Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

transkrypcja z LVI sesji 25.04.2023 r.

transkrypcja z LVI sesji 25.04.2023 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

Postaramy się w ten sposób. Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy. Próba mikrofonu. No chyba działa. Przepraszamy za kłopoty techniczne, więc zaczniemy jeszcze raz Szanowni Państwo. Witam Państwa bardzo serdecznie na LVI sesji Rady Miejskiej w Chojnie w dniu dzisiejszym. To jest 25 kwietnia 2023 roku. Witam serdecznie Panią Burmistrz Barbarę Rawecką, Zastępcę Burmistrza, Panią Mecenas. Witam kierowników oraz dyrektorów jednostek samorządowych oraz szanownych radnych. Szanowni Państwo, w punkcie pierwszym mamy [niesłyszalne]. Proszę o potwierdzenie swojej obecności. Dziękuję. Na podstawie listy obecności stwierdzam, iż obecnych mamy 14 radnych, 1 radny jest nieobecny. Przechodzimy do kolejnego punktu. Punkt 2. Przyjęcie protokołu z LV sesji rady z 24 marca 2023 roku. Proszę o stanowiska. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż protokół został przyjęty jednogłośnie. Kolejny punkt trzeci. Przedstawienie porządku obrad. Kto z Państwa chciałby zabrać głos? Pani Burmistrz, proszę bardzo. Oddaję głos.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie Przewodniczący, Wysoka Rado. Uprzejmie proszę o wyrażenie woli rady na zdjęcie dwóch projektów uchwał, które są w programie uwzględnione. Jeden dotyczy sprzedaży działki w miejscowości Raduń, czyli byłej hydroforni. A druga uchwała odnośnie ustalenia górnych stawek za wywóz nieczystości płynnych. Dziękuję uprzejmie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos w tym punkcie? Nie widzę. W związku z wnioskiem Pani Burmistrz wykreślamy dwa punkty wspomniane i przechodzimy do procedowania. Punkt 4. Informacje [niesłyszalne]. Oddaję głos Pani Burmistrz.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie Przewodniczący, Wysoka Rado. W okresie międzysesyjnym uczestniczyłam razem z zastępcą 4 kwietnia oraz Panem Grzegorzem Mizgierem z Ochotniczej Straży Pożarnej w Lisim Polu w spotkaniu roboczym związanym z dofinansowaniem [niesłyszalne]. A chodziło o to, że otrzymaliśmy środki na zakup nowego samochodu pożarniczego. I spotkanie było w Wojewódzkiej Komendzie Państwowej Straży Pożarnej. [niesłyszalne]. Na tym spotkaniu Pan Komendant Nadbrygadier Jarosław Tomczyk wręczył już oficjalnie promesę na zakup samochodu strażackiego. Otrzymaliśmy 950000 zł dla właśnie straży jednostki OSP w Lisim Polu i tutaj również na tę kwotę składa się wkład gminy w wysokości 300000 zł. Liczę na to, że tutaj Ochotnicza Straż Pożarna będzie już robiła zakupy samochodu, bo to spoczywa na samej jednostce, czyli robienie zapytania, rozeznania cenowego i zakup samochodu. Gmina partycypuje w kosztach i mam nadzieję, że uda nam się ten samochód w miarę kupić dosyć szybko. Przypomnę, że nie tak dawno jednostka w Chojnie otrzymała również samochód strażacki, który nam się udało zakupić z takich podobnych środków tylko w ubiegłym roku. 13 kwietnia spotkałam się z przedstawicielami firmy Slabb. To jest beton architektoniczny odnośnie możliwości kolumbarium na cmentarzach przy ulicy Odrzańskiej i Słowiańskiej. Przedstawiliśmy tutaj nasze mniej więcej oczekiwania i teraz oczekujemy na taką wstępną ofertę. Oczywiście my i tak zrobimy przetarg na wybudowanie kolumbarium. To firma akurat tym się zajmuje i zaprezentowała nam taką formę kolumbarium, które jest budowane segmentowo, czyli można dobudowywać w miarę potrzeb kolejne komory w kolumbarium. Również 14 kwietnia w ramach święta szkoły Zespołu Szkół Ponadpodstawowych uczestniczyłam na cmentarzu w Siekierkach, na cmentarzu w Starych Łysogórkach, ale siekierkowskim cmentarzu, bo taką poprawna nazwa jest tego cmentarza. Uczestniczyłam w uroczystościach szkoły. Szkoła od dwóch lat organizuje swoje święto na cmentarzu. Tam ponad 750 uczniów, nauczycieli, plus gości zaproszonych. W strugach deszczu braliśmy udział w tych uroczystościach. Myślę, że to jest świetna lekcja historii dla młodych ludzi. Może bardziej będą przekonani, że warto, warto jednak uczyć się i pracować dla ojczyzny, ponieważ wielu ludzi, którzy tam leżą to ich prawie rówieśnicy i stracili życie po to, żeby żyć w wolnej Polsce i dlatego też zawsze z wielką atencją uczestniczę w takich spotkaniach na Cmentarzu Siekierkowskim, bo to wymaga od nas również swego rodzaju poświęcenia i szacunku dla tych, którzy wywalczyli nam wolność. 18 kwietnia tak jak i Pan Przewodniczący i wielu innych radnych uczestniczyliśmy w uroczystościach święta 60-lecia nadania szkole im. Janusza Korczaka, ale też oddania szkoły po remoncie i przypomnę, że tutaj to była taka modernizacja związana zarówno z budynkiem, jak i boiskiem, ale również, powstała nowa biblioteka, biblioteka szkolna, która mieści się na dotychczas nieużytkowanym poddaszu. To Państwo musicie ocenić, ale sądzę, że efekt był tu dobry. Przypomnę tylko, że dostaliśmy tutaj 8,5 mln zł z rządowego tutaj funduszy inwestycji lokalnych i z tego powodu się cieszę, że mogliśmy te pieniądze spożytkować na bardzo dobry cel i stworzyć dzieciom, jak i nauczycielom, jak i też również rodzicom godziwe warunki przebywania w szkole, która za 3 lata będzie obchodziła już swoje 80-lecie istnienia. Także 60-lecia nadania imienia w tym roku. Za 3 lata będzie to już 80-lecie istnienia szkoły, ponieważ Korczak zaczął funkcjonować w 46. roku. Następnie 19 kwietnia tutaj z Panem Zastępcą, Panem Wiceprzewodniczącym uczestniczyliśmy w niebieskim marszu z okazji światowego dnia autyzmu. To był przemarsz z uczniami z naszych szkół, z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Również z naszej jedynki i dwójki, ale także i z uczestników tutaj ŚDS-u. Przeszliśmy ulicami Chojny, ale taka najsympatyczniejsza rzecz była taka, że wśród nas były też przedszkolaki, które dzielnie przemaszerowały przez całe miasto. Ludzi z autyzmu jest coraz więcej i z autyzmem i dobrze jest jak zauważamy te osoby i staramy się nie uciekać od rzeczywistości. A widzieć je na co dzień, bo one też wymagają tutaj naszego wsparcia. 20 kwietnia wraz wzięłam udział w częściowym posiedzeniu Rady Pedagogicznej w Szkole Podstawowej im. Olimpijczyków Polskich w Krzymowie. Wiąże się to z tym, że do konkursu na dyrektora szkoły nie przystąpiła żadna osoba. Nie mogę wyłonić kandydata na to stanowisko. Spotkałam się z nauczycielami i tu omawialiśmy w jaki sposób zorganizować pracę szkoły i co do pozostałych rozwiązań, no to jeszcze dzisiaj Państwu tego nie przedstawię. Aczkolwiek złożyłam tu ofertę również nauczycielom, którzy tam są, żeby podjęli to jednak tę odpowiedzialność za szkołę i wzięli na siebie również możliwość prowadzenia, kierowania tą placówką. I 22 kwietnia odbyły się uroczystości z okazji forsowania Odry w Siekierkach. Wzięliśmy udział. Byli tam zarówno, były tam władze zarówno polityczne, jak i samorządowe wszystkich szczebli. Dzieci, uczniowie, ale też było bardzo dużo osób. No pogoda była piękna, rewelacyjna. Jak ktoś obserwuje zdjęcia to wie również, że wziął w tych uroczystościach udział jeden bocian, który siedział na pomniku i to było takie trochę atrakcyjne dla ludzi. I tak jak już powiedziałam, że tutaj o Szkole Podstawowej w Krzymowie to chciałam powiedzieć, że konkursy na dyrektorów szkół odbyły się w innych placówkach. One dotyczyły Szkoły Podstawowej nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego i Szkoły Podstawowej w Grzybnie, Szkoły Podstawowej w Nawodnej. I tutaj akurat kandydaci się... Kandydatki właściwie znalazły się i tutaj wyłoniliśmy kandydatów na dyrektorów. Teraz dokumentację złożyliśmy w kuratorium czekając na opinie kuratorium. I jeszcze tak w paru miejscach to już tak może nie chodzi o jakieś tam spotkania, posiedzenia, ale też takie robocze sprawy. Ogłosiliśmy konkurs na remonty świetlic wiejskich w Wieleninie, Godkowie i Strzelczynie oraz na budowę remizy wraz ze świetlicą w miejscowości Krajnik Dolny. Do tej pory podzieliliśmy te zadania na takie, to zadanie na trzy zadania. I mamy tutaj oferty złożone przez oferentów na budowę inwestorów, na budowę, na remont świetlicy w Strzelczynie i na remonty w Wieleninie i w Godkowie. Nie wyłoniliśmy żadnego tutaj wykonawcy na budowę świetlicy w Krzymowie, ponieważ złożona oferta była, znaczącą odbiegała od kwoty, którą posiadamy na, w Krajniku, na... Może powiedziałam, może [niesłyszalne]. I teraz ogłosiliśmy następny przetarg. Tutaj również w międzyczasie prowadziliśmy tutaj wiele, wiele spraw związanych z sytuacją. Sytuacją tutaj całego systemu grzewczego w Gminie Chojna i tutaj, zarówno tutaj z pracownikami, jak i z Panią Mecenas rozpatrujemy sprawę rozwiązania sytuacji w kotłowni na Różanej i teraz zaprosimy wszystkie wspólnoty do tego, żeby któraś się określiła, która będzie chciała przejąć tę tutaj kotłownię do prowadzenia. A ja wówczas również z Państwem jako radą przystąpimy tutaj do kroków rozwiązujących sprawę związaną z Duonem, ponieważ Duon nie czuje się odpowiedzialny za to, żeby podjąć nasze rozmowy tutaj w tym zakresie. A w związku z tym, że gmina jest tylko właścicielem kotłowni, zaproponuję to któraś ze wspólnot. Ułatwi nam to rozwiązanie tego problemu, jeżeli idzie o ogrzewanie. A uważam, że te wspólnoty, które z tego korzystają, któraś z nich może podejmie to ryzyko i będzie chciała prowadzić tę kotłownię, ponieważ nawet, jeżeli spróbujemy tutaj rozwiązać sprawę kotłowni, to gmina jako gmina nie będzie jej prowadziła. A też uważam, że trzeba tu rozwiązać sprawę PUK-u, ponieważ Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych ma kotłownię. O ile w kotłowni na ulicy Prusa, gdzie jest ogrzewany budynek na Prusa i budynki policji, gminy. Jeden budynek gminy i drugi. Nie mamy problemów i tam nie ma żadnych zaległości, to niestety wspólnoty nie płacą nam tutaj pieniędzy. Ja uważam, że Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych jako tylko pośrednik sprzedaży nie powinno w ogóle w tym być. Powinniśmy tutaj wprowadzać o tak jak ten gminna kotłownia tutaj na Prusa, to oczywiście tak, bo tu są tylko gminne budynki i nie mamy nikogo prywatnego jako odbiorcy. Ale w tych pozostałych musimy odejść od tego, bo ja powiem tak. Jeżeli firma, która zarządca, który zalega nam ponad 300000 zł i gmina ma teraz znaleźć pieniądze, żeby wspomóc PUK do tego. No to jest takie powiem troszeczkę z naszej strony szukanie pieniędzy, takie kredytowanie wspólnota. A uważam, że tutaj my jako gmina opłacamy wszystkie nasze mieszkania, które mamy i gdzie musimy zapłacić za pobór gazu. Jesteśmy na bieżąco i ja nie chcę finansować czy też kredytować wspólnot, które nie płacą pieniędzy i zarządców. I dlatego musimy to rozwiązać, bo to uważam, że taki, w takim kierunku musi być i to nie jest odpowiedzialność gminy. Tylko jest to odpowiedzialność już za ten pobór od mieszkańców, a ja muszę tutaj znaleźć pieniądze, żeby wspomóc znowu Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych, które nie ma tych pieniędzy. Nie uzyskuje od zarządców, którzy powinni za to płacić. To jest jedna sprawa. No i druga, tutaj też muszę Państwu powiedzieć, że ostatnio zajmowałam się sprawami umorzeń. To jeszcze za czasów Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, ale tam, gdzie mogę prowadzić postępowania to oczywiście prowadzę postępowania i tutaj sądowe. I staramy się windykować wszystkie należności i nam się to udaje, ale mamy wiele takich tutaj zaległości, gdzie nie ma żadnych dokumentów. I my przyjęliśmy bez dokumentów, czyli jest tylko napisane ktoś zalega 70000, ale nie ma żadnego dokumentu, który to potwierdza, gdzie możemy znaleźć i tutaj to są takie problematyczne rzeczy, które nam uniemożliwiają. Tam, gdzie mamy dokumenty, prowadzimy windykację i dobrze nam to wychodzi. Tam, gdzie nie mamy dokumentów, bo nie było ich w ogóle, no to mamy problemy z tym, żeby windykować i musimy i muszę takie zaległości umarzać, bo nie mam z czym wystąpić do sądu. I tutaj tam były takie najważniejsze rzeczy, które prowadziliśmy. Oprócz tego również zajmowaliśmy się sprawami bardziej organizacyjnymi i chcieliśmy tutaj, no również rozwiązać pewne sprawy związane z naborami, które będą, czyli tutaj sprawy budowy ścieżek rowerowych wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Z Zarządem Województwa, czyli te drogi czy ścieżki przy Drogach Wojewódzkich, ale też i te drogi, które mogą nam służyć jako dojazdy do ścieżek, czyli w tym momencie również sprawa do dokończenia drogi Chojna, Kaliska, [niesłyszalne]. Dziękuję. O, już Pan Zastępca mi tutaj pokazał, że takie kwoty umorzeń. To bez mała już 300000 zł, których nie mogę po prostu poprowadzić postępowań, bo pewnie Państwo chcieliście wiedzieć ile to jest. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Radny Oleśków, proszę bardzo, oddaję głos. [niesłyszalne]. Szanowni Państwo, Może później w wolnych wnioskach jeszcze w takim układzie. Kolejny punkt piąty. Informacja Przewodniczącego Rady dotycząca spraw w okresie międzysesyjnym. Tak więc 28 marca wpłynęło sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Gminy Chojna za 2022 wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Chojna za rok 2022. 6 kwietnia wpłynęła kserokopia wykazu nieruchomości lokalowej położonej w miejscowości Godków-Osiedle 5/3 przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej na rzecz najemcy. Wszystkie pisma są do wglądu w Biurze Rady. Z takich spotkań i imprez to, bo Pani Burmistrz wymieniła bardzo dużo tych spotkań i imprez. Długo oczekiwany Mecz Derbowy od zeszłego sezonu. Też byliśmy z Panią Burmistrz i zastępcą. Mieliśmy przyjemność obejrzeć ten mecz na żywo, a pozostałe już Pani Burmistrz wymieniła, na których uczestniczyliśmy, więc nie będę się powtarzał. Jeżeli są jakieś pytania. Nie widzę. Przechodzimy do kolejnego punktu. Punkt szósty, sprawozdanie z realizacji gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar [niesłyszalne], w roku 2022. Druk numer 1. Szanowni Państwo, w dniu dzisiejszym mieliśmy i komisję i mamy sesję. W związku z tym, no nie będę Pani Kierownik prosił, żeby drugi raz przedstawiała nam to sprawozdanie. Natomiast Państwa w moim obowiązku jest zapytać się czy macie Państwo, inaczej. Przedstawimy najpierw stanowiska komisji chyba, nie? Nie, nie, tu nie było, bo to sprawozdanie. Przepraszam. Czy macie Państwo pytania odnośnie przedstawionego sprawozdania? Nie ma pytań. W związku z tym przechodzimy do kolejnego punktu. Punkt 7, sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w roku 2022, druk nr 2. Czy są pytania? Nie ma pytań. Przechodzimy do kolejnego punktu. Punkt ósmy, sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Chojnie za rok 2022. Druk numer 3. Czy są pytania? Nie ma pytań. Przechodzimy do kolejnego punktu. Punkt 9, rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Chojna na lata 2023-2029. Druk nr 4. Tutaj mamy stanowiska komisji. Komisja Finansowa.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy są jakieś pytania do przedstawionej strategii szeroko omówionej? Nie widzę. W związku z tym proszę o głosowanie. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Kolejny punkt 10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Chojna na 2023 rok. Druk numer 5. Proszę o stanowiska komisji. Komisja Finansowa.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Bardzo proszę Panią Burmistrz Barbarę Rawecką o omówienie projektu.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie Przewodniczący, Wysoka Rado. Zmiany w projekcie dotyczą dwóch sołectw, które złożyły zmiany do Funduszu Sołeckiego, tutaj sołectwo Mętno i sołectwo Łaziszcze. Dziękuję uprzejmie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy mają Państwo pytania do Pani Burmistrz odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. W związku z tym proszę o głosowanie. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Kolejny punkt 11. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 31/247/2021 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 25 marca 2021 roku w sprawie nadania Statutu Centrum Kultury w Chojnie. Druk nr 6. Proszę o stanowiska komisji. Komisja Finansowa.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. O omówienie projektu proszę Panią Burmistrz.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie Przewodniczący, Wysoka Rado. Ten projekt uchwały reguluje sprawy związane z wcześniejszymi nieprawidłowościami zanim się pojawił Pan tutaj dyrektor Macuk, ale również i tutaj jest ujednolicenie już i nazewnictwa i podziału zgodnie z obecnymi tutaj istniejącymi pionami, które istnieją w Domu Kultury, jak i bibliotece miejskiej. A również wyłączenie Centrum Informacji z Chojeńskiego Centrum Kultury. Dziękuję uprzejmie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy mają Państwo pytania do Pani Burmistrz odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. W związku z tym proszę o głosowanie. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Punkt 12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia jednostki budżetowej o nazwie Centrum Informacji w Chojnie i nadania jej statutu. Druk numer 7. Proszę o stanowiska komisji.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Panią Burmistrz proszę o omówienie projektu.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie Przewodniczący, Wysoka Rado. Obecny projekt zakłada utworzenie jednostki Centrum Informacji w Chojnie, która będzie funkcjonowała. Już nawiązując do następnego projektu uchwały to jednostka będzie obsługiwana przez Centrum Usług Wspólnych, Administracja Szkół i Infrastruktury Społecznej. Dziękuję uprzejmie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy mają Państwo pytania do Pani Burmistrz odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. Proszę o głosowanie. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Kolejny punkt 13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania jednostki budżetowej do obsługi finansowo-organizacyjnej Placówek Oświatowych. Druk nr 8. Proszę o stanowiska komisji.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

Dziękuję. Panią Burmistrz proszę. Tu...

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie Przewodniczący, właśnie wyprzedziłem Pana tutaj i w poprzednim powiedziałam, że tutaj wprowadzamy. Tylko tutaj centrum informacji, że było obsługiwane przez jednostkę. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy są pytania do Pani Burmistrz odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. W związku z tym proszę o głosowanie. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Punkt 14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej przez wyłączenie z użytkowania, druk numer 9. Proszę o stanowiska komisji.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Panią Naczelnik proszę o omówienie projektu.

Naczelnik wydziału GN Barbara Krygiel

- Szanowni Państwo, organem właściwym do pozbawienia drogi kategorii drogi gminnej jest Rada Gminy. Tutaj pozbawienie części drogi, która jest oznaczona działką 369/1 w kategorii drogi publicznej wynika z zamiaru przeznaczenia jej do sprzedaży w celu powiększenia sąsiednich nieruchomości. To jest działek 362 i 363/1 stanowiących własność osoby fizycznej, która wyraziła wolę zakupu. W przedmiotowej sprawie dotyczącej wyłączenia kategorii drogi uzyskano pozytywną opinię Zarządu Powiatu Gryfińskiego. W stanie obecnym droga nie jest użytkowana. Teren jest porośnięty trawą, na którym rośnie sporych rozmiarów świerk. Teren nie jest utrzymywany jako droga i nie ma znamion użytkowania jako droga. Nadmienić należy, że przedmiotowy fragment drogi nie stanowi jedynej komunikacji dla sąsiednich nieruchomości i sprzedaż działki 369/1, czyli fragmentu drogi gminnej musi być poprzedzone pozbawieniem kategorii drogi publicznej poprzez właściwe, poprzez wyłączenie jej z użytkowania jako droga publiczna. W związku z powyższym wyłączenie jej z użytkowania jest zasadne.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy mają Państwo pytania do Pani Naczelnik odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. W związku z tym proszę o głosowanie. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Punkt 15. wykreślony. Punkt 16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości oddanej w użytkowanie wieczyste położonej w obrębie czwartym Miasta Chojna na rzecz użytkownika wieczystego. Druk numer 11. Proszę o stanowiska komisji. Komisja Finansowa.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Panią Naczelnik proszę o omówienie projektu.

Naczelnik wydziału GN Barbara Krygiel

- Szanowni Państwo, użytkownik wieczysty wystąpił z wnioskiem o sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oznaczonej w Ewidencji Gruntów i Budynków numerem działki 153 położonej w obrębie 4 Miasta Chojna. Sprzedaż użytkowania wieczystego na własność odbywa się zgodnie z art. 32 ustawy o gospodarce nieruchomościami, z którego wynika, że nieruchomość gruntowa może być sprzedana wyłącznie użytkownikowi wieczystemu. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Państwo pytania do Pani Naczelnik odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. Proszę o głosowanie. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Punkt 17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż z zastosowaniem bonifikaty lokalu mieszkalnego położonego w Chojnie przy ulicy Narciarskiej 53A/4 na rzecz najemcy. Druk numer 12. Proszę o stanowiska komisji.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Panią Naczelnik proszę o omówienie projektu.

Naczelnik wydziału GN Barbara Krygiel

- Szanowni Państwo, najemca zwrócił się z wnioskiem do Burmistrza Gminy Chojna o sprzedaż lokalu mieszkalnego położonego w Chojnie przy ulicy narciarskiej 53A/4. Umowa najmu lokalu jest krótsza niż 5 lat. Czynsz opłacany jest na bieżąco. Nie występują zaległości, ale z racji krótkiej umowy najmu niezbędna jest zgoda rady na sprzedaż lokalu.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Mają Państwo pytania do Pani Naczelnik odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. Proszę o głosowanie. Dziękuję. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Punkt 18. wykreślony. Punkt 19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla powiatu gryfińskiego. Druk numer 14. Proszę o stanowiska komisji. Przewodnicząca Komisji Gospodarki Finansowej… Agnieszka Sikora

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Komunalna.

Przewodnicząca Komisji Gospodarki Komunalnej… Anna Panas

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Komisja Oświatowa.

Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty… Marek Bednarz

- Wszyscy za.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Proszę o omówienie projektu uchwały. Panie Naczelniku.

Naczelnik wydziału DIR Łukasz Podleśny

- Szanowni Państwo, uchwała dotyczy udzielenia bezzwrotnej pomocy finansowej dla powiatu gryfińskiego w kwocie 1000 zł na utworzenie wakacyjnej linii autobusowej na trasie Moryń-Cedynia-Chojna. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Czy mają Państwo pytania do Pana Naczelnika odnośnie przedstawionego projektu? Nie widzę. Proszę o głosowanie. Na podstawie wyników głosowania stwierdzam, iż projekt został przyjęty jednogłośnie. Punkt 20. Wolne wnioski i informacje. Kto z Państwa chciałby zabrać głos? Proszę bardzo. Radna Odróbka, oddaję głos.

Radna Monika Odróbka

- Dziękuję bardzo. Ja mam dwie krótkie sprawy. Pierwsza nawiązując do sprawozdania Pani Burmistrz i tego, że brakuje dokumentów i nie możemy ściągać, jako gmina należności. Trochę mi się to w głowie nie mieści, bo ktoś pełnił kierownicze stanowiska i był odpowiedzialny za dokumenty. Więc nie wyobrażam sobie, że to może po prostu wszystko zniknąć i nikt za to nie odpowie. To jest jedna sprawa. A druga to jest taka przypominajka w sumie do Pana Prezesa Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych. Ja jesienią ubiegłego roku zgłaszałam o konieczności przycięcia drzew między ulicą Rogozińskiego, a Szkolną w tej alejce, ponieważ przy pełnym rozkwicie liści latarnie po prostu nie działają. Jest tam zupełnie ciemno. To jest taki ostatni dzwonek, kiedy jeszcze są pąki na drzewach i bardzo bym prosiła, aby właśnie przyciąć te drzewa, aby wieczorem tam przez cały ten czas letni była alejka oświetlona. Dziękuję bardzo.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Kto z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? To może radna Szczygieł, a później radny Oleśków. Proszę bardzo radna Szczygieł.

Radna Halina Szczygieł

- Panie Przewodniczący, Pani Burmistrz. Mam pytanie w zasadzie do Pani, ale prośbę w imieniu mieszkańców Lotniska. Chodzi o wąwóz. Zaczęły się tam jakieś prace pewnie związane z tym linowym parkiem. Tak. Natomiast mieszkańcy, zwłaszcza mamy z małymi dziećmi proszą, żeby dokonać przeglądu tego placu w tym wąwozie, który jest bardzo niebezpieczny. Są tamte huśtawki chyba trzydziestoletnie, jak nie lepiej i bardzo zniszczone to jest. Zaczyna się teraz taki sezon. Wiadomo, że te maluszki będą tam się przemieszczać. No wygląda to dramatycznie. No nie wiem, no szkoda, że nie ma tamtej piaskownicy i nic dla tych malutkich dzieci, maleńkich.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Pani Burmistrz, proszę bardzo.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie Przewodniczący, Pani Radna. Informuje, że dokonaliśmy przeglądu tutaj placu, tego placu zabaw. A w związku z tym, że tam będzie nie tylko park linowy, ale będzie jeszcze, dodatkowo będą inne urządzenia. Obecnie jestem tutaj w fazie rozmowy ze stowarzyszeniem, bo tam trzeba będzie część tych urządzeń przenieść i dokupić nowe. I oczywiście jest uwzględniona również piaskownica, ale w związku z tym, że teraz czekamy właśnie na to wytyczenie tego terenu. Dlatego na razie jeszcze nie poczyniliśmy. Oczywiście te stare zabawki to zostaną zlikwidowane, bo to jest wiadomo, że to tam już one są w fatalnym stanie i dlatego czekamy teraz na ten moment. Zresztą tu Pani radna jeszcze Sikora też ostatnio tu u mnie była. W tej sprawie też tam rozmawialiśmy i ten i też dokonamy pewnie jakichś tutaj dodatkowych zakupów, ale musimy czekać, aż będziemy wiedzieli, gdzie mamy posadowić ten plac i dopiero wtedy przeniesiemy te zabawki. Także jeszcze odrobina cierpliwości i na pewno to zrobimy.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Radny Oleśków, proszę bardzo. [niesłyszalne].

Radny Norbert Oleśków

- Bo jak się mogę domyślić nieporządek panujący, żeby tego dosadniej nie nazwać w księgowości panuje, w Przedsiębiorstwie Usług Komunalnych. Dobrze myślę? Nie. A to może Pani powiedzieć w takim razie?

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Tak Panie radny. To są dokumenty, które przejęliśmy po nieistniejącym Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej, czyli ten, który się mieścił na ulicy Jagiellońskiej. Musieliśmy tutaj skorzystać również z firmy, która częściowo pozwoliła nam jednak oprócz naszych pracowników uporządkować dokumenty i w wielu dokumentach. Ja powiem, jak to wyglądało, jak przyjęliśmy Zakład Gospodarki Mieszkaniowej. Chyba nie muszę mówić kto był dyrektorem, bo Państwo wiecie. Wtedy kto był to zawiadywał. To dokumenty były rzucone na podłogę. Części dokumentów w ogóle nie było. Nie mogliśmy w ogóle znaleźć. To było porozrzucane po pokojach wszędzie. Także to było w fatalnym stanie. Musieliśmy to również zarchiwizować i tam, gdzie zarchiwizowaliśmy prowadzimy postępowanie windykacyjne, gdzie znaleźliśmy dokumenty. Ale w wielu wypadkach nie ma i nie było dokumentów, więc nie wiem na jakiej podstawie jest tylko informacja, że ktoś zalegał, ale żadnych dokumentów z tego okresu nie ma, nie ma w ogóle. I nie ma, nawet nie jestem w stanie nic znaleźć, bo tych dokumentów tam nie było w ogóle. Także to wynika z tego, że w pewnym momencie zmusza mnie to do dokonania właśnie takich umorzeń, bo nie potrafię tak dać sprawy do sądu w związku z tym, że do sądu trzeba złożyć dokumenty, że były postępowania robione, że ktoś zalegał, za co zalegał i tak dalej. A tam nie ma nic. Dokładnie nie ma nic i dlatego cały czas się borykam z takimi umorzeniami, gdzie no ja powiem tak. Nie jestem niechętna i Państwo wiecie o tym, że zawsze uważam to co rozmawialiśmy, że wszystko co możemy zrobić to należy zrobić zgodnie z literą prawa. Jeżeli ktoś zalega, to powinien to spłacić na rzecz Gminy Chojna. I są takie sytuacje, gdzie ja windykuję, a są takie, gdzie na przykład widzę, że były jakieś zaległości, a nie mam żadnego dokumentu potwierdzającego cokolwiek. I nie było tego dokumentu, żeby było jasne. Nie to, że ktoś zniszczył. To było robione zgodnie z tym co zastaliśmy w tamtych pomieszczeniach.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Proszę bardzo radny Oleśków.

Radny Norbert Oleśków

- Nie wiem, ktoś może by się pokusił jeszcze o jakiś komentarz czy nikt nie chce zabrać głosu w tej sprawie?

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Pani Odróbka, proszę bardzo.

Radna Monika Odróbka

- Ja bardzo bym prosiła Pani Burmistrz, żeby Pani nam przybliżyła i mieszkańcom kto pełnił funkcje kierownicze i odpowiadał za ten stan rzeczy?

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Znaczy ja powiem tak, że w tych dokumentach my, bo to, żeby tam uzupełnić jeszcze sprawę. Występowaliśmy do kancelarii, żeby tutaj komorniczej, żeby ewentualnie stamtąd uzyskać dokumenty i móc prowadzić postępowanie. Ale kancelaria nam oświadczyła, że żadne postępowania w tym zakresie nie były prowadzone. Nie ma żadnych dokumentów. Nikt nigdy nie dochodził zaległości. A co Pani radna chciała, bo już nie dosłyszałam?

Radna Monika Odróbka

- Chciałam właśnie usłyszeć kto za to pełnił funkcję? Bo ja nie wiem na przykład i myślę, że większość mieszkańców też nie wie. No dla mnie ten stan to jest po prostu przerażający i nadający się do kryminału. No chciałabym wiedzieć kto za to odpowiada.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Państwo mieliście okazję się zapoznania, bo jak zrobiliśmy na początku naszej kadencji tutaj kontrolę i wiecie dokładnie, że wtedy ostatnim dyrektorem był Pan Przemysław Górny. To nie ulega wątpliwości, bo to z tamtego okresu czasu to pochodzi. Także później nastąpiła likwidacja i tego. Później był tam jeszcze przez moment pełniący obowiązki Pan Jan Będzak, który był tutaj naczelnikiem i tego, ale tam już w zasadzie nie było nic robione. No nie w takim zakresie. Także tutaj mieliście tą pełną informację, bo to są te dokumenty, które były na początku naszej kadencji. A ja tylko po prostu cały czas mówię, bo tutaj naprawdę prowadziliśmy bardzo precyzyjne postępowanie, żeby dojść do takich właśnie rzeczy, żeby uzyskać pełną informację. Dlatego wdrożyliśmy kancelarie tutaj komornicze, żeby znaleźć i móc windykować zaległości. Nie było żadnego dokumentu, żadnego postępowania. Nie było żadnego wniosku. Niczego.

Radna Monika Odróbka

- Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Ja nie byłam od początku kadencji w radzie, dlatego też takich informacji nie miałam. Dziękuję.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję bardzo. Czy jeszcze Państwo mają jakieś pytania? Radny Łosowski może najpierw, tak? Później radny Burak.

Radny Wojciech Łosowski

- Takie pytanie. Jeśli dobrze rozumiemy się. Tutaj nie mamy żadnych dokumentów. [niesłyszalne] jak Pani Burmistrz wspominała, mamy karteczkę z napisem kto, ile zalega. Czyli tak naprawdę nawet nie wiemy czy to jest prawda, czy faktycznie [niesłyszalne]. Dziękuję.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- To Panie radny tak nie jest, bo to nie jest karteczka. Tylko to jest ujęte w dokumentach finansowo-księgowych. Także my to widzimy, aczkolwiek nie widzimy żadnego postępowania, które było tych dodatkowych dokumentom, gdzie należało prowadzić postępowanie. Także to nie jest karteczka taka sobie rzucona, także na pewno nie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- I radny Burak. Proszę bardzo, oddaję głos.

Radny Michał Burak

- Pani Burmistrz, ja zapytam o kanalizację w Jeleninie, bo utknęło nam to w martwym punkcie, i jak to wygląda na dzień dzisiejszy? Dziękuję.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Panie radny, to nie utknęło w martwym punkcie. Już, ponieważ ja to już wcześniej mówiłam, że był taki spór między Wodami Polskimi, a powiatem, Starostwem Powiatowym w Gryfinie do kogo należy rów. A w zasadzie pozostałość po rowie, bo tam wody nie ma i ponieważ dwie jednostki między sobą odżegnywały się od tego czyj to jest ten rów. Więc tutaj w ubiegłym roku złożyliśmy wniosek do Ministerstwa o rozstrzygnięcie tego sporu. Ministerstwo Infrastruktury robiło postępowanie wyjaśniające i jesteśmy już teraz po zakończonym postępowaniu. Już wiemy kto, akurat do kogo należy ten rów i dalej oczywiście robimy tutaj dokumentację na kanalizację, bo już mamy te, bo to nam brakowało tak powiem przejścia przez ten rów. I wszystko nam blokowało i nie mogliśmy dokończyć. Mieliśmy zrobioną kanalizację, czyli projekt do rowu i za rowem. A później musieliśmy czekać na rozstrzygnięcie. No, ale już mamy to rozstrzygnięcie. Ono bardzo długo trwało w Ministerstwie, bo od lipca ubiegłego roku. A dostaliśmy, no w zasadzie marcu. Także tutaj, także to, no tak powiem bez mała prawie rok trwało. Ale mamy, już teraz wiemy, że tutaj właścicielem tego rowu jest powiat i dalej czynimy tutaj. Już mamy partnera, który nam tutaj będzie uczestniczył w tym naszym projekcie. Także ja liczę, że to nam przyspieszy, bo tak właściwie to już moglibyśmy kończyć dokumentację, a tu musieliśmy czekać na to rozstrzygnięcie. Ale sądzę, że w tym roku już dokumentację będziemy mieli i jak się pojawią środki na kanalizację to również tam będziemy składać, bo to jest tylko przypomnę, że tam jest tylko fragment samej miejscowości do skanalizowania, bo resztę już mamy zrobionej kanalizacji, która już jest w drodze i chcemy tylko zrobić przyłącze. Dziękuję uprzejmie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Dziękuję. Czy jeszcze Państwo mają pytania? Radna Malecka. Proszę bardzo, oddaję głos.

Radna Beata Malecka

 - To znaczy kanalizację już w Grzybnie zostawię. Powiedziała Pani na komisji, ale może Pani powtórzyć dla ogółu, żeby do większej publiki poszło. Ja mam wielką prośbę, odnośnie jako ja, jako radna, sołtys miejscowości Grzybna, jak i mieszkańców, w obawie o bezpieczeństwo poruszających się osób. Prosimy, wręcz błagamy o podjęcie działań, skierowanie do powiatu o poprawę tej infrastruktury drogowej i tych chodników, a la chodników o ile je można tak nazwać. Powiem tak, Grzybno leży na pograniczu trzech gmin. Gminy Banie, Gminy Trzcińsko, Gminy Chojna. No niestety to Grzybno nie jest wizytówką naszej gminy. To nie leży tylko po stronie tutaj mówię gminy kosztów, ale i powiatu. Więc proszę, bo my piszemy, jeździmy do powiatu od kilkunastu lat, ale działań w tym kierunku nie widać.

Burmistrz Gminy Chojna Barbara Rawecka

- Pani Beato. Jeżeli idzie o drogi, to oczywiście wniosek Państwa został przekazany do Starostwa Powiatowego w sprawie remontu tych dróg i jeszcze oprócz tego, że jesteście na styku 3 gmin. To trzeba dodać, że jest to droga, która prowadzi do S3. A mieszkańcy muszą się poruszać po chodnikach, które no są w bardzo kiepskim stanie. O ile można to rzeczywiście nazwać chodnikiem, to w bardzo kiepskim stanie technicznym i to dotyczy mieszkańców trzech miejscowości. Rurka, Strzelczyn i Grzybno. I tutaj również, również tutaj zgłaszaliśmy uwagi. Co do drogi, jeżeli idzie o osiedle. Ono co prawda już bezpośrednio nie stanowi może o wyglądzie. Tam jasne, ale na pewno nie stanowi o, tutaj ta droga o jakości przejazdu przez Grzybno. Aczkolwiek nie ukrywam, że tutaj mamy już dokumentację i składamy ten wniosek do KOWR-u. Tak Pani radna. I ten wniosek, ponieważ musieliśmy tutaj zrobić pełny kosztorys, żeby nie było później wątpliwości, bo pieniądze, które mamy uzyskać z KOWR-u, bo to są działki, które przejęliśmy od właśnie ośrodka. A w jednej części, no też troszeczkę może wyszłam przed szereg. Ale próbowałam również z właścicielem gospodarstwa, które tam jest rozmawiać na temat polepszenia stanu drogi powiatowej i sądzę, że przekazałam go w dobre ręce, bo do powiatu. I myślę, że Pan tutaj powiedział, że jasne, będzie na pewno partycypował w kosztach remontu. Tylko musi wiedzieć w jakiej kwocie. Na razie tego jeszcze nie wie. A co do oczyszczalni w Grzybnie, robimy dokumentację i tak jak powiedziałam. Pojawią się tylko środki, będziemy dokumentację, będziemy realizować kanalizację. I tu też przypomnę, że tu połączenie będzie też ze Strzelczynem, tak? Dziękuję uprzejmie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Chojnie Radosław Karwan

- Czy jeszcze Państwo mają jakieś pytania? Szanowni Państwo nie widzę. W związku z wyczerpaniem się porządku obrad w dniu dzisiejszym serdecznie Państwu dziękuję. Zamykam obrady sesji Rady Miejskiej w dniu dzisiejszym. Życzę Państwu miłego popołudnia. Dziękuję bardzo, do widzenia.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
transkrypcja z LVI sesji 25.04.2023 r. (PDF, 193.86Kb) 2023-06-27 08:03:57 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Będzak

Data wytworzenia:
25 kwi 2023

Osoba dodająca informacje

Teresa Będzak

Data publikacji:
19 kwi 2023, godz. 09:12

Osoba aktualizująca informacje

Teresa Będzak

Data aktualizacji:
27 cze 2023, godz. 08:15