Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Wydział Finansowo-Księgowy

Wydział Finansowo-Księgowy ( symbol SKF )

Naczelnik Wydziału: Agnieszka Górska tel. 91 414 10 35 wew. 55 e-mail: skarbnik@chojna.pl

Do zadań wydziału należy w szczególności:

 

  1. wykonywanie prac związanych z planowaniem i opracowaniem budżetu Gminy, w tym przygotowanie projektu uchwały budżetowej i wieloletniej prognozy finansowej,
  2. przygotowywanie niezbędnych projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie w tym:  układu wykonawczego budżetu;
  3. przygotowywanie niezbędnych projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian wieloletniej prognozy finansowej;
  4. prowadzenie korespondencji dotyczącej zmian planów finansowych jednostek budżetowych,
  5. obsługa programu Bestia-wersja JST oraz programów księgowych w następującym zakresie: planowanie budżetu, obsługa uchwał i zarządzeń budżetu, obsługa sprawozdań budżetowych,
  6.  ewidencja planów finansowych jednostek i organu,
  7. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z operacji finansowych,
  8. przyjmowanie i weryfikacja od podległych jednostek sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z operacji finansowych,
  9. sporządzanie sprawozdań zbiorczych budżetowych oraz zbiorczych sprawozdań z operacji finansowych,
  10. przygotowywanie okresowych informacji i sprawozdań budżetowych,
  11. przygotowywanie kwartalnych informacji o wykonaniu budżetu Gminy Chojna oraz rocznych sprawozdań z wykonania budżetu,
  12. sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej jednostki budżetowej - Urząd Miejski,
  13. sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
  14. sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego,
  15. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
  16. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  17. kontrola dowodów księgowych bezgotówkowych i gotówkowych pod względem merytorycznym,
  18. współpraca z bankami prowadzącymi obsługę bankową gminy,
  19. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  20. obsługa zobowiązań w obrocie bezgotówkowym (przelewy),
  21. przyjmowania wpłat bezgotówkowych za pomocą terminala płatniczego,
  22. przekazywanie dochodów Skarbu Państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na rachunek budżetu państwa w trybie i terminach określonych przepisami prawa,
  23. prowadzenie obsługi księgowej Organu wg obowiązującego planu kont (księgowanie i uzgadnianie ),
  24. uzgadnianie kont bankowych z księgowością syntetyczną,
  25. prowadzenie bieżącej obsługi zobowiązań długoterminowych oraz poręczeń i gwarancji,
  26. prowadzenie obsługi księgowej wg obowiązującego planu kont w zakresie dochodów  i wydatków (księgowanie i uzgadnianie),
  27. prowadzenie obsługi księgowej wg obowiązującego planu kont w zakresie rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz w zakresie rachunku sum depozytowych (księgowanie i uzgadnianie),
  28. prowadzenie ewidencji księgowej faktur zakupu i sprzedaży,
  29. prowadzenie ratalnej sprzedaży mienia gminnego,
  30. prowadzenie ewidencji księgowej analitycznej dochodów budżetowych, w tym, m.in.: z tytułu umów dzierżawy, najmu, świadczonych usług z tytułu odpłatnego korzystania z mediów, umów z tytułu zajęcia pasa drogowego oraz umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłat z tytułu użytkowanie wieczyste nieruchomości,  czynszów za lokale gminne (księgowanie i uzgadnianie),
  31. windykacja należności w tym: wystawianie upomnień, pozwów do sądu,
  32. przygotowywanie do rozpatrzenia wniosków dłużników w zakresie ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających gminie Chojna i jej jednostkom podległym (umorzenia, rozłożenia na rat, odroczenia terminów płatności),
  33. prowadzenie obsługi księgowej zakresie środków trwałych,
  34. nadzór nad pracą komisji inwentaryzacyjnej w okresie prowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych,
  35. przeprowadzanie corocznej inwentaryzacji aktywów i pasywów w zakresie objętych zadań na stanowisku pracy w drodze porównania sald (z kontrahentami), w drodze weryfikacji sald (porównanie z odpowiednimi dokumentami zewnętrznymi i wewnętrznymi),
  36. sporządzanie rocznych sprawozdań do GUS,
  37. prowadzenie ewidencji księgowej rozliczeń z tytułu podatku VAT z jednostkami organizacyjnymi Gminy,
  38. prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupu zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług VAT,
  39. sporządzanie deklaracji podatkowych VAT – 7 i terminowe rozliczanie się z Urzędem Skarbowym w Gryfinie,
  40. współpraca z pracownikami poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego,
  41. prowadzenie obsługi księgowej i kasowej kasy zapomogowo-pożyczkowej przy Urzędzie Miejskim,
  42. gospodarka drukami ścisłego zarachowania,
  43. sporządzanie sprawozdania z gospodarowania dochodami budżetu gminy pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych, przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej (OŚ-4g),
  44. współpraca z Urzędami Skarbowymi w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód budżetu Gminy, realizowanych przez w/w Urzędy odnośnie udzielania ulg, odroczeń, umorzeń na Jego wniosek w drodze postanowienia,
  45. weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym sprawozdań z realizacji zadań publicznych przedłożonych przez organizacje pozarządowe,
  46. realizacja wniosków o udostępnienie informacji publicznej w zakresie kompetencji wydziału,
  47. prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej oraz w zakresie ubezpieczeń społecznych wraz z rozliczeniem rocznym, na podstawie dokumentów otrzymanych z Wydziału Organizacyjnego sporządzanie list płac oraz list wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
  48. naliczanie i odprowadzanie składek na Fundusz Pracy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Pracownicze Plany Kapitałowe oraz dodatkowe ubezpieczenia grupowe,
  49. wydawanie zaświadczeń w zakresie wynagrodzeń,
  50. współpraca z Urzędami Skarbowymi i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  51. sporządzanie wniosku o zwrot z budżetu państwa części wydatków gminy wykonanych w ramach funduszu sołeckiego,
  52. sporządzanie informacji przekazane do poszczególnych jednostek pomocniczych o wysokości przyznanych środków z funduszu sołeckiego ujętego w budżecie gminy na kolejny rok,
  53. dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych z terenu miasta i Gminy Chojna od osób fizycznych i od osób prawnych,
  54. wydawanie na żądanie podatnika duplikatu nakazu płatniczego ( decyzji wymiarowej),
  55. wydawanie zaświadczeń w ewidencji podatkowej podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, podatku od środków transportowych ( o figurowaniu, o zaleganiu /niezaleganiu),
  56. stwierdzanie stanu faktycznego w zakresie obowiązku podatkowego w oparciu o akta własne,
  57. przygotowanie do rozpatrzenia i wydawanie decyzji dotyczących ulg w formie odroczenia, umorzenia i rozłożenia na raty zobowiązań pieniężnych zgodnie z ordynacją podatkową oraz ulg i zwolnień wynikających z ustawy o podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości, podatku od środków transportowych,
  58. prowadzenie postępowań podatkowych, kontroli podatkowych i czynności sprawdzających w zakresie powszechności i prawidłowej podstawy opodatkowania,
  59. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących stawek podatkowych w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym, uchwał dotyczących wzorów deklaracji i informacji                       w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
  60. prowadzenie postępowań w zakresie pomocy publicznej pozostających w kompetencjach wydziału oraz sprawozdań przekazanych z jednostek i wydziałów,
  61. prowadzenie obsługi księgowej( podatkowej ) z zakresu podatku od nieruchomości, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego,  podatku od środków transportowych z terenu miasta i Gminy Chojna od osób fizycznych i od osób prawnych,
  62. sporządzanie sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych,
  63. sporządzanie sprawozdania SP-1 sprawozdanie podatkowe w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego,
  64. windykacja należności podatkowych w tym: wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych,
  65. współpraca z Komornikami Sądowymi i Urzędami Skarbowymi oraz sądami, do których kierowane są wnioski o wszczęcie egzekucji,
  66. naliczanie i przekazywanie na rzecz Zachodniopomorskiej Izby Rolniczej 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego,
  67. przekazywanie na wniosek podatnika podatku rolnego kwoty 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz  podmiotu uprawnionego wpisanego w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  68. sporządzanie wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu przekazania kwot na rzecz podmiotów uprawnionych,
  69. sporządzanie wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów pod wodami powierzchniowymi płynącymi jezior oraz gruntów zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne, będące własnością Skarbu Państwa.

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzeni nr 234-2024 Regulamin wewnętrzny SKF (DOCX, 35.21Kb) 2024-11-29 12:21:09 4
Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie.107.2023.2023-05-09 podpisany (PDF, 480.22Kb) 2023-06-05 11:18:30 4

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Górska

Data wytworzenia:
20 maj 2019

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
20 maj 2019, godz. 07:41

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
11 gru 2024, godz. 12:04