Wydział Finansowo-Księgowy
Wydział Finansowo-Księgowy ( symbol SKF )
Naczelnik Wydziału: Agnieszka Górska tel. 91 414 10 35 wew. 55 e-mail: skarbnik@chojna.pl
Do zadań wydziału należy w szczególności:
- wykonywanie prac związanych z planowaniem i opracowaniem budżetu Gminy, w tym przygotowanie projektu uchwały budżetowej i wieloletniej prognozy finansowej,
- przygotowywanie niezbędnych projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie w tym: układu wykonawczego budżetu;
- przygotowywanie niezbędnych projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian wieloletniej prognozy finansowej;
- prowadzenie korespondencji dotyczącej zmian planów finansowych jednostek budżetowych,
- obsługa programu Bestia-wersja JST oraz programów księgowych w następującym zakresie: planowanie budżetu, obsługa uchwał i zarządzeń budżetu, obsługa sprawozdań budżetowych,
- ewidencja planów finansowych jednostek i organu,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z operacji finansowych,
- przyjmowanie i weryfikacja od podległych jednostek sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z operacji finansowych,
- sporządzanie sprawozdań zbiorczych budżetowych oraz zbiorczych sprawozdań z operacji finansowych,
- przygotowywanie okresowych informacji i sprawozdań budżetowych,
- przygotowywanie kwartalnych informacji o wykonaniu budżetu Gminy Chojna oraz rocznych sprawozdań z wykonania budżetu,
- sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej jednostki budżetowej - Urząd Miejski,
- sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
- sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- kontrola dowodów księgowych bezgotówkowych i gotówkowych pod względem merytorycznym,
- współpraca z bankami prowadzącymi obsługę bankową gminy,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- obsługa zobowiązań w obrocie bezgotówkowym (przelewy),
- przyjmowania wpłat bezgotówkowych za pomocą terminala płatniczego,
- przekazywanie dochodów Skarbu Państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na rachunek budżetu państwa w trybie i terminach określonych przepisami prawa,
- prowadzenie obsługi księgowej Organu wg obowiązującego planu kont (księgowanie i uzgadnianie ),
- uzgadnianie kont bankowych z księgowością syntetyczną,
- prowadzenie bieżącej obsługi zobowiązań długoterminowych oraz poręczeń i gwarancji,
- prowadzenie obsługi księgowej wg obowiązującego planu kont w zakresie dochodów i wydatków (księgowanie i uzgadnianie),
- prowadzenie obsługi księgowej wg obowiązującego planu kont w zakresie rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz w zakresie rachunku sum depozytowych (księgowanie i uzgadnianie),
- prowadzenie ewidencji księgowej faktur zakupu i sprzedaży,
- prowadzenie ratalnej sprzedaży mienia gminnego,
- prowadzenie ewidencji księgowej analitycznej dochodów budżetowych, w tym, m.in.: z tytułu umów dzierżawy, najmu, świadczonych usług z tytułu odpłatnego korzystania z mediów, umów z tytułu zajęcia pasa drogowego oraz umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłat z tytułu użytkowanie wieczyste nieruchomości, czynszów za lokale gminne (księgowanie i uzgadnianie),
- windykacja należności w tym: wystawianie upomnień, pozwów do sądu,
- przygotowywanie do rozpatrzenia wniosków dłużników w zakresie ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających gminie Chojna i jej jednostkom podległym (umorzenia, rozłożenia na rat, odroczenia terminów płatności),
- prowadzenie obsługi księgowej zakresie środków trwałych,
- nadzór nad pracą komisji inwentaryzacyjnej w okresie prowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych,
- przeprowadzanie corocznej inwentaryzacji aktywów i pasywów w zakresie objętych zadań na stanowisku pracy w drodze porównania sald (z kontrahentami), w drodze weryfikacji sald (porównanie z odpowiednimi dokumentami zewnętrznymi i wewnętrznymi),
- sporządzanie rocznych sprawozdań do GUS,
- prowadzenie ewidencji księgowej rozliczeń z tytułu podatku VAT z jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupu zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług VAT,
- sporządzanie deklaracji podatkowych VAT – 7 i terminowe rozliczanie się z Urzędem Skarbowym w Gryfinie,
- współpraca z pracownikami poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego,
- prowadzenie obsługi księgowej i kasowej kasy zapomogowo-pożyczkowej przy Urzędzie Miejskim,
- gospodarka drukami ścisłego zarachowania,
- sporządzanie sprawozdania z gospodarowania dochodami budżetu gminy pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych, przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej (OŚ-4g),
- współpraca z Urzędami Skarbowymi w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód budżetu Gminy, realizowanych przez w/w Urzędy odnośnie udzielania ulg, odroczeń, umorzeń na Jego wniosek w drodze postanowienia,
- weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym sprawozdań z realizacji zadań publicznych przedłożonych przez organizacje pozarządowe,
- realizacja wniosków o udostępnienie informacji publicznej w zakresie kompetencji wydziału,
- prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej oraz w zakresie ubezpieczeń społecznych wraz z rozliczeniem rocznym, na podstawie dokumentów otrzymanych z Wydziału Organizacyjnego sporządzanie list płac oraz list wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
- naliczanie i odprowadzanie składek na Fundusz Pracy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Pracownicze Plany Kapitałowe oraz dodatkowe ubezpieczenia grupowe,
- wydawanie zaświadczeń w zakresie wynagrodzeń,
- współpraca z Urzędami Skarbowymi i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
- sporządzanie wniosku o zwrot z budżetu państwa części wydatków gminy wykonanych w ramach funduszu sołeckiego,
- sporządzanie informacji przekazane do poszczególnych jednostek pomocniczych o wysokości przyznanych środków z funduszu sołeckiego ujętego w budżecie gminy na kolejny rok,
- dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych z terenu miasta i Gminy Chojna od osób fizycznych i od osób prawnych,
- wydawanie na żądanie podatnika duplikatu nakazu płatniczego ( decyzji wymiarowej),
- wydawanie zaświadczeń w ewidencji podatkowej podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, podatku od środków transportowych ( o figurowaniu, o zaleganiu /niezaleganiu),
- stwierdzanie stanu faktycznego w zakresie obowiązku podatkowego w oparciu o akta własne,
- przygotowanie do rozpatrzenia i wydawanie decyzji dotyczących ulg w formie odroczenia, umorzenia i rozłożenia na raty zobowiązań pieniężnych zgodnie z ordynacją podatkową oraz ulg i zwolnień wynikających z ustawy o podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości, podatku od środków transportowych,
- prowadzenie postępowań podatkowych, kontroli podatkowych i czynności sprawdzających w zakresie powszechności i prawidłowej podstawy opodatkowania,
- przygotowywanie projektów uchwał dotyczących stawek podatkowych w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym, uchwał dotyczących wzorów deklaracji i informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
- prowadzenie postępowań w zakresie pomocy publicznej pozostających w kompetencjach wydziału oraz sprawozdań przekazanych z jednostek i wydziałów,
- prowadzenie obsługi księgowej( podatkowej ) z zakresu podatku od nieruchomości, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych z terenu miasta i Gminy Chojna od osób fizycznych i od osób prawnych,
- sporządzanie sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych,
- sporządzanie sprawozdania SP-1 sprawozdanie podatkowe w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego,
- windykacja należności podatkowych w tym: wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych,
- współpraca z Komornikami Sądowymi i Urzędami Skarbowymi oraz sądami, do których kierowane są wnioski o wszczęcie egzekucji,
- naliczanie i przekazywanie na rzecz Zachodniopomorskiej Izby Rolniczej 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego,
- przekazywanie na wniosek podatnika podatku rolnego kwoty 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz podmiotu uprawnionego wpisanego w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- sporządzanie wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu przekazania kwot na rzecz podmiotów uprawnionych,
- sporządzanie wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów pod wodami powierzchniowymi płynącymi jezior oraz gruntów zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne, będące własnością Skarbu Państwa.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zarządzeni nr 234-2024 Regulamin wewnętrzny SKF (DOCX, 35.21Kb) | 2024-11-29 12:21:09 | 4 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
|
2023-06-05 11:18:30 | 4 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Górska Data wytworzenia:
20 maj 2019
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
20 maj 2019, godz. 07:41
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
11 gru 2024, godz. 12:04