Zarządzenie Nr 1206/V/2010 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 27 września 2010 roku w sprawie: procedury opracowania wieloletniej prognozy finansowej oraz wieloletnich przedsięwzięć Gminy Chojna.
Zarządzenie Nr 1206/V/2010
Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 27 września 2010 roku
w sprawie: procedury opracowania wieloletniej prognozy finansowej oraz wieloletnich przedsięwzięć Gminy Chojna.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591; z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz.1806, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457; z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181 poz.1337; z 2007r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458,
z 2009 Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241, z 2010 Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz.675 ) oraz art. 230 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych
( Dz. U. Nr 157, póz. 1240; Dz.U. z 2010 r. Nr 28, poz.146), zarządzam, co następuje:
§ 1. Zobowiązuje się naczelników wydziałów, kierowników referatów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz dyrektora samorządowej instytucji kultury do opracowania w terminie do 15 października 2010 roku materiałów planistycznych do wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna na lata 2011-2022. Materiały te niezbędne są do sporządzenia projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011 - 2022.
§ 2. Materiały planistyczne sporządza się według działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej na załącznikach od numeru 1 do numeru 3, i tak:
- Załącznik nr 1 - Zestawienie dochodów do WPF na lata 2011 - 2022
- Załącznik nr 2 - Zestawienie wydatków do WPF na lata 2011 - 2022
- Załącznik nr 3 - Wykaz przedsięwzięć do WPF na lata 2011 – 2022
- Załącznik nr 4 - Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2011-2022.
§ 3. Skarbnik Gminy oraz Naczelnik Wydziału Finansowo-Księgowego na podstawie zebranych materiałów planistycznych do wieloletniej prognozy finansowej opracowuje zbiorcze zestawienie:
- Dochodów bieżących ogółem.
- Dochodów majątkowych ogółem, w tym: ze sprzedaży majątku.
-
Wydatków bieżących ogółem, z wyodrębnieniem:
- wydatków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
- wydatków związanych z funkcjonowaniem organów Gminy,
- wydatków na obsługę długu, gwarancje i poręczenia,
- wydatków wynikających z limitów wydatków na realizowane i planowane do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania).
- Wydatków majątkowych z wyszczególnieniem wydatków wynikających z limitów wydatków na realizowane i planowane do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania).
§ 4. Do materiałów planistycznych sporządza się precyzyjne uzasadnienie dotyczące każdej pozycji ujętej w dokumencie zawierające w szczególności:
- w zakresie dochodów - omówienie poszczególnych źródeł dochodów,
- w zakresie wydatków - omówienie poszczególnych kategorii wydatków oraz konieczności ich poniesienia.
§ 5. Ustalam następujące zasady w zakresie planowania dochodów:
- podatek od nieruchomości oraz wpływy z opłaty targowej - przyjąć na 2011 rok wzrost uchwalonych na 2010 rok stawek podatkowych o prognozowany wskaźnik inflacji tj. 2,3%, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem ściągalności należności podatkowych oraz planowanych zmian,
- podatek od środków transportowych - przeanalizować dane historyczne dotyczące wykonania wynikające ze sprawozdań budżetowych za okres z ostatnich 3 lat uwzględniając, prognozę zmiany w bazie podatkowej,
- podatek rolny, podatek leśny, wpływy z opłaty skarbowej, wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych, wpływy z podatku od spadków i darowizn, wpływy z podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej, wpływy z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wpływy z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, wpływy z mandatów nakładanych przez Straż Miejską oraz wpływy z pozostałych dochodów (np. odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat, pozostałe odsetki, wpływy z różnych opłat, wpływy z opłaty produktowej) - przyjąć poszczególne wartości na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem ściągalności należności podatkowych oraz planowanych zmian,
- wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości - przyjąć na poszczególne lata roczną wysokość opłat z uwzględnieniem aktualizacji wyceny oraz innych zmian,
- wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych - na podstawie zawartych umów z uwzględnieniem zmian w przyszłych latach,
- wpływy z usług - przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem planowanych zmian,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł w ostatnich 3 latach z uwzględnieniem zmian systemowych,
- udziały w podatku dochodowym od osób prawnych - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł w ostatnich 3 latach z uwzględnieniem zmian systemowych,
- subwencje ogólne z budżetu państwa - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł w ostatnich 3 latach,
- dotacje z budżetu państwa na zadania własne i zlecone, na zadania realizowane na mocy porozumień z JST, dotacje z funduszy celowych, dotacje z innych źródeł/ - planuje się na podstawie średniego wzrostu tych źródeł w ostatnich 3 latach,
- wpływy z tytułu dofinansowania projektów realizowanych w ramach programów Unii Europejskiej - planuje się na podstawie złożonych już wniosków oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć realizowanych w ramach wydatków bieżących,
-
dochody majątkowe:
- wpływy ze sprzedaży składników majątkowych - planuje się na podstawie założonego planu sprzedaży w poszczególnych latach,
- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności - planuje się na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat,
- dotacje na zadania inwestycyjne - planuje się na podstawie złożonych już wniosków oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć inwestycyjnych,
- środki na dofinansowanie projektów realizowanych w ramach programów Unii Europejskiej - planuje się na podstawie złożonych już wniosków oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć inwestycyjnych.
§ 6. Ustalam następujące zasady w zakresie planowania wydatków:
- Planując wydatki bieżące i majątkowe należy przeanalizować oszczędności, które mogą pojawić się po pewnym czasie od dokonania wydatków lub też koszty generujące w latach przyszłych określone działania.
- Uwzględnić umowy, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy np. kończące się i zawierane umowy dotyczące ubezpieczenia majątku czy obsługi bankowej.
- Planując wydatki bieżące należy dokonać ich racjonalizacji wynikającej z konieczności respektowania począwszy od 2011 roku zasady zrównoważonego budżetu.
- Planując wydatki bieżące na przyszłe lata należy dokonać analizy zmian form organizacyjnych jednostek budżetowych i zakładów budżetowych oraz dokonać analizy dostosowania sieci placówek oświatowych do zmian demograficznych.
-
Szczegółowe zasady planowania wydatków:
-
Wydatki bieżące z wyszczególnieniem wydatków na:
- wynagrodzenia osobowe pracowników i składki od nich naliczane - przyjąć na 2011 rok wzrost wynagrodzeń osobowych o prognozowany wskaźnik wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej tj. 3,7%, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat. Składki od wynagrodzeń przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Planując wydatki na wynagrodzenia uwzględnić należy zmiany w zatrudnieniu w poszczególnych latach,
- dla pracowników pedagogicznych przyjąć na 2011 rok wzrost wynagrodzeń osobowych od 1 września o prognozowany wskaźnik wzrostu tj. 7,0%, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat. Składki od wynagrodzeń przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Planując wydatki na wynagrodzenia uwzględnić należy zmiany w zatrudnieniu w poszczególnych latach,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne i składki od niego naliczane — planuje się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego. Składki od dodatkowego wynagrodzenia rocznego przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- pozostałe wynagrodzenia i składki od nich naliczane - planuje się na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat. Składki od wynagrodzeń przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- wydatki na obsługę długu - planuje się na podstawie zawartych umów kredytowych z uwzględnieniem poziomu nowego zadłużenia niezbędnego do sfinansowania wydatków majątkowych,
- poręczenia i gwarancje - planuje się na podstawie udzielonych poręczeń i gwarancji,
- dotacje udzielane z budżetu gminy - planuje się na podstawie średniego wzrostu udzielonych dotacji w ostatnich 3 latach,
-
pozostałe wydatki bieżące - planuje się wzrost pozostałych wydatków
o prognozowany wskaźnik inflacji tj. o 2,3% do przewidywanego wykonania roku 2010, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat. - Wydatki na energię w roku 2011 i latach następnych planuje się na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat powiększonych o średni wskaźnik inflacji z 3 ostatnich lat, to jest o 3,5%.
- do nowo powstałych i oddanych do użytku w 2010 roku obiektów przyjmuje się realne koszty ich utrzymania.
- Wydatki wynikające z limitów wydatków na realizowane i planowane do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania) - na podstawie zawartych umów oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć realizowanych w ramach wydatków bieżących.
- Wydatki majątkowe z wyszczególnieniem wydatków wynikających z limitów wydatków na realizowane i planowane do realizacji przedsięwzięcia (programy, projekty lub zadania) - na podstawie zawartych umów oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć realizowanych w ramach wydatków majątkowych.
-
Wydatki bieżące z wyszczególnieniem wydatków na:
§ 7. Powołuje się zespół w składzie:
- Maria Dżanojan - koordynator zespołu
- Anna Witek - z-ca koordynatora zespołu
- Jan Berbeś - członek zespołu
- Mieszczańska Krystyna - członek zespołu
- Agnieszka Górska - członek zespołu
- Jadwiga Wahcholz - członek zespołu
- Jan Będzak - członek zespołu
- Mariusz Hadrzyński - członek zespołu
- Małgorzata Juzyszyn - członek zespołu
- Jerzy Ostrowski - członek zespołu
w celu opracowania listy projektów (zadań inwestycyjnych) przewidzianych do realizacji wraz z zakresem rzeczowym i finansowym z podziałem na poszczególne lata.
§ 8. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych, dyrektorowi samorządowej instytucji kultury, naczelnikom/kierownikom wydziałów, referatów oraz koordynatorowi zespołu.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Dział ………………………………………. |
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 1 |
|||||||||||||||||
|
(nr, nazwa) |
|
|
|
|
|
|
do Zarządzenia Nr 1206/V/2010 |
||||||||||||||||
Rozdział ………………………………….. |
|
|
|
|
|
|
Burmistrza Gminy Chojna |
|||||||||||||||||
|
(nr, nazwa) |
|
|
|
|
|
|
z dnia 27 września 2010 roku |
||||||||||||||||
WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 -2022 |
||||||||||||||||||||||||
ZESTAWIENIE DOCHODÓW |
||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
……………………………………………………………………………….. |
||||||||||||||||||||||||
(nazwa i adres jednostki) |
||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
||||||||||||||
L.p. |
Wyszczególnienie |
Paragraf |
Przewidy-wane wykonanie w 2010 r. |
Prognozowane wielkości na lata |
||||||||||||||||||||
2011 r.
|
2012 r. |
2013 r. |
2014 r. |
2015 r. |
2016 r.
|
2017 r. |
2018 r. |
2019 r. |
2020 r. |
2021 r. |
2022 r. |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||||||||
I |
DOCHODY BIEŻĄCE - RAZEM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
1 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
001 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
2 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
002 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
3 |
Podatek od nieruchomości |
031 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
4 |
Podatek rolny |
032 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
5 |
Podatek leśny |
033 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
6 |
Podatek od środków transportowych |
034 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
7 |
Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej |
035 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
8 |
Podatek od spadków i darowizn |
036 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
9 |
Wpływy z opłaty produktowej |
040 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
10 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
041 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
11 |
Wpływy z opłaty targowej |
043 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
12 |
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
047 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
13 |
Wpływy z opłat za wydawanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
048 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
6 |
||||||||||||||||||||||||
14 |
Wpływy z innych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw |
049 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
15 |
Wpływy z innych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw |
049 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
16 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
050 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
17 |
Zaległości z podatków zniesionych |
056 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
18 |
Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych |
057 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
19 |
Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
058 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
20 |
Wpływy z opłat za koncesje i licencje |
059 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
21 |
Wpływy z różnych opłat |
069 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
22 |
Dochody z najmu i dzierżawy skł. majątkowych SP, j.s.t. lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
075 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
23 |
Wpływy z usług |
083 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
24 |
Wpływy ze sprzedaży wyrobów |
084 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
25 |
Odsetki od dotacji oraz płatności: wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości |
090 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
26 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
091 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
27 |
Pozostałe odsetki |
092 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
28 |
Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej |
096 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
29 |
Wpływy z różnych dochodów |
097 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
30 |
Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
31 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
201 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
32 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej |
202 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
33 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
203 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
34 |
Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. |
232 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
35 |
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego |
235 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
36 |
Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami |
236 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
37 |
Wpływy do budżetu nadwyżki środków obrotowych samorządowego zakładu budżetowego |
237 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
38 |
Dotacje otrzymane z państwowych funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych |
244 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
39 |
Rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych |
268 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
40 |
Wpływy ze zwrotów dotacji oraz płatności, w tym wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości |
291 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
41 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
292 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
II |
DOCHODY MAJATKOWE - RAZEM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
1 |
Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności |
076 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
2 |
Wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości |
077 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
3 |
Dochody ze zbycia praw majątkowych |
078 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
4 |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
087 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
5 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
629 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
6 |
Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
630 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
7 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami |
631 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
8 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin (związków gmin) |
633 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
9 |
Dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego |
663 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
OGÓŁEM (poz. I+II) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
klasyfikacja paragrafów dochodów jest czterocyfrowa: czwartą cyfrą jest odpowiednio cyfra od 1 do 9 lub cyfra 0 |
||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
sporządził …………………………………. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
nr telefonu ………………………………… |
adres e-mail …………………………. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
data ………………….. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 2 |
|||||||||||||||||||
Dział ………………………. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do Zarządzenia Nr 1206/V/2010 |
|||||||||||||||||||
Rozdział ……………….. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Burmistrza Gminy Chojna |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
z dnia 27 września 2010 roku |
|||||||||||||||||||
WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 -2022 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
ZESTAWIENIE WYDATKÓW |
|||||||||||||||||||||||||||||||
…………………………………… |
|||||||||||||||||||||||||||||||
(nazwa i adres jednostki) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
||||||||||||||||
L.p. |
Wyszczególnienie |
Paragraf |
Przewidywane wykonanie w 2010 r. |
Prognozowane wielkości na lata |
|||||||||||||||||||||||||||
2011 r. |
2012 r. |
2013 r. |
2014 r. |
2015 r. |
2016 r. |
2017 r. |
2018 r. |
2019 r. |
2020 r. |
2021 r. |
2022 r. |
||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
||||||||||||||||
I. |
Wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1. |
Dotacje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.1 |
Dotacje podmiotowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.1.1 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
248 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.1.2 |
Dotacja podmiotowa publicznego budżetu dla samorządowego zakładu budżetowego |
251 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.1.3 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla pozostałych jednostek sektora finansów publicznych |
257 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.1.4 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych |
258 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.2 |
Dotacje przedmiotowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.2.1 |
Dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego |
265 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3 |
Pozostałe dotacje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3.1 |
Dotacje celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. |
232 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3.2 |
Dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. |
233 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3.3 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących |
271 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3.4 |
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych |
272 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3.5 |
Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji fundacjom |
281 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3.6 |
Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom |
282 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.3.7 |
Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych |
283 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2. |
Świadczenia na rzecz osób fizycznych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.1 |
Świadczenia społeczne |
311 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.2.1 |
Stypendia dla uczniów |
324 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.2.2 |
Stypendia różne |
325 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.2.3 |
Inne formy pomocy dla uczniów |
326 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.3.1 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
302 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.3.2 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
303 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.3.3 |
Nagrody o charakterze szczególnym niezaliczone do wynagrodzeń |
304 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3 |
Wynagodzenia i pochodne od wynagrodzeń (3.1+3.2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.1 |
Wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.1.1 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
401 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.1.2 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
404 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.1.3 |
Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne |
410 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.1.4 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
417 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.2 |
Pochodne od wynagrodzeń |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.2.1 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
3.2.2 |
Składki na Fundusz Pracy |
412 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
4 |
Wydatki na obsługę długu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
4.1 |
Rozliczenia z bankami związane z obsługą długu publicznego |
801 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
4.2 |
Odsetki od samorządowych papierów wartościowych lub zaciągniętych przez jst kredytów i pożyczek |
811 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
5 |
Wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
5.1 |
Wypłaty z tytułu gwarancji i poręczeń |
802 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6 |
Pozostałe wydatki statutowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.1 |
Składki na ubezpieczenia zdrowotne |
413 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.2 |
Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
414 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.3 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
421 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.4 |
Zakup środków żywności |
422 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.5 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
424 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.6 |
Zakup energii |
426 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.7 |
Zakup usług remontowych |
427 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.8 |
Zakup usług zdrowotnych |
428 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.9 |
Zakup świadczeń zdrowotnych dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego |
429 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.10 |
Zakup usług pozostałych |
430 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.11 |
Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego |
433 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.12 |
Zakup usług remontowo-konserwatorskich dotyczących obiektów zabytkowych będących w użytkowaniu jednostek budżetowych |
434 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.13 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
435 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.14 |
Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej |
436 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.15 |
Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej |
437 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.16 |
Podróże służbowe krajowe |
441 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.17 |
Podróże służbowe zagraniczne |
442 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.18 |
Różne opłaty i składki |
443 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.19 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
444 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.20 |
Podatek od nieruchomości |
448 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.21 |
Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego |
450 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.22 |
Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego |
452 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.23 |
Odsetki od dotacji oraz płatności: wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości |
456 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.24 |
Pozostałe odsetki |
458 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.25 |
Kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób fizycznych |
459 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.26 |
Kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
460 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.27 |
Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego |
461 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.28 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
470 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.29 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
474 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
6.30 |
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
475 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
Rezerwy |
481 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
rezerwa celowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
rezerwa ogólna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
II |
Wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.1 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
605 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.2 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
606 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2. |
Dotacje inwestycyjne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.1 |
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych |
623 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.2 |
Dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. |
662 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2.3 |
Dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między j.s.t. |
663 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
OGÓŁEM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
*) klasyfikacja paragrafów wydatków jest czterocyfrowa. Czwartą cyfrą jest odpowiednia cyfra od 1 do 9 lub cyfra 0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 3 |
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do Zarządzenia Nr 1206/V/2010 |
||||||||||||||||
|
WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 - 2022 |
Burmistrza Gminy Chojna |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
WYKAZ PRZEDSIĘWZIĘC DO WPF NA LATA 2011 - 2022 |
z dnia 27 września 2010 roku |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
|||||||||||||||
Lp |
Nazwa i cel |
jednostka odpowiedzialna lub koordynująca |
okres realizacji (w wierszu program/ umowa) |
łączne nakłady finansowe |
limity wydatków w poszczególnych latach (wszystkie lata) |
Limit zobowiązań * |
|||||||||||||||||||||||||||
od |
do |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
||||||||||||||||||||
|
Przedsięwzięcia ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
1) programy, projekty lub zadania (razem) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
a) programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, (razem) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
program 1 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
program 2 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
…. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
b) programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno - prywatnego; (razem) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
program 1 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
program 2 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
…. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
c) programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w lit. a i b) (razem) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
program 1 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
program 2 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
…. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
2) umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok; ** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
Umowa 1 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
…. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
3) gwarancje i poręczenia udzielane przez jednostki samorządu terytorialnego (razem) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
- wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
Umowa 1 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
Umowa 2 ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
- wyszczególnienie wydatków na program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
……… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
* Limit zobowiązań wynika z uprawnienia organu wykonawczego do zaciągania zobowiązań niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia. Stopień wykorzystania limitu zobowiązań nie musi pokrywać się z wykorzystaniem limitu wydatków. Kwota, na którą będzie można zaciągać zobowiązania, będzie ulegała pomniejszniu o kwotę zobowiązań zaciągniętych w ramach ustalonego limitu dla przedsięwzięcia. Natomiast limit wydatków będzie ulegał zmniejszeniu stosownie do stopnia realizacji wydatków. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
** W tej części załącznika wykazuje się wyłącznie te umowy, dla których można określić elementy wymagane art. 226 ust. 3. Z praktycznego punktu widzenia celowe jest odpowiednie grupowanie umów (w programy, projekty lub zadania), co do których istnieje konieczność określania parametrów określonych w art. 226 ust. 3. Jednym z kryteriów potencjalnego grupowania umów może być kryterium jednostki organizacyjnej odpowiedzialnej za realizację lub koordynującej wykonywanie przedsięwzięcia. Warto jednocześnie zaznaczyć, że z grupowaniem umów wiąże się kwestia upoważnień do zaciągania umów. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na art. 228 ust. 1 pkt 2 ufp, który odrębnie definiuje możliwość przekazywania upoważnień do zaciągania zobowiązań w związku z realizacją przedsięwzięcia (art. 228 ust. 1 pkt 1 ufp). Umów na czas nieokreślony lub takich, dla których nie jest możliwe określenie łącznych nakładów finansowych (np. umowy na dostawę wody, energii elektrycznej), nie wykazuje się podobnie, jak umów o podobnym charakterze. Do takich umów zastosowanie znajdzie art. 258 ust. 1 pkt 3 ufp. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 4 |
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do Zarządzenia Nr 1206/V/2010 |
|
|||||||||||||||||||
|
WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY CHOJNA NA LATA 2011 - 2022 |
Burmistrza Gminy Chojna |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
z dnia 27 września 2010 roku |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
Lp. |
Wyszczególnienie Przepływy bieżące |
Wykonanie |
Rok budżetowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||||||||||||||||||||
1 |
Dochody ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
1.1. |
Dochody bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
1.2. |
Dochody majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
w tym: ze sprzedaży |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
2 |
Wydatki bieżące (bez wydatków związanych z obsługą długu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
2.1 |
w tym: |
wynagrodzenia i składki od nich naliczane |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
2.2 |
wydatki związane z funkcjonowaniem organów JST |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
gwarancje i poręczenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
2.3 |
wydatki na przedsięwzięcia, o których mowa w art. 226 ust. 4 (z wyłączeniem wieloletnich gwarancji i poręczeń) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
wieloletnie programy finansowe z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
wieloletnie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
wieloletnie umowy o niezbędne do zapewnienia ciągłości działania |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
Pozostałe wydatki bieżące |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
3. |
bez obsługi długu (poz. 1 - poz. 2)(na przepływach bieżących) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
kwota kontrolna |
Różnica pomiędzy dochodami bieżącymi i wydatkami bieżącymi bez obsługi długu (poz. 1.1 - poz. 2); począwszy od 2011 r. wymagana kwota ≥0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
4 |
Przychody nie zwiększające długu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
4.1. |
Nadwyżki budżetowe z lat poprzednich |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
4.2. |
Wolne środki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
4.3. |
Prywatyzacja i spłaty udzielonych pożyczek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5 |
Środki do dyspozycji - źródła finansowania spłaty długu i wydatków majątkowych (poz.3+poz.4) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
kwota kontrolna |
Środki do dyspozycji na finansowanie wydatków związanych z obsługą długu tj. odsetek, dyskonta, poręczeń i gwarancji, z poz. 6.1 (poz. 1.1- poz. 2 + poz. 4); począwszy od 2011 r wymagana kwota ≥0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
6 |
Obsługa długu (wydatki i rozchody |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
6.1 |
Wydatki związane z obsługą długu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
6.1.1 |
odsetki i dyskonto |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
6.1.2 |
gwarancje i poręczenia (bez ujętych w przedsięwzięciach) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
6.1.3 |
wieloletnie gwarancje i poręczenia będące przedsięwzięciami, o których mowa w art.. 226 ust. 4 ufp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
6.2 |
Rozchody zmniejszające dług (spłata rat kredytów i pożyczek, wykup papierów) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
7 |
Pozostałe rozchody (z wyłączeniem spłat długu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
kwota kontrolna |
Dochody bieżące (poz. 1.1)+przychody niezwiększające długu (poz. 4)- wydatki bieżące ogółem (poz. 2 + poz. 6.1); począwszy od 2011 r wymagana kwota ≥0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
8 |
Środki do dyspozycji na finansowanie wydatków majątkowych (poz. 5 - poz. 6 - poz. 7) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
9 |
Wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
9.1 |
Przedsięwzięcia, o których mowa w art.. 226 ust. 4 ufp (wydatki majątkowe) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
w tym: |
wieloletnie programy finansowe z udziałem środków o których mowa w art.. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
pozostałe wieloletnie programy, projekty, zadania |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
wieloletnie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
pozostałe wydatki majątkowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
10 |
Przychody zwiększające dług (nowo zaciągane kredyty, pożyczki, emitowane papiery wartościowe) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
11 |
Wynik finansowy brutto (poz. 8 - poz. 9 + poz. 10) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
PROGNOZA KWOTY DŁUGU I JEJ SPŁAT |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lp. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
Wykonanie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
2008 |
2009 |
2010* |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||||||||||||||||||||
12 |
Kwota długu na koniec roku |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
13 |
Kwota spłaty długu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
14 |
Sposób finansowania spłaty długu (kwota powinna być zgodna z kwotą wykazaną w poz. 13) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
nadwyżka budżetowa (wówczas gdy skumulowany wynik budżetu powiększony o wynik roku jest nadwyżką - wartość dodatnia) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
wolne środki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
przychody z prywatyzacji i spłat udzielonych pożyczek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emitowane papiery wartościowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
15 |
Kwota długu związku doliczana do długu JST (wymóg art.. 244 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
16 |
Kwota spłaty długu związku doliczanego do długu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
podlegające wyłączeniu (w związku z umową zawartą na realizację projektu z udziałem środków o których mowa w art.. 1 pkt 2 ufp) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
17 |
Wskaźniki zadłużenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
17.1 |
Relacja, o której mowa w art.. 169 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych (bez wyłączeń) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
Relacja, o której mowa w art.. 169 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych po wyłączeniach (max. 15 %) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
17.2 |
Relacja, o której mowa w art.. 170 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych (bez wyłączeń) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
Relacja, o której mowa w art.. 170 ustawy z 30 czerwca 2005 o finansach publicznych po wyłączeniach (max. 60 %) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
17.3 |
Realizacja bazowa do wyliczenia indywidualnego limitu zadłużenia ((poz. 1 + poz. 3 - poz. 4): poz. 1)) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
17.4 |
Indywidualny limit zadłużenia, o którym mowa w art.. 243 ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych w proc. (średnia z trzech poprzednich lat) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
17.5 |
Relacja, o której mowa w art.. 243 ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 roku w proc. (bez długu związku)(poz. 17.4 - poz. 17.3) (nie może być ze znakiem -) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
Relacje i wielkości kontrolne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lp. |
Wyszczególnienie |
2008 |
2009 |
2010* |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||||||||||||||||||||
18 |
Wydatki ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
19 |
Wydatki budżetu (nadwyżka+/deficyt-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
20 |
Przychody |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
21 |
Rozchody ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
SUMY I RELACJE KONTROLNE |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22 |
RÓWNOWAGA BUDŻETOWA (Sprawdzenie wykonania D-W+p-R≥0; prognoza D-W+P-R=0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
23 |
Kwota obliczona zgodnie z art.. 242 ust 1 ufp (dochody bieżące - wydatki bieżące+nadwyżka z lat ubiegłych-wolne środki); od 2011 r. wymagana ≥0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
U Z A S A D N I E N I E
Dnia 1 stycznia 2010 roku weszła w życie nowa ustawa o finansach publicznych, która wprowadziła liczne, niejednokrotnie bardzo zasadnicze zmiany w dotychczasowym systemie prawno-finansowym jednostek samorządu terytorialnego. Część z nich już obowiązuje, zaś część z nich zacznie obowiązywać w późniejszych okresach. Jedną z zasadniczych zmian wprowadzonych przez ustawę o finansach publicznych w odniesieniu do gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego jest obowiązek sporządzenia wieloletniej prognozy finansowej (WPF), która po raz pierwszy uchwalana będzie nie później niż uchwała budżetowa na 2011 rok. Wieloletnia Prognoza Finansowa, zgodnie z ustawą, obejmować ma swoim zakresem, co najmniej 4 lata budżetowe, a więc rok budżetowy oraz co najmniej 3 kolejne lata. Jednakże zgodnie z art. 227 ust. 1 ustawy o finansach publicznych okres objęty wieloletnią prognozą finansową nie może być jednak krótszy niż okres,
na jaki przyjęto limity wydatków wieloletnich w poszczególnych latach. Wieloletnia prognoza finansowa, to prognoza dochodów i wydatków gminy w celu oszacowania możliwości inwestycyjnych - prognozy wolnych środków na inwestycje i oceny zdolności kredytowej gminy. Nieodzownym elementem WPF jest załącznik do uchwały, w którym ujmuje się w określonej strukturze wykaz przedsięwzięć wieloletnich. W związku z tym, iż wieloletnia prognoza finansowa to dokument tworzący warunki do prowadzenia racjonalnej, odpowiedzialnej i stabilnej polityki finansowej, dokument projektujący najważniejsze wielkości finansowe gminy w okresie dłuższym niż rok, dokument tworzący obiektywną informację dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych
o planowanych przedsięwzięciach inwestycyjnych w najbliższych latach, stąd też podjęcie zarządzenia w sprawie procedury opracowania wieloletniej prognozy finansowej oraz wieloletnich przedsięwzięć Gminy Chojna jest zasadnym. W zarządzeniu ustalono zasady w zakresie planowania dochodów
i wydatków, jak również powołano zespół do opracowania listy projektów (zadań inwestycyjnych) przewidzianych do realizacji wraz z zakresem rzeczowym i finansowym z podziałem na poszczególne lata.
21
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Teresa Kuflowska Data wytworzenia:
27 wrz 2010
Osoba dodająca informacje
Monika Adamczyk Data publikacji:
20 paź 2010, godz. 11:02
Osoba aktualizująca informacje
Monika Adamczyk Data aktualizacji:
20 paź 2010, godz. 11:02