UCHWAŁA NR L/421/2010 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 16 września 2010 roku w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Chojna
UCHWAŁA NR L/421/2010
Rady Miejskiej w Chojnie
z dnia 16 września 2010 roku
w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Chojna.
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.) Rada Miejska w Chojnie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Burmistrz Gminy Chojna biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa przygotowuje projekt uchwały budżetowej.
Projekt uchwały budżetowej opracowywany jest w szczególności na podstawie:
obowiązujących planów i programów wieloletnich;
stawek podatkowych, opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy,
z uwzględnieniem planowanych zmian w roku następnym;
prognozy cen w roku budżetowym;
przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy,
z uwzględnieniem planowanych zmian;
wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy z uwzględnieniem przewidywanych zmian.
§ 2.1. Naczelnicy Wydziałów, Kierownicy Referatów Urzędu Miejskiego w Chojnie oraz Dyrektorzy gminnych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu do nadzorowanych i wykonywanych zadań opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych wraz z objaśnieniami do planowanych dochodów i wydatków w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf i przedkładają je Burmistrzowi
za pośrednictwem Skarbnika w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
Wnioski radnych, jednostek pomocniczych, organizacji pozarządowych oraz mieszkańców w sprawie
wprowadzenia do budżetu zadań własnych Gminy, składane są Burmistrzowi w terminie
do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 3.1. Burmistrz Gminy Chojna w terminie do dnia 20 października określa zadania Gminy realizowane wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez Gminę do realizacji
w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego.
2. Skarbnik Gminy w terminie do dnia 30 października opracowuje prognozę wysokości dochodów Gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki Gminy w roku budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań, realizacji obowiązkowych zadań Gminy, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami.
3. Na podstawie przedłożonych projektów planów finansowych złożonych przez Naczelników Wydziałów oraz Kierowników Referatów, uwzględniając prognozę dochodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika, Burmistrz ustala projekt budżetu w formie uchwały budżetowej.
§ 4.1. Burmistrz sporządza i przedkłada projekt uchwały budżetowej:
Radzie Miejskiej w Chojnie,
Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie - celem zaopiniowania - do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Wraz z projektem uchwały budżetowej Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej w Chojnie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej.
3. Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej Burmistrz jest obowiązany przedstawić, przed uchwaleniem budżetu, Radzie Miejskiej.
§ 5.1. W planie dochodów budżetu Gminy wyszczególnia się w układzie działów klasyfikacji budżetowej, planowane kwoty dochodów bieżących i majątkowych według ich źródeł.
Do dochodów majątkowych zalicza się:
dotacje i środki przeznaczone na inwestycje;
dochody ze sprzedaży majątku;
dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
§ 6.1. W planie wydatków budżetu Gminy wyszczególnia się w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, planowane kwoty wydatków bieżących i majątkowych.
W planie wydatków bieżących wyodrębnia się w układzie działów i rozdziałów planowane kwoty wydatków bieżących, w szczególności na:
wydatki jednostek budżetowych, w tym na:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań,
2) dotacje na zadania bieżące,
3) świadczenia na rzecz osób fizycznych,
4) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1
pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego,
5) wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę przypadające do spłaty
w danym roku budżetowym,
6) obsługę długu Gminy.
3. W planie wydatków majątkowych wyodrębnia się w układzie działów i rozdziałów planowane kwoty wydatków majątkowych, do których zalicza się wydatki m.in. na: inwestycje i zakupy inwestycyjne,
w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3,
w części związanej z realizacją zadań Gminy.
§ 7. W planie dochodów i wydatków budżetu Gminy wyodrębnia się dochody i wydatki związane
z realizacją:
1) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych Gminie odrębnymi ustawami,
2) zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej,
3) zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
§ 8.1. Przewodniczący Rady niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Burmistrza projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i innymi materiałami towarzyszącymi do zaopiniowania.
Komisje Rady Miejskiej w terminie 21 dni odbywają posiedzenia, na których formułują pisemne opinie
o projekcie uchwały budżetowej. Opinie, o których mowa wyżej, przekazywane są niezwłocznie
Komisji Gospodarki Finansowej, Rolnictwa i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Komisja Rady, proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego
w projekcie budżetu, zobowiązana jest wskazać źródła jego sfinansowania.
4. Komisja Gospodarki Finansowej, Rolnictwa i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego opiniuje na piśmie
projekt budżetu po otrzymaniu opinii od pozostałych Komisji Rady. W posiedzeniu Komisji
Gospodarki Finansowej, Rolnictwa i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, na którym opiniowany jest
projekt uchwały budżetowej uczestniczą przewodniczący pozostałych Komisji lub wyznaczeni przez
nich członkowie komisji.
5. Przewodniczący Rady po otrzymaniu opinii komisji przekazuje opinie komisji Burmistrzowi.
§ 9.1. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę Burmistrz może z własnej inicjatywy oraz na podstawie
wniosków zawartych w opiniach komisji zaproponować autopoprawki do przedłożonego Radzie
projektu uchwały budżetowej.
W przypadku nieuwzględnienia przez Burmistrza wniosków zawartych w opiniach komisji, Burmistrz
zobowiązany jest przedstawić stanowisko w sprawie nieuwzględnionych wniosków.
§ 10. Uchwałę budżetową Rada Miejska podejmuje przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
§ 11.1. Do czasu podjęcia uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Miejskiej.
W sytuacji określonej w ust. 1, nie mogą być realizowane wydatki na noworozpoczynane zadania inwestycyjne, które negatywnie zostały zaopiniowane przez Komisję Gospodarki Finansowej, Rolnictwa i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Bez zgody Burmistrza Rada Miejska nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej Gminy zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu Gminy.
Rada Miejska nie może uchwalić budżetu, w którym planowane wydatki bieżące są wyższe niż planowane dochody bieżące powiększone o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych i wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy, wynikające z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
§ 12. Przewodniczący Rady w terminie ustawowym zwołuje sesję budżetową.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy winno zostać poprzedzone:
odczytaniem opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej;
odczytaniem opinii Komisji Gospodarki Finansowej, Rolnictwa i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego;
odczytaniem stanowiska Burmistrza w sprawie opinii Komisji Gospodarki Finansowej, Rolnictwa i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej;
4) przedstawieniem autopoprawek Burmistrza;
5) dyskusją nad projektem uchwały budżetowej;
6) przyjmowaniem wniosków do projektu uchwały budżetowej, z zastrzeżeniem, że w przypadku propozycji wprowadzenia nowego wydatku lub zwiększenia wydatku ujętego w projekcie, należy wskazać źródło jego sfinansowania;
7) dyskusją nad złożonymi wnioskami i ich przegłosowaniem;
8) odczytaniem projektu uchwały budżetowej;
9) głosowaniem nad projektem uchwały budżetowej.
§ 13. Traci moc Uchwała NR XXXIV/295/2009 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 30 lipca 2009 roku
w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Janusz Kowalczyk
U Z A S A D N I E N I E
Zgodnie z art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157,
poz. 1240, z późn. zm.) Burmistrz Gminy Chojna przedkłada projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
3
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
UchwaA a nr 421 - Teresa Kuflowska (DOC, 60.50Kb) | 2010-11-03 09:14:08 | 23 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Bartosz Dłubak Data wytworzenia:
03 lis 2010
Osoba dodająca informacje
Mariusz Hadrzyński Data publikacji:
03 lis 2010, godz. 09:14
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Hadrzyński Data aktualizacji:
03 lis 2010, godz. 09:14