Zarządzenie Nr 167/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 14 września 2022 r. w sprawie powołania stałej Komisji Likwidacyjnej do spraw likwidacji środków trwałych znajdujących się na stanie ewidencyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie oraz ustalenia regulaminu jej działania
Zarządzenie Nr 167/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 14 września 2022 r. w sprawie powołania stałej Komisji Likwidacyjnej do spraw likwidacji środków trwałych znajdujących się na stanie ewidencyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie oraz ustalenia regulaminu jej działania
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079) zarządzam co następuje:
§ 1. Powołuję Komisję Likwidacyjną do przeprowadzenia likwidacji środków trwałych i innych rzeczowych składników majątku znajdujących się na stanie ewidencyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie w następującym składzie:
1. Teresa Ubych - Przewodnicząca Komisji
2. Paulina Troczyńska - Zastępca Przewodniczącej Komisji
3. Leokadia Pohorecka - Członek Komisji
4. Agata Bielak - Członek Komisji
§ 2. Ustalam regulamin działania stałej Komisji Likwidacyjnej, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zobowiązuję wszystkich kierowników komórek organizacyjnych do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz zapoznania podległych pracowników z obowiązującym Regulaminem.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącej Komisji.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Gminy Chojna
Barbara Rawecka
Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 167/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 14 września 2022 r.
Regulamin działania stałej Komisji Likwidacyjnej środków trwałych znajdujących się na stanie ewidencyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie
§ 1. 1. Komisja Likwidacyjna zwana dalej Komisją została powołana zarządzeniem Nr 167/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 14 września 2022 r.
2. Komisja dokonuje czynności likwidacyjnych środków trwałych, które znajdują się na stanie ewidencyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie, z wyłączeniem czynności zastrzeżonych dla komisji inwentaryzacyjnej powołanej w okresie przeprowadzenia okresowej inwentaryzacji majątku Urzędu.
3. Komisja wykonuje powierzone jej zadanie w co najmniej trzyosobowym składzie. W pracach Komisji obowiązkowo uczestniczy Przewodniczący Komisji lub Zastępca Przewodniczącego Komisji.
4. W pracach Komisji na wniosek Przewodniczącego mogą uczestniczyć inni pracownicy Urzędu.
§ 2. Do zadań Komisji należy:
1. Analiza dostarczonej dokumentacji w celu oceny przydatności składnika do dalszego użytkowania, a w razie konieczności oględziny proponowanego do likwidacji składnika majątkowego, zużytego lub zbędnego,
2. Zbadanie, czy zgłoszone do likwidacji rzeczowe składniki majątku były użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem, właściwie konserwowane, zabezpieczone przed zniszczeniem, zepsuciem itp.
3. Ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania rzeczowych składników poprzez: zgniecenie, spalenie, złomowanie, utylizację itd.
4. Sporządzenie protokołu likwidacyjnego z przeprowadzonej likwidacji, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
§ 3. 1. Zgłoszenie braku przydatności gospodarczej poszczególnych rzeczowych składników majątku (środków trwałych, wyposażenia) następuje poprzez pisemne złożenie wniosku do Komisji przez Wnioskodawcę (załącznik nr 2).
2. Do wniosku dołącza się dokumentację techniczną, ekspertyzy, opinie – umożliwiające ocenę przydatności rzeczowych składników majątku do ewentualnego dalszego użytkowania.
3. W przypadku, kiedy opłata za wykonanie powyższej dokumentacji przekracza wartość ocenianego składnika majątku, dokumentacja nie jest wymagana.
§ 4. Przewodniczący Komisji po otrzymaniu wniosku wraz z niezbędną dokumentacją ustala termin i miejsce posiedzenia Komisji.
§ 5. 1. Na podstawie oględzin i analizy dokumentów Komisja sporządza protokół likwidacyjny. Do protokołu dołącza się wszystkie zebrane w danej sprawie dokumenty w tym druki LT przygotowane przez pracownika składającego wniosek o likwidację środków trwałych.
2. Protokół likwidacyjny sporządza się w dwóch egzemplarzach, podpisują go członkowie Komisji.
3. Protokół przekazywany jest do zaopiniowania Skarbnikowi Gminy, a następnie Burmistrzowi w celu ostatecznego zaakceptowania likwidacji składników majątkowych.
4. Po zatwierdzeniu przez Burmistrza, protokół likwidacyjny jest przekazywany do Wydziału Finansowo-Księgowego w celu wyksięgowania wartości danego składnika majątku z ewidencji księgowej i wycofania z używania.
§ 6. Fizycznej likwidacji zużytych składników majątku dokonuje Komisja poprzez zniszczenie, spalenie, złomowanie, utylizację itp., zgodnie ze sposobem określonym w protokole likwidacyjnym.
§ 7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy powszechnie obowiązujące.
Załącznik Nr 1 do Załącznika Nr 1 do zarządzenia Nr 167/2022 Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 14 września 2022 r.
PROTOKÓŁ KOMISJI LIKWIDACYJNEJ URZĘDU MIEJSKIEGO W CHOJNIE
Działając na podstawie Zarządzenia Burmistrza Gminy Chojna Nr 167/2022 z dnia 14 września 2022 r. w sprawie powołania stałej Komisji Likwidacyjnej do spraw likwidacji środków trwałych znajdujących się na stanie ewidencyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie oraz ustalenia regulaminu jej działania, Komisja Likwidacyjna w składzie:
1. Teresa Ubych- Przewodnicząca Komisji
2. Paulina Troczyńska- Zastępca Przewodniczącej Komisji
3. Leokadia Pohorecka- Członek Komisji
4. Agata Bielak- Członek Komisji
rozpatrzyła wniosek z dnia ............. o likwidację składników majątkowych złożony
przez...................................................
(Imię i Nazwisko Wnioskodawcy)
Komisja dokonała w dniu ...................... szczegółowych oględzin i oceny przedmiotu wyposażenia,
stwierdzając, że wymienione przedmioty nie nadają się do dalszego użytkowania w jednostce Urzędu
Miejskiego w związku z powyższym Komisja Likwidacyjna wnioskuje o likwidację środków trwałych oraz odpisanie ich ze stanu ewidencyjnego.
Lp. |
Nazwa składnika |
Numer inwent. |
Wartość |
Sposób likwidacji |
---|---|---|---|---|
Podpisy członków Komisji Likwidacyjnej:
1.
2.
3.
4.
Zatwierdzam przeprowadzone postępowanie przez Komisję Likwidacyjną.
................................................................
data i podpis kierownika jednostki
Załącznik Nr 2 do Załącznika Nr 1 do zarządzenia Nr 167/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 14 września 2022 r.
Chojna, dnia………………..
…………………………………………………….
(nazwa jednostki organizacyjnej)
WNIOSEK O LIKWIDACJĘ ŚRODKÓW TRWAŁYCH
Wnioskuję o likwidację niżej wymienionych środków trwałych z ewidencji majątkowej Urzędu Miejskiego w Chojnie
Lp. |
Nazwa składnika wyposażenia |
Nr inwentarzowy |
Przyczyny likwidacji/ uzasadnienie |
---|---|---|---|
(data i podpis osoby odpowiedzialnej materialnie)
(podpis kierownika komórki organizacyjnej)
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Paulina Troczyńska Data wytworzenia:
14 wrz 2022
Osoba dodająca informacje
Teresa Będzak Data publikacji:
23 wrz 2022, godz. 13:46
Osoba aktualizująca informacje
Teresa Będzak Data aktualizacji:
23 wrz 2022, godz. 13:46