Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

ZARZĄDZENIE Nr 648/2020 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie zatwierdzenia Wewnętrznego Regulaminu Organizacyjnego Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miejskiego w Chojnie

ZARZĄDZENIE Nr 648/2020 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 30 grudnia 2020r.

w sprawie zatwierdzenia Wewnętrznego Regulaminu Organizacyjnego Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miejskiego w Chojnie

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz.U. z 2020r., poz.713, poz.1378) i § 15 ust. 1 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w  Chojnie, stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 116/V/2019 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie z późn. zm. zarządzam, co następuje:

§1. Ustalam wewnętrzny Regulamin organizacyjny Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miejskiego w Chojnie, w brzmieniu jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

 

§2.Wykonanie zarządzenia powierzam naczelnikowi Wydziału Gospodarki Nieruchomościami  i Nadzoru Właścicielskiego.

      § 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Załącznik do zarządzenia Nr 648/2020 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 30.12.2020r.

 

WEWNĘTRZNY REGULAMIN ORGANIZACYJNY

WYDZIAŁU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

I NADZORU WŁAŚCICIELSKIEGO

URZĘDU MIEJSKIEGO

W CHOJNIE

 

ROZDZIAŁ I Postanowienia ogólne

 

§1

Merytoryczny zakres działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego określa § 23 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Chojnie.

 

§2

Nadzór i kontrolę nad działalnością Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego sprawuje Burmistrz Gminy.

 

§3

Całokształtem pracy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego zwanego dalej „Wydziałem” kieruje Naczelnik i w związku z tym:

  1. koordynuje pracą podległych pracowników oraz sprawuje ogólny nadzór nad funkcjonowaniem Wydziału, w tym:
  1. przydziela pracownikom Wydziału zadania wynikające z indywidualnych zakresów czynności oraz inne wynikające z doraźnej potrzeby zadania związane z zakresem działalności Wydziału,
  2. dekretuje pisma wpływające do Wydziału,
  3. decyduje o sposobie wykonywania zadań,
  4. sprawdza pod względem merytorycznym i redakcyjnym korespondencję z nadzorowanych stanowisk pracy oraz wszelkie inne projekty opracowywane przez pracowników,
  5. czuwa nad przestrzeganiem przez pracowników terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw,
  6. udziela podległym pracownikom niezbędnej pomocy i instruktażu w zakresie wykonywanych przez nich zadań i obowiązków,
  7. inspiruje podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników,
  8. inicjuje usprawnienie procesów pracy w nadzorowanych dziedzinach,
  9. wykonuje kontrolę wewnętrzną w Wydziale,
  10. nadzoruje dyscyplinę i kulturę pracy,
  11. odpowiada za właściwe zabezpieczenie na stanowiskach pracy dokumentów służbowych i innych materiałów,
  12. dokonuje oceny wyników pracy podległych pracowników i na tej podstawie wnioskuje o przyznanie nagród, kar i awansów,
  13. odpowiada za pozostające w jego władaniu środki finansowe związane
    z wykonywanymi zadaniami Wydziału,
  14. odpowiada przed Burmistrzem Gminy Chojna za realizację zadań i prawidłową organizację Wydziału, sprawuje merytoryczny nadzór nad stanowiskami urzędniczymi:
  1. stanowiskiem ds. sprzedaży, użytkowania wieczystego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, wykupu, zamiany nieruchomości,
  2. stanowiskiem ds. sprzedaży nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych na terenie Gminy Chojna, numeracji porządkowej,
  3. stanowiskiem ds. dzierżawy i najmu nieruchomości komunalnych,
  4. stanowiskiem ds. rolnictwa, melioracji świetlic wiejskich, Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego,
  5. stanowiskiem ds. utrzymania czystości w gminie i zbiorowego zaopatrzenia  w wodę,
  6. stanowiskiem ds. gospodarki mieszkaniowej,
  7. stanowiskiem ds. gospodarki odpadami komunalnymi miasta Chojna
  8. stanowiskiem ds. gospodarki odpadami komunalnymi gminy Chojna ( obszar wiejski),
  9. sprawuje merytoryczny nadzór nad stanowiskami nie urzędniczymi: - pomocą administracyjną.
  10. Do zakresu zadań  Naczelnika należy:
  1. zlecanie podziałów nieruchomości i innych prac geodezyjnych jednostkom       geodezyjnym, przygotowanie umowy,
  2. rozgraniczanie nieruchomości.
§ 4
  1. Pracownicy Wydziału odpowiadają przed Naczelnikiem Wydziału za prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań i obowiązków, zgodnie z przydzielonym im zakresem   czynności.
  2. Podstawowe obowiązki pracowników określają postanowienia Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Chojnie. Poza tymi obowiązkami pracownicy Wydziału powinni:
  1. wzajemnie współdziałać i współpracować przy wykonywaniu obowiązków służbowych;
  2. inicjować oraz stosować i upowszechniać zasady nowoczesnej organizacji pracy;
  3. przestrzegać godzin urzędowania oraz organizować sprawne przyjmowanie interesantów;
  4. udzielać interesantom informacji niezbędnych lub przydatnych przy załatwianiu spraw oraz wyjaśniać treść obowiązujących przepisów prawnych;
  5. na bieżąco orientować się w zakresie spraw załatwianych przez pracowników, których zastępują w czasie ich nieobecności;
  6. przyjmować interesantów - a na żądanie interesantów- wnoszone przez nich podania, wnioski,  skargi itp., przyjmować do protokołu;
  7. ułatwiać interesantom załatwianie spraw poprzez dokonywanie uzgodnień, potwierdzeń danych będących w posiadaniu innych komórek organizacyjnych Urzędu, udostępnianie interesantom przepisów prawa;
  8. uzyskiwać w miarę możliwości, we własnym zakresie określone dokumenty, potwierdzenia, niezbędne do załatwienia spraw, a będących w posiadaniu innych urzędów lub instytucji;
  9. umożliwiać zainteresowanym wgląd w żądaną dokumentację w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  10. przedstawiać przełożonym sprawy w sposób precyzyjny, w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zgłaszać problemy uniemożliwiające samodzielne realizowanie zleconego zadania.
§ 5
  1. Zasady znakowania akt określa Jednolity rzeczowy wykaz akt.
  2. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie Wydział   Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego stosuje symbol literowy:  GN.

 

ROZDZIAŁ 2  Zakres czynności pracowników Wydziału

§ 6

  1. Zakres czynności pracowników ustala na podstawie niniejszego regulaminu i podpisuje Naczelnik Wydziału oraz zatwierdza Burmistrz.
  2. Zakres czynności Naczelnika Wydziału ustala Sekretarz Gminy.
  3. Zakresy czynności każdorazowo ulegają zmianie w przypadku nałożenia na wydział nowych zadań wynikających z przepisów prawa lub z wewnętrznych uregulowań.
  4. Zakres czynności sporządza się w trzech egzemplarzach, z których po jednym egzemplarzu:
  1. doręcza się pracownikowi, którego zakres czynności dotyczy;
  2. przekazuje się do teczki akt osobowych pracownika;
  3. przechowuje Naczelnik Wydziału.
  4. Data potwierdzenia odbioru zakresu czynności przez pracownika jest datą jego obowiązywania.

ROZDZIAŁ 3 Aprobata

§ 7

  1. Do aprobaty Naczelnika Wydziału zastrzega się:
  1. podejmowanie rozstrzygnięć w zakresie upoważnienia udzielonego przez Burmistrza,
  2. podpisywanie pism (korespondencji) do kierowników urzędów w zakresie niezastrzeżonym do aprobaty Burmistrza,
  3. podpisywanie pism (korespondencji) wychodzących z Wydziału,
  4. przedstawianie materiałów o charakterze informacyjnym, analitycznym
    i sprawozdawczym, sporządzonych dla potrzeb Burmistrza i Rady Miejskiej w Chojnie,
  5. udzielanie zwolnień pracownikom na wyjście w sprawach osobistych w godzinach służbowych,
  6. wstępną akceptację podania o urlop.
  7. Naczelnik Wydziału przedkłada Burmistrzowi projekty uchwał, zarządzeń, umów, porozumień opracowanych przez pracowników wydziału.
  8. Naczelnik Wydziału odpowiada za prawidłowość i zgodność z prawem przygotowywanych projektów pism, co potwierdza podpisem na kopii tych projektów.

 

ROZDZIAŁ 4 Zakresy działania na poszczególnych stanowiskach pracy

§ 8

Do zakresu działania na poszczególnych stanowiskach pracy należy:

  1. Do stanowiska ds. sprzedaży, użytkowania wieczystego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, wykupu, zamiany nieruchomości należy w szczególności:
  1. Przejmowanie nieruchomości do zasobów Gminy Chojna oraz jednostek posiadających osobowość prawną (KOWR w Szczecinie, PKP Szczecin),
  2. Prowadzenie spraw związanych z wykupem i zamianą nieruchomości między gminą a osobami fizycznymi i jednostkami organizacyjnymi,
  3. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,

a) przyjmowanie i sprawdzenie kompletności wniosków,

b) zlecenie wyceny prawa użytkowania wieczystego i prawa własności oraz współpraca z rzeczoznawcami,

c) prowadzenie ewidencji przekształcenia użytkowania wieczystego,

  1. współpraca z Sądem Rejonowym V Wydział Ksiąg Wieczystych
  1. Prowadzenie ewidencji użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych i niezabudowanych, w tym prowadzenie aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
  2. Sprzedaż prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości:

a) przyjmowanie i sprawdzenie kompletności wniosków,

b) zlecenie wycen prawa użytkowania wieczystego i prawa własności,

c) sporządzenie protokołów uzgodnień,

d) współpraca z rzeczoznawcą majątkowym oraz Kancelarią Notarialną,

  1. Sprzedaż nieruchomości w trybie art. 37 ust.2 pkt 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami (poprawa warunków działki przyległej),

a) przygotowanie nieruchomości do zbycia pod względem prawnym,

b) zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,

c) przygotowanie stosownych uchwał Rady Miejskiej,

d) sporządzenie protokołów uzgodnień

  1. Prowadzenie spraw z zakresu udostępniania nieruchomości na potrzeby infrastruktury technicznej i ustanowienie służebności przesyłu/gruntowej,
  2. Prowadzenie spraw z zakresu odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogi,
  3. Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości oraz infrastruktury:

a) prowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji

b) zlecenie wyceny rzeczoznawcy majątkowemu

  1. Przygotowanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania do archiwum zakładowego,
  2. współpraca z Wydziałem SKF

 

  1. Do stanowiska ds. sprzedaży nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych na terenie Gminy Chojna, numeracji porządkowej należy w szczególności:
  1. Sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych stanowiących własność Gminy Chojna:
    a) przygotowanie nieruchomości do zbycia w trybie przetargu,
    b) zlecenie wycen rzeczoznawcom majątkowym,
    c) sporządzenie protokołów z przetargów i protokołów uzgodnień,
    d) prowadzenie rejestru sprzedanych nieruchomości,
    e) współpraca z Kancelarią Notarialną,
  2. Wydawanie zaświadczeń w sprawie wykreślenia obciążenia hipotecznego z tytułu nabycia nieruchomości,
  3. Prowadzenie spraw związanych z nadaniem numeracji porządkowej budynków,
  4. Prowadzenie spraw związanych ze zmiana administracyjną granic miasta na terenie Gminy Chojna,
  5. Prowadzenie spraw nadawania nazw ulic i miejscowości,
  6. Zmiany nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych
  7. Przygotowanie dokumentów spraw zakończonych, w celu przekazania do archiwum zakładowego,
  8. Współpraca z Wydziałem SKF.

 

  1. Do stanowiska ds. dzierżawy i najmu nieruchomości komunalnych należy w szczególności:
  1. dzierżawa gruntów na cele rolnicze i  nierolnicze na terenie miasta i gminy: pod ogrody warzywne, pod tereny rekreacyjne, pod garaże, na cele składowe, na cele handlowe i usługowe oraz na inne cele:
          a) zawieranie umów dzierżawy,
          b) wystawianie faktur VAT ,
          c) przygotowywanie stosownych uchwał w sprawie dzierżawy powyżej 3 lat,
          d) rozliczanie zaksięgowanych kwot z tytułu czynszu dzierżawnego wspólnie z Wydziałem SKF,
          e) współpraca z  Wydziałem DIR w sprawie przygotowania terenów do dzierżawy,
          f) ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów w sprawie dzierżawy gruntów na cele  rolnicze i nierolnicze,
  2. najem nieruchomości komunalnych, w tym lokali użytkowych:
          a) zawieranie umów,
          b) wystawianie faktur VAT ,
          c) przygotowywanie stosownych uchwał w sprawie najmu powyżej 3 lat,
          d) rozliczanie zaksięgowanych kwot z tytułu  najmu wspólnie  z Wydziałem SKF,
          e) ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na najem lokali użytkowych,
          g) rozliczanie mediów,
  3. wydawanie postanowień i zaświadczeń w sprawie spłaty ciężaru realnego,
  4. współpraca z Zachodniopomorskim Urzędem Wojewódzkim w przedmiocie potwierdzenia praw  do rekompensaty z tytułu pozostawionych nieruchomości  poza obecnymi granicami  Rzeczpospolitej Polskiej.
  5. zgłoszenie mienia w celu objęcia ubezpieczeniem
  6. przygotowywanie  dokumentów spraw  zakończonych, w celu  przekazania  ich do  archiwum zakładowego
  7. udział w pracach związanych ze spisem rolnym.

 

  1. Do stanowiska ds. rolnictwa, melioracji świetlic wiejskich, Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowych i targowiska gminnego należy w szczególności:
  1. prowadzenie rejestru sprzedanych lokali i budynków z terenu gminy przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PKP i inne jednostki,
  2. wydawanie zaświadczeń w sprawach posiadania gospodarstwa rodzinnego,
  3. nadzór nad uprawą maku i konopi:

a)wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,

b)przeprowadzenie kontroli upraw,

  1. prowadzenie spraw związanych z melioracją, współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie i Starostwem Powiatowym,
  2. prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą, współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa
  3. prowadzenie spraw związanych ze szkodami wyrządzonymi przez zwierzynę leśną:

a)współpraca z Nadleśnictwami,

b)współpraca z Kołami Łowieckimi,

  1. prowadzenie zbioru aktów notarialnych,
  2. współpraca z innymi jednostkami: Inspekcją Weterynaryjną, Zachodniopomorskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Kołami Pszczelarskimi, Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Baniach,  KOWR w Szczecinie ,
  3. współpraca z Wydziałem SKF,
  4. udział w pracach związanych ze spisem rolnym,
  5. naliczanie wysokości opłat za odprowadzanie wód deszczowych oraz odprowadzanie ścieków na podstawie złożonych deklaracji od przedsiębiorców i osób fizycznych (zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne),
  6. prowadzenie spraw związanych z ewidencją opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości przejętych od PKP S.A. w Warszawie,
  7. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  8. w zakresie świetlic wiejskich,  Gminnego Centrum Organizacji Pozarządowychi targowiska gminnego:
  1. prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganych przez przepisy prawa budowlanego,
  2. zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń  stanowiących ich wyposażenie techniczne, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  3. zlecanie wykonania bieżącej konserwacji i bieżących napraw dot. utrzymania nieruchomości,
  4. przygotowanie do budżetu gminy zadań związanych z utrzymaniem budynków,
  5. przygotowanie projektów uchwał dotyczących regulaminu targowiska i uchwał o opłatach targowych,
  6. nadzór i koordynowanie realizowanych zadań, dotyczących bieżących napraw i konserwacji obiektów budowlanych,
  7. sporządzanie projektów umów o administrowanie targowiskiem - rozliczanie inkasenta i administratora z pobranych opłat targowych,
  8. prowadzenie szczegółowej ewidencji z tytułu usług za korzystanie z pomieszczeń świetlic wiejskich, tj. ewidencja umów oraz wystawianie faktur,
  9. wystawianie faktur za odpłatne korzystanie z mediów,
  10. opisywanie faktur dot. świetlic wiejskich,  targowiska  w zakresie korzystania z mediów,
  11. gospodarowanie środkami trwałymi w zakresie targowiska (dokonywanie wpisów: OT, LT, PT),
  12. sporządzanie umów do bezpłatnego i odpłatnego  użytkowania obiektów gminy,
  13. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w zakresie opłaty targowej - dowód wpłaty KP
  14. nadzór nad realizacją zadań w ramach Funduszy Sołeckich,
  15. zgłaszanie mienia, w celu objęcia ubezpieczeniem,
  16. przygotowywanie  dokumentów spraw  zakończonych, w celu  przekazania  ich do  archiwum zakładowego.
     
  1. Do stanowiska ds. utrzymania czystości w gminie i zbiorowego zaopatrzenia  w wodę należy w szczególności:
  1. w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie:
  1. sporządzanie zezwoleń na wykonywanie usług odbierania  nieczystości płynnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych,
  2. sprawowanie nadzoru przedsiębiorstw wykonujących usługi w zakresie działalności regulowanej i ścieków na terenie gminy,
  3. prowadzenie rejestru zawartych umów na odbieranie odpadów i ścieków, prowadzenie rejestru zbiorników bezodpływowych w nieruchomościach nie przyłączonych do kanalizacji sanitarnej,
  4. opracowywanie regulaminu czystości i porządku w gminie
  5. bieżące utrzymanie terenów zielonych,
  6. bieżące utrzymanie gminnych terenów rekreacyjnych,
  7. przygotowywanie projektów uchwał.
  1. w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków:
  1. sporządzanie zezwoleń dla przedsiębiorstw na wykonywanie działalności zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzenia ścieków,
  2. nadzorowanie przedsiębiorstw wodociągowych w zakresie realizacji regulaminu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
  3. weryfikacja wniosków o zatwierdzenie taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  4. współdziałanie z Inspekcją Sanitarną,
  5. przygotowywanie projektów uchwał,
  1. w zakresie nadzoru nad zwierzętami bezdomnymi:
  1. zlecenie odłowienia bezdomnych zwierząt,
  2. zlecanie czipowania psów przed wywiezieniem do schroniska,
  3. zlecanie utylizacji padłych zwierząt,
  4. prowadzenie rejestru odłowionych psów,
  5. zgłaszanie do schroniska gotowości przekazania psów i nadzór nad przygotowaniem psa do transportu,
  6. przygotowywanie programu opieki nad zwierzętami,
  7. przygotowywanie umów do prawidłowego systemu ochrony zwierząt: umowy ze schroniskiem, lekarzem weterynarii, dot. utylizacji padłych zwierząt,
  8. współpraca ze Stowarzyszeniem „Psijaciele”
  1. prowadzenie rejestru psów w gminie i wydawanie numerków identyfikacyjnych,
  2. rejestracja i wydawanie decyzji na utrzymywanie psów rasy uznawanych za   niebezpieczne,
  3. nadzór nad cmentarzami komunalnymi w mieście i gminie:
  1. sprawowanie kontroli nad utrzymaniem czystości na terenie cmentarzy,
  2. przygotowywanie dokumentacji dot. utrzymanie czystości i administrowania cmentarzy
  1. przestrzeganie i realizacja przepisów ustawy o ochronie zwierząt głównie w zakresie realizacji obowiązków nałożonych na gminę,
  2. współpraca z Wojewodą oraz Radą Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa w zakresie  utrzymania cmentarza wojennego w Chojnie oraz miejsc pamięci:
  3. sprawowanie kontroli nad utrzymaniem czystości na terenie cmentarza,
  4. rozliczanie dotacji celowych do Urzędu Marszałkowskiego,
  5. składanie wniosku o dofinansowanie do Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa na wykonanie prac remontowych, oraz przeprowadzanie procedur związanych z wyłonieniem wykonawcy prac remontowych,
  6. sporządzanie informacji o realizacji środków finansowych i zadań rzeczowych w zakresie cmentarza wojennego,
  7. nadzór nad realizacją zadań w ramach funduszy Sołeckich,
  8. nadzór nad utrzymaniem czystości nad jeziorami w Gminie Chojna,
  9. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym  stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  10. realizacja i nadzór prac społeczno-użytkowych w sołectwach Gminy Chojna.

 

  1. Do  stanowiska ds. gospodarki mieszkaniowej należy w szczególności:
  1. prowadzenie spraw związanych z systemem gospodarki mieszkaniowej na terenie gminy,
  2. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, nadzorowaniem oraz rozwiązywaniem umów najmu lokali mieszkalnych, lokali socjalnych oraz pomieszczeń tymczasowych;
  3. sporządzanie zawiadomień dotyczących wysokości czynszu oraz pozostałych opłat wynikających z użytkowania lokalu;
  4. prowadzenie ewidencji umów najmu lokali komunalnych;
  5. dokonywanie rozliczeń opłat za media najemców lokali w budynkach komunalnych;
  6. sporządzanie rozliczeń opłat za media najemców lokali w budynkach wspólnot mieszkaniowych na podstawie informacji otrzymywanych od zarządców nieruchomości;
  7. dokonywanie przypisów, odpisów należności z tytułu czynszu najmu, umorzeń, rozliczeń za media oraz pozostałych opłat,
  8. wprowadzanie danych do programów komputerowych wykorzystywanych na potrzeby wykonywania zadań w zakresie pracy wydziału;
  9. tworzenie i aktualizacja bazy danych najemców lokali;
  10. tworzenie i aktualizacja bazy danych lokali komunalnych;
  11. prowadzenie spraw związanych z opracowaniem merytorycznym wniosków do prac Komisji Mieszkaniowej, prowadzeniem rejestrów wniosków o najem i zamianę lokali mieszkalnych, załatwiania spraw związanych z najmem lokali mieszkalnych,
  12. prowadzenie spraw związanych z pracami Komisji Mieszkaniowej,
  13. analiza, koordynacja, nadzór i kontrola komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz realizacja innych postanowień wynikających z ustawy o najmie lokali,
  14. sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarki lokalami mieszkalnymi,
  15. opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, w tym zasad polityki czynszowej;
  16. prowadzenie egzekucji administracyjnych w sprawach lokalowych,
  17. współpraca z zarządcami i administratorami nieruchomości w zakresie lokali komunalnych, w tym przy weryfikacji danych w teczkach lokalowych;
  18. potwierdzanie danych we wnioskach o przyznanie dodatku mieszkaniowego orazwe wnioskach o wykup lokalu;
  19. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

  1. Do stanowiska ds. gospodarki odpadami komunalnymi miasta Chojna należy w szczególności:
  1. weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty odbierające odpady komunalne,
  2. sporządzanie rocznego sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi przekazywanego do Marszałka Województwa oraz WIOŚ,
  3. przygotowywanie rocznej analizy stanu gospodarowania odpadami komunalnymi,
  4. przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i weryfikacja danych zawartych w deklaracjach,
  5. udzielanie informacji odnośnie stanu konta, pomoc w wypełnieniu deklaracji o wysokości opłaty,
  6. wprowadzanie deklaracji do systemu, nadawanie indywidualnych numerów kont,
  7. prowadzenie ewidencji zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  8. prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  9. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właściciela nieruchomości, wskazujących wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  10. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy po zawiadomieniu o zmianie stawki opłaty, właściciel nieruchomości nie uiszcza opłaty w wysokości podanej w zawiadomieniu,
  11. przygotowanie projektów decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami,
  12. przygotowanie projektów decyzji nakładających kary pieniężne na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  13. nadzór nad realizacją umowy o świadczeniu usług publicznych (umowy wykonawczej) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, polegających
    na zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z terenów miejskich,
  14. prowadzenie spraw, w tym rozpatrywanie skarg i wniosków, związanych z działalnością - Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych,
  15. przygotowywanie zestawień danych niezbędnych do prawidłowego odbioru odpadów,
  16. prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami i utrzymania czystości i porządku,
  17. współpraca z innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydanego na jej podstawie Regulaminu,
  18. prowadzenie kontroli przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
  19. wydawanie decyzji w przypadku wpisu przedsiębiorcy do RDR oraz wypisu przedsiębiorcy  z RDR, prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej,
  20. prowadzenie kontroli stanu czystości terenów miejskich oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich uwag jednostkom  i podmiotom odpowiedzialnym za ich utrzymanie,
  21. opracowywanie dokumentacji w tym aktów prawa miejscowego, regulujących obowiązki gminy, wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z aktów wykonawczych,
  22. współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami ekologicznymi w zakresie wdrażania selektywnej zbiórki odpadów,
  23. nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego w części dotyczącej spraw z zakresu gospodarki komunalnej,
  24. edukacja dzieci i młodzieży w zakresie segregowania i recyklingu odpadów komunalnych,
  25. przygotowywanie wezwań do złożenia deklaracji o wysokości opłaty
    za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  26. przygotowywanie wezwań do złożenia korekty deklaracji w przypadku wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  27. przygotowywanie zawiadomień odnośnie zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  28. przygotowywanie wezwań do uprzątnięcia „dzikich wysypisk”,
  29. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

  1. Do stanowiska ds. gospodarki odpadami komunalnymi gminy Chojna ( obszar wiejski) należy w szczególności:
  1. weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty odbierające odpady komunalne,
  2. sporządzanie rocznego sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi przekazywanego do Marszałka Województwa oraz WIOŚ,
  3. przygotowywanie rocznej analizy stanu gospodarowania odpadami komunalnymi,
  4. przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i weryfikacja danych zawartych w deklaracjach,
  5. udzielanie informacji odnośnie stanu konta, pomoc w wypełnieniu deklaracji
    o wysokości opłaty,
  6. wprowadzanie deklaracji do systemu, nadawanie indywidualnych numerów kont,
  7. prowadzenie ewidencji zawartych umów na odbieranie odpadów komunalnych
    od właścicieli nieruchomości,
  8. prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  9. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właściciela nieruchomości, wskazujących wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  10. przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy po zawiadomieniu o zmianie stawki opłaty, właściciel nieruchomości nie uiszcza opłaty w wysokości podanej w zawiadomieniu,
  11. przygotowanie projektów decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami,
  12. przygotowanie projektów decyzji nakładających kary pieniężne na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  13. nadzór nad realizacją umowy o świadczeniu usług publicznych (umowy wykonawczej) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, polegających na zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z terenów wiejskich,
  14. prowadzenie spraw, w tym rozpatrywanie skarg i wniosków, związanych z działalnością - Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych,
  15. przygotowywanie zestawień danych niezbędnych do prawidłowego odbioru odpadów,
  16. prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami i utrzymania czystości i porządku,
  17. współpraca z innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydanego na jej podstawie Regulaminu,
  18. prowadzenie kontroli przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
  19. wydawanie decyzji w przypadku wpisu przedsiębiorcy do RDR oraz wypisu przedsiębiorcy  z RDR, prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej,
  20. prowadzenie kontroli stanu czystości terenów miejskich oraz niezwłoczne zgłaszanie wszelkich uwag jednostkom  i podmiotom odpowiedzialnym za ich utrzymanie,
  21. opracowywanie dokumentacji w tym aktów prawa miejscowego, regulujących obowiązki gminy, wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z aktów wykonawczych,
  22. współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami ekologicznymi w zakresie wdrażania selektywnej zbiórki odpadów,
  23. nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego w części dotyczącej spraw z zakresu gospodarki komunalnej,
  24. edukacja dzieci i młodzieży w zakresie segregowania i recyklingu odpadów komunalnych,
  25. przygotowywanie wezwań do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  26. przygotowywanie wezwań do złożenia korekty deklaracji w przypadku wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  27. przygotowywanie zawiadomień odnośnie zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  28. przygotowywanie wezwań do uprzątnięcia „dzikich wysypisk”,
  29. dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

§ 9

  1. Zastępstwa pracowników ustala Naczelnik Wydziału w szczegółowych zakresach    czynności pracowników.
  2. Do pracowników zastępujących należy przestrzeganie obowiązku, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 5 niniejszego regulaminu.
  3. W razie jednoczesnej nieobecności pracownika zastępowanego i zastępującego oraz w przypadku, gdy w zakresie czynności nie określono zastępstwa nieobecnego   

            pracownika - Naczelnik Wydziału doraźnie wyznacza pracownika do zastępowania   

            osoby nieobecnej ustalając zarazem zakres zastępstwa.

 

Rozdział 6 PRZEPISY KOŃCOWE

§ 10

 

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza.

 

Burmistrz Gminy Chojna

Barbara Rawecka

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Podleśny

Data wytworzenia:
30 gru 2020

Osoba dodająca informacje

Magdalena Hybiak

Data publikacji:
26 mar 2021, godz. 12:37

Osoba aktualizująca informacje

Magdalena Hybiak

Data aktualizacji:
26 mar 2021, godz. 12:37