Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie Nr 1206/V/2010 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 27 września 2010 roku w sprawie: procedury opracowania wieloletniej prognozy finansowej oraz wieloletnich przedsięwzięć Gminy Chojna.

Zarządzenie  Nr 1206/V/2010
Burmistrza Gminy Chojna

z dnia 27 września 2010 roku
w sprawie: procedury opracowania wieloletniej prognozy finansowej oraz wieloletnich przedsięwzięć Gminy Chojna.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz.1806, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806;  z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz.1337; z 2007r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458,
z 2009 Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241, z 2010 Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz.675 ) oraz art. 230 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych
( Dz. U. Nr 157, póz. 1240; Dz.U. z 2010 r. Nr 28, poz.146), zarządzam, co następuje:

§ 1.      Zobowiązuje się naczelników wydziałów, kierowników referatów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz dyrektora samorządowej instytucji kultury do opracowania w terminie do 15 października 2010 roku materiałów planistycznych do wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna na lata 2011-2022. Materiały te niezbędne są do sporządzenia projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011 - 2022.

§ 2.      Materiały planistyczne sporządza się według działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej na załącznikach od numeru 1 do numeru 3, i tak:

§ 3.      Skarbnik Gminy oraz Naczelnik Wydziału Finansowo-Księgowego na podstawie zebranych materiałów planistycznych do wieloletniej prognozy finansowej opracowuje zbiorcze zestawienie:

  1. Dochodów bieżących ogółem.
  2. Dochodów majątkowych ogółem, w tym: ze sprzedaży majątku.
  3. Wydatków bieżących ogółem, z wyodrębnieniem:
    1. wydatków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
    2. wydatków związanych z funkcjonowaniem organów Gminy,
    3. wydatków na obsługę długu, gwarancje i poręczenia,
    4. wydatków wynikających z limitów wydatków na realizowane i planowane        do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania).
  4. Wydatków majątkowych z wyszczególnieniem wydatków wynikających z limitów wydatków na realizowane i planowane do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania).

§ 4.      Do materiałów planistycznych sporządza się precyzyjne uzasadnienie dotyczące każdej pozycji ujętej w dokumencie zawierające w szczególności:

  1. w zakresie dochodów - omówienie poszczególnych źródeł dochodów,
  2. w zakresie wydatków - omówienie poszczególnych kategorii wydatków oraz konieczności ich poniesienia.

§ 5.      Ustalam następujące zasady w zakresie planowania dochodów:

  1. podatek od nieruchomości oraz wpływy z opłaty targowej - przyjąć na 2011 rok wzrost uchwalonych na 2010 rok stawek podatkowych o prognozowany wskaźnik inflacji tj. 2,3%, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem ściągalności należności podatkowych oraz planowanych zmian,
  2. podatek od środków transportowych - przeanalizować dane historyczne dotyczące wykonania wynikające ze sprawozdań budżetowych za okres  z ostatnich 3 lat uwzględniając, prognozę zmiany w bazie podatkowej,
  3. podatek rolny, podatek leśny, wpływy z opłaty skarbowej, wpływy z podatku                od czynności cywilnoprawnych, wpływy z podatku od spadków i darowizn, wpływy z podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej, wpływy z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wpływy  z opłat i kar             za korzystanie ze środowiska, wpływy z mandatów nakładanych przez Straż Miejską oraz wpływy z pozostałych dochodów (np. odsetki  od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat,  pozostałe odsetki, wpływy z różnych opłat, wpływy             z opłaty produktowej)  - przyjąć poszczególne wartości na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem ściągalności należności podatkowych oraz planowanych zmian,
  4. wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości - przyjąć na poszczególne lata roczną wysokość opłat z uwzględnieniem aktualizacji wyceny oraz innych zmian,
  5. wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych - na podstawie zawartych umów z uwzględnieniem zmian w przyszłych latach,
  6. wpływy z usług - przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wpływów                z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem planowanych zmian,
  7. udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł w ostatnich 3 latach z uwzględnieniem zmian systemowych,
  8. udziały w podatku dochodowym od osób prawnych - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł w ostatnich 3 latach z uwzględnieniem zmian systemowych,
  9. subwencje ogólne z budżetu państwa - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł w ostatnich 3 latach,
  10. dotacje z budżetu państwa na zadania własne i zlecone, na zadania realizowane             na mocy porozumień z JST, dotacje z funduszy celowych, dotacje  z innych źródeł/ - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł  w ostatnich 3 latach,
  11. wpływy z tytułu dofinansowania projektów realizowanych w ramach programów Unii Europejskiej - planuje się na podstawie złożonych już wniosków oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć realizowanych w ramach wydatków bieżących,
  12. dochody majątkowe:
    • wpływy ze sprzedaży składników majątkowych - planuje się na podstawie założonego planu sprzedaży w poszczególnych latach,
    • wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności - planuje się                  na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat,
    • dotacje na zadania inwestycyjne - planuje się na podstawie złożonych już wniosków oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć inwestycyjnych,
    • środki na dofinansowanie projektów realizowanych w ramach programów    Unii Europejskiej - planuje się na podstawie złożonych już wniosków oraz        z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć inwestycyjnych.

§ 6. Ustalam następujące zasady w zakresie planowania wydatków:

  1. Planując wydatki bieżące i majątkowe należy przeanalizować oszczędności, które mogą pojawić się po pewnym czasie od dokonania wydatków lub też koszty generujące w latach przyszłych określone działania.
  2. Uwzględnić umowy, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy np. kończące się i zawierane umowy dotyczące ubezpieczenia majątku czy obsługi bankowej.
  3. Planując wydatki bieżące należy dokonać ich racjonalizacji wynikającej                            z konieczności respektowania począwszy od 2011 roku zasady zrównoważonego budżetu.
  4. Planując wydatki bieżące na przyszłe lata należy dokonać analizy zmian form organizacyjnych jednostek budżetowych i zakładów budżetowych oraz dokonać analizy dostosowania sieci placówek oświatowych do zmian demograficznych.
  5. Szczegółowe zasady planowania wydatków:
    1. Wydatki bieżące z wyszczególnieniem wydatków na:
      • wynagrodzenia osobowe pracowników i składki od nich naliczane - przyjąć na 2011 rok wzrost wynagrodzeń osobowych o prognozowany wskaźnik wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej tj. 3,7%, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat. Składki od wynagrodzeń przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Planując wydatki na wynagrodzenia uwzględnić należy zmiany w zatrudnieniu w poszczególnych latach,
      • dla pracowników pedagogicznych przyjąć na 2011 rok wzrost wynagrodzeń osobowych od 1 września o prognozowany wskaźnik wzrostu tj. 7,0%, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat. Składki od wynagrodzeń przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Planując wydatki na wynagrodzenia uwzględnić należy zmiany w zatrudnieniu w poszczególnych latach,
      • dodatkowe wynagrodzenie roczne i składki od niego naliczane — planuje się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego. Składki od dodatkowego wynagrodzenia rocznego przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
      • pozostałe wynagrodzenia i składki od nich naliczane - planuje się na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat. Składki od wynagrodzeń przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
      • wydatki na obsługę długu - planuje się na podstawie zawartych umów kredytowych z uwzględnieniem poziomu nowego zadłużenia niezbędnego do sfinansowania wydatków majątkowych,
      • poręczenia i gwarancje - planuje się na podstawie udzielonych poręczeń i gwarancji,
      • dotacje udzielane z budżetu gminy - planuje się na podstawie średniego wzrostu udzielonych dotacji w ostatnich 3 latach,
      • pozostałe wydatki bieżące - planuje się wzrost pozostałych wydatków
        o prognozowany wskaźnik inflacji tj. o 2,3% do przewidywanego wykonania roku 2010, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat.
      • Wydatki na energię w roku 2011 i latach następnych planuje się na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat powiększonych o średni wskaźnik inflacji z 3 ostatnich lat, to jest         o 3,5%.
      • do nowo powstałych i oddanych do użytku w 2010 roku obiektów przyjmuje się realne koszty ich utrzymania.
    2. Wydatki wynikające z limitów wydatków na realizowane i planowane do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania) - na podstawie zawartych umów oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć realizowanych w ramach wydatków bieżących.
    3. Wydatki majątkowe z wyszczególnieniem wydatków wynikających z limitów wydatków na realizowane i planowane do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania) - na podstawie zawartych umów oraz                z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć realizowanych w ramach wydatków majątkowych.

§ 7. Powołuje się zespół w składzie:

  1. Maria Dżanojan - koordynator zespołu
  2. Anna Witek - z-ca koordynatora zespołu
  3. Jan Berbeś - członek zespołu
  4. Mieszczańska Krystyna - członek zespołu
  5. Agnieszka Górska - członek zespołu
  6. Jadwiga Wahcholz - członek zespołu
  7. Jan Będzak - członek zespołu
  8. Mariusz Hadrzyński - członek zespołu
  9. Małgorzata Juzyszyn - członek zespołu
  10. Jerzy Ostrowski - członek zespołu

w celu opracowania listy projektów (zadań inwestycyjnych) przewidzianych do realizacji wraz z zakresem rzeczowym i finansowym z podziałem na poszczególne lata.

§ 8.      Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych, dyrektorowi samorządowej instytucji kultury, naczelnikom/kierownikom wydziałów, referatów oraz koordynatorowi zespołu.

§ 9.      Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Dział  ……………………………………….

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr  1

 

(nr, nazwa)

 

 

 

 

 

 

do Zarządzenia Nr 1206/V/2010

Rozdział  …………………………………..

 

 

 

 

 

 

Burmistrza Gminy Chojna

 

(nr, nazwa)

 

 

 

 

 

 

z dnia 27 września 2010 roku

WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 -2022

ZESTAWIENIE DOCHODÓW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………………………………………………………………..

(nazwa i adres jednostki)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w złotych

L.p.

Wyszczególnienie

Paragraf

Przewidy-wane wykonanie   

w 2010 r.

Prognozowane wielkości na lata

 

 

 

2011 r.

 

 

 

2012 r.

2013 r.

2014 r.

2015 r.

 

 

 

2016 r.

 

 

 

2017 r.

2018 r.

2019 r.

2020 r.

2021 r.

2022 r.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

I

DOCHODY BIEŻĄCE - RAZEM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Podatek dochodowy od osób fizycznych

001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Podatek dochodowy od osób prawnych

002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Podatek od nieruchomości

031

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Podatek rolny

032

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Podatek leśny

033

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Podatek od środków transportowych

034

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej

035

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Podatek od spadków i darowizn

036

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Wpływy z opłaty produktowej

040

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Wpływy z opłaty skarbowej

041

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Wpływy z opłaty targowej

043

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

047

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

Wpływy z opłat za wydawanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu

048

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

14

Wpływy z innych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw

049

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

Wpływy z innych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw

049

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

Podatek od czynności cywilnoprawnych

050

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

Zaległości z podatków zniesionych

056

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych

057

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

058

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

Wpływy z opłat za koncesje i licencje

059

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

Wpływy z różnych opłat

069

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

Dochody z najmu i dzierżawy skł. majątkowych SP, j.s.t. lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów

o podobnym charakterze

075

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

Wpływy z usług

083

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

Wpływy ze sprzedaży wyrobów

084

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

Odsetki od dotacji oraz płatności: wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych

z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości

090

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków

i opłat

091

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

Pozostałe odsetki

092

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej

096

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

Wpływy z różnych dochodów

097

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

Dotacje celowe w ramach programów finansowanych

z udziałem środków europejskich oraz środków,

o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz  ust. 3 pkt 5

i 6 ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich

200

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących

z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

201

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

32

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

202

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

203

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34

Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t.

232

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35

Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego

235

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

36

 Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami

236

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 37

 Wpływy do budżetu nadwyżki środków obrotowych samorządowego zakładu budżetowego

237

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

38

Dotacje otrzymane z państwowych funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych

244

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

39

Rekompensaty utraconych dochodów w podatkach

i opłatach lokalnych

268

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40

Wpływy ze zwrotów dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur,

o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości

291

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

41

Subwencje ogólne z budżetu państwa

292

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II

DOCHODY MAJATKOWE - RAZEM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności

076

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości

077

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Dochody ze zbycia praw majątkowych

078

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

087

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane

z innych źródeł

629

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego

na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych

i zakupów inwestycyjnych

630

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami

631

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa

na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin (związków gmin)

633

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 Dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego

663 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OGÓŁEM (poz. I+II)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

klasyfikacja paragrafów dochodów jest czterocyfrowa: czwartą cyfrą jest odpowiednio cyfra od 1 do 9 lub cyfra 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sporządził ………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(imię i  nazwisko, stanowisko służbowe)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nr telefonu …………………………………

adres e-mail ………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

data …………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr  2

Dział ……………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

do Zarządzenia Nr 1206/V/2010

Rozdział ………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Burmistrza Gminy Chojna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

z dnia 27 września 2010 roku

WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 -2022

ZESTAWIENIE WYDATKÓW

……………………………………

(nazwa i adres jednostki)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w złotych

L.p.

Wyszczególnienie

Paragraf

Przewidywane wykonanie    w 2010 r.

Prognozowane wielkości na lata

2011 r.

2012 r.

2013 r.

2014 r.

2015 r.

2016 r.

2017 r.

2018 r.

2019 r.

2020 r.

2021 r.

2022 r.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

I.

Wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Dotacje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1

Dotacje podmiotowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1

Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury

248

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2

Dotacja podmiotowa publicznego budżetu dla samorządowego zakładu budżetowego

251

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.3

Dotacja podmiotowa z budżetu dla pozostałych jednostek sektora finansów publicznych

257

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.4

Dotacja podmiotowa z budżetu dla  jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych

258

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2

Dotacje przedmiotowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1

Dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego

265

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3

Pozostałe dotacje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1

Dotacje celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t.

232

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.2

Dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t.

233

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.3

Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących

271

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.4

Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych

i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym

do sektora finansów publicznych

272

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.5

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji fundacjom

281

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.6

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom

282

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.7

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych

283

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Świadczenia na rzecz osób fizycznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1

Świadczenia społeczne

311

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1

Stypendia dla uczniów

324

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2

Stypendia różne

325

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.3

Inne formy pomocy dla uczniów

326

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.1

Wydatki osobowe niezaliczone

do wynagrodzeń

302

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.2

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

303

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.3

Nagrody o charakterze szczególnym niezaliczone do wynagrodzeń

304

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Wynagodzenia i pochodne od wynagrodzeń (3.1+3.2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1

Wynagrodzenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1

Wynagrodzenia osobowe pracowników

401

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

404

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3

Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne

410

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.4

Wynagrodzenia bezosobowe

417

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2

Pochodne od wynagrodzeń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.1

Składki na ubezpieczenia społeczne

411

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.2

Składki na Fundusz Pracy

412

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Wydatki na obsługę długu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1

Rozliczenia z bankami związane

z obsługą długu publicznego

801

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2

Odsetki od samorządowych papierów wartościowych lub zaciągniętych przez jst  kredytów

i pożyczek

811

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Wypłaty z tytułu poręczeń

i gwarancji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1

Wypłaty z tytułu gwarancji

i poręczeń

802

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Pozostałe wydatki statutowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1

Składki na ubezpieczenia zdrowotne

413

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2

Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

414

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3

Zakup materiałów i wyposażenia

421

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.4

Zakup środków żywności

422

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.5

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

424

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.6

Zakup energii

426

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.7

Zakup usług remontowych

427

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.8

Zakup usług zdrowotnych

428

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.9

Zakup świadczeń zdrowotnych dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego

429

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.10

Zakup usług pozostałych

430

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.11

Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego

433

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.12

Zakup usług remontowo-konserwatorskich dotyczących obiektów zabytkowych będących

w użytkowaniu jednostek budżetowych

434

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.13

Zakup usług dostępu do sieci Internet

435

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.14

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej

436

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.15

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej

437

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.16

Podróże służbowe krajowe

441

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.17

Podróże służbowe zagraniczne

442

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.18

Różne opłaty i składki

443

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.19

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

444

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.20

Podatek od nieruchomości

448

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.21

Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego

450

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.22

Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego

452

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.23

Odsetki od dotacji oraz płatności: wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości

456

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.24

Pozostałe odsetki

458

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.25

Kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób fizycznych

459

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.26

Kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

460

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.27

Koszty postępowania sądowego

i prokuratorskiego

461

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.28

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

470

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.29

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

474

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.30

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

475

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezerwy

481

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rezerwa celowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rezerwa ogólna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II

Wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

605

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

606

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Dotacje inwestycyjne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1

Dotacje celowe z budżetu

na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji

i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych

623

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t.

662

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3

Dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t.

663

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OGÓŁEM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*) klasyfikacja paragrafów wydatków jest czterocyfrowa. Czwartą cyfrą jest odpowiednia cyfra od 1 do 9 lub cyfra 0

                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

do Zarządzenia Nr 1206/V/2010

 

 

WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 - 2022

Burmistrza Gminy Chojna

 

 

 WYKAZ PRZEDSIĘWZIĘC DO WPF NA LATA 2011 - 2022

z dnia 27 września 2010 roku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w złotych

 

Lp

Nazwa i cel

jednostka odpowiedzialna lub koordynująca

okres realizacji           (w wierszu program/            umowa)

łączne nakłady finansowe

limity wydatków w poszczególnych latach (wszystkie lata)

Limit zobowiązań *

 

od

do

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

 

 

Przedsięwzięcia ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) programy, projekty lub zadania (razem)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a) programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, (razem)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

program 1 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

program 2 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b) programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno - prywatnego; (razem)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

program 1 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

program 2 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c) programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w lit. a i b) (razem)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

program 1 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

program 2 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok; **

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umowa 1 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) gwarancje i poręczenia udzielane przez jednostki samorządu terytorialnego (razem)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umowa 1 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umowa 2 ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wyszczególnienie wydatków na program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Limit zobowiązań wynika z uprawnienia organu wykonawczego do zaciągania zobowiązań niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia. Stopień wykorzystania limitu zobowiązań nie musi pokrywać się z wykorzystaniem limitu wydatków. Kwota, na którą będzie można zaciągać zobowiązania, będzie ulegała pomniejszniu o kwotę zobowiązań zaciągniętych w ramach ustalonego limitu dla przedsięwzięcia. Natomiast limit wydatków będzie ulegał zmniejszeniu stosownie do stopnia realizacji wydatków.

 

** W tej części załącznika wykazuje się wyłącznie te umowy, dla których można określić elementy wymagane art. 226 ust. 3. Z praktycznego punktu widzenia celowe jest odpowiednie grupowanie umów (w programy, projekty lub zadania), co do których istnieje konieczność określania parametrów określonych w art. 226 ust. 3. Jednym z kryteriów potencjalnego grupowania umów może być kryterium jednostki organizacyjnej odpowiedzialnej za realizację lub koordynującej wykonywanie przedsięwzięcia. Warto jednocześnie zaznaczyć, że z grupowaniem umów wiąże się kwestia upoważnień do zaciągania umów. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na art. 228 ust. 1 pkt 2 ufp, który odrębnie definiuje możliwość przekazywania upoważnień do zaciągania zobowiązań w związku z realizacją przedsięwzięcia (art. 228 ust. 1 pkt 1 ufp). Umów na czas nieokreślony lub takich, dla których nie jest możliwe określenie łącznych nakładów finansowych (np. umowy na dostawę wody, energii elektrycznej), nie wykazuje się podobnie, jak umów o podobnym charakterze. Do takich umów zastosowanie znajdzie art. 258 ust. 1 pkt 3 ufp.

 
 
 
 
                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

do Zarządzenia Nr 1206/V/2010

 

 

WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 - 2022

Burmistrza Gminy Chojna

 

 

 

z dnia 27 września 2010 roku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w złotych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lp.

Wyszczególnienie

Przepływy bieżące

Wykonanie

Rok budżetowy

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

1

Dochody ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Dochody bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Dochody majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym: ze sprzedaży

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Wydatki bieżące (bez wydatków związanych z obsługą długu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1

w tym:

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

wydatki związane z funkcjonowaniem organów JST

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gwarancje i poręczenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3

wydatki na przedsięwzięcia, o których mowa w art. 226 ust. 4 (z wyłączeniem wieloletnich gwarancji i poręczeń)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wieloletnie programy finansowe z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wieloletnie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wieloletnie umowy o niezbędne do zapewnienia ciągłości działania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozostałe wydatki bieżące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

bez obsługi długu (poz. 1 - poz. 2)(na przepływach bieżących)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kwota kontrolna

Różnica pomiędzy dochodami bieżącymi i wydatkami bieżącymi bez obsługi długu (poz. 1.1 - poz. 2); począwszy od 2011 r. wymagana kwota ≥0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Przychody nie zwiększające długu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

Nadwyżki budżetowe z lat poprzednich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

Wolne środki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.

Prywatyzacja i spłaty udzielonych pożyczek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Środki do dyspozycji - źródła finansowania spłaty długu i wydatków majątkowych (poz.3+poz.4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kwota kontrolna

Środki do dyspozycji na finansowanie wydatków związanych z obsługą długu tj. odsetek, dyskonta, poręczeń i gwarancji, z poz. 6.1 (poz. 1.1- poz. 2 + poz.  4); począwszy od 2011 r wymagana kwota ≥0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Obsługa długu (wydatki i rozchody

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1

Wydatki związane z obsługą długu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.1

odsetki i dyskonto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.2

gwarancje i poręczenia (bez ujętych w przedsięwzięciach)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.3

wieloletnie gwarancje i poręczenia będące przedsięwzięciami, o których mowa w art.. 226 ust. 4 ufp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2

Rozchody zmniejszające dług (spłata rat kredytów i pożyczek, wykup papierów)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Pozostałe rozchody (z wyłączeniem spłat długu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kwota kontrolna

Dochody bieżące (poz. 1.1)+przychody niezwiększające długu (poz. 4)- wydatki bieżące ogółem (poz. 2 + poz. 6.1); począwszy od 2011 r wymagana kwota ≥0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Środki do dyspozycji na finansowanie wydatków majątkowych (poz. 5 - poz. 6 - poz. 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.1

Przedsięwzięcia, o których mowa w art.. 226 ust. 4 ufp (wydatki majątkowe)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym:

wieloletnie programy finansowe z udziałem środków o których mowa w art.. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pozostałe wieloletnie programy, projekty, zadania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wieloletnie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pozostałe wydatki majątkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Przychody zwiększające dług (nowo zaciągane kredyty, pożyczki, emitowane papiery wartościowe)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Wynik finansowy brutto (poz. 8 - poz. 9 + poz. 10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROGNOZA KWOTY DŁUGU I JEJ SPŁAT

Lp.

WYSZCZEGÓLNIENIE

Wykonanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2008

2009

2010*

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

12

Kwota długu na koniec roku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

Kwota spłaty długu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

Sposób finansowania spłaty długu (kwota powinna być zgodna z kwotą wykazaną w poz. 13)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nadwyżka budżetowa (wówczas gdy skumulowany wynik budżetu powiększony o wynik roku jest nadwyżką - wartość dodatnia)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wolne środki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

przychody z prywatyzacji i spłat udzielonych pożyczek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emitowane papiery wartościowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

Kwota długu związku doliczana do długu JST (wymóg art.. 244 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

Kwota spłaty długu związku doliczanego do długu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

Wskaźniki zadłużenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.1

Relacja, o której mowa w art.. 169 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych (bez wyłączeń)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relacja, o której mowa w art.. 169 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych po wyłączeniach (max. 15 %)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.2

Relacja, o której mowa w art.. 170 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych (bez wyłączeń)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relacja, o której mowa w art.. 170 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych po wyłączeniach (max. 60 %)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.3

Realizacja bazowa do wyliczenia indywidualnego limitu zadłużenia ((poz. 1 + poz. 3 - poz. 4): poz. 1))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.4

Indywidualny limit zadłużenia, o którym mowa w art.. 243 ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych w proc. (średnia z trzech poprzednich lat)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.5

Relacja, o której mowa w art.. 243 ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 roku w proc. (bez długu związku)(poz. 17.4 - poz. 17.3) (nie może być ze znakiem -)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relacje i wielkości kontrolne

Lp.

Wyszczególnienie

2008

2009

2010*

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Wydatki ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

Wydatki budżetu (nadwyżka+/deficyt-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

Przychody

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

Rozchody ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUMY I RELACJE KONTROLNE

22

RÓWNOWAGA BUDŻETOWA (Sprawdzenie wykonania D-W+p-R≥0; prognoza D-W+P-R=0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

Kwota obliczona zgodnie z art.. 242 ust 1 ufp (dochody bieżące - wydatki bieżące+nadwyżka z lat ubiegłych-wolne środki); od 2011 r. wymagana ≥0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           

 

 

U Z A S A D N I E N I E

 

Dnia 1 stycznia 2010 roku weszła w życie nowa ustawa o finansach publicznych, która wprowadziła liczne, niejednokrotnie bardzo zasadnicze zmiany w dotychczasowym systemie prawno-finansowym jednostek samorządu terytorialnego. Część z nich już obowiązuje, zaś część z nich zacznie obowiązywać w późniejszych okresach. Jedną  z zasadniczych zmian wprowadzonych przez ustawę o finansach publicznych  w odniesieniu do gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego jest obowiązek sporządzenia wieloletniej prognozy finansowej (WPF), która po raz pierwszy uchwalana będzie nie później niż uchwała budżetowa na 2011 rok. Wieloletnia Prognoza Finansowa, zgodnie z ustawą, obejmować ma swoim zakresem, co najmniej 4 lata budżetowe, a więc rok budżetowy oraz co najmniej 3 kolejne lata. Jednakże zgodnie z art. 227 ust. 1 ustawy o finansach publicznych okres objęty wieloletnią prognozą finansową nie może być jednak krótszy niż okres,
na jaki przyjęto limity wydatków wieloletnich w poszczególnych latach. Wieloletnia prognoza finansowa, to prognoza dochodów i wydatków gminy w celu oszacowania możliwości inwestycyjnych - prognozy wolnych środków na inwestycje i oceny zdolności kredytowej gminy. Nieodzownym elementem WPF jest załącznik do uchwały, w którym ujmuje się w określonej strukturze wykaz przedsięwzięć wieloletnich. W związku z tym, iż wieloletnia prognoza finansowa to dokument tworzący warunki do prowadzenia racjonalnej, odpowiedzialnej i stabilnej polityki finansowej, dokument projektujący najważniejsze wielkości finansowe gminy  w okresie dłuższym niż rok, dokument tworzący obiektywną informację dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych
o planowanych przedsięwzięciach inwestycyjnych w najbliższych latach, stąd też podjęcie zarządzenia w sprawie procedury opracowania wieloletniej prognozy finansowej oraz wieloletnich przedsięwzięć Gminy Chojna jest zasadnym. W zarządzeniu ustalono zasady w zakresie planowania dochodów
i wydatków, jak również powołano zespół do opracowania listy projektów (zadań inwestycyjnych) przewidzianych do realizacji wraz z zakresem rzeczowym i finansowym z podziałem na poszczególne lata.

 

 

 

 

 

 

 

21


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Kuflowska

Data wytworzenia:
27 wrz 2010

Osoba dodająca informacje

Monika Adamczyk

Data publikacji:
20 paź 2010, godz. 11:02

Osoba aktualizująca informacje

Monika Adamczyk

Data aktualizacji:
20 paź 2010, godz. 11:02