. Komendant Pomorskiego Oddziału Straży Granicznej w Szczecinie zwrócił się z wnioskiem o zawarcie umowy inkasa ponieważ występuje na granicy problem pobierania opłaty skarbowej za wizy od cudzoziemców. Jeśli opłata wizowa nie zostanie pobrana na miejscu bezpośrednio w momencie kiedy cudzoziemcy przekraczają granicę to późniejsze ściągnięcie tej opłaty jest kłopotliwe. W pierwotnej wersji w projekcie uchwały nie wskazywał za co będzie pobierana opłata skarbowa stąd jest propozycja podjęcia uchwały w brzmieniu paragrafu 1:”zarządza się pobór opłaty skarbowej w drodze inkasa za wydawanie wiz dla cudzoziemców”. Proponuje się wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 10%. Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały.

Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr V/56/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr        do protokołu.

  Do punktu 20.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości przedstawiła naczelnik wydziału RG

G. Grocholewska. Projekt uchwały dotyczył zamiany nieruchomości gruntowej pomiędzy gminą Chojna a

p. A. Bęgowskim zam. w Garnowie. Jego działka nie różni się powierzchniowo od działki gminnej. Wnioskodawca przyjął na siebie wszystkie koszty związane z zamianą. Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr V/57/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do protokołu.

  Do punktu 21.

----------------- Projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokalu użytkowego – garażu nr 2 położonego w Chojnie przy ul. Słowiańskiej przedstawiła G. Grocholewska. Projekt uchwały dotyczył sprzedaży na rzecz najemcy. Do projektu nie wniesiono uwag. W wyniku głosowania uchwała Nr V/58/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do protokołu.

  Do punktu 22.

----------------- Do projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały dot. likwidacji Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Powiatowy w Gryfinie przewodniczący J. Kowalczyk powiedział, że wczoraj miał zapewnienie, że na sesję przybędzie przedstawiciel zarządu Powiatu, by przedstawić sprawę ale nie przybył.

Radny S. Błęcki powiedział, że skoro nie ma przedstawiciela powiatu to dyskusja w tym temacie jest bezprzedmiotowa.

Radny W. Fedorowicz powiedział, że Starostwo jest zobowiązane zapewnić nam opiekę szpitalną. W związku z tym nie wie dlaczego radni mają podnieść rękę, żeby szpital został zlikwidowany. Prawdopodobnie nasza uchwała nie spowoduje tego, że ten szpital i tak upadnie. Rada powinna tą uchwałę rozpatrzyć negatywnie. Jak chcą likwidować to bez nas. 

Radny W. Skrzypczyk powiedział, że można w powiecie zlikwidować szpital, można zlikwidować Zarząd Dróg Powiatowych, można oddać dla gmin wszystkie szkoły, które podlegają pod Starostwo. Jest pytanie, to co zostanie dla tego Starostwa. Dalej W. Skrzypczyk powiedział, że jest zdania, że w tym momencie można powiedzieć rozwiążmy to Starostwo. Sprawa wywiązywania się powiatu ze swoich zadań przemawia za tym, że ten szpital ma zostać.

Radny M. Kozieł powiedział, że do zadań gminy należy podstawowa opieka zdrowotna a do zadań powiatu należy utrzymanie szpitala. Jeżeli chcą zlikwidować ten szpital to nie w sensie zamknięcia tylko z zamiarem prywatyzacji. 

Radny G. Sakowski powiedział, że radni mają projekt uchwały Rady Powiatu i to jest niepokojące. Projekt uchwały Rady Powiatu jest bardzo nieprecyzyjny. Gdyby była już uchwalona uchwała powiatu to wiadomo byłoby, że powiat w to miejsce coś powoła, a w projekcie jest, że niby coś powoła. Jest to dosyć niebezpieczne, bo nie mamy żadnego zapewnienia. Niby coś będzie ale nie wiadomo czy będzie. 

Przewodniczący J. Kowalczyk powiedział, że z rozmowy ze starostą wynika, że szpital będzie istniał tylko będzie sprywatyzowany. Decyzję podejmie rada powiatu 29 marca.

Radna B. Frąckowiak powiedziała, że podjęcie uchwały za tym, żeby ten szpital został zlikwidowany wcale nie jest uzasadnione. Uzasadnione będzie odłożyć tą uchwałę na później albo zaopiniować negatywnie. ten szpital powinien tam istnieć nie sprywatyzowany.

Radny W. Fedorowicz powiedział, że ponieważ przedstawiciel Starostwa nie chciał przyjechać, zignorowano nas dlatego proponuje negatywnie zaopiniować ten projekt i na pewno wtedy ktoś przyjedzie.

Radny W. Skrzypczyk powiedział, że czuje się dotknięty tym projektem uchwały z tego względu, że wydaje się coś być uzasadnione. Wydaje się uzasadnione, że trzeba zlikwidować szpital, wydaje się być uzasadnione, że to nie będzie likwidacja szpitala tylko jakaś prywatyzacja. Wszystko się wydaje. Dalej W. Skrzypczyk powiedział, że ma takie odczucie zarząd powiatu, który w tej chwili istnieje to jemu się wydaje, że zarządza tym powiatem.

Po dyskusji przewodniczący J. Kowalczyk poddał pod głosowanie, kto z radnych jest za tym, by projekt uchwały zaopiniować negatywnie. Za negatywną opinia głosowało 8 radnych, przeciwnych nie było, wstrzymało się 6 radnych. Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały wyrażającą negatywną opinię.

W wyniku głosowania uchwała Nr V/59/2007 została podjęta 9 głosami za, przeciwko nie było, wstrzymało się 5 radnych i stanowi załącznik nr         do protokołu.

  Do punktu 23.

----------------- Do projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryfinie radny W. Fedorowicz powiedział, że projekt ten dotyczy dyrekcji, która zarządzała służbą zdrowia na terenie naszego powiatu. W tej chwili nominalnie i faktycznie ten zakład nadzoru nad służbą zdrowia istnieje w Gryfinie ale on jest niepotrzebny. W związku z powyższym należy go zlikwidować. Dalej W. Fedorowicz zawnioskował o pozytywne zaopiniowanie tego projektu. Innych wniosków nie zgłoszono.

Burmistrz A. Fedorowicz zwrócił uwagę, że w tytule projektu uchwały powinien być zapis „w sprawie zmiany”.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego Fedorowicza, by projekt uchwały zaopiniować pozytywnie. W wyniku głosowania wniosek został przyjęty jednogłośnie. Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały wyrażającą pozytywną opinię. W wyniku głosowania uchwała Nr V/60/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr      do protokołu.

  Do punktu 24.

----------------- Do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/18/2002 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie ustalenia wysokości diety przysługującej radnym za udział w pracach Rady radny R. Skrzypek powiedział, że projekt uchwały jest na wniosek Klubu Radnych Niezależnych. Uchwała będzie miała na celu przejrzystość życia publicznego, ma powodowanie publikację diet radnych co miesiąc na stronach internetowych Urzędu Miejskiego.

Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w wyniku czego uchwała Nr V/61/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do protokołu.

Przewodniczący ogłosił 10 minutową przerwę.   Do punktu 25.

----------------- Po przerwie przewodniczący wznowił obrady i przystąpił do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że w regulaminie przedstawione są propozycje zmian. Żeby nie wprowadzać w ciągu roku kolejnych zmian zaproponowane pewne zmiany w tabeli co do tzw. widełek, przydziału różnych dodatków zarówno dla nauczycieli jak i dyrektorów. Skutkuje to w skali roku zwiększeniem wydatków na oświatę o ok. 1/3.

                        Dyrektor Administracji Szkół i Infrastruktury Społecznej W Gołąb powiedział, że rozdział drugi definiuje dodatek za wysługę lat. Jeżeli nauczyciel pracuje cztery i więcej lat należy mu się za każdy rok pracy jeden procent, nie więcej niż dwadzieścia procent. Dodatek motywacyjny dla swoich nauczycieli ustalają dyrektorzy szkół. Nie może on być większy niż 200 zł natomiast dodatek dla dyrektora nie może przekroczyć 500 zł. W budżecie każdej szkoły tworzy się fundusz środków przeznaczonych na wypłatę dodatku motywacyjnego. Następnie są dodatki funkcyjne, które wynikają z pełnienia różnych funkcji kierowniczych oraz funkcji, które wynikają z organizacji pracy szkoły. Tworzony jest fundusz nagród i zgodnie z kartą nauczyciela odpisuje się jeden procent od puli pieniędzy przeznaczonych na wynagrodzenia dla nauczycieli. Podział jest taki, że 60 % tych pieniędzy jest przeznaczonych dla dyrektorów do nagrodzenia nauczycieli, natomiast burmistrz do swojej dyspozycji ma 40%. Regulamin przewiduje także dodatki mieszkaniowe. Przy jednej osobie w rodzinie 0,5%, przy dwóch 1 %, przy trzech 1,5% i przy czterech i większej liczbie osób w rodzinie 2,5%.

                           Radny R. Skrzypek przedstawił propozycje poprawek do regulaminu wynagradzania nauczycieli: W § 7 przed liczbą 50 zł wykreślić „do”. W § 7 wyrazy „od każdego zatrudnionego nauczyciela” zastąpić „na każdy etat kalkulacyjny zatwierdzony w arkuszu organizacji szkoły”. Dodać drugie zdanie o treści: „Dodatki motywacyjne przyznawane dyrektorom szkół nie obciążają środków przeznaczonych dla nauczycieli”.

W § 8 kwotę 200 zł zamienić na 300 zł.

W § 21.2 liczbę 60 zamienić na 70 i liczbę 40 zamienić na 30.

W § 22.2 w dodatkach mieszkaniowych kwoty procentowe zwiększyć o 100% tj. zamiast 0,5% - 1, 1% -2% itd.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że proponowane drugie zdanie w § 7 jest niedoprecyzowane. Zaproponował dodać przed słowami „dla nauczycieli” „na dodatki motywacyjne”.

Radny M. Kozieł zaproponował w § 18 pkt 6 zmienić zapis na „Nauczycielom zajmującym stanowiska kierownicze prowadzącym zastępstwo za nieobecnego nauczyciela w uzgodnieniu z organem prowadzącym przysługuje z tego tytułu wynagrodzenie”.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że jeśli jest mowa o nauczycielach zajmujących stanowiska kierownicze to dotyczy to dyrektora, zastępcy dyrektora i kierownika świetlicy. W tym przypadku o zastępcy i kierowniku świetlicy decyduje dyrektor szkoły.

Radny M. Kozieł zaproponował następujące brzmienie: „Nauczycielom zajmującym stanowisko kierownicze prowadzącym zastępstwo za nieobecnego nauczyciela przysługuje z tego tytułu wynagrodzenie”

Następnie radny R. Skrzypek zaproponował następujące zmiany: W § 18.4 wyraz „nieleżących” zastępuje się wyrazem „leżących”. W § 18.4 zaproponował rozszerzenie o kolejne podpunkty: 3) wyjazdem dzieci na wycieczki lub imprezy itp. 4) chorobą dziecka nauczanego indywidualnie, trwającą nie dłużej niż tydzień,

5) udziałem nauczyciela w konferencjach metodycznych, 6) delegowaniem przez dyrektora szkoły do wykonywania pracy w innej formie.

Stanowisko Komisji Gospodarki Komunalnej... było pozytywne, bez uwag.

Komisja Gospodarki Finansowej zaproponowała następujące zmiany w dodatkach funkcyjnych:

dla dyrektora przedszkola od 400-600 zł, dla dyrektora do 7 oddziałów od 400 do 600 i powyżej 7 oddziałów od 800 do 1200 zł.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że propozycja Komisji Gospodarki Finansowej z formalno prawnego punktu widzenia może doprowadzić do uchylenia uchwały ponieważ projekt zmian został przedstawiony na spotkaniu z dyrektorami i przedstawicielami związków zawodowych. Jeżeli zmiany działałyby na korzyść są dopuszczalne, a jeżeli na niekorzyść, bez konsultacji to jest to nie do obrony.

Dyrektor AS i IS W. Gołąb powiedział, że regulamin podlega uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli. Po uzgodnieniu nie można dokonywać żadnych zmian.

W trakcie dalszej dyskusji radny W. Fedorowicz zaproponował głosowanie zgłoszonych poprawek do regulaminu.

Radny M. Szeremeta do dodatków motywacyjnych zgłosił, aby ustalić dolną granicę. Zaproponował od 150 zł do 300 zł dla nauczycieli, dla dyrektorów od 200 do 500 zł.

Burmistrz A. Fedorowicz powiedział, że kiedy nauczyciel rozpoczyna pracę 1 września dyrektor mu nie przydziela dodatku motywacyjnego. Taki zapis byłby obligatoryjny i nauczyciel musiałby dostać.

Dalej burmistrz powiedział, że np. jeśli jest dziesięciu nauczycieli i dodatek 50 zł to daje to pulę 500 zł. Jeśli określimy dolny pułap na poziomie 150 zł to obliguje to dyrektora, żeby dał więcej.

Radny Szeremeta powiedział, że jeśli dyrektor ma 500 zł i dziesięciu nauczycieli to jednego wyróżnia dodatkiem w wysokości 150 zł, drugiego 150 zł, trzeciego 200 zł i to się mieści w granicach 500 zł i dyrektor wyróżnia tylko trzech nauczycieli.

                     Radny G. Sakowski powiedział, że to byłoby dobre gdyby była studnia bez dna. Zdarza się tak, że nauczycieli, którzy coś osiągnęli jest wielu i lepiej dać jest sześciu po 80 zł niż trzem po 150 zł. Nauczyciel, który nic nie dostanie powie, że starał się, robił a nie dostał za to nic. Chodzi o to, żeby nie były to kwoty np.

28 zł bo to jest bez sensu. Propozycja p. Szeremety byłaby niezgodna i związki mogłyby oprotestować, ponieważ było ustalone, że nauczyciel może dostać 50 zł a rada postawiła dolną granicę. Dalej G. Sakowski powiedział, że trzeba zwiększać, bo jeżeli np. dodatek mieszkaniowy wynosił 7 zł brutto to taka kwota jest śmieszna.

Dyrektor AS i IS W. Gołąb powiedział, że na dodatki mieszkaniowe miesięcznie wydaje się ok. 720 zł a przy wzroście o 100% będzie to ok. 1400 zł. Rocznie była to kwota 9 tys. a będzie 18 tys. zł.

                       Radny Skrzypczyk powiedział, że ten projekt uchwały nie jest autorstwa obecnych burmistrzów tylko zmiany. Poprawki zgłoszone, które tu zostały zgłoszone wyrażają wątpliwość. Jak one się mają do ustawy karta nauczyciela jak również do ustawy o szkolnictwie? Czy one nie naruszają tych ustaw. Należy wrócić do podstaw i tą uchwałę zrobić jako dzieło autorskie.

W. Gołąb zacytował z ustawy, że w przypadku nie uchwalenia do dnia 31 grudnia danego roku regulaminu na kolejny rok kalendarzowy stosuje się regulamin obowiązujący w roku poprzednim nie dłużej jednak niż przez okres dwóch miesięcy od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej.

Dalej W. Gołąb powiedział, że dokument ten może ulegać w czasie roku pewnym modyfikacjom i zmianom. Najlepszym rozwiązaniem byłoby uchwalenie z poprawkami, które nie powodują skłonienia związków do zanegowania tej uchwały natomiast, na przyszłość należy popracować nad dokumentem, aby przyszłoroczny regulamin uchwalić po nowemu  i żeby to był dokument autorski burmistrza.

Po dyskusji przewodniczący Rady przystąpił do głosowania zgłoszonych poprawek.

W § 7 wykreślić wyraz „do”. Poprawkę przyjęto przy 1 glosie wstrzymującym, przeciwnych nie było.

W § 7 wyrazy „od każdego zatrudnionego nauczyciela” zastąpić „na każdy etat kalkulacyjny zatwierdzony w arkuszu organizacji szkoły”. Poprawkę przyjęto przy 1 głosie wstrzymującym, przeciwnych nie było.

W § 7 dodać drugie zdanie:” Dodatki motywacyjne przyznawane dyrektorom szkół nie obciążają środków przeznaczonych na dodatki motywacyjne dla nauczycieli”. Poprawkę przyjęto przy 1 głosie wstrzymującym.

W § 8.2 kwotę 200 zł zamienić na 300 zł. Poprawkę przyjęto przy 2 głosach wstrzymujących.

W § 18.4 wyraz nie leżących zastąpić wyrazem „leżących”. Poprawkę przyjęto przy 2 głosach wstrzymujących.

W § 18.4 dodać kolejne podpunkty: 3) wyjazdem dzieci na wycieczki lub na imprezy itp. 4)chorobą dziecka nauczanego indywidualnie, trwającą nie dłużej niż tydzień, 5) udziałem nauczyciela w konferencjach metodycznych, 6) delegowaniem przez dyrektora szkoły do wykonywania pracy w innej formie.

Poprawkę przyjęto przy 1 głosie wstrzymującym.

W § 21.2 liczbę 60 zastąpić liczbą 70 oraz w § 21.3 liczbę 40 zastąpić liczbą 30.

Poprawkę przyjęto przy 1 głosie przeciwnym i 1 wstrzymującym.

W § 18 ust. 6 wykreślić wyraz „nie” w wyrażeniu „nie przysługuje”. Poprawkę przyjęto przy 1 glosie wstrzymującym, przeciwnych nie było.

W § 22.2 stawki procentowe zwiększyć o 100%. Poprawkę Przyjęto przy 2 glosach wstrzymujących.

Radny M. Szeremeta wycofał swój wniosek.

Radny S. Drapaluk zgłosił wniosek Komisji Gospodarki Finansowej aby wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora powyżej 7 oddziałów podnieść z 600 zł na 800 zł. Poprawka została przyjęta przy 4 głosach wstrzymujących. Innych poprawek nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w wyniku czego uchwała Nr V/62/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr       do protokołu.

    Do punktu 26.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Administracji Szkół i Infrastruktury Społecznej w Chojnie przedstawił burmistrz A. Fedorowicz. Powiedział, że jest to zmiana kosmetyczna. Zamiast wyrazów „zarząd miejski w Chojnie” zastępuje się wyrazem „burmistrz”. Burmistrz wprowadził autopoprawkę. W § 13

wykreślić szkołę w Krajniku Górnym ponieważ gmina nie obsługuje szkoły tylko przekazuje środki dla Stowarzyszenia. Wykreślić też pozycję 20 ponieważ gmina nie odsługuje placówki opieki zdrowotnej w Chojnie. Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag.

W wyniku głosowania uchwała Nr V/63/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr     

  Do punktu 27.

----------------- Projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej przedstawił burmistrz. Jest to taka sama zmiana. Słowa „zarząd” zastępuje się „burmistrz”. Wniósł autopoprawkę, po słowie „zatrudnia” dodać „i zwalnia”. Do projektu nie wniesiono uwag. Stanowiska komisji były pozytywne, za przyjęciem projektu uchwały. W wyniku głosowania uchwała Nr V/64/2007 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr         do protokołu.

  Do punktu 28.

----------------- Projekt uchwały w sprawie wyboru delegata do Unii Miasteczek Polskich przedstawił burmistrz.

Chojna była i jest w Unii Miasteczek Polskich ale przez jakiś czas nie miała swojego przedstawiciela. Zaproponował zastępcę burmistrza W. Długoborskiego z racji wcześniejszych doświadczeń w pracy i częściowego przewodniczenia w Unii.

Innych kandydatów nie zgłoszono. Przewodniczący J. Kowalczyk przedstawił projekt uchwały i poddał pod głosowanie. W wyniku głosowania uchwała Nr V/65/2007 została podjęta przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr        do protokołu.

  Do punktu 29.

----------------- Odpowiadając na zapytania w punkcie 8 burmistrz A. Fedorowicz w sprawie szkoleń nauczycieli powiedział, że dyrektorzy szkół otrzymują informacje na temat różnych szkoleń, projektów, programów, konkursów, propozycji współpracy ze szkołami w kraju i zagranicy. Część informacji otrzymuje gmina i kieruje poprzez AS i IS lub bezpośrednio szkoły otrzymują korespondencję drogą elektroniczną. Tylko i wyłącznie od inwencji, zaangażowania i pomysłowości dyrektorów i nauczycieli zależy w czym uczestniczą. Jeżeli są to kursy językowe i nie obciążają budżetu gminy to należałoby z nich korzystać.

W sprawie wycinki drzew burmistrz powiedział, że nic nie dzieje się o czym by gmina nie wiedziała i nic nie robi się bez odpowiednich zezwoleń. Pozyskane drewno PUK wykorzystuje do własnych celów.

                         W wolnych wnioskach radny W. Fedorowicz zasygnalizował, że P. Orszulak napisał do Rady Miejskiej w sprawie wydania przez Radę opinii dot. zjazdów przy targowisku w Krajniku Dolnym.

Dalej W. Fedorowicz powiedział, że zrozumiał to jako złośliwość a nie pytanie o prawidłową odpowiedź, ponieważ oni otrzymali już odpowiedź wtedy, kiedy prosili o wydanie opinii przez gminę. Rada nie jest ciałem, które ma wydawać opinię na temat różnych budowli, które będą na terenie gminy. Komisja komunalna rozpatrzyła to pismo i proponuje, aby Rada Miejska odpowiedziała panu Orszulakowi, że komisja uznała, że decyzja z dnia 30 sierpnia 2006 roku wyczerpuje temat i nie ma potrzeby innej interpretacji. Ponadto zgodnie z pouczeniem zawartym we wspomnianym dokumencie służyło panu Orszulakowi prawo odwołania do SKO w Szczecinie. Komisja wnioskuje do Rady Miejskiej o przyjęcie powyższego stanowiska.

Dalej W. Fedorowicz powiedział, że ta sprawa jest w toku. Zainteresowani jeszcze nie kupili terenu i nie wiadomo czy kupią w związku z tym dalsze działania będą w gestii burmistrzów.

Radny W. Skrzypczyk powiedział, że nikt nie będzie stroną do odwoływania dopóki nie nabędzie terenu i na tym polegał chwyt marketingowy. Mamy coś ale do tego nie ma strony. W związku z tym nikt do niczego się nie odwoła, bo nie ma od czego się odwoływać. Te chwyty marketingowe były cały czas i ten monopol w Krajniku ciągle istniał i do tej pory istnieje. Trzeba jak najszybciej przystąpić do zmian zagospodarowania przestrzennego Krajnika Dolnego aby uruchomić możliwość inwestycyjną.

Burmistrz przypomniał sołtysom o terminach zebrań wiejskich do przeprowadzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w gminie. Przewodniczący przedstawił informację o radnych, którzy przedłożyli do biura Rady zapytania o swojej karalności.

Wobec wyczerpania się porządku obrad i braku głosów dyskusji przewodniczący zakończył obrady.

Koniec obrad godz. 14.15. Na tym protokół zakończono.    

Protokołowała                                                                                              Przewodniczący Rady

Ewa Wojciechowska                                                                                      Janusz Kowalczyk    

                    

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Paweł Szustakiewicz

Data wytworzenia:
19 wrz 2008

Osoba dodająca informacje

Paweł Szustakiewicz

Data publikacji:
19 wrz 2008, godz. 14:21

Osoba aktualizująca informacje

Paweł Szustakiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2008, godz. 14:21