Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego (symbol GN)

Naczelnik Wydziału: Barbara Krygiel tel. 91 414 10 35 wew. 31   e-mail: nieruchomosci@chojna.pl

 

Załącznik
do Zarządzenia Nr …..…/2023
Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 10.05.2023r.

 

WEWNĘTRZNY REGULAMIN ORGANIZACYJNY WYDZIAŁU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI I NADZORU WŁAŚCICIELSKIEGO URZĘDU MIEJSKIEGO W CHOJNIE

ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne

§1

Merytoryczny zakres działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego określa § 29 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie.

§2

Nadzór i kontrolę nad działalnością Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego sprawuje Burmistrz Gminy.

§3

Całokształtem pracy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego zwanego dalej „Wydziałem” kieruje Naczelnik i w związku z tym:

  1. koordynuje pracą podległych pracowników oraz sprawuje ogólny nadzór nad funkcjonowaniem Wydziału, w tym:
  1. przydziela pracownikom Wydziału zadania wynikające z indywidualnych zakresów czynności oraz inne wynikające z doraźnej potrzeby zadania związane z zakresem działalności Wydziału,
  2. dekretuje pisma wpływające do Wydziału,
  3. decyduje o sposobie wykonywania zadań,
  1. sprawdza pod względem merytorycznym i redakcyjnym korespondencję z nadzorowanych stanowisk pracy oraz wszelkie inne projekty opracowywane przez pracowników,
  2. czuwa nad przestrzeganiem przez pracowników terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw,
  3. udziela podległym pracownikom niezbędnej pomocy i instruktażu w zakresie wykonywanych przez nich zadań i obowiązków,
  4. inspiruje podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników,
  5. inicjuje usprawnienie procesów pracy w nadzorowanych dziedzinach,
  6. wykonuje kontrolę wewnętrzną w Wydziale,
  7. nadzoruje dyscyplinę i kulturę pracy,
  8. odpowiada za właściwe zabezpieczenie na stanowiskach pracy dokumentów służbowych i innych materiałów,
  9. dokonuje oceny wyników pracy podległych pracowników i na tej podstawie wnioskuje o przyznanie nagród, kar i awansów,
  10. odpowiada za pozostające w jego władaniu środki finansowe związane z wykonywanymi zadaniami Wydziału,
  11. odpowiada przed Burmistrzem Gminy Chojna za realizację zadań i prawidłową organizację Wydziału, sprawuje merytoryczny nadzór nad stanowiskami urzędniczymi:
  1. stanowiskiem ds. sprzedaży, użytkowania wieczystego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, wykupu, zamiany nieruchomości,
  2. stanowiskiem ds. sprzedaży nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych
    na terenie Gminy Chojna, numeracji porządkowej,
  3. stanowiskiem ds. dzierżawy i najmu nieruchomości komunalnych,
  4. stanowiskiem ds. rolnictwa, melioracji świetlic wiejskich, Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego,
  5. stanowiskiem ds. utrzymania czystości w gminie i zbiorowego zaopatrzenia w wodę,
  6. stanowiskiem ds. gospodarki mieszkaniowej,
  7. stanowiskiem ds. gospodarki odpadami komunalnymi miasta Chojna
  8. stanowiskiem ds. gospodarki odpadami komunalnymi gminy Chojna (obszar wiejski),
  9. sprawuje merytoryczny nadzór nad stanowiskami nie urzędniczymi:
    - pomocą administracyjną.
  1. Do zakresu zadań  Naczelnika należy:
  1. zlecanie podziałów nieruchomości i innych prac geodezyjnych jednostkom geodezyjnym, przygotowanie umowy,
  2. rozgraniczanie nieruchomości.
§4
  1. Pracownicy Wydziału odpowiadają przed Naczelnikiem Wydziału za prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań i obowiązków, zgodnie z przydzielonym im zakresem   czynności.
  2. Podstawowe obowiązki pracowników określają postanowienia Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Chojnie. Poza tymi obowiązkami pracownicy Wydziału powinni:
  1. wzajemnie współdziałać i współpracować przy wykonywaniu obowiązków służbowych;
  2. inicjować oraz stosować i upowszechniać zasady nowoczesnej organizacji pracy;
  3. przestrzegać godzin urzędowania oraz organizować sprawne przyjmowanie interesantów;
  4. udzielać interesantom informacji niezbędnych lub przydatnych przy załatwianiu spraw oraz wyjaśniać treść obowiązujących przepisów prawnych;
  5. na bieżąco orientować się w zakresie spraw załatwianych przez pracowników, których zastępują w czasie ich nieobecności;
  6. przyjmować interesantów - a na żądanie interesantów- wnoszone przez nich podania, wnioski,  skargi itp., przyjmować do protokołu;
  7. ułatwiać interesantom załatwianie spraw poprzez dokonywanie uzgodnień, potwierdzeń danych będących w posiadaniu innych komórek organizacyjnych Urzędu, udostępnianie interesantom przepisów prawa;
  8. uzyskiwać w miarę możliwości, we własnym zakresie określone dokumenty, potwierdzenia, niezbędne do załatwienia spraw, a będących w posiadaniu innych urzędów lub instytucji;
  9. umożliwiać zainteresowanym wgląd w żądaną dokumentację w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  10. przedstawiać przełożonym sprawy w sposób precyzyjny, w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zgłaszać problemy uniemożliwiające samodzielne realizowanie zleconego zadania.
§5
  1. Zasady znakowania akt określa Jednolity rzeczowy wykaz akt.
  2. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie Wydział   Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego stosuje symbol literowy:  GN.

ROZDZIAŁ 2
Zakres czynności pracowników Wydziału

§6
  1. Zakres czynności pracowników ustala na podstawie niniejszego regulaminu i podpisuje Naczelnik Wydziału oraz zatwierdza Burmistrz.
  2. Zakres czynności Naczelnika Wydziału ustala Sekretarz Gminy.
  3. Zakresy czynności każdorazowo ulegają zmianie w przypadku nałożenia na wydział nowych zadań wynikających z przepisów prawa lub z wewnętrznych uregulowań.
  4. Zakres czynności sporządza się w trzech egzemplarzach, z których po jednym egzemplarzu:
  1. doręcza się pracownikowi, którego zakres czynności dotyczy;
  2. przekazuje się do teczki akt osobowych pracownika;
  3. przechowuje Naczelnik Wydziału.
  1. Data potwierdzenia odbioru zakresu czynności przez pracownika jest datą jego obowiązywania.

ROZDZIAŁ 3
Aprobata

§7
  1. Do aprobaty Naczelnika Wydziału zastrzega się:
  1. podejmowanie rozstrzygnięć w zakresie upoważnienia udzielonego przez Burmistrza,
  2. podpisywanie pism (korespondencji) do kierowników urzędów w zakresie niezastrzeżonym do aprobaty Burmistrza,
  3. podpisywanie pism (korespondencji) wychodzących z Wydziału,
  4. przedstawianie materiałów o charakterze informacyjnym, analitycznym i sprawozdawczym, sporządzonych dla potrzeb Burmistrza i Rady Miejskiej w Chojnie,
  5. udzielanie zwolnień pracownikom na wyjście w sprawach osobistych
    w godzinach służbowych,
  6. wstępną akceptację podania o urlop.
  1. Naczelnik Wydziału przedkłada Burmistrzowi projekty uchwał, zarządzeń, umów, porozumień opracowanych przez pracowników wydziału.
  2. Naczelnik Wydziału odpowiada za prawidłowość i zgodność z prawem przygotowywanych projektów pism, co potwierdza podpisem na kopii tych projektów.

ROZDZIAŁ 4
Zakresy działania na poszczególnych stanowiskach pracy

§ 8

Do zakresu działania na poszczególnych stanowiskach pracy należy:

  1. Do stanowiska ds. sprzedaży, użytkowania wieczystego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, wykupu, zamiany nieruchomości należy w szczególności:
  1. Przejmowanie nieruchomości do zasobów Gminy Chojna oraz jednostek posiadających osobowość prawną (KOWR w Szczecinie, PKP Szczecin),
  2. Prowadzenie spraw związanych z wykupem i zamianą nieruchomości między gminą a osobami fizycznymi i jednostkami organizacyjnymi,
  3. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
  1. przyjmowanie i sprawdzenie kompletności wniosków,
  2. zlecenie wyceny prawa użytkowania wieczystego i prawa własności oraz współpraca z rzeczoznawcami,
  3. prowadzenie ewidencji przekształcenia użytkowania wieczystego,
  4. współpraca z Sądem Rejonowym V Wydział Ksiąg Wieczystych
  1. Prowadzenie ewidencji użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych i niezabudowanych, w tym prowadzenie aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
  2. Sprzedaż prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości:
  1. przyjmowanie i sprawdzenie kompletności wniosków,
  2. zlecenie wycen prawa użytkowania wieczystego i prawa własności,
  3. sporządzenie protokołów uzgodnień,
  4. współpraca z rzeczoznawcą majątkowym oraz Kancelarią Notarialną,
  1. Sprzedaż nieruchomości w trybie art. 37 ust.2 pkt 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami (poprawa warunków działki przyległej):
  1. przygotowanie nieruchomości do zbycia pod względem prawnym,
  2. zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,
  3. przygotowanie stosownych uchwał Rady Miejskiej,
  4. sporządzenie protokołów uzgodnień
  1. Sprzedaż budynków i lokali mieszkalnych oraz użytkowych wraz ze sprzedażą lub oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntów gminy:
  1. przygotowywanie stosownych uchwał Rady Miejskiej,
  2. zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,
  3. prowadzenie rejestru sprzedanych lokali, współpraca z Kancelarią Notarialną.
  1. Prowadzenie spraw z zakresu udostępniania nieruchomości na potrzeby infrastruktury technicznej i ustanowienie służebności przesyłu/gruntowej,
  2. Prowadzenie spraw z zakresu odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogi,
  3. Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości oraz infrastruktury:
  1. prowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji
  2. zlecenie wyceny rzeczoznawcy majątkowemu
  1. Przygotowanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania do archiwum zakładowego,
  2. współpraca z Wydziałem SKF
  1. Do stanowiska ds. sprzedaży nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych na terenie Gminy Chojna, numeracji porządkowej należy w szczególności:
  1. Sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych stanowiących własność Gminy Chojna:
  1. przygotowanie nieruchomości do zbycia w trybie przetargu,
  2. zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,
  3. sporządzenie protokołów z przetargów i protokołów uzgodnień,
  4. prowadzenie rejestru sprzedanych nieruchomości,
  5.  współpraca z Kancelarią Notarialną,
  1. Wydawanie zaświadczeń w sprawie wykreślenia obciążenia hipotecznego z tytułu
    nabycia nieruchomości,
  2. Prowadzenie spraw związanych z nadaniem numeracji porządkowej budynków,
  3. Prowadzenie spraw związanych ze zmiana administracyjną granic miasta na terenie Gminy Chojna,
  4. Prowadzenie spraw nadawania nazw ulic i miejscowości,
  5. Zmiany nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych
  6. Przygotowanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania do archiwum
    zakładowego,
  7. Współpraca z Wydziałem SKF.
  1. Do stanowiska ds. dzierżawy i najmu nieruchomości komunalnych należy w szczególności:
  1. dzierżawa gruntów na cele rolnicze i  nierolnicze na terenie miasta i gminy: pod ogrody warzywne, pod tereny rekreacyjne, pod garaże, na cele składowe, na cele handlowe
    i usługowe oraz na inne cele:

 

  1. zawieranie umów dzierżawy,
  2. wystawianie faktur VAT ,
  3. przygotowywanie stosownych uchwał w sprawie dzierżawy powyżej 3 lat,
  4. rozliczanie zaksięgowanych kwot z tytułu czynszu dzierżawnego wspólnie z Wydziałem SKF,
  5. współpraca z  Wydziałem DIR w sprawie przygotowania terenów do dzierżawy,
  6. ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów w sprawie dzierżawy gruntów na cele  rolnicze i nierolnicze,
  1. najem nieruchomości komunalnych, w tym lokali użytkowych:
  1. zawieranie umów,
  2. wystawianie faktur VAT ,
  3. przygotowywanie stosownych uchwał w sprawie najmu powyżej 3 lat,
  4. rozliczanie zaksięgowanych kwot z tytułu  najmu wspólnie  z Wydziałem SKF,
  5. ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na najem lokali użytkowych,
  6. rozliczanie mediów,
  1. wydawanie postanowień i zaświadczeń w sprawie spłaty ciężaru realnego,
  2. współpraca z Zachodniopomorskim Urzędem Wojewódzkim w przedmiocie potwierdzenia praw  do rekompensaty z tytułu pozostawionych nieruchomości  poza obecnymi granicami  Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. zgłoszenie mienia w celu objęcia ubezpieczeniem
  4. przygotowywanie  dokumentów spraw  zakończonych, w celu  przekazania  ich 
    do  archiwum zakładowego
  5. udział w pracach związanych ze spisem rolnym.
  1. Do stanowiska ds. rolnictwa, melioracji świetlic wiejskich, Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego należy w szczególności:
  1. wydawanie zaświadczeń w sprawach posiadania gospodarstwa rodzinnego,
  2. nadzór nad uprawą maku i konopi:
  1. wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
  2. przeprowadzenie kontroli upraw,
  1. prowadzenie spraw związanych z melioracją, współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie i Starostwem Powiatowym,
  2. prowadzenie spraw związanych z produkcją rolniczą (roślinną i zwierzęcą), współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
  3. prowadzenie spraw związanych ze szkodami wyrządzonymi przez zwierzynę leśną:
  1. współpraca z Nadleśnictwami,
  2. współpraca z Kołami Łowieckimi,
  1. prowadzenie zbioru aktów notarialnych,
  2. współpraca z innymi jednostkami: Inspekcją Weterynaryjną, Zachodniopomorskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Kołami Pszczelarskimi, Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Baniach,  KOWR w Szczecinie ,
  3. nadzór nad realizacją zadań w ramach funduszy Sołeckich,
  4. realizacja i nadzór prac społeczno-użytkowych w sołectwach Gminy Chojna,
  5. współpraca z Wydziałem SKF,
  6. udział w pracach związanych ze spisem rolnym,
  7. naliczanie wysokości opłat za usługi wodne (zgodnie z art.272 Ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne),
  8. prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych;
  9. w zakresie świetlic wiejskich,  Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego:
  1. prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganych przez przepisy prawa budowlanego,
  2. zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń  stanowiących ich wyposażenie techniczne, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  3. zlecanie wykonania bieżącej konserwacji i bieżących napraw dot. utrzymania nieruchomości,
  4. przygotowanie do budżetu gminy zadań związanych z utrzymaniem budynków,
  5. przygotowanie projektów uchwał dotyczących regulaminu targowiska i uchwał o opłatach targowych,
  6. nadzór i koordynowanie realizowanych zadań, dotyczących bieżących napraw  i konserwacji obiektów budowlanych,
  7. sporządzanie projektów umów o administrowanie targowiskiem - rozliczanie inkasenta i administratora z pobranych opłat targowych,
  8. prowadzenie szczegółowej ewidencji z tytułu usług za korzystanie z pomieszczeń świetlic wiejskich, tj. ewidencja umów oraz wystawianie faktur,
  9. wystawianie faktur za odpłatne korzystanie z mediów,
  10. opisywanie faktur dot. świetlic wiejskich,  targowiska  w zakresie korzystania z mediów,
  11. gospodarowanie środkami trwałymi w zakresie targowiska i świetlic wiejskich (dokonywanie wpisów: OT, LT, PT),
  12. sporządzanie umów do bezpłatnego i odpłatnego  użytkowania obiektów gminy,
  13. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w zakresie opłaty targowej - dowód wpłaty KP
  14. zgłaszanie mienia, w celu objęcia ubezpieczeniem,
  15. przygotowywanie  dokumentów spraw  zakończonych, w celu  przekazania  ich 
    do  archiwum zakładowego.
  1. Do stanowiska ds. utrzymania czystości w gminie i zbiorowego zaopatrzenia w wodę należy w szczególności:
  1. w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie:
  1. sporządzanie zezwoleń na wykonywanie usług odbierania  nieczystości płynnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych,
  2. sprawowanie nadzoru przedsiębiorstw wykonujących usługi w zakresie działalności regulowanej i ścieków na terenie gminy,
  3. prowadzenie rejestru zawartych umów na odbieranie odpadów i ścieków, prowadzenie rejestru zbiorników bezodpływowych w nieruchomościach nie przyłączonych do kanalizacji sanitarnej,
  4. opracowywanie regulaminu czystości i porządku w gminie
  5. bieżące utrzymanie terenów zielonych,
  6. bieżące utrzymanie gminnych terenów rekreacyjnych,
  7. przygotowywanie projektów uchwał.
  1. w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków:
  1. sporządzanie zezwoleń dla przedsiębiorstw na wykonywanie działalności zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzenia ścieków,
  2. nadzorowanie przedsiębiorstw wodociągowych w zakresie realizacji regulaminu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
  3. weryfikacja wniosków o zatwierdzenie taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  4. współdziałanie z Inspekcją Sanitarną,
  5. przygotowywanie projektów uchwał,
  1. w zakresie nadzoru nad zwierzętami bezdomnymi:
  1. zlecenie odłowienia bezdomnych zwierząt,
  2. zlecanie czipowania psów przed wywiezieniem do schroniska,
  3. zlecanie utylizacji padłych zwierząt,
  4. prowadzenie rejestru odłowionych psów,
  5. zgłaszanie do schroniska gotowości przekazania psów i nadzór nad przygotowaniem psa do transportu,
  6. przygotowywanie programu opieki nad zwierzętami,
  7. przygotowywanie umów do prawidłowego systemu ochrony zwierząt: umowy
    ze schroniskiem, lekarzem weterynarii, dot. utylizacji padłych zwierząt,
  8. współpraca ze Stowarzyszeniem „Psijaciele”
  1. prowadzenie rejestru psów w gminie i wydawanie numerków identyfikacyjnych,
  2. rejestracja i wydawanie decyzji na utrzymywanie psów rasy uznawanych za   niebezpieczne,
  3. nadzór nad cmentarzami komunalnymi w mieście i gminie:
  1. sprawowanie kontroli nad utrzymaniem czystości na terenie cmentarzy,
  2. przygotowywanie dokumentacji dot. utrzymanie czystości i administrowania cmentarzy
  1. przestrzeganie i realizacja przepisów ustawy o ochronie zwierząt głównie w zakresie realizacji obowiązków nałożonych na gminę,
  2. współpraca z Wojewodą oraz Radą Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa w zakresie utrzymania cmentarza wojennego w Chojnie oraz miejsc pamięci:
  3. sprawowanie kontroli nad utrzymaniem czystości na terenie cmentarza,
  4. rozliczanie dotacji celowych do Urzędu Marszałkowskiego,
  5. składanie wniosku o dofinansowanie do Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa na wykonanie prac remontowych, oraz przeprowadzanie procedur związanych z wyłonieniem wykonawcy prac remontowych,
  6. sporządzanie informacji o realizacji środków finansowych i zadań rzeczowych w zakresie cmentarza wojennego,
  7. nadzór nad utrzymaniem czystości nad jeziorami w Gminie Chojna,
  8. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  1. Do  stanowiska ds. gospodarki mieszkaniowej należy w szczególności:
  1. prowadzenie spraw związanych z systemem gospodarki mieszkaniowej na terenie gminy,
  2. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, nadzorowaniem oraz rozwiązywaniem umów najmu lokali mieszkalnych, lokali socjalnych oraz pomieszczeń tymczasowych;
  3. sporządzanie zawiadomień dotyczących wysokości czynszu oraz pozostałych opłat wynikających z użytkowania lokalu;
  4. prowadzenie ewidencji umów najmu lokali komunalnych;
  5. dokonywanie rozliczeń opłat za media najemców lokali w budynkach komunalnych;
  6. sporządzanie rozliczeń opłat za media najemców lokali w budynkach wspólnot mieszkaniowych na podstawie informacji otrzymywanych od zarządców nieruchomości;
  7. przygotowywanie umów o dostawy mediów do zarządzanych nieruchomości i o usługi związane z eksploatacją zarządzanych budynków i terenów;
  8. dokonywanie przypisów, odpisów należności z tytułu czynszu najmu, umorzeń, rozliczeń za media oraz pozostałych opłat,
  9. wprowadzanie danych do programów komputerowych wykorzystywanych na potrzeby wykonywania zadań w zakresie pracy wydziału;
  10. tworzenie i aktualizacja bazy danych najemców lokali;
  11. tworzenie i aktualizacja bazy danych lokali komunalnych;
  12. prowadzenie spraw związanych z opracowaniem merytorycznym wniosków do prac Komisji Mieszkaniowej, prowadzeniem rejestrów wniosków o najem i zamianę lokali mieszkalnych, załatwiania spraw związanych z najmem lokali mieszkalnych,
  13. prowadzenie spraw związanych z pracami Komisji Mieszkaniowej,
  14. analiza, koordynacja, nadzór i kontrola komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz realizacja innych postanowień wynikających z ustawy o najmie lokali,
  15. sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarki lokalami mieszkalnymi,
  16. opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, w tym zasad polityki czynszowej;
  17. prowadzenie egzekucji administracyjnych w sprawach lokalowych,
  18. współpraca z zarządcami i administratorami nieruchomości w zakresie lokali komunalnych, w tym przy weryfikacji danych w teczkach lokalowych;
  19. potwierdzanie danych we wnioskach o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz
    we wnioskach o wykup lokalu;
  20. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących komunalnego zasobu mieszkaniowego;
  21. opisywanie faktur dotyczących komunalnego zasobu mieszkaniowego;
  22. gospodarowanie środkami trwałymi;
  23. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  1. Do stanowiska ds. gospodarki odpadami komunalnymi miasta Chojna należy w szczególności:
  1. weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty odbierające odpady komunalne,
  2. sporządzanie rocznego sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi przekazywanego do Marszałka Województwa oraz WIOŚ,
  3. przygotowywanie rocznej analizy stanu gospodarowania odpadami komunalnymi,
  4. przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i weryfikacja danych zawartych w deklaracjach,
  5. udzielanie informacji odnośnie stanu konta, pomoc w wypełnieniu deklaracji
    o wysokości opłaty,
  6. wprowadzanie deklaracji do systemu, nadawanie indywidualnych numerów kont,
  7. prowadzenie ewidencji zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych
    od właścicieli nieruchomości,
  8. prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  9. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właściciela nieruchomości, wskazujących wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  10. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy po zawiadomieniu o zmianie stawki opłaty, właściciel nieruchomości nie uiszcza opłaty w wysokości podanej
    w zawiadomieniu,
  11. przygotowanie projektów decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami,
  12. przygotowanie projektów decyzji nakładających kary pieniężne na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  13. nadzór nad realizacją umowy o świadczeniu usług publicznych (umowy wykonawczej) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, polegających
    na zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z terenów miejskich,
  14. prowadzenie spraw, w tym rozpatrywanie skarg i wniosków, związanych
    z działalnością - Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych,
  15. przygotowywanie zestawień danych niezbędnych do prawidłowego odbioru odpadów,
  16. prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami i utrzymania czystości i porządku,
  17. współpraca z innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości
    i porządku w gminach oraz wydanego na jej podstawie Regulaminu,
  18. prowadzenie kontroli przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
  19. wydawanie decyzji w przypadku wpisu przedsiębiorcy do RDR oraz wypisu przedsiębiorcy  z RDR, prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej,
  20. prowadzenie kontroli stanu czystości terenów miejskich oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich uwag jednostkom  i podmiotom odpowiedzialnym za ich utrzymanie,
  21. opracowywanie dokumentacji w tym aktów prawa miejscowego, regulujących obowiązki gminy, wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z aktów wykonawczych,
  22. współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami ekologicznymi w zakresie wdrażania selektywnej zbiórki odpadów,
  23. nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego, w tym aktualizacja tych planów oraz sporządzanie sprawozdań ze stanu ich realizacji;
  24. prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną;
  25. wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie środowiska i ochronie przyrody;
  26. przygotowywanie wezwań do złożenia deklaracji o wysokości opłaty
    za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  27. przygotowywanie wezwań do złożenia korekty deklaracji w przypadku wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  28. przygotowywanie zawiadomień odnośnie zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  29. przygotowywanie wezwań do uprzątnięcia „dzikich wysypisk”,
  30. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  1. Do stanowiska ds. gospodarki odpadami komunalnymi gminy Chojna ( obszar wiejski) należy w szczególności:
  1. weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty odbierające odpady komunalne,
  2. sporządzanie rocznego sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi przekazywanego do Marszałka Województwa oraz WIOŚ,
  3. przygotowywanie rocznej analizy stanu gospodarowania odpadami komunalnymi,
  4. przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i weryfikacja danych zawartych w deklaracjach,
  5. udzielanie informacji odnośnie stanu konta, pomoc w wypełnieniu deklaracji o wysokości opłaty,
  6. wprowadzanie deklaracji do systemu, nadawanie indywidualnych numerów kont,
  7. prowadzenie ewidencji zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  8. prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  9. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właściciela nieruchomości, wskazujących wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  10. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy po zawiadomieniu o zmianie stawki opłaty, właściciel nieruchomości nie uiszcza opłaty w wysokości podanej
    w zawiadomieniu,
  11. przygotowanie projektów decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami,
  12. przygotowanie projektów decyzji nakładających kary pieniężne na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  13. nadzór nad realizacją umowy o świadczeniu usług publicznych (umowy wykonawczej) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, polegających na zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z terenów wiejskich,
  14. prowadzenie spraw, w tym rozpatrywanie skarg i wniosków, związanych z działalnością - Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych,
  15. przygotowywanie zestawień danych niezbędnych do prawidłowego odbioru odpadów,
  16. prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami i utrzymania czystości i porządku,
  17. współpraca z innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydanego na jej podstawie Regulaminu,
  18. prowadzenie kontroli przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
  19. wydawanie decyzji w przypadku wpisu przedsiębiorcy do RDR oraz wypisu przedsiębiorcy  z RDR, prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej,
  20. prowadzenie kontroli stanu czystości terenów miejskich oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich uwag jednostkom  i podmiotom odpowiedzialnym za ich utrzymanie,
  21. opracowywanie dokumentacji w tym aktów prawa miejscowego, regulujących obowiązki gminy, wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z aktów wykonawczych,
  22. współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami ekologicznymi w zakresie wdrażania selektywnej zbiórki odpadów,
  23. nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego, w tym aktualizacja tych planów oraz sporządzanie sprawozdań ze stanu ich realizacji;
  24. prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną;
  25. przygotowywanie wezwań do złożenia deklaracji o wysokości opłaty
    za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  26. przygotowywanie wezwań do złożenia korekty deklaracji w przypadku wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  27. przygotowywanie zawiadomień odnośnie zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  28. przygotowywanie wezwań do uprzątnięcia „dzikich wysypisk”,
  29. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 9
  1. Zastępstwa pracowników ustala Naczelnik Wydziału w szczegółowych zakresach czynności pracowników.
  2. Do pracowników zastępujących należy przestrzeganie obowiązku, o którym mowa  w § 4 ust. 2 pkt 5 niniejszego regulaminu.
  1. W razie jednoczesnej nieobecności pracownika zastępowanego i zastępującego oraz  w przypadku, gdy w zakresie czynności nie określono zastępstwa nieobecnego pracownika - Naczelnik Wydziału doraźnie wyznacza pracownika do zastępowania osoby nieobecnej ustalając zarazem zakres zastępstwa.

Rozdział 6
PRZEPISY KOŃCOWE

§ 10

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza.

 

Burmistrz Gminy Chojna

Barbara Rawecka

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Barbara Krygiel

Data wytworzenia:
27 mar 2019

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
20 maj 2019, godz. 07:28

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
02 cze 2023, godz. 15:57