UCHWAŁA NR XLI/304/2021 RADY MIEJSKIEJ W CHOJNIE z dnia 30 grudnia 2021 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Chojna na rok 2022
Uchwała nr XLI/304/2021 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 30 grudnia 2021 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Chojna na rok 2022
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "c"; lit. "d" oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372, poz. 1834) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305, poz. 1535, poz. 1773), Rada Miejska w Chojnie uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się planowane dochody budżetu w wysokości 59 524 857,22 zł
w tym:
- dochody bieżące 56 874 110,00 zł
- dochody majątkowe 2 650 747,22 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
§ 2. Ustala się planowane wydatki budżetu w wysokości 69 769 493,00 zł
w tym:
- wydatki bieżące 58 379 983,00 zł
- wydatki majątkowe 11 389 510,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości -10 244 635,78 zł
który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- nadwyżki budżetu z lat ubiegłych 1 810 386,00 zł
- niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach 7 985 047,78 zł
- zaciągniętych kredytów 449 202,00 zł
§ 4. Ustala się planowane:
- przychody budżetu w wysokości 11 931 433,78 zł
- rozchody budżetu w wysokości 1 686 798,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości 664 000,00 zł
- celowe w wysokości 767 818,00 zł
z przeznaczeniem na:
- realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego 168 965,00 zł
- realizację zadań z zakresu oświaty i wychowania 598 853,00 zł
§ 6. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją:
zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4,
- zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej,zgodnie z załącznikiem Nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 7. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 400 000,00 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 395 000,00 zł i gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 5 000,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 8. Ustala się dochody z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 3 636 612,00 zł oraz wydatki na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami w wysokości 3 636 612,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki na realizację zadań w części finansowanej środkami przekazywanymi przez Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg w 2022 roku w wysokości 710 047,78 zł zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 10. Ustala się wydatki z tytułu środków przekazywanych przez Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych w wysokości 7 275 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 11. Ustala się wydatki jednostek pomocniczych w kwocie 501 522,31 zł w ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 12. Ustala się dochody i wydatki wyodrębnionych rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych w kwotach:
- dochody 1 265 100,00 zł
- wydatki 1 263 600,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 13. Ustala się dotacje:
- dla jednostek sektora finansów publicznych:
- podmiotowe (załącznik Nr 13) w kwocie 3 602 400,00 zł
- celowe na zadania własne gminy (załącznik Nr 14) w kwocie 220 000,00 zł
- celowe na pomoc innym jednostkom samorządu terytorialnego (załącznik Nr 15) w kwocie 5 000,00 zł
- dla jednostek spoza sektora finansów publicznych
- celowe (załącznik Nr 16) w kwocie 618 000,00 zł
§ 14. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:
- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego do kwoty 2 000 000,00 zł
- finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego do kwoty 449 202,00 zł
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie1 686 798,00 zł
§ 15. Upoważnia się Burmistrza do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w § 14, do wysokości kwot w nich określonych;
- dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz w planie wydatków majątkowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;
- przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych innym jednostkom organizacyjnym gminy;
- dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
- przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank wykonujący obsługę bankową budżetu.
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i podlega ogłoszeniu
w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Radosław Karwan
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Górska Data wytworzenia:
12 sty 2022
Osoba dodająca informacje
Teresa Będzak Data publikacji:
12 sty 2022, godz. 11:46
Osoba aktualizująca informacje
Teresa Będzak Data aktualizacji:
12 sty 2022, godz. 11:46