Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego (symbol GN)
Naczelnik Wydziału: Barbara Krygiel tel. 91 414 10 35 wew. 31 e-mail: nieruchomosci@chojna.pl
Załącznik
do Zarządzenia Nr …..…/2023
Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 10.05.2023r.
WEWNĘTRZNY REGULAMIN ORGANIZACYJNY WYDZIAŁU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI I NADZORU WŁAŚCICIELSKIEGO URZĘDU MIEJSKIEGO W CHOJNIE
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§1
Merytoryczny zakres działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego określa § 29 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie.
§2
Nadzór i kontrolę nad działalnością Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego sprawuje Burmistrz Gminy.
§3
Całokształtem pracy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego zwanego dalej „Wydziałem” kieruje Naczelnik i w związku z tym:
- koordynuje pracą podległych pracowników oraz sprawuje ogólny nadzór nad funkcjonowaniem Wydziału, w tym:
- przydziela pracownikom Wydziału zadania wynikające z indywidualnych zakresów czynności oraz inne wynikające z doraźnej potrzeby zadania związane z zakresem działalności Wydziału,
- dekretuje pisma wpływające do Wydziału,
- decyduje o sposobie wykonywania zadań,
- sprawdza pod względem merytorycznym i redakcyjnym korespondencję z nadzorowanych stanowisk pracy oraz wszelkie inne projekty opracowywane przez pracowników,
- czuwa nad przestrzeganiem przez pracowników terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw,
- udziela podległym pracownikom niezbędnej pomocy i instruktażu w zakresie wykonywanych przez nich zadań i obowiązków,
- inspiruje podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników,
- inicjuje usprawnienie procesów pracy w nadzorowanych dziedzinach,
- wykonuje kontrolę wewnętrzną w Wydziale,
- nadzoruje dyscyplinę i kulturę pracy,
- odpowiada za właściwe zabezpieczenie na stanowiskach pracy dokumentów służbowych i innych materiałów,
- dokonuje oceny wyników pracy podległych pracowników i na tej podstawie wnioskuje o przyznanie nagród, kar i awansów,
- odpowiada za pozostające w jego władaniu środki finansowe związane z wykonywanymi zadaniami Wydziału,
- odpowiada przed Burmistrzem Gminy Chojna za realizację zadań i prawidłową organizację Wydziału, sprawuje merytoryczny nadzór nad stanowiskami urzędniczymi:
- stanowiskiem ds. sprzedaży, użytkowania wieczystego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, wykupu, zamiany nieruchomości,
- stanowiskiem ds. sprzedaży nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych
na terenie Gminy Chojna, numeracji porządkowej, - stanowiskiem ds. dzierżawy i najmu nieruchomości komunalnych,
- stanowiskiem ds. rolnictwa, melioracji świetlic wiejskich, Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego,
- stanowiskiem ds. utrzymania czystości w gminie i zbiorowego zaopatrzenia w wodę,
- stanowiskiem ds. gospodarki mieszkaniowej,
- stanowiskiem ds. gospodarki odpadami komunalnymi miasta Chojna
- stanowiskiem ds. gospodarki odpadami komunalnymi gminy Chojna (obszar wiejski),
- sprawuje merytoryczny nadzór nad stanowiskami nie urzędniczymi:
- pomocą administracyjną.
- Do zakresu zadań Naczelnika należy:
- zlecanie podziałów nieruchomości i innych prac geodezyjnych jednostkom geodezyjnym, przygotowanie umowy,
- rozgraniczanie nieruchomości.
§4
- Pracownicy Wydziału odpowiadają przed Naczelnikiem Wydziału za prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań i obowiązków, zgodnie z przydzielonym im zakresem czynności.
- Podstawowe obowiązki pracowników określają postanowienia Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Chojnie. Poza tymi obowiązkami pracownicy Wydziału powinni:
- wzajemnie współdziałać i współpracować przy wykonywaniu obowiązków służbowych;
- inicjować oraz stosować i upowszechniać zasady nowoczesnej organizacji pracy;
- przestrzegać godzin urzędowania oraz organizować sprawne przyjmowanie interesantów;
- udzielać interesantom informacji niezbędnych lub przydatnych przy załatwianiu spraw oraz wyjaśniać treść obowiązujących przepisów prawnych;
- na bieżąco orientować się w zakresie spraw załatwianych przez pracowników, których zastępują w czasie ich nieobecności;
- przyjmować interesantów - a na żądanie interesantów- wnoszone przez nich podania, wnioski, skargi itp., przyjmować do protokołu;
- ułatwiać interesantom załatwianie spraw poprzez dokonywanie uzgodnień, potwierdzeń danych będących w posiadaniu innych komórek organizacyjnych Urzędu, udostępnianie interesantom przepisów prawa;
- uzyskiwać w miarę możliwości, we własnym zakresie określone dokumenty, potwierdzenia, niezbędne do załatwienia spraw, a będących w posiadaniu innych urzędów lub instytucji;
- umożliwiać zainteresowanym wgląd w żądaną dokumentację w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- przedstawiać przełożonym sprawy w sposób precyzyjny, w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zgłaszać problemy uniemożliwiające samodzielne realizowanie zleconego zadania.
§5
- Zasady znakowania akt określa Jednolity rzeczowy wykaz akt.
- Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego stosuje symbol literowy: GN.
ROZDZIAŁ 2
Zakres czynności pracowników Wydziału
§6
- Zakres czynności pracowników ustala na podstawie niniejszego regulaminu i podpisuje Naczelnik Wydziału oraz zatwierdza Burmistrz.
- Zakres czynności Naczelnika Wydziału ustala Sekretarz Gminy.
- Zakresy czynności każdorazowo ulegają zmianie w przypadku nałożenia na wydział nowych zadań wynikających z przepisów prawa lub z wewnętrznych uregulowań.
- Zakres czynności sporządza się w trzech egzemplarzach, z których po jednym egzemplarzu:
- doręcza się pracownikowi, którego zakres czynności dotyczy;
- przekazuje się do teczki akt osobowych pracownika;
- przechowuje Naczelnik Wydziału.
- Data potwierdzenia odbioru zakresu czynności przez pracownika jest datą jego obowiązywania.
ROZDZIAŁ 3
Aprobata
§7
- Do aprobaty Naczelnika Wydziału zastrzega się:
- podejmowanie rozstrzygnięć w zakresie upoważnienia udzielonego przez Burmistrza,
- podpisywanie pism (korespondencji) do kierowników urzędów w zakresie niezastrzeżonym do aprobaty Burmistrza,
- podpisywanie pism (korespondencji) wychodzących z Wydziału,
- przedstawianie materiałów o charakterze informacyjnym, analitycznym i sprawozdawczym, sporządzonych dla potrzeb Burmistrza i Rady Miejskiej w Chojnie,
- udzielanie zwolnień pracownikom na wyjście w sprawach osobistych
w godzinach służbowych, - wstępną akceptację podania o urlop.
- Naczelnik Wydziału przedkłada Burmistrzowi projekty uchwał, zarządzeń, umów, porozumień opracowanych przez pracowników wydziału.
- Naczelnik Wydziału odpowiada za prawidłowość i zgodność z prawem przygotowywanych projektów pism, co potwierdza podpisem na kopii tych projektów.
ROZDZIAŁ 4
Zakresy działania na poszczególnych stanowiskach pracy
§ 8
Do zakresu działania na poszczególnych stanowiskach pracy należy:
- Do stanowiska ds. sprzedaży, użytkowania wieczystego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, wykupu, zamiany nieruchomości należy w szczególności:
- Przejmowanie nieruchomości do zasobów Gminy Chojna oraz jednostek posiadających osobowość prawną (KOWR w Szczecinie, PKP Szczecin),
- Prowadzenie spraw związanych z wykupem i zamianą nieruchomości między gminą a osobami fizycznymi i jednostkami organizacyjnymi,
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- przyjmowanie i sprawdzenie kompletności wniosków,
- zlecenie wyceny prawa użytkowania wieczystego i prawa własności oraz współpraca z rzeczoznawcami,
- prowadzenie ewidencji przekształcenia użytkowania wieczystego,
- współpraca z Sądem Rejonowym V Wydział Ksiąg Wieczystych
- Prowadzenie ewidencji użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych i niezabudowanych, w tym prowadzenie aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
- Sprzedaż prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości:
- przyjmowanie i sprawdzenie kompletności wniosków,
- zlecenie wycen prawa użytkowania wieczystego i prawa własności,
- sporządzenie protokołów uzgodnień,
- współpraca z rzeczoznawcą majątkowym oraz Kancelarią Notarialną,
- Sprzedaż nieruchomości w trybie art. 37 ust.2 pkt 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami (poprawa warunków działki przyległej):
- przygotowanie nieruchomości do zbycia pod względem prawnym,
- zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,
- przygotowanie stosownych uchwał Rady Miejskiej,
- sporządzenie protokołów uzgodnień
- Sprzedaż budynków i lokali mieszkalnych oraz użytkowych wraz ze sprzedażą lub oddaniem w użytkowanie wieczyste gruntów gminy:
- przygotowywanie stosownych uchwał Rady Miejskiej,
- zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,
- prowadzenie rejestru sprzedanych lokali, współpraca z Kancelarią Notarialną.
- Prowadzenie spraw z zakresu udostępniania nieruchomości na potrzeby infrastruktury technicznej i ustanowienie służebności przesyłu/gruntowej,
- Prowadzenie spraw z zakresu odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogi,
- Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości oraz infrastruktury:
- prowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji
- zlecenie wyceny rzeczoznawcy majątkowemu
- Przygotowanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania do archiwum zakładowego,
- współpraca z Wydziałem SKF
- Do stanowiska ds. sprzedaży nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych na terenie Gminy Chojna, numeracji porządkowej należy w szczególności:
- Sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych stanowiących własność Gminy Chojna:
- przygotowanie nieruchomości do zbycia w trybie przetargu,
- zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,
- sporządzenie protokołów z przetargów i protokołów uzgodnień,
- prowadzenie rejestru sprzedanych nieruchomości,
- współpraca z Kancelarią Notarialną,
- Wydawanie zaświadczeń w sprawie wykreślenia obciążenia hipotecznego z tytułu
nabycia nieruchomości, - Prowadzenie spraw związanych z nadaniem numeracji porządkowej budynków,
- Prowadzenie spraw związanych ze zmiana administracyjną granic miasta na terenie Gminy Chojna,
- Prowadzenie spraw nadawania nazw ulic i miejscowości,
- Zmiany nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych
- Przygotowanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania do archiwum
zakładowego, - Współpraca z Wydziałem SKF.
- Do stanowiska ds. dzierżawy i najmu nieruchomości komunalnych należy w szczególności:
- dzierżawa gruntów na cele rolnicze i nierolnicze na terenie miasta i gminy: pod ogrody warzywne, pod tereny rekreacyjne, pod garaże, na cele składowe, na cele handlowe
i usługowe oraz na inne cele:
- zawieranie umów dzierżawy,
- wystawianie faktur VAT ,
- przygotowywanie stosownych uchwał w sprawie dzierżawy powyżej 3 lat,
- rozliczanie zaksięgowanych kwot z tytułu czynszu dzierżawnego wspólnie z Wydziałem SKF,
- współpraca z Wydziałem DIR w sprawie przygotowania terenów do dzierżawy,
- ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów w sprawie dzierżawy gruntów na cele rolnicze i nierolnicze,
- najem nieruchomości komunalnych, w tym lokali użytkowych:
- zawieranie umów,
- wystawianie faktur VAT ,
- przygotowywanie stosownych uchwał w sprawie najmu powyżej 3 lat,
- rozliczanie zaksięgowanych kwot z tytułu najmu wspólnie z Wydziałem SKF,
- ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na najem lokali użytkowych,
- rozliczanie mediów,
- wydawanie postanowień i zaświadczeń w sprawie spłaty ciężaru realnego,
- współpraca z Zachodniopomorskim Urzędem Wojewódzkim w przedmiocie potwierdzenia praw do rekompensaty z tytułu pozostawionych nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
- zgłoszenie mienia w celu objęcia ubezpieczeniem
- przygotowywanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania ich
do archiwum zakładowego - udział w pracach związanych ze spisem rolnym.
- Do stanowiska ds. rolnictwa, melioracji świetlic wiejskich, Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego należy w szczególności:
- wydawanie zaświadczeń w sprawach posiadania gospodarstwa rodzinnego,
- nadzór nad uprawą maku i konopi:
- wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
- przeprowadzenie kontroli upraw,
- prowadzenie spraw związanych z melioracją, współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie i Starostwem Powiatowym,
- prowadzenie spraw związanych z produkcją rolniczą (roślinną i zwierzęcą), współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
- prowadzenie spraw związanych ze szkodami wyrządzonymi przez zwierzynę leśną:
- współpraca z Nadleśnictwami,
- współpraca z Kołami Łowieckimi,
- prowadzenie zbioru aktów notarialnych,
- współpraca z innymi jednostkami: Inspekcją Weterynaryjną, Zachodniopomorskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Kołami Pszczelarskimi, Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Baniach, KOWR w Szczecinie ,
- nadzór nad realizacją zadań w ramach funduszy Sołeckich,
- realizacja i nadzór prac społeczno-użytkowych w sołectwach Gminy Chojna,
- współpraca z Wydziałem SKF,
- udział w pracach związanych ze spisem rolnym,
- naliczanie wysokości opłat za usługi wodne (zgodnie z art.272 Ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne),
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych;
- w zakresie świetlic wiejskich, Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego:
- prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganych przez przepisy prawa budowlanego,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- zlecanie wykonania bieżącej konserwacji i bieżących napraw dot. utrzymania nieruchomości,
- przygotowanie do budżetu gminy zadań związanych z utrzymaniem budynków,
- przygotowanie projektów uchwał dotyczących regulaminu targowiska i uchwał o opłatach targowych,
- nadzór i koordynowanie realizowanych zadań, dotyczących bieżących napraw i konserwacji obiektów budowlanych,
- sporządzanie projektów umów o administrowanie targowiskiem - rozliczanie inkasenta i administratora z pobranych opłat targowych,
- prowadzenie szczegółowej ewidencji z tytułu usług za korzystanie z pomieszczeń świetlic wiejskich, tj. ewidencja umów oraz wystawianie faktur,
- wystawianie faktur za odpłatne korzystanie z mediów,
- opisywanie faktur dot. świetlic wiejskich, targowiska w zakresie korzystania z mediów,
- gospodarowanie środkami trwałymi w zakresie targowiska i świetlic wiejskich (dokonywanie wpisów: OT, LT, PT),
- sporządzanie umów do bezpłatnego i odpłatnego użytkowania obiektów gminy,
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w zakresie opłaty targowej - dowód wpłaty KP
- zgłaszanie mienia, w celu objęcia ubezpieczeniem,
- przygotowywanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania ich
do archiwum zakładowego.
- Do stanowiska ds. utrzymania czystości w gminie i zbiorowego zaopatrzenia w wodę należy w szczególności:
- w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie:
- sporządzanie zezwoleń na wykonywanie usług odbierania nieczystości płynnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych,
- sprawowanie nadzoru przedsiębiorstw wykonujących usługi w zakresie działalności regulowanej i ścieków na terenie gminy,
- prowadzenie rejestru zawartych umów na odbieranie odpadów i ścieków, prowadzenie rejestru zbiorników bezodpływowych w nieruchomościach nie przyłączonych do kanalizacji sanitarnej,
- opracowywanie regulaminu czystości i porządku w gminie
- bieżące utrzymanie terenów zielonych,
- bieżące utrzymanie gminnych terenów rekreacyjnych,
- przygotowywanie projektów uchwał.
- w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków:
- sporządzanie zezwoleń dla przedsiębiorstw na wykonywanie działalności zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzenia ścieków,
- nadzorowanie przedsiębiorstw wodociągowych w zakresie realizacji regulaminu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
- weryfikacja wniosków o zatwierdzenie taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
- współdziałanie z Inspekcją Sanitarną,
- przygotowywanie projektów uchwał,
- w zakresie nadzoru nad zwierzętami bezdomnymi:
- zlecenie odłowienia bezdomnych zwierząt,
- zlecanie czipowania psów przed wywiezieniem do schroniska,
- zlecanie utylizacji padłych zwierząt,
- prowadzenie rejestru odłowionych psów,
- zgłaszanie do schroniska gotowości przekazania psów i nadzór nad przygotowaniem psa do transportu,
- przygotowywanie programu opieki nad zwierzętami,
- przygotowywanie umów do prawidłowego systemu ochrony zwierząt: umowy
ze schroniskiem, lekarzem weterynarii, dot. utylizacji padłych zwierząt, - współpraca ze Stowarzyszeniem „Psijaciele”
- prowadzenie rejestru psów w gminie i wydawanie numerków identyfikacyjnych,
- rejestracja i wydawanie decyzji na utrzymywanie psów rasy uznawanych za niebezpieczne,
- nadzór nad cmentarzami komunalnymi w mieście i gminie:
- sprawowanie kontroli nad utrzymaniem czystości na terenie cmentarzy,
- przygotowywanie dokumentacji dot. utrzymanie czystości i administrowania cmentarzy
- przestrzeganie i realizacja przepisów ustawy o ochronie zwierząt głównie w zakresie realizacji obowiązków nałożonych na gminę,
- współpraca z Wojewodą oraz Radą Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa w zakresie utrzymania cmentarza wojennego w Chojnie oraz miejsc pamięci:
- sprawowanie kontroli nad utrzymaniem czystości na terenie cmentarza,
- rozliczanie dotacji celowych do Urzędu Marszałkowskiego,
- składanie wniosku o dofinansowanie do Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa na wykonanie prac remontowych, oraz przeprowadzanie procedur związanych z wyłonieniem wykonawcy prac remontowych,
- sporządzanie informacji o realizacji środków finansowych i zadań rzeczowych w zakresie cmentarza wojennego,
- nadzór nad utrzymaniem czystości nad jeziorami w Gminie Chojna,
- dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Do stanowiska ds. gospodarki mieszkaniowej należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z systemem gospodarki mieszkaniowej na terenie gminy,
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, nadzorowaniem oraz rozwiązywaniem umów najmu lokali mieszkalnych, lokali socjalnych oraz pomieszczeń tymczasowych;
- sporządzanie zawiadomień dotyczących wysokości czynszu oraz pozostałych opłat wynikających z użytkowania lokalu;
- prowadzenie ewidencji umów najmu lokali komunalnych;
- dokonywanie rozliczeń opłat za media najemców lokali w budynkach komunalnych;
- sporządzanie rozliczeń opłat za media najemców lokali w budynkach wspólnot mieszkaniowych na podstawie informacji otrzymywanych od zarządców nieruchomości;
- przygotowywanie umów o dostawy mediów do zarządzanych nieruchomości i o usługi związane z eksploatacją zarządzanych budynków i terenów;
- dokonywanie przypisów, odpisów należności z tytułu czynszu najmu, umorzeń, rozliczeń za media oraz pozostałych opłat,
- wprowadzanie danych do programów komputerowych wykorzystywanych na potrzeby wykonywania zadań w zakresie pracy wydziału;
- tworzenie i aktualizacja bazy danych najemców lokali;
- tworzenie i aktualizacja bazy danych lokali komunalnych;
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem merytorycznym wniosków do prac Komisji Mieszkaniowej, prowadzeniem rejestrów wniosków o najem i zamianę lokali mieszkalnych, załatwiania spraw związanych z najmem lokali mieszkalnych,
- prowadzenie spraw związanych z pracami Komisji Mieszkaniowej,
- analiza, koordynacja, nadzór i kontrola komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz realizacja innych postanowień wynikających z ustawy o najmie lokali,
- sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarki lokalami mieszkalnymi,
- opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, w tym zasad polityki czynszowej;
- prowadzenie egzekucji administracyjnych w sprawach lokalowych,
- współpraca z zarządcami i administratorami nieruchomości w zakresie lokali komunalnych, w tym przy weryfikacji danych w teczkach lokalowych;
- potwierdzanie danych we wnioskach o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz
we wnioskach o wykup lokalu; - przygotowywanie projektów uchwał dotyczących komunalnego zasobu mieszkaniowego;
- opisywanie faktur dotyczących komunalnego zasobu mieszkaniowego;
- gospodarowanie środkami trwałymi;
- dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Do stanowiska ds. gospodarki odpadami komunalnymi miasta Chojna należy w szczególności:
- weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty odbierające odpady komunalne,
- sporządzanie rocznego sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi przekazywanego do Marszałka Województwa oraz WIOŚ,
- przygotowywanie rocznej analizy stanu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i weryfikacja danych zawartych w deklaracjach,
- udzielanie informacji odnośnie stanu konta, pomoc w wypełnieniu deklaracji
o wysokości opłaty, - wprowadzanie deklaracji do systemu, nadawanie indywidualnych numerów kont,
- prowadzenie ewidencji zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości, - prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie projektów decyzji w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właściciela nieruchomości, wskazujących wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy po zawiadomieniu o zmianie stawki opłaty, właściciel nieruchomości nie uiszcza opłaty w wysokości podanej
w zawiadomieniu, - przygotowanie projektów decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami,
- przygotowanie projektów decyzji nakładających kary pieniężne na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- nadzór nad realizacją umowy o świadczeniu usług publicznych (umowy wykonawczej) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, polegających
na zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z terenów miejskich, - prowadzenie spraw, w tym rozpatrywanie skarg i wniosków, związanych
z działalnością - Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych, - przygotowywanie zestawień danych niezbędnych do prawidłowego odbioru odpadów,
- prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami i utrzymania czystości i porządku,
- współpraca z innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach oraz wydanego na jej podstawie Regulaminu, - prowadzenie kontroli przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- wydawanie decyzji w przypadku wpisu przedsiębiorcy do RDR oraz wypisu przedsiębiorcy z RDR, prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej,
- prowadzenie kontroli stanu czystości terenów miejskich oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich uwag jednostkom i podmiotom odpowiedzialnym za ich utrzymanie,
- opracowywanie dokumentacji w tym aktów prawa miejscowego, regulujących obowiązki gminy, wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z aktów wykonawczych,
- współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami ekologicznymi w zakresie wdrażania selektywnej zbiórki odpadów,
- nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego, w tym aktualizacja tych planów oraz sporządzanie sprawozdań ze stanu ich realizacji;
- prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną;
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie środowiska i ochronie przyrody;
- przygotowywanie wezwań do złożenia deklaracji o wysokości opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - przygotowywanie wezwań do złożenia korekty deklaracji w przypadku wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie zawiadomień odnośnie zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- przygotowywanie wezwań do uprzątnięcia „dzikich wysypisk”,
- dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Do stanowiska ds. gospodarki odpadami komunalnymi gminy Chojna ( obszar wiejski) należy w szczególności:
- weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty odbierające odpady komunalne,
- sporządzanie rocznego sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi przekazywanego do Marszałka Województwa oraz WIOŚ,
- przygotowywanie rocznej analizy stanu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i weryfikacja danych zawartych w deklaracjach,
- udzielanie informacji odnośnie stanu konta, pomoc w wypełnieniu deklaracji o wysokości opłaty,
- wprowadzanie deklaracji do systemu, nadawanie indywidualnych numerów kont,
- prowadzenie ewidencji zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie projektów decyzji w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właściciela nieruchomości, wskazujących wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy po zawiadomieniu o zmianie stawki opłaty, właściciel nieruchomości nie uiszcza opłaty w wysokości podanej
w zawiadomieniu, - przygotowanie projektów decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami,
- przygotowanie projektów decyzji nakładających kary pieniężne na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- nadzór nad realizacją umowy o świadczeniu usług publicznych (umowy wykonawczej) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, polegających na zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z terenów wiejskich,
- prowadzenie spraw, w tym rozpatrywanie skarg i wniosków, związanych z działalnością - Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych,
- przygotowywanie zestawień danych niezbędnych do prawidłowego odbioru odpadów,
- prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami i utrzymania czystości i porządku,
- współpraca z innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydanego na jej podstawie Regulaminu,
- prowadzenie kontroli przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- wydawanie decyzji w przypadku wpisu przedsiębiorcy do RDR oraz wypisu przedsiębiorcy z RDR, prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej,
- prowadzenie kontroli stanu czystości terenów miejskich oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich uwag jednostkom i podmiotom odpowiedzialnym za ich utrzymanie,
- opracowywanie dokumentacji w tym aktów prawa miejscowego, regulujących obowiązki gminy, wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z aktów wykonawczych,
- współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami ekologicznymi w zakresie wdrażania selektywnej zbiórki odpadów,
- nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego, w tym aktualizacja tych planów oraz sporządzanie sprawozdań ze stanu ich realizacji;
- prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną;
- przygotowywanie wezwań do złożenia deklaracji o wysokości opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - przygotowywanie wezwań do złożenia korekty deklaracji w przypadku wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie zawiadomień odnośnie zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- przygotowywanie wezwań do uprzątnięcia „dzikich wysypisk”,
- dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 9
- Zastępstwa pracowników ustala Naczelnik Wydziału w szczegółowych zakresach czynności pracowników.
- Do pracowników zastępujących należy przestrzeganie obowiązku, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 5 niniejszego regulaminu.
- W razie jednoczesnej nieobecności pracownika zastępowanego i zastępującego oraz w przypadku, gdy w zakresie czynności nie określono zastępstwa nieobecnego pracownika - Naczelnik Wydziału doraźnie wyznacza pracownika do zastępowania osoby nieobecnej ustalając zarazem zakres zastępstwa.
Rozdział 6
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 10
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza.
Burmistrz Gminy Chojna
Barbara Rawecka
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Barbara Krygiel Data wytworzenia:
27 mar 2019
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
20 maj 2019, godz. 07:28
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
02 cze 2023, godz. 15:57