Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

SKF.4 Podatek od nieruchomości

Karta usługi Nr SKF.4

Urząd Miejski w Chojnie

  1. Nazwa usługi:

Podatek od nieruchomości – deklaracje i informacje wraz z załącznikami

 

  1. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( t.j. Dz. U ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ), rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości ( Dz. U. 2019 r., poz. 1104 )

 

  1. Wymagane dokumenty:

Deklaracja - przeznaczona jest dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Informacja - przeznaczona jest dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.

 

  1. Formularze wniosków i druki do pobrania:

DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości

ZDN-1 Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości – dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu

ZDN-2  Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania

IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych

ZIN-1 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – dane
o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu

ZIN-2 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – dane
o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania

ZIN-3 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych – dane
pozostałych podatników

 

Druki są również do pobrania w miejscu załatwienia sprawy tj.

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna,

pok. nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter) lub pok. nr 42 (II piętro)

  1. Sposób dostarczenia dokumentów:
    1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki: /6u96c5hmwj/SkrytkaESP,
    2. Przesłać pocztą za pośrednictwem operatora publicznego ( np. Poczta Polska, Inpost itp. )
    3. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy,

 

  1. Opłaty:

Brak

 

  1. Termin załatwienia sprawy:

  1. bez zbędnej zwłoki,
  2. w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania ( art.139 § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 )
  3. przedłużenie terminu załatwienia sprawy ( art. 140 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 )

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna

pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)

tel. 91 4141035 wew. 42, fax 91 4141117

godziny urzędowania: poniedziałek-piątek: 7:15-15:15

 

  1. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie
za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

  1. Inne informacje:

Termin składania deklaracji - do dnia 31 stycznia każdego roku podatkowego;
w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ
na wysokość podatku

Termin składania informacji - w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku.

 

  1. Rejestr zmian:

Osoba aktualizująca kartę: Ewa Kłapouch

Data aktualizacji: 17.02.2022


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
25 02 2022 08 24 24 dn1-01-23 (PDF, 73.50Kb) 2022-02-25 08:24:24 120
25 02 2022 08 24 24 in1-01-23 (PDF, 62.05Kb) 2022-02-25 08:24:24 26
25 02 2022 08 24 24 zdn1-01-17 (PDF, 38.08Kb) 2022-02-25 08:24:24 61
25 02 2022 08 24 25 zdn2-01-13 (PDF, 37.98Kb) 2022-02-25 08:24:25 35
25 02 2022 08 24 25 zin1-01-16 (PDF, 36.68Kb) 2022-02-25 08:24:25 51
25 02 2022 08 24 38 zin2-01-12 (PDF, 36.60Kb) 2022-02-25 08:24:38 68
25 02 2022 08 24 38 zin3-01-11 (PDF, 32.22Kb) 2022-02-25 08:24:38 31
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Ewa Kłapouch

Data wytworzenia:
17 lut 2022

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
25 lut 2022, godz. 08:24

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
25 lut 2022, godz. 08:24