ZARZĄDZENIE NR 168/2022 BURMISTRZA GMINY CHOJNA z dnia 16 września 2022 r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Chojna na 2023 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna na lata 2023-2036
Zarządzenie Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Chojna na 2023 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna na lata
2023-2036
Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, poz. 1005, poz. 1079) oraz § 1 ust 1 Uchwały Nr XII/96/2019 Rady Miejskiej w Chojnie z dnia 26 września 2019 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Chojna – zarządzam, co następuje:
§ 1. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Chojnie, pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy Urzędu Miejskiego w Chojnie, dyrektorzy i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych w odniesieniu do nadzorowanych i wykonywanych zadań, zwanych dalej „dysponentami” środków budżetowych opracowują materiały planistyczne do projektu budżetu Gminy Chojna na 2023 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna na lata 2023-2036, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zarządzeniu.
§ 2. Założenia określone w niniejszym zarządzeniu nie stanowią zamkniętego katalogu, co oznacza, że mogą być zmieniane, uzupełniane i modyfikowane, bez konieczności każdorazowego dokonywania zmian w zarządzeniu.
§ 3. Zaleca się w planowaniu wydatków przede wszystkim uwzględnić potrzeby pierwszego rzędu, tzn. wydatki konieczne. Nie należy planować zadań, których wykonanie nie będzie realizowane w całości w kolejnym roku budżetowym (z wyjątkiem Wieloletnich Programów Inwestycyjnych), których wykonanie uzależnia się od wielu czynników wewnętrznych lub zewnętrznych (np. środków pieniężnych).
§ 4. Przy opracowywaniu projektu budżetu gminy Chojna na 2023 rok należy uwzględnić:
1) stan organizacyjny, stawki podatkowe, taryfy, marże i opłaty obowiązujące w dniu 1 września 2022 r. z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie przed lub z dniem 1 stycznia kolejnego roku budżetowego oraz nowych zamierzeń, przy czym prognozowany średnioroczny wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych (inflacja) na poziomie do wskaźnika określonego w projekcie ustawy budżetowej na rok 2023 (według projektu ustawy budżetowej wskaźnik wynosi 109,8%) ;
2) istniejącą na dzień 1 września 2022 r. sieć placówek finansowanych z budżetu gminy z uwzględnieniem przewidywanych zmian w kolejnym roku budżetowym;
3) przewidywane wykonanie planu dochodów i wydatków budżetowych określonych na bieżący rok budżetowy jako baza wyjściowa do planu na kolejny rok budżetowy;
4) przewidywane wykonanie wydatków do końca 2022 r. w tym wynagrodzeń, przy czym z przewidywanego wykonania wydatków bieżących należy wyłączyć przyznane w 2022 roku zwiększenia wydatków o charakterze jednorazowym oraz wydatki na zadania kończone w roku 2022 (niewymagające kontynuacji w roku 2023).
5) zatrudnienia wg stanu na dzień 1 września 2022 r.;
6) w celu zachowania równowagi budżetowej, o której mowa w art. 242 ust. 1 ustawy o finansach publicznych wprowadza się maksymalne ograniczenia po stronie wydatków bieżących, w tym o charakterze uznaniowym;
7) ograniczone możliwości w zakresie dochodów własnych wymuszają, aby planowane zadania inwestycyjne projektować na bezpiecznym poziomie z uwzględnieniem zabezpieczenia w pierwszej kolejności planowanych rozchodów;
8) spłatę rat kredytów, pożyczek, papierów wartościowych oraz odsetek przypadających na 2023 r.
§ 5. Ustala się następujące zalecenia do opracowania planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy Chojna na 2023 rok w zakresie dochodów.
1) dochody bieżące:
a) dochody bieżące planuje się w pełnej szczegółowości paragrafowej dla każdego działu i rozdziału wg aktualnego stanu prawnego;
b) dochody budżetowe planuje się na bazie planowanego wykonania w 2022 r. z wyłączeniem dochodów o charakterze jednorazowym;
c) jednostki budżetowe nie planują dochodów z odsetek od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych;
d) udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych, udziały w podatku dochodowym od osób prawnych - planuje się na podstawie informacji przesłanej przez Ministerstwo Finansów;
e) subwencje ogólne z budżetu państwa - planuje się na podstawie informacji przesłanej przez Ministerstwo Finansów;
f) dotacje z budżetu państwa na zadania własne i zlecone, na zadania realizowane na mocy porozumień z JST, dotacje z funduszy celowych, dotacje z innych źródeł - planuje się na podstawie otrzymanych informacji o ich wysokości od Wojewody Zachodniopomorskiego lub innych podmiotów wg właściwości;
g) wpływy z tytułu dofinansowania projektów realizowanych w ramach programów, w tym z Unii Europejskiej - planuje się na podstawie złożonych już wniosków, które uzyskały potwierdzenie i akceptację instytucji dofinansowującej oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć realizowanych w ramach wydatków bieżących;
h) podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych - przyjąć stawki uchwalone na 2023 r., a w przypadku nie podjętych uchwał na dzień złożenia materiałów planistycznych należy przyjąć stawki obowiązujące w 2022 r. lub stawki ogłoszone w komunikacie GUS, przeanalizować dane historyczne dotyczące wykonania wynikające ze sprawozdań budżetowych za okres z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem ściągalności należności podatkowych oraz prognozę zmiany w bazie podatkowej;
i) wpływy z opłaty skarbowej, wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych, wpływy z podatku od spadków i darowizn, wpływy z podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej, wpływy z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wpływy z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, wpływy z opłaty targowej oraz wpływy z pozostałych dochodów (np. odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat, pozostałe odsetki, wpływy z różnych opłat) - należy przyjąć poszczególne wartości na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem ściągalności należności oraz planowanych zmian;
j) wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie wieczyste nieruchomości - przyjąć na poszczególne lata roczną wysokość opłat z uwzględnieniem aktualizacji wyceny oraz innych zmian;
k) dochody planowane z najmu i dzierżawy składników majątkowych planuje się na podstawie zawartych umów;
l) wpływy z usług - przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wpływów
z ostatnich 3 lat z uwzględnieniem planowanych zmian;
m) pozostałe szacunki dochodów własnych każdy dysponent planuje według obowiązujących przepisów prawa z zakresu zadań prowadzonych przez te wydziały i jednostki organizacyjne.
2) dochody majątkowe:
a) dochody majątkowe planuje się na odrębnym formularzu stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia dla każdego rozdziału w pełnej szczegółowości paragrafowej dla każdego działu i rozdziału wg aktualnego stanu prawnego;
b) wpływy ze sprzedaży składników majątkowych - planuje się na podstawie założonego planu sprzedaży w poszczególnych latach;
c) wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności - planuje się na podstawie kształtowania się wpływów z ostatnich 3 lat;
d) dotacje na zadania inwestycyjne - planuje się na podstawie złożonych już wniosków oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć inwestycyjnych;
e) środki na dofinansowanie projektów realizowanych w ramach programów, w tym z Unii Europejskiej - planuje się na podstawie złożonych już wniosków, które uzyskały potwierdzenie i akceptację instytucji dofinansowującej oraz z założeń wynikających bezpośrednio z opracowanego wariantu wieloletnich przedsięwzięć inwestycyjnych.
§ 6. 1. Ustala się następujące zalecenia do opracowania planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy Chojna na 2023 rok w zakresie wydatków.
1) Wydatki bieżące:
a) wydatki bieżące planuje się w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej, a w przypadku realizacji zadań z zakresu administracji rządowej w podziale na zadania własne i zadania zlecone;
b) planując wydatki bieżące należy dokonać ich racjonalizacji wynikającej z konieczności respektowania począwszy od 2023 roku zasady zrównoważonego budżetu, uwzględnić umowy, których realizacja w latach następnych jest niezbędnado zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy np. kończące się i zawierane umowy dotyczące ubezpieczenia majątku czy obsługi bankowej;
c) planując wydatki bieżące na przyszłe lata należy dokonać analizy zmian form organizacyjnych jednostek budżetowych oraz dokonać analizy dostosowania sieci placówek oświatowych do zmian demograficznych;
d) szczegółowe zasady planowania wydatków bieżących:
- wynagrodzenia osobowe pracowników i składki od nich naliczane wynikające ze stosunku pracy: ·planować należy na bazie kosztów w 2022 r. wg formularza stanowiącego Załącznik nr 2 i/lub Załącznik Nr 3 uwzględniając zmiany wynikającez tytułu wzrostu dodatku stażowego oraz ewentualne skutki minimalnego wynagrodzenia za pracę (po odjęciu potrzeb na wynagrodzenia o charakterze jednorazowym np. nagrody, odprawy, itp.); ·na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych kosztów za 2022 rok, ·planując wydatki na wynagrodzenia uwzględnić należy zmiany w zatrudnieniu w poszczególnych latach (istnienie wakatu nie upoważnia do zatrudnienia pracowników, jeżeli w dotychczasowym planie finansowym jednostki nie było pokrycia finansowego, w tym przypadku zatrudnienie pracowników bez zapewnienia środków będzie traktowane, jako zaciągnięcie zobowiązań nie mających pokrycia w planie finansowym), ·należy również uwzględnić obowiązujące jednostkę przepisy szczególne; ·odprawy emerytalne i rentowe oraz nagrody jubileuszowe przewidziane do wypłaty planować należy na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia.
- dodatkowe wynagrodzenie roczne i składki od niego naliczane — planuje się w wysokości 8,50% sumy wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego, składki od dodatkowego wynagrodzenia rocznego przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa, należy również uwzględnić obowiązujące jednostkę przepisy szczególne,
- wydatki na składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy planuje się z uwzględnieniem efektywnej stopy procentowej składek, określonej na poziomie 19,55%, przy czym wskaźnik naliczeń na Fundusz Pracy – 2,45%, a na ubezpieczenia społeczne – 17,10% (w zależności od wysokości składki wypadkowej), należy również uwzględnić obowiązujące jednostkę przepisy szczególne,
- pozostałe wynagrodzenia i składki od nich naliczane - planuje się na podstawie kształtowania się wykonanych kosztów z ostatnich 3 lat, składki od wynagrodzeń przyjąć na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- składki na Pracownicze Plany Kapitałowe należy planować zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wydatki na odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych należy planować w oparciu o wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej w II półroczu 2019 r. tj. 4 434,58 zł zawartego w projekcie ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2023; kwota ta nie stanowi podstawy do naliczenia faktycznego odpisu, który winien być ustalony w I kwartale roku budżetowego na podstawie stosownego obwieszczenia Prezesa GUS określającego wysokość tego wynagrodzenia,
- dla nauczycieli dokonuje się odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zgodnie z nowelizacją art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 ze zmianami),
e) wydatki na obsługę długu - planuje się na podstawie zawartych umów;
f) dotacje udzielane z budżetu gminy - planuje się na podstawie przewidywanego wykonania na 2022 rok i/lub z uwzględnieniem zgłoszonych potrzeb przez beneficjentów dotacji;
g) pozostałe wydatki bieżące - planuje się w wysokości nie wyższej niż kwoty wydatków planowanych do projektu budżetu na 2022 rok, natomiast na lata następne przyjąć wartości na podstawie kształtowania się wykonanych wydatków z ostatnich 3 lat;
h) do nowo powstałych i oddanych do użytku w 2022 roku obiektów przyjmuje się realne koszty ich utrzymania.
2. Wydatki majątkowe planuje się na odrębnym formularzu stanowiącym Załącznik Nr 5 do niniejszego zarządzenia dla każdego rozdziału w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej oraz pełnej nazwy zadania.
§ 7. Rozchody należy ustalić w kwotach wynikających z umów w zakresie:
1) kredytów długoterminowych ze wskazaniem kwoty i roku spłaty,
2) pożyczek długoterminowych ze wskazaniem kwoty i roku spłaty,
3) wykup wyemitowanych serii obligacji komunalnych przypadających do spłaty w danym roku ze wskazaniem kwoty i roku spłaty.
§ 8. Plan finansowy dochodów i wydatków rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych w 2023 roku sporządza się na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 6 do niniejszego zarządzenia z uwzględnieniem w/w zasad planowania dochodów i wydatków.
§ 9. 1. Materiały planistyczne do projektu budżetu Gminy Chojna na 2023 rok zostaną opracowane w następujący sposób oraz w terminach:
1) dysponenci opracowują projekty swoich budżetów w układzie klasyfikacji budżetowej ustalonej Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 513 ze zmianami).
2) dysponenci opracowują materiały planistyczne w zakresie dochodów i wydatków bieżących bezpośrednio za pośrednictwem portalu eProjekt: http://10.0.0.253/eProjekt/Login
3) dysponenci w nieprzekraczalnym terminie do 30 września 2022 roku przedłożą Burmistrzowi Gminy Chojna opracowane materiały planistyczne z zakresie dochodów i wydatków bieżących w postaci wydruków wprowadzonych danych opatrzonych datą i podpisem sporządzającego oraz na określonych formularzach (załącznikach) w zakresie, w którym określono dane w załącznikach.
2. Zobowiązuję poszczególnych dysponentów do uwzględnienia w materiałach planistycznych do projektu budżetu Gminy Chojna na 2023 rok wniosków jednostek pomocniczych Gminy Chojna (sołectw) oraz jednostek niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w tym fundacji i stowarzyszeń, klubów sportowych, itp. na realizację zadań własnych gminy, którym mogą być udzielane dotacje zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§ 10. Plan finansowy samorządowej instytucji kultury wraz ze stosownym uzasadnieniem oraz kalkulacją sporządza się na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 7 oraz Załącznik Nr 3 i Załącznik Nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§ 11. Założenia do WPF na lata 2023-2036:
1) wykaz przedsięwzięć do WPF na lata 2023-2036 sporządza się na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 8 do niniejszego zarządzenia z uwzględnieniem wcześniej podanych zasad planowania wydatków budżetowych,
2) karty przedsięwzięć do WPF na lata 2023-2036 sporządza się na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 9 do niniejszego zarządzenia,
3) kartę przedsięwzięcia/zadania zawierającą szczegółowy opis każdego zadania wraz z podaniem wszystkich wymienionych informacji, wypełnia się do bieżących i majątkowych zadań budżetu gminy oraz realizowanych z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej, na które zawarte zostały umowy na okres więcej niż jeden rok budżetowy,
4) wydatki na inwestycje planuje się tylko i wyłącznie do zadań kontynuowanych i ujętych w programach w wieloletniej prognozie finansowej.
§ 12. Skarbnik Gminy na podstawie zebranych materiałów planistycznych opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków.
§ 13. Zobowiązuję wszystkich dysponentów do uwzględnienia w swoich materiałach planistycznych bieżącej sytuacji finansowej Gminy.
§ 14. Materiały planistyczne należy składać na załącznikach od numeru 1 do numeru 9, uzasadnienia wraz ze stosownymi wyliczeniami należy wpisać pod tabelą załącznika lub dołączyć do załącznika, i tak:
1. Załącznik nr 1 – Zestawienie dochodów majątkowych.
2. Załącznik nr 2 – Kalkulacja wynagrodzeń osobowych – pracownicy pedagogiczni jednostek oświatowych.
3. Załącznik nr 3 – Kalkulacja wynagrodzeń osobowych – pracownicy administracji i obsługi jednostek organizacyjnych gminy Chojna oraz samorządowej instytucji kultury.
4. Załącznik nr 4 – Kalkulacja odpraw emerytalnych i rentowych oraz nagród jubileuszowych pracowników pedagogicznych, administracji i obsługi jednostek organizacyjnych gminy Chojna oraz samorządowej instytucji kultury.
5. Załącznik nr 5 – Zestawienie wydatków majątkowych.
6. Załącznik nr 6 – Plan finansowy rachunków dochodów i wydatków rachunków oświatowych jednostek budżetowych Gminy Chojna.
7. Załącznik nr 7 - Plan finansowy samorządowej instytucji kultury.
8. Załącznik nr 8 - Wykaz przedsięwzięć do WPF na lata 2023-2036.
9. Załącznik nr 9 - Karty przedsięwzięć do WPF na lata 2023-2036.
10. Załącznik nr 10 – Dysponenci zobowiązani do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Chojna na 2023 rok:
§ 15. Zobowiązuję wszystkich dysponentów do wzajemnej współpracy w zakresie wykonania niniejszego zarządzenia.
§ 16. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Gminy Chojna
Barbara Rawecka
Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r.
dział……………………………………………. |
||||
---|---|---|---|---|
(nr, nazwa) |
||||
rozdział……………………………………………. |
||||
(nr, nazwa) |
||||
komórka organizacyjna ……………………...…………………………….. |
||||
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU NA 2023 ROK |
||||
ZESTAWIENIE DOCHODÓW MAJĄTKOWYCH |
||||
|
|
|
|
|
Lp. |
Wyszczególnienie |
§ |
Przewidywane wykonanie na 2022 rok |
Projekt planu na 2023 rok |
DOCHODY MAJĄTKOWE |
||||
1 |
Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności |
0760 |
||
2 |
Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości |
0770 |
||
3 |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
0870 |
||
4 |
Środki z Funduszu Przeciwdziałania Covid-19 na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych związanych z przeciwdziałaniem Covid-19 |
609 |
||
5 |
Dofinansowanie ze srodków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych |
610 |
||
6 |
Dotacja celowa w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, z wyłączeniem dochodów klasyfikowanych w paragrafie 625 w tym: |
620 |
||
7 |
Dotacja celowa otrzymana z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych, w tym: |
630 |
||
8 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin (związków gmin, związków powiatowo-gminnych), w tym: |
633 |
||
9 |
Środki otrzymane z państowych funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych, w tym |
635 |
||
10 |
Środki otrzymane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na realizację zadań inwestycyjnych |
637 |
||
11 |
Inne wg potrzeb |
|||
RAZEM DOCHODY MAJĄTKOWE |
||||
1) klasyfikacja § dochodów jest czterocyfrowa: czwartą cyfrą jest odpowiednia cyfra od 1 do 9 lub cyfra 0 |
||||
Sporządził: ……………………………………………….. |
||||
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe) |
||||
data ………………………… podpis ……………………………………. |
Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r.
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU NA 2023 ROK |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalkulacja wynagrodzeń osobowych – pracownicy pedagogiczni jednostek oświatowych w …........................................................................................... na 2023 rok
|
|||||||||
L.p. |
Stanowisko |
Wymiar czasu pracy (etat) |
Wynagrodzenie brutto
|
Dodatkowe wynagrodzenie roczne brutto
|
fundusz nagród (jednorazowe) wraz z pochodnymi |
Pochodne od wynagrodzeń,
|
Wpłaty na PPK finansowane przez podmiot zatrudniający
|
Uwagi |
|
Składki społeczne
|
FP
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Dział ….... Rozdział …............ |
|||||||||
1 |
Pracownicy pedagogiczni, w tym: |
||||||||
dyrektor |
|||||||||
z-ca dyrektora |
|||||||||
…...... |
|||||||||
nauczyciele, w tym: |
|||||||||
początkujący |
|||||||||
mianowany |
|||||||||
dyplomowany |
|||||||||
Dział ….... Rozdział …............ |
|||||||||
2 |
Pracownicy pedagogiczni, w tym: |
||||||||
dyrektor |
|||||||||
z-ca dyrektora |
|||||||||
…...... |
|||||||||
nauczyciele, w tym: |
|||||||||
początkujący |
|||||||||
mianowany |
|||||||||
dyplomowany |
|||||||||
RAZEM |
|||||||||
miejscowość, data |
|||||||||
podpis Głównego Ksiegowego |
podpis Dyrektora/Kierownika jednostki Załącznik Nr 3 do zarządzenia Nr 168/2022 |
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU NA 2023 ROK |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalkulacja wynagrodzeń osobowych – pracownicy administracji i obsługi jednostek organizacyjnych gminy Chojna / samorządowej instytucji kultury* .....................................................................na 2023 rok
|
||||||||||||||
L.p. |
Stanowisko |
Wymiar czasu pracy (etat) |
Stan na 01.09.2022 r. (poszczególne składniki wynagrodzenia miesięczne) |
RAZEM BRUTTO |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
Nagroda *** |
Pochodne od wynagrodzeń, |
Wpłaty na PPK finansowane przez podmiot zatrudniający |
Uwagi |
|||||
wynagrodzenie zasadnicze |
wysługa lat - dodatek stażowy |
dodatek funkcyjny |
inne dodatki** |
RAZEM wynagrodzenie brutto |
składki społeczne |
FP |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Dział ….... Rozdział …............ |
||||||||||||||
1. |
Pracownicy administracji |
|||||||||||||
w tym: |
||||||||||||||
1.1 |
||||||||||||||
1.2 |
||||||||||||||
….. |
||||||||||||||
2. |
Pracownicy obsługi |
|||||||||||||
w tym: |
||||||||||||||
2.1 |
||||||||||||||
2.2 |
||||||||||||||
….. |
||||||||||||||
RAZEM |
||||||||||||||
* niepotrzebne skreślić |
||||||||||||||
** wyszczególnić rodzaj dodatku w kolumnie Uwagi |
||||||||||||||
*** wypełnia samorządowa instytucja kultury |
||||||||||||||
Objaśnienia dodatkowe: |
||||||||||||||
1. W kalkulacji wynagrodzeń osobwych należy pod tabelą podać także wakaty oraz planowane wynagrodzenia na te wakaty |
||||||||||||||
miejscowość, data |
||||||||||||||
podpis Głównego Księgowego |
podpis Dyrektora/Kierownika jednostki |
Załącznik Nr 4 do zarządzenia Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r.
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU NA 2023 ROK |
|||||||
Kalkulacja odpraw emerytalnych i rentowych oraz nagród jubileuszowych w …................................................................................................... na 2023 rok
|
|||||||
L.p. |
Liczba osób uprawnionych |
Wysokość odprawy (brutto) |
Podatek dochodowy |
Wysokość odprawy
|
Wysokość nagrody jubileuszowej
|
Podatek dochodowy |
Wysokość nagrody jubileuszowej
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Dział ….... Rozdział …............ |
|||||||
1 |
|||||||
2 |
|||||||
3 |
|||||||
…............. |
|||||||
Dział ….... Rozdział …............ |
|||||||
1 |
|||||||
2 |
|||||||
3 |
|||||||
…..... |
…................... |
||||||
RAZEM |
|||||||
miejscowość, data |
|||||||
podpis Głównego Ksiegowego |
|
podpis Dyrektora/Kierownika jednostki Załącznik Nr 5 do zarządzenia Nr 168/2022 |
dział……………………………………………. |
||||
---|---|---|---|---|
(nr, nazwa) |
||||
rozdział……………………………………………. |
||||
(nr, nazwa) |
||||
komórka organizacyjna ……………………...…………………………….. |
||||
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU NA 2023 ROK |
||||
ZESTAWIENIE WYDATKÓW MAJĄTKOWYCH |
||||
|
|
|
|
|
Lp. |
Wyszczególnienie |
§ |
Przewidywane wykonanie na 2022 rok |
Projekt planu na 2023 rok |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I |
INWESTYCJE I ZAKUPY INWESTYCYJNE |
|||
1 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
||
2 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
||
3 |
Wydatki na zadania inwestycyjne realizowane ze środków otrzymanych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych |
6100 |
||
4 |
Wydatki poniesione ze środków z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznychna realizację zadań inwestycyjnych |
6370 |
||
II |
DOTACJE NA INWESTYCJE |
|||
1 |
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych samorządowych zakładów budżetowych |
6210 |
||
2 |
Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych |
6230 |
||
3 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
6300 |
||
III |
INWESTYCJE I ZAKUPY NA PROGRAMY FINANSOWANE Z UDZIAŁEM ŚRODKÓW W ART. 5 UST. 1 PKT 2 i 3 W CZĘŚCI ZWIĄZANEJ Z REALIZACJĄ ZADAŃ JST |
|||
1 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
605… |
||
2 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
605… |
||
3 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
606… |
||
4 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
606… |
||
OGÓŁEM WYDATKI MAJĄTKOWE |
||||
1) klasyfikacja § wydatków jest czterocyfrowa: czwartą cyfrą jest odpowiednia cyfra od 1 do 9 lub cyfra 0 |
||||
Sporządził: ……………………………………………………………………….. |
||||
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe) |
||||
data ………………………… podpis ……………………………………. Załącznik Nr 6 do zarządzenia Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r. |
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU NA 2023 ROK |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plan dochodów i wydatków rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych w 2023 roku |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wyszczególnienie |
Rozdział |
§ |
Stan środków obrotowych na początek roku |
Dochody ogółem |
Wydatki ogółem |
Stan środków obrotowych na koniec roku |
Rozliczenia z budżetem z tytułu wpłat nadwyżek środków za 2022 r. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
OGÓŁEM |
||||||||
w tym: |
||||||||
Szkoły podstawowe |
80101 |
|||||||
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
80103 |
|||||||
Przedszkola |
80104 |
|||||||
Stołówki szkolne i przedszkolne |
80148 |
|||||||
z tego: |
||||||||
1 |
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Chojnie |
|||||||
1.Szkoły podstawowe |
||||||||
2. Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
||||||||
3. Stołówki szkolne i przedszkolne |
||||||||
2 |
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Chojnie |
|||||||
1.Szkoły podstawowe |
||||||||
2. Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
||||||||
3. Stołówki szkolne i przedszkolne |
||||||||
3 |
Szkoła Podstawowa w Grzybnie |
|||||||
1. Szkoły podstawowe |
||||||||
4 |
Szkoła Podstawowa w Krzymowie |
|||||||
1. Szkoły podstawowe |
||||||||
5 |
Szkoła Podstawowa w Nawodnej |
|||||||
1. Szkoły podstawowe |
||||||||
6 |
Przedszkole Miejskie w Chojnie |
|||||||
1. Przedszkola |
||||||||
2. Stołówki szkolne i przedszkolne |
||||||||
Ogółem |
||||||||
Sporządził: ………………………………………… |
||||||||
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe) |
||||||||
data ………………………… podpis ……………………………………. |
Załącznik Nr 7 do zarządzenia Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r.
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU NA 2023 ROK |
|||
---|---|---|---|
|
|
|
|
Plan finansowy przychodów i kosztów
|
|||
Lp. |
Wyszczególnienie |
Przewidywane wykonanie na 2022 rok |
Plan na
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Dział: |
|||
Rozdział: |
|||
I |
Przychody ogółem, |
||
1. |
Dotacja podmiotowa |
||
2. |
Pozostałe dotacje |
||
3. |
Przychody z prowadzonej działalności |
||
4. |
Odsetki bankowe |
||
5. |
Pozostałe przychody (wymienić jakie): |
||
II |
Koszty ogółem, |
||
1. |
Wynagrodzenia brutto w tym: |
||
1.1. |
Wynagrodzenie osobowe |
||
1.2. |
Świadczenia uropowe |
||
1.3. |
Nagrody jubileuszowe /Odprawy emerytalne i rentowe |
||
1.4. |
Wynagrodzenia bezosobowe |
||
2. |
Składki ZUS ( pracodawcy ), w tym: |
||
2.1. |
Składki na ubepieczenie społeczne |
||
2.2. |
Składki FP |
||
3. |
Zakup materiałów i wyposażenia, w tym: |
||
3.1. |
…....... |
||
3.2. |
…....... |
||
3. |
Zakup energii, w tym: |
||
3.1. |
…......... |
||
3.2. |
…….... |
||
4. |
Zakup usług remontowych |
||
5. |
Zakup usług pozostałych, w tym: |
||
5.1. |
….......... |
||
5.2. |
…......... |
||
6. |
Pozostałe koszty, w tym: |
||
6.1. |
Podatki i opłaty |
||
6.2. |
Podróże służbowe |
||
6.3. |
Świadczenia na rzecz pracowników |
||
6.4. |
Odpis na ZFŚS |
||
6.5. |
Ubezpieczenie majątku |
||
6.6. |
Inne: |
||
7. |
Inwestycje, w tym: |
||
7.1. |
…........ |
||
7.2. |
wydatki realizowane w ramach środków UE |
||
8. |
Wynik finansowy (przychody minus koszty) |
||
9. |
Średnioroczna liczba etatów |
||
.10. |
Stan należności: |
||
10.1 |
na początek roku |
||
10.2 |
na koniec roku |
||
11. |
Stan zobowiązań: |
||
11.1. |
na początek roku |
||
11.2. |
na koniec roku |
||
12. |
Stan środków pieniężnych: |
||
12.1 |
na początek roku |
||
12.2. |
na koniec roku |
||
miejscowość, data |
|||
podpis Głównego Księgowego |
podpis Dyrektora/Kierownika jednostki
Załącznik Nr 8 do zarządzenia Nr 168/2022 |
MATERIAŁY PLANISTYCZNE DO PROJEKTU BUDŻETU 2023 ROK |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
WYKAZ PRZEDSIĘWZIEĆ/ZADAŃ DO WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ NA LATA 2023-2036 |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L.p. |
Nazwa i cel |
Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca |
Okres realizacji |
Łączne nakłady finansowe |
Limity wydatków w poszczególnych latach (w zł) |
||||||||||
od |
do |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
2030 |
… |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
1. |
Wydatki na przedsięwzięcia - ogółem (1.1 + 1.2 + 1.3) |
||||||||||||||
wydatki bieżące |
|||||||||||||||
wydatki majątkowe |
|||||||||||||||
1.1 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305 ze zmianami), z tego: |
||||||||||||||
1.1.1 |
wydatki bieżące |
||||||||||||||
1.1.1.1 |
Określenie nazwy i celu programu |
||||||||||||||
… |
|||||||||||||||
1.1.2 |
wydatki majątkowe |
||||||||||||||
1.1.2.1 |
Określenie nazwy i celu programu |
||||||||||||||
… |
|||||||||||||||
1.2 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego: |
||||||||||||||
1.2.1 |
wydatki bieżące |
||||||||||||||
1.2.2 |
wydatki majątkowe |
||||||||||||||
1.3 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2), z tego |
||||||||||||||
1.3.1 |
wydatki bieżące, w tym: |
||||||||||||||
1.3.1.1 |
Określenie nazwy i celu programu |
||||||||||||||
…... |
|||||||||||||||
1.3.2 |
wydatki majątkowe, w tym: |
||||||||||||||
1.3.2.1 |
Określenie nazwy i celu programu |
||||||||||||||
….. |
|||||||||||||||
Sporządził: ……………………………………………………………………….. |
|||||||||||||||
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe) |
|||||||||||||||
data ………………………… podpis ……………………………………. |
Załącznik Nr 9 do zarządzenia Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r.
KARTA PRZEDSIĘWZIĘCIA/ZADANIA BIEŻĄCEGO / INWESTYCYJNEGO (podkreślić właściwe) |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I. DANE PODSTAWOWE: |
|||||||||||
1. NAZWA ZADANIA: |
|||||||||||
Przedsięwzięcie: |
|||||||||||
Zadanie: |
|||||||||||
Podzadanie: |
|||||||||||
2. KATEGORIA przyporządkowanie zadania do jednej z grup (podkreślić właściwe): |
|||||||||||
1.1. Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych |
|||||||||||
1.2. Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno - prywatnego |
|||||||||||
1.3. Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2) |
|||||||||||
3. SYMBOL: ……………………………………………………………………………………………...…………… |
|||||||||||
4. JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA (koordynująca): ………………………………………………...................... |
|||||||||||
5. CEL: |
|||||||||||
6. OPIS: |
|||||||||||
7. ROK REALIZACJI: |
|||||||||||
8. LIMIT POCZĄTKOWY ZOBOWIĄZAŃ (kwota): |
|||||||||||
II. DANE POZOSTAŁE: |
|||||||||||
1. OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA REALIZACJĘ ZADANIA |
|||||||||||
(imię i nazwisko, stanowisko, nr telefonu, adres e-mail): |
|||||||||||
2. PROGRAM: ………………………………………………………………………………………………………………………… |
|||||||||||
3. PRZEDSIĘWZIĘCIE: |
|||||||||||
4. WARTOŚĆ KOSZTORYSOWA: |
|||||||||||
III. KLASYFIKACJA DOMYŚLNA: |
|||||||||||
1. DZIAŁ (nr i nazwa): Dział |
|||||||||||
2. ROZDZIAŁ (nr i nazwa): Rozdział |
|||||||||||
3. PARAGRAF (nr i nazwa): § |
|||||||||||
4. FINANSOWANIE PARAGRAFU (czwarta cyfra): ……………………………………………………………………… |
|||||||||||
IV. KLASYFIKACJA UNII EUROPEJSKIEJ: |
|||||||||||
1. PROGRAM OPERACYJNY: …………………………………………………………………………………………………….. |
|||||||||||
2. PRIORYTET: ……………………………………………………………………………………………………………………… |
|||||||||||
3. DZIAŁANIE: …………………………………………………………………………...…………………………………….......... |
|||||||||||
4. SCHEMAT: ………………………………………………………………………………………………………………………… |
|||||||||||
V. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA I NAKŁADY W POSZCZEGÓLNYCH LATACH (W ZŁOTYCH): |
|||||||||||
Lp. |
Źródła finansowania |
§ |
Łączne nakłady finansowe |
Suma limitów wydatków przyjętych w latach WPF |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
itd. wg potrzeb |
I |
OGÓŁEM |
||||||||||
wydatki bieżące, w tym: |
|||||||||||
wynagrodzenia osobowe pracowników |
4010 |
||||||||||
dodatkowe roczne wynagrodzenie |
4040 |
||||||||||
wynagrodzenie bezosobowe |
4170 |
||||||||||
Pozostałe wydatki bieżące |
8020 |
||||||||||
wydatki majątkowe, w tym: |
|||||||||||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
||||||||||
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
||||||||||
…… |
|||||||||||
1 |
BUDŻET GMINY CHOJNA: |
||||||||||
wydatki bieżące, w tym: |
|||||||||||
wynagrodzenia osobowe pracowników |
4010 |
||||||||||
dodatkowe roczne wynagrodzenie |
4040 |
||||||||||
wynagrodzenie bezosobowe |
4170 |
||||||||||
wydatki majątkowe, w tym: |
|||||||||||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
||||||||||
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
||||||||||
…… |
|||||||||||
2 |
UNIA EUROPEJSKA: |
||||||||||
wydatki bieżące, w tym: |
|||||||||||
wynagrodzenia osobowe pracowników |
4010 |
||||||||||
dodatkowe roczne wynagrodzenie |
4040 |
||||||||||
wydatki majątkowe, w tym: |
|||||||||||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
||||||||||
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
||||||||||
…… |
|||||||||||
3 |
BUDŻET PAŃSTWA: |
||||||||||
wydatki bieżące, w tym: |
|||||||||||
wynagrodzenia osobowe pracowników |
4010 |
||||||||||
dodatkowe roczne wynagrodzenie |
4040 |
||||||||||
wydatki majątkowe, w tym: |
|||||||||||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
||||||||||
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
||||||||||
…… |
|||||||||||
4 |
KREDYTY |
||||||||||
wydatki bieżące, w tym: |
|||||||||||
wynagrodzenia osobowe pracowników |
4010 |
||||||||||
dodatkowe roczne wynagrodzenie |
4040 |
||||||||||
wydatki majątkowe, w tym: |
|||||||||||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
||||||||||
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
||||||||||
5 |
INNE: |
||||||||||
wydatki bieżące, w tym: |
|||||||||||
wynagrodzenia osobowe pracowników |
4010 |
||||||||||
dodatkowe roczne wynagrodzenie |
4040 |
||||||||||
Pozostałe wydatki bieżące |
8020 |
||||||||||
wydatki majątkowe, w tym: |
|||||||||||
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
6050 |
||||||||||
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
6060 |
||||||||||
…… |
|||||||||||
6. INFORMACJA O SPEŁNIENIU WYMOGÓW NIEZBĘDNYCH DO RZECZOWEJ REALIZACJI ZADANIA (np. posiadana niezbędna dokumentacja, prawomocne decyzje, zarządzenia, uchwały, pozwolenia, opinie - wypisać, jakie i nr dokumentu): |
|||||||||||
7. PIECZĄTKA I PODPIS OSOBY UPOWAŻNIONEJ – zgłaszającej zadanie: ………..…………………………………….. |
|||||||||||
Chojna, dnia |
Załącznik Nr 10 do zarządzenia Nr 168/2022 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 16 września 2022 r.
Dysponenci zobowiązani do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Chojna na 2023 rok:
1. Naczelnik Wydziału Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami
2. Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego
3. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego
4. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
5. Kierownik Biura Rady Miejskiej
6. Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
7. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Chojnie
8. Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Chojnie
9. Dyrektor Administracji Szkół i Infrastruktury Społecznej w Chojnie
10. Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 w Chojnie
11. Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Chojnie
12. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Grzybnie
13. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Krzymowie
14. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Nawodnej
15. Dyrektor Przedszkola Miejskiego w Chojnie
16. Dyrektor Centrum Kultury w Chojnie
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Górska Data wytworzenia:
16 wrz 2022
Osoba dodająca informacje
Teresa Będzak Data publikacji:
23 wrz 2022, godz. 14:51
Osoba aktualizująca informacje
Teresa Będzak Data aktualizacji:
23 wrz 2022, godz. 14:51