Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

UCHWAŁA NR XLI/304/2021 RADY MIEJSKIEJ W CHOJNIE z dnia 30 grudnia 2021 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Chojna na rok 2022

Uchwała nr XLI/304/2021 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 30 grudnia 2021 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Chojna na rok 2022

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "c"; lit. "d" oraz lit. „i”  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372, poz. 1834) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305, poz. 1535, poz. 1773),  Rada Miejska w Chojnie uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się planowane dochody budżetu w wysokości 59 524 857,22 zł
w tym:

  1.  dochody bieżące 56 874 110,00 zł
  2.  dochody majątkowe 2 650 747,22 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

§ 2. Ustala się planowane wydatki budżetu w wysokości 69 769 493,00 zł
w tym:

  1. wydatki bieżące 58 379 983,00 zł
  2. wydatki majątkowe 11 389 510,00 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.

§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości -10 244 635,78 zł
który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

  1. nadwyżki budżetu z lat ubiegłych 1 810 386,00 zł
  2. niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach 7 985 047,78 zł
  3. zaciągniętych kredytów 449 202,00 zł


§ 4. Ustala się planowane:

  •  przychody budżetu w wysokości 11 931 433,78 zł
  •  rozchody budżetu w wysokości 1 686 798,00 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:

  •  ogólną w wysokości 664 000,00 zł
  •  celowe w wysokości 767 818,00 zł

z przeznaczeniem na:

  1. realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego 168 965,00 zł
  2. realizację zadań z zakresu oświaty i wychowania 598 853,00 zł


§ 6. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją:

zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4,

  •  zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej,zgodnie z załącznikiem Nr 5,
  •  zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 7. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 400 000,00 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 395 000,00 zł i gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 5 000,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 7.


§ 8. Ustala się dochody z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 3 636 612,00 zł oraz wydatki na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami w wysokości 3 636 612,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.


§ 9. Ustala się dochody i wydatki na realizację zadań w części finansowanej środkami przekazywanymi przez Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg w 2022 roku w wysokości 710 047,78 zł zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 10.  Ustala się wydatki z tytułu środków przekazywanych przez Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych w wysokości 7 275 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 11. Ustala się wydatki jednostek pomocniczych w kwocie 501 522,31 zł w ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z załącznikiem Nr 11.

§ 12. Ustala się dochody i wydatki wyodrębnionych rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych w kwotach:
 

  1.  dochody 1 265 100,00 zł
  2.  wydatki 1 263 600,00 zł

zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 13. Ustala się dotacje:

  1. dla jednostek sektora finansów publicznych:
  1. podmiotowe (załącznik Nr 13) w kwocie 3 602 400,00 zł
  2. celowe na zadania własne gminy (załącznik Nr 14) w kwocie 220 000,00 zł
  3. celowe na pomoc innym jednostkom samorządu terytorialnego (załącznik Nr 15) w kwocie 5 000,00 zł
  1.  dla jednostek spoza sektora finansów publicznych
  1.  celowe (załącznik Nr 16) w kwocie 618 000,00 zł

§ 14. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek  oraz emitowanych papierów wartościowych na:

  1. pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego do kwoty 2 000 000,00 zł
  2. finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego do kwoty 449 202,00 zł 
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie1 686 798,00 zł

§ 15.  Upoważnia się Burmistrza do:

  1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych,  o których mowa w § 14, do wysokości kwot w nich określonych;
  2. dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz w planie wydatków majątkowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;
  3. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych innym jednostkom organizacyjnym gminy;
  4. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
  1. zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
  2. zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
  3. zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;
  1.  zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
  2. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
  3. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank wykonujący obsługę bankową budżetu.

§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i podlega ogłoszeniu
w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

 

Przewodniczący Rady  Miejskiej

Radosław Karwan


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik nr 1 (PDF, 229.13Kb) 2022-01-12 11:01:43 79
zalacznik nr 2 (PDF, 1.04Mb) 2022-01-12 11:01:44 29
zalacznik nr 3 (PDF, 124.29Kb) 2022-01-12 11:01:43 51
zalacznik nr 4 (PDF, 168.18Kb) 2022-01-12 11:01:44 69
zalacznik nr 5 (PDF, 121.04Kb) 2022-01-12 11:01:45 91
zalacznik nr 6 (PDF, 120.00Kb) 2022-01-12 11:01:45 24
zalacznik nr 7 (PDF, 129.03Kb) 2022-01-12 11:01:40 37
zalacznik nr 8 (PDF, 126.70Kb) 2022-01-12 11:01:40 72
zalacznik nr 9 (PDF, 120.12Kb) 2022-01-12 11:01:40 32
zalacznik nr 10 (PDF, 119.24Kb) 2022-01-12 11:01:41 37
zalacznik nr 11 (PDF, 192.46Kb) 2022-01-12 11:01:41 87
12 01 2022 11 46 44 uzasadnienie (PDF, 7.41Mb) 2022-01-12 11:46:44 74
12 01 2022 11 46 45 wykaz zalacznikow (PDF, 512.87Kb) 2022-01-12 11:46:45 54
12 01 2022 11 46 45 zalaczniki (ZIP, 2.43Mb) 2022-01-12 11:46:45 59
zalacznik nr 12 (PDF, 191.10Kb) 2022-01-12 11:01:41 63
zalacznik nr 13 (PDF, 141.94Kb) 2022-01-12 11:01:41 19
zalacznik nr 14 (PDF, 136.51Kb) 2022-01-12 11:01:41 61
zalacznik nr 15 (PDF, 112.60Kb) 2022-01-12 11:01:43 45
zalacznik nr 16 (PDF, 124.30Kb) 2022-01-12 11:01:43 73
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Górska

Data wytworzenia:
12 sty 2022

Osoba dodająca informacje

Teresa Będzak

Data publikacji:
12 sty 2022, godz. 11:46

Osoba aktualizująca informacje

Teresa Będzak

Data aktualizacji:
12 sty 2022, godz. 11:46