Wydział Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami
Wydział Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami (symbol DIR)
Naczelnik Wydziału: Paulina Andreatto-Król tel. 91 414 10 35 wew. 32 e-mail: inwestycje@chojna.pl
Do zadań Wydziału Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami należy
w szczególności:
- współpraca i opracowywanie projektów rocznych i wieloletnich programów inwestycyjnych gminy i innych planw inwestycyjnych,
- koordynacja dotycząca procesu planowania inwestycji gminnych,
- przygotowywanie dokumentacji budowlanej i wykonawczej planowanych zadań inwestycyjnych,
- przygotowywanie terenów budowlanych i współdziałanie z innymi podmiotami realizującymi inwestycje na terenie gminy,
- nadzór i koordynowanie realizacji zadań remontowych, w tym planowanie wydatków na te cele,
- sporządzanie kwartalnej i rocznej sprawozdawczości z zakresu prowadzonych inwestycji i remontów,
- opracowywanie programów rozwoju gospodarczego gminy, w tym opracowywanie strategii rozwoju gminy,
- inicjowanie i nadzorowanie przedsięwzięć z zakresu rozbudowy infrastruktury komunalnej zgodnie z zapotrzebowaniem społeczności gminy,
- realizowanie zadań związanych z utrzymaniem i bieżącymi remontami dróg gminnych, tym:
- remonty dróg i chodników,
- utrzymanie i remonty oświetlenia drogowego i wiat przystankowych,
- oznakowanie dróg,
- organizacja ruchu drogowego,
- koordynacja robót w pasie drogowym,
- wydawanie zezwoleń za zajęcie pasa drogowego oraz zjazdów z dróg,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie wydawania dokumentów uprawniających przewoźników do wykonywania autobusowej komunikacji zbiorowej,
- organizacja funkcjonowania transportu publicznego na terenie gminy,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- pozyskiwanie zewnętrznych funduszy krajowych i zagranicznych na realizacje projektów inwestycyjnych wraz z ich rozliczaniem i prowadzeniem sprawozdawczości,
- realizowanie programu usuwania azbestu,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, w tym:
- ochrona przyrody, w tym wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia,
- prowadzenie postępowań w sprawach ustanowienia form ochrony przyrody,
- prowadzenie postępowań w ramach zwykłego korzystania ze środowiska,
- wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów ich usunięcie z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
- opracowywanie programów z zakresu ochrony środowiska oraz sprawozdań,
- udostępnianie informacji o środowisku,
- rozliczanie wydatkowania środków finansowych pochodzących z opłat i kar za gospodarcze korzystanie ze środowiska,
- prowadzenie edukacji ekologicznej,
- współdziałanie z zarządami dróg publicznych w zakresie utrzymania czystości dróg i zieleni,
- współpraca z właściwymi rzeczowo organami w zakresie wydawanych pozwoleń wodno-prawnych, opiniowanie ocen wodnoprawnych,
- sporządzanie informacji o emisji zanieczyszczeń do powietrza z procesów spalania paliw w silnikach spalinowych samochodów Urzędu,
- naliczanie i wnoszenie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska,
- sporządzanie wypisów i wyrysów oraz zaświadczeń z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- sporządzanie wypisów i wyrysów oraz zaświadczeń ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- sporządzanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (procedura administracyjna),
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach podziału nieruchomości,
- przyjmowanie zgłoszeń przydomowych oczyszczalni ścieków,
- przygotowanie analiz zasadności przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego,
- prowadzenie procedur sporządzania/zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie procedur sporządzania/zmiany studium,
- współpraca z autorami projektów koncepcji urbanistycznych i zagospodarowania terenu,
- sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń,
- opiniowanie dla innych komórek organizacyjnych zgodności projektowanych zamierzeń z planem miejscowym,
- prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy prawo energetyczne, a w szczególności:
- planowanie i organizowanie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
- planowanie oświetlenia miejsc publicznych dróg gminnych,
- nadzór nad dostawą energii elektrycznej,
- pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych: pomocowych i dotacji na realizację zadań własnych gminy,
- przygotowywanie i przeprowadzanie na postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
- opracowywanie planu zamówień publicznych,
- prowadzenie sprawozdawczości z udzielonych zamówień publicznych,
- prowadzenie centralnego rejestru zamówień publicznych,
- prowadzenie centralnego rejestru umów,
- opracowywanie i wdrażanie procedur dotyczących zasad udzielania zamówień publicznych,
- pomoc formalno-prawna jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie zamówień publicznych.
Lista artykułów
Tytuł | Data publikacji |
---|---|
Wewnętrzny Regulamin organizacyjny Wydziału Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami | 2024-05-31 12:28:33 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Monika Adamczyk Data wytworzenia:
17 maj 2019
Osoba dodająca informacje
Bartosz Dłubak Data publikacji:
17 maj 2019, godz. 10:24
Osoba aktualizująca informacje
Bartosz Dłubak Data aktualizacji:
27 gru 2024, godz. 13:37