ZARZĄDZENIE Nr 547/2020 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 26 sierpnia 2020r. w sprawie wprowadzenia Wewnętrznego Regulaminu Organizacyjnego Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych Urzędu Miejskiego w Chojnie
ZARZĄDZENIE Nr 547/2020
Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 26 sierpnia 2020r.
w sprawie wprowadzenia Wewnętrznego Regulaminu Organizacyjnego Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych Urzędu Miejskiego w Chojnie
Na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r., poz. 713) zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadzam Regulamin Organizacyjny Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych Urzędu Miejskiego w Chojnie, które stanowią załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam pracownikom Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych Urzędu Miejskiego w Chojnie .
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Sporządził:
Jerzy Ostrowski
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 547/2020
Burmistrza Gminy Chojna
z dnia 26 sierpnia 2020 r.
Regulamin Organizacyjny Wydziału Spraw Obywatelskich,
Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych
I. Postanowienia ogólne
- Regulamin Organizacyjny Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych, określa organizację wewnętrzną oraz przedmiot i zasady działania Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych.
- Ilekroć w Regulaminie Organizacyjnym Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych jest mowa o:
- gminie – należy rozumieć przez to Gminę Chojna;
- radzie - należy rozumieć przez to Rady Miejska w Chojnie;
- burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Chojna;
- zastępcy burmistrza - należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Gminy Chojna;
- skarbnika - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Chojna;
- urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Chojnie;
- wydziale – należy rozumieć przez to Wydział Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych;
- naczelniku - należy przez to rozumieć Naczelnika Wydział Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych;
- stanowisko pracy - należy przez to rozumieć stanowisko pracy w Wydziale Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych;
- gminnych jednostkach organizacyjnych – należy prze4z to rozumieć gminne jednostki organizacyjne utworzone przez Gminę w celu realizacji jej zadań, nie wchodzące w skład struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Chojnie.
II. Struktura organizacyjna Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej
i Organizacji Pozarządowych
1. Wydziałem kieruje Naczelnik, któremu podlegają:
1) stanowisko do spraw obywatelskich i dowodów osobistych,
2) stanowisko ds. ewidencji ludności,
3) stanowisko ds. działalności gospodarczej oraz rozwiązywania problemów
alkoholowych,
4) stanowisko ds. organizacji pozarządowych sportu i zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych.
III. Zakres działania Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych1. Do Wydziału należą w szczególności zadania określone w § 25 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie stanowiącego załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 116/2019 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 27 marca 2019 r.
2. Zadania poszczególnych stanowisk pracy w Wydziale:
Do podstawowych obowiązków Naczelnika należą w szczególności zadania wymienione w § 20 i § 21 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie stanowiącego załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 116/2019 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 27 marca 2019 r., w tym:
- reprezentowanie Wydziału wobec Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Skarbnika, kierujących komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz na zewnątrz Urzędu;
- podpisywanie dokumentów sporządzonych w Wydziale, nie zastrzeżonych do aprobaty Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Skarbnika z zachowaniem udzielonych upoważnień i pełnomocnictw;
- dokonywanie okresowych ocen pracowników Wydziału;
- udzielanie upoważnień dla pracowników Wydziału do podpisywania dokumentów w sprawach wynikających z zakresów czynności pracowników, które nie wymagają aprobaty Burmistrza., oraz
1) w zakresie obronności:
Realizacja zdań w zakresie ustalonym przepisami o powszechnym obowiązku
obrony i innymi przepisami szczególnymi dla organów samorządu terytorialnego, a
w szczególności:
- wykonywanie na obszarze Gminy, zadań wyznaczonych przepisami prawa dotyczących, obronności kraju, obrony cywilnej oraz bezpieczeństwa publicznego,
- koordynowanie i nadzorowanie przygotowań gospodarczo-obronnych przez gminne jednostki organizacyjne w zakresie dostaw, usług i innych świadczeń na rzecz Sił Zbrojnych,
- prowadzenie działań prewencyjnych realizowanych w ramach przyjętych planów, programów,
- opracowanie i aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Chojna
w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz kart realizacji zadań operacyjnych, - opracowanie i realizacja rocznych i wieloletnich planów szkolenia obronnego,
- realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Burmistrza i pomieszczenia na zapasowe miejsce pracy,
- opracowanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru,
- realizacja przedsięwzięć związanych ze świadczeniem na rzecz obrony, w tym wydawanie decyzji nakładających obowiązek wykonania świadczeń rzeczowych
i osobistych na rzecz sił zbrojnych, - prowadzenia spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy do obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
- opracowanie dokumentacji oraz realizacja przedsięwzięć związanych z prowadzeniem Akcji Kurierskiej,
- opracowanie i aktualizacja „Planu organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych na terenie gminy Chojna”,
- rejestracja osób do kwalifikacji wojskowej,
- współudział w organizowaniu kwalifikacji i pracach komisji kwalifikacyjnej,
- wydawanie decyzji o uznaniu żołnierzy za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, lub za sprawującego bezpośrednio opiekę nad członkiem rodziny,
- współudział w organizacji uruchamiania przedsięwzięć mobilizacyjnych, akcji kurierskiej administracji publicznej oraz deponowania dokumentów powołania,
- opracowanie i aktualizacja „Regulaminu organizacyjnego na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” w tym: prowadzenie bilansu stanu zatrudnienia i potrzeb kadrowych na wypadek „W” dla Urzędu i jednostek podległych.
- w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
Kierowanie przygotowaniami oraz realizacją przedsięwzięć obrony cywilnej:
- opracowywanie i aktualizowanie przy współudziale komórek organizacyjnych Urzędu i zainteresowanych instytucji - Planu Obrony Cywilnej, Planu Zarządzania Kryzysowego oraz innych dokumentów dotyczących przygotowania i działania obrony cywilnej, a także nadzorowanie, koordynowanie, i kontrolowanie opracowania tych planów w komórkach organizacyjnych Urzędu oraz w zakładach pracy,
- planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego wykonania zadań w tej dziedzinie,
- kierowanie i prowadzenie szkolenia i ćwiczeń z kadrą kierowniczą Urzędu, Zespołu Kierowania Obroną Cywilną, Podzespołu ds. ewakuacji ludności, służb formacji obrony cywilnej oraz ludności w zakresie powszechnej samoobrony, udzielania pomocy
w realizacji przysposobienia obronnego młodzieży szkolnej, - organizowanie i nadzorowanie działania systemu powszechnego ostrzegania
i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń, jak również uczestniczenia
w okresowych treningach sprawdzających jego funkcjonowanie, - planowanie tworzenia, nadzorowania i przygotowania do działania formacji obrony cywilnej, a także udzielanie pomocy w tym zakresie zakładom pracy,
- planowanie i realizacja prowadzenia z udziałem sił i środków obrony cywilnej akcji ratunkowych w rejonach porażenia oraz na rzecz likwidacji skutków klęsk żywiołowych,
- planowanie i kierowanie przedsięwzięciami do zorganizowania ewakuacji oraz przyjęcia ludności,
- planowanie pełnego zabezpieczenia akcji ratunkowych, rozśrodkowania i ewakuacji pod względem porządkowo ochronnym, zakwaterowania, medyczno-sanitarnym i opieki społecznej, żywieniowym i transportu.
- sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem i zapewnieniem funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych oraz obiektów i urządzeń na potrzeby kierowania obroną cywilną i ochroną ludności,
- planowanie, kontrolowanie, przygotowanie i realizacja zaciemnienia i wygaszania oświetlenia w mieście, wsiach i zakładach pracy oraz w środkach transportu,
- nadzorowanie realizacji przedsięwzięć zwiększających stopień ochrony zakładów pracy oraz obiektów i urządzeń użyteczności publicznej przed działaniem środków rażenia,
- organizowanie i zabezpieczenie zakładów pracy kategorii III znajdujących się na terenie miasta i gminy,
- planowanie i zaopatrywanie zakładów pracy i formacji obrony cywilnej w sprzęt i środki ochrony,
- zgłaszanie potrzeb i realizacja środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań obrony cywilnej,
- organizowanie magazynów sprzętu obrony cywilnej zapewniających odpowiednie warunki przechowania,
- zbieranie, opracowywanie i uaktualnianie wniosków planu świadczeń osobistych
i rzeczowych, - organizowanie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz a także ujęć i urządzeń wodnych przed środkami rażenia,
- planowanie, inspirowanie i prowadzenie działalności popularyzacyjnej, upowszechnianie osiągnięć obrony cywilnej oraz współdziałanie w tym zakresie
z organizacjami społecznymi i zakładami pracy. - w zakresie obowiązków kierownika kancelarii materiałów niejawnych:
- prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych zgodnie z obowiązującymi wymogami,
- przygotowanie, wysyłanie i odbieranie przesyłek z poczty specjalnej,
- nadzór nad opracowywaniem, przechowaniem materiałów zastrzeżonych i poufnych przez upoważnionych pracowników Urzędu,
- archiwizacja dokumentów niejawnych,
- współpraca z pełnomocnikiem ochrony w zakresie szkoleń, kontroli i ochrony informacji niejawnych.
- w zakresie ochrony p.poż;
- sprawowania nadzoru w zakresie ochrony ppoż. w jednostkach podległych Burmistrzowi Gminy zgodnie z § 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 28 maja 1992 r.,
- opracowanie programów ochrony przeciwpożarowej,
- zgłaszanie potrzeb ochrony przeciwpożarowej do projektów budżetu gminy,
- współdziałanie z Państwową Strażą Pożarną oraz radami sołeckimi w zakresie ochrony ppoż.,
- koordynowanie działalności i współpraca z wydziałami Urzędu Miejskiego w zakresie ochrony ppoż.
Ponadto:
- koordynowanie pracy opiekunów sołectw,
- prowadzenie teczek sołectw.
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych w zakresie realizowanych zadań.
W czasie nieobecności z powodu choroby, urlopu bądź innych przyczyn Naczelnika Wydziału zastępuje pracownik na stanowisku ds. organizacji pozarządowych i sportu i zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Stanowisko do spraw obywatelskich i dowodów osobistych prowadzi sprawy:
- w zakresie dowód osobistych:
- aktualizacja komputerowej bazy danych w zakresie wydawania dowodów osobistych,
- przyjmowanie wniosków dowodowych,
- przyjmowanie dowodów osobistych,
- przyjmowanie zawiadomień o utracie dokumentów tożsamości,
- wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu tożsamości,
- udzielanie informacji i udostępnianie dokumentacji z rejestru dowodów osobistych,
- rejestracja terminu upoważnień dowodowych,
- unieważnianie dowodów utraconych,
- wydawanie potwierdzenia złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego,
- prowadzenie archiwum dot. dowodów osobistych,
- w zakresie imprez masowych, zbiórek publicznych, repatriacji,
- zgromadzeń i imprez masowych,
- zbiórek publicznych,
- repatriacji,
- mniejszości narodowych,
W czasie nieobecności z powodu choroby, urlopu bądź innych przyczyn zastępstwo pełni pracownik na stanowisku do ewidencji ludności.
- Stanowisko ds. ewidencji ludności prowadzi sprawy:
- 1w zakresie ewidencji ludności:
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zameldowania, wymeldowania na pobyt stały,
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zameldowania, wymeldowania na pobyt czasowy,
- przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,
- przyjmowanie oświadczeń o ponownym zameldowaniu na terenie gminy,
- aktualizowanie danych meldunkowych i dokonywanie zmian w ewidencyjnej bazie danych,
- prowadzenie rejestrów pobytu stałego, czasowego cudzoziemców,
- sporządzanie wykazu dzieci dla potrzeb oświaty,
- prowadzenie kartoteki byłych mieszkańców,
- prace związane z przeprowadzaniem spisów powszechnych,
- udzielanie informacji o stanie ludności miasta i gminy Chojna,
- przekazywanie informacji o danych osób zgodnie z zapotrzebowaniem innych urzędów,
- wydawanie poświadczeń meldunkowych i innych zaświadczeń na podstawie bazy danych,
- występowanie o nadanie numeru ewidencyjnego PESEL oraz jego upowszechnianie,
- sporządzanie wykazu osób podlegających kwalifikacji wojskowej oraz rejestru osób objętych obowiązkiem meldunkowym,
- aktualizacja rejestru PESEL, usuwanie niezgodności,
- przygotowywanie projektów decyzji o wpisie do rejestru wyborców,
- wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
- prowadzenie centralnego rozliczania informacji dodatkowych.
- realizacja zadań z zakresu prowadzenia rejestru wyborców poprzez:
a) wydawanie decyzji o wpisaniu i skreśleniu z rejestru wyborców,
b) aktualizacja danych w rejestrze wyborców,
c) powiadamianie urzędów gmin miejsca stałego zameldowania o wpisaniu do rejestru wyborców,
d) udostępnianie rejestru wyborców;
e) sporządzanie spisów wyborców i ich aktualizacja;
f) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
g) przyjmowanie wniosków o dopisanie do spisów wyborców.
Ponadto:W czasie nieobecności z powodu choroby, urlopu bądź innych przyczyn zastępstwo pełni pracownik na stanowisku do spraw obywatelskich i dowodów osobistych.
- Stanowisko ds. działalności gospodarczej oraz rozwiązywania problemów alkoholowych prowadzi sprawy:
- obsługa systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym:
- ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
- udzielanie odpowiedzi na zapytania o przedsiębiorcach,
- inicjowanie przedsięwzięć gospodarczych i prowadzenie działalności informacyjnej o potrzebach i możliwościach gminy,
- zgłaszanie wpisów, zmian, zawieszeń, wznowień i wykreśleń działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- obsługa archiwum ewidencji działalności gospodarczej nie przeniesionej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego oraz przygotowanie decyzji,
- sporządzanie i przesyłanie okresowych i rocznych rozliczeń oraz sprawozdań rzeczowo- finansowych z realizacji wypłat zwrotu podatku akcyzowego.
- prowadzenie spraw związanych z rozwiązywania problemów alkoholowych:
- udział w opracowaniu i realizacji Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
- współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie przeciwdziałania uzależnienia i przemocy w rodzinie;
W czasie nieobecności z powodu choroby, urlopu bądź innych przyczyn zastępstwo pełni pracownik na stanowisku ds. organizacji pozarządowych, sportu i zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Stanowisko ds. organizacji pozarządowych, sportu i zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych prowadzi sprawy:
- w zakresie organizacji pozarządowych:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu,
- podejmowanie działań promujących sport oraz organizacja i współudział
w organizowaniu imprez sportowych z udziałem Gminy Chojna, - planowanie finansowania i współpraca z klubami sportowymi,
- planowanie finansowania i współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- prowadzenie banku danych o organizacjach pozarządowych na terenie Gminy Chojna,
- realizacja zadań w ramach Funduszy Sołeckich,
- prowadzenie rejestru zamówień zewnętrznych i nadzór nad realizacją umów i zleceń,
- w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
- wydawanie zezwoleń na alkohol,
- wydawanie decyzji jednorazowych na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wyliczanie i pobieranie opłat za wydanie zezwolenia na alkohol,
- wydawanie negatywnych decyzji w sprawie odmowy wydania zezwolenia.
- w zakresie ochrony p.poż;
a) prowadzenie kart drogowych pojazdów pożarniczych oraz rozliczanie zużycia paliwa,
b) naliczanie ekwiwalentu strażakom za udział w akcjach pożarniczych i szkoleniach,
c) kierowanie strażaków na okresowe badanie lekarskie.
Ponadto:
W czasie nieobecności z powodu choroby, urlopu bądź innych przyczyn zastępstwo
pełni pracownik na stanowisku działalności gospodarczej rozwiązywania problemów alkoholowych.
.......................................................................... …..………………………………
(data i podpis Naczelnika Wydziału) (zatwierdził: Burmistrz)
Schemat organizacyjny Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych
BURMISTRZ GMINY CHOJNA |
---|
NACZELNIK WYDZIAŁU
|
---|
Stanowisko ds. obywatelskich i dowodów osobistych
|
---|
Stanowisko ds. ewidencji ludności
|
---|
Stanowisko ds. działalności gospodarczej i rozwiązywania problemów alkoholowych
|
---|
Stanowisko ds. organizacji pozarządowych, sportu i zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
|
---|
SO - Wydziału Spraw Obywatelskich, Działalności Gospodarczej i Organizacji Pozarządowych
|
---|
Imię i Nazwisko: |
Jerzy Ostrowski |
---|---|
Stanowisko: |
Naczelnik Wydziału |
Pokój: |
17 |
Telefon wew: |
37 |
Telefon zew: |
91 414 12 95; 695 330 240 |
Imię i Nazwisko: |
Jolanta Moczek |
Stanowisko: |
ds. obywatelskich i dowodów osobistych |
Pokój: |
2 (ul. Jagiellońska 2) |
Telefon wew: |
71 |
Telefon zew: |
91 414 10 35 |
Imię i Nazwisko: |
Maria Marchewka |
Stanowisko: |
ds. ewidencji ludności |
Pokój: |
2 (ul. Jagiellońska 2) |
Telefon wew: |
71 |
Telefon zew: |
91 414 10 35 |
Imię i Nazwisko: |
Krystyna Mróz |
Stanowisko: |
ds. działalności gospodarczej oraz rozwiązywania problemów alkoholowych |
Pokój: |
18 |
Telefon wew: |
51 |
Telefon zew: |
91 414 10 35 |
Imię i Nazwisko: |
Paweł Zatorski |
Stanowisko: |
ds. organizacji pozarządowych i sportu i zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. |
Pokój: |
18 |
Telefon wew: |
51 |
Telefon zew: |
91 414 10 35 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Jerzy Ostrowski Data wytworzenia:
26 sie 2020
Osoba dodająca informacje
Magdalena Hybiak Data publikacji:
20 paź 2020, godz. 12:29
Osoba aktualizująca informacje
Magdalena Hybiak Data aktualizacji:
20 paź 2020, godz. 12:29