ZARZĄDZENIE NR 543/2020 BURMISTRZA GMINY CHOJNA z dnia 19 sierpnia 2020 roku w sprawie: przedstawienia informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Chojna za pierwsze półrocze 2020 roku, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za I półrocze 2020 roku
ZARZĄDZENIE NR 543/2020
BURMISTRZA GMINY CHOJNA
z dnia 19 sierpnia 2020 roku
w sprawie: przedstawienia informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Chojna za pierwsze półrocze 2020 roku, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za I półrocze 2020 roku.
Na podstawie art. 266 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 869 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. Przedstawia się Radzie Miejskiej w Chojnie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej
w Szczecinie:
1.I Informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Chojna za pierwsze półrocze
2020 roku, stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Chojna,
w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, stanowiącej załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia. - Informację o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury – Centrum Kultury w Chojnie za I półrocze 2020 roku, stanowiącą załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy Chojna.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
SPIS TREŚCI
Załącznik Nr 1
Część I Informacja w układzie tabelarycznym
- Wykonanie budżetu Gminy Chojna za I półrocze 2020 roku – Dochody i Wydatki Ogółem - Załącznik Nr 1
- Wykonanie dochodów budżetu Gminy Chojna I półrocze 2020 roku - Załącznik Nr 2
- Wykonanie wydatków budżetu Gminy Chojna za I półrocze 2020 roku - Załącznik Nr 3
- Wykonanie przychodów i rozchodów budżetu Gminy Chojna za I półrocze 2020 roku - Załącznik Nr 4
- Wykonanie dochodów i wydatków budżetu Gminy Chojna związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami za I półrocze 2020 roku – Załącznik Nr 5
- Wykonanie dochodów i wydatków budżetu Gminy Chojna związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej za I półrocze 2020 roku – Załącznik Nr 6
- Wykonanie dochodów i wydatków budżetu Gminy Chojna związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego za I półrocze 2020 roku – Załącznik Nr 7
- Wykonanie planu dochodów i wydatków budżetu gminy Chojna związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w I półroczu 2020 roku – Załącznik Nr 8
- Wykonanie planu dochodów i wydatków budżetu gminy Chojna związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach za I półrocze 2020 roku – Załącznik Nr 9
- Wykonanie planu wydatków jednostek pomocniczych w ramach budżetu gminy Chojna w I półroczu 2020 roku – Załącznik Nr 10
- Wykonanie planu dochodów i wydatków rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych za I półrocze 2020 roku – Załącznik Nr 11
- Wykonanie planu dotacji podmiotowych dla jednostek sektora finansów publicznych udzielonych z budżetu Gminy Chojna za I półrocze 2020 roku – Załącznik Nr 12
- Wykonanie planu dotacji celowych udzielonych z budżetu Gminy Chojna na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące do sektora finansów publicznych za I półrocze 2020 roku – Załącznik Nr 13
- Wykonanie planu dotacji celowych udzielonych z budżetu Gminy Chojna na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych za I półrocze 2020 roku - Załącznik Nr 14
Część II. Informacja opisowa
- Budżet Gminy Chojna
- Dochody budżetowe
- Należności wymagalne
- Wydatki budżetowe
- Zobowiązania wymagalne
- Rozliczenie długu publicznego
- Sprawozdanie o nadwyżce/Deficycie Gminy Chojna za okres od początku roku do dnia 30 czerwca 2020 roku
Załącznik Nr 2
-
- Informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Chojna na lata 2017 – 2026 w I półroczu 2020 roku – Załącznik Nr 2A
- Wykaz zrealizowanych przedsięwzięć w I półroczu 2020 roku – Załącznik Nr 2B
Załącznik Nr 3
- Sprawozdanie z wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury – Centrum Kultury w Chojnie
Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Chojna za pierwsze półrocze 2020 roku Cześć II – Informacja opisowa
1. BUDŻET GMINY CHOJNA
Budżet Gminy Chojna na 2020 rok został uchwalony Uchwałą Nr XVI/118/2019 przez Radę Miejską w Chojnie w dniu 30 grudnia 2019 r. Plan określał:
Dochody w kwocie 67.760.510,00 zł;
Wydatki w kwocie 69.107.383,00 zł;
Przychody w kwocie 3.396.873,00 zł;
Rozchody w kwocie 2.050.000,00 zł
W I półroczu 2020 roku w planie budżetu dokonywane były zmiany przez Radę Miejską w Chojnie oraz przez Burmistrza Gminy Chojna na podstawie upoważnienia ustawowego oraz upoważnienia udzielonego przez Radę Miejską w Chojnie. W zakresie zmian w budżecie, podjęte zostały przez Radę Miejską w Chojnie 4 uchwały oraz wydanych zostało 22 zarządzenia Burmistrza Gminy Chojna. W wyniku dokonanych zmian:
zwiększono plan dochodów o kwotę 2.177.752,42 zł, tj. do wysokości 69.938.262,42 zł,
zwiększono plan wydatków o kwotę 5.006.584,59 zł, tj. do wysokości 74.113.967,59 zł,
zwiększono plan przychodów o kwotę 2.828.832,17 zł, tj. do wysokości 6.225.705,17zł,
2. DOCHODY BUDŻETOWE
Dochody budżetu Gminy Chojna ogółem zostały wykonane w I półroczu 2020 roku, w kwocie 35.119.779,30 zł, tj. w 50,22 % planu rocznego:
dochody bieżące - 32.839.244,99 zł, (50,92 % planu)
dochody majątkowe - 2.280.534,31 zł, (41,86 % planu), w tym dochody ze sprzedaży majątku 773.892,88 zł, (35,55 % planu).
Strukturę dochodów przedstawia poniższy wykres:
Źródło: Opracowanie własne
Wielkość dochodów według źródeł powstawania kształtuje się następująco:
- Dochody własne – 13.274.213,74 zł, co stanowi 37,80 % ogólnej kwoty dochodów.
- Subwencje - 8.859.684,00 zł ( wykonanie 56,36%), co stanowi 25,23 % ogólnej kwoty dochodów.
- Dotacje celowe z budżetu państwa - 11.366.689,20 zł ( wykonanie 46,01%), co stanowi 32,37 % ogólnej kwoty dochodów.
- Środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej - 1.572.192,37 zł ( wykonanie 57,29%), co stanowi 4,48% ogólnej kwoty dochodów.
- Dochody z tytułu porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego oraz z tytułu porozumień miedzy organami administracji rządowej - 46.999,99 zł ( wykonanie 31,76%).
Najważniejszy udział w wykonaniu dochodów ogółem mają dochody własne opisane poniżej.
Udziały we wpływach z podatków budżetu państwa – 3.882.637,56 zł ( wykonanie 43,14%), co stanowi 11,06 % dochodów ogółem , w tym PIT – 3.764.979,00 zł i CIT 117.658,56 zł
Wpływy z podatków 5.460.670,77 zł, co stanowi 15,55 % dochodów ogółem. W zakresie podatków największe dochody uzyskano z tytułu podatku od nieruchomości –dochody uzyskane z tego podatku stanowią 66,89 % (3.652.488,94 zł) podatków lokalnych.
Na wykonanie dochodów z podatku od nieruchomości od osób fizycznych ma wpływ powszechność opodatkowania, windykacja oraz ciągła weryfikacja poprawności samoopodatkowania się mieszkańców gminy. W I półroczu 2020 roku wydano 46 decyzji w sprawie umorzenia podatków osobom fizycznym na łączną kwotę – 49.974,00 zł, z czego umorzono: podatek rolny na kwotę – 31.098,89 zł, podatek od nieruchomości na kwotę – 16.587,11 zł, podatek leśny na kwotę – 21,00 zł, odsetki łącznie w kwocie – 2.267,00 zł. W odniesieniu do osób prawnych w I półroczu 2020 roku wydano 1 decyzję umorzeniową na kwotę – 405,00 zł, z czego umorzono: podatek od nieruchomości na kwotę – 405,00 zł.
Podatek od środków transportowych – w I półroczu 2020 roku wpływy z tytułu podatku od środków transportowych wykonano w kwocie 166.136,92 zł, tj. w 45,87 % planu. Łącznie w I półroczu 2020 r. opodatkowano 200 pojazdów.
Wpływy z opłat - 1.785.829,39 zł, co stanowi 5,09 % dochodów ogółem. Najwyższe wpływy wśród opłat stanowi opłata za gospodarowanie odpadów komunalnych. W I półroczu 2020 roku wykonano w kwocie 1.290.721,17 zł, tj. w 51,90 % planu. Systemem gospodarowania odpadami objętych zostało zgodnie ze złożonymi deklaracjami 10.664 osób. Wpływy z tytułu opłaty za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu wykonano na kwotę – 289.318,11 zł ( 76,14% planu). W pierwszej połowie 2020 roku wpływy z opłaty skarbowej wykonano w kwocie 29.517,00 zł, czyli w 44,06 % planu. Opłata skarbowa jest dochodem budżetu gminy, uwarunkowana wykonywaniem czynności urzędowych na podstawie zgłoszenia lub na wniosek osoby zainteresowanej. Czynnościami urzędowymi jest wydanie zaświadczenia, pozwoleń, koncesji oraz złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątku gminy – 288.314,12 zł (wykonano w 62,68% planu), co stanowi 0,82 % dochodów ogółem. W zawiązku z epidemią COVID-19 Burmistrza Gminy Chojna udzieliła pomocy lokalnym przedsiębiorcom poprzez wprowadzenie zasad obniżania czynszu najmu lub dzierżawy za nieruchomości gminne w zakresie objętym ograniczeniami ( IV,V,IV 2020r. ) (Zarządzenie Nr 441/2020 z dnia 25 marca 2020 r.) w łącznej kwocie 18.712,86 zł.
Dodatkowo w związku z epidemią Covid-19, na mocy ustawy, przesunięte zostały terminy wnoszenia: opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu z 31.03.2020 na 31.01.2021r., opłaty przekształceniowej z 31.03.2020r. na 30.06.2020r. i 31.12.2020r. (w zależności
od złożenia wniosku przez dokonującego opłaty).
Dochody z usług w zakresie mieszkań komunalnych – 560.560,53 zł (wykonano w 50,18% planu), co stanowi 1,6 % dochodów ogółem. Na dzień 30.06.2020r. w zasobie mieszkaniowym gminy Chojna znajduje się 301 lokali mieszkalnych.
Dochody ze sprzedaży majątku – 773.892,88 zł (wykonano w 35,55% planu), co stanowi 2,21 % dochodów ogółem. W okresie od 1.01.2020 do 30.06.2020r. ogłoszono 22 przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż 16 nieruchomości, stanowiących własność Gminy Chojna.
W niniejszym trybie sprzedano 1 nieruchomość niezabudowaną. W drodze bezprzetargowej sprzedano: 5 lokali mieszkalnych na rzecz najemców, 4 nieruchomości na poprawę warunków działki przyległej, 4 nieruchomość na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych.
3. NALEŻNOŚCI WYMAGALNE
Należności wymagalne zgodnie z Rb- N na koniec II kwartału 2020 roku wynoszą 12.001.557,27 zł. Należności wymagalne jednostek organizacyjnych gminy dotyczą zagadnień opisanych poniżej.
Jednostka budżetowa Urząd Miejski w Chojnie posiada należności wymagalne na kwotę 6.565.492,29 zł. Większość należności wymagalnych stanowią należności z tytułu podatków i opłat lokalnych. W dziale 756 odnotowano 3.210.988,78 zł należności wymagalnych, do których prowadzona jest windykacja zgodnie z przepisami w tym zakresie. Do należności, których termin płatności minął wystawiane są upomnienia z siedmiodniowym terminem płatności. W przypadku, gdy należności nadal są nieregulowane przez podatników, wystawiane są tytuły wykonawcze i następnie kierowane są do organów egzekucyjnych. W I półroczu 2020r. wystawiono 18 tytułów wykonawczych w zakresie podatku od nieruchomości, 31 tytułów w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego oraz 5 tytułów w zakresie podatku rolnego i leśnego. W zakresie podatków i opłat lokalnych egzekucja czasem staje się bezskuteczna, a tytuły wykonawcze wracają z informacją o braku możliwości ściągnięcia z uwagi na brak dochodów lub majątku dłużnika, z którego można prowadzić egzekucję. Część zaległości podatników zostaje zabezpieczona poprzez wpis do hipoteki przymusowej. W I półroczu 2020r. ze względu na istniejącą pandemię Covid-19 działania Urzędu w zakresie dostarczania decyzji podatkowych jak i późniejsza windykacja należności podatkowych zostały przesunięte w czasie. W dziale 900 na koniec I półrocza 2020 r. z tytułu opłaty za zagospodarowanie odpadów komunalnych należności wymagalne od mieszkańców oraz podmiotów zobowiązanych do wnoszenia opłat w imieniu mieszkańców (Spółdzielnie Mieszkaniowe, Wspólnoty Mieszkaniowe,) wynoszą 237.927,67 zł. W ramach prowadzonej egzekucji wystawiono 392 upomnienia oraz 124 tytuły wykonawcze.
Należności wymagalne jednostek oświatowych wynoszą łącznie 29.318,60 zł zgodnie z Rb - N na koniec II kwartału 2020 roku dotyczą nieterminowych wpłat za wyżywienie.
Należności wymagalne Ośrodka Pomocy Społecznej zgodnie z Rb- N na koniec
II kwartału 2020 roku wynoszą 5.406.746,38 zł. W skład tych należności wchodzą świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego oraz Zaliczki Alimentacyjnej. Dodatkowo należności te wraz z odsetkami w kwocie 7.364.997,93 zł zostały wykazane w sprawozdaniu Rb-27ZZ na koniec II kwartału 2020 roku. Ośrodek Pomocy Społecznej prowadzi na bieżąco egzekucję tych należności. Niska ściągalność należności Funduszu Alimentacyjnego i Zaliczki Alimentacyjnej wraz z odsetkami wynika z mało skutecznej egzekucji komorniczej. Wielu dłużników nie posiada zatrudnienia i majątku, który mógłby podlegać egzekucji komorniczej. Również wystąpienia do Prokuratury zgodnie z art. 209 § 1 Ustawy Kodeksu Karnego oraz kierowanie wniosków do Starostwa Powiatowego o zatrzymanie prawa jazdy dłużników, nie podnosi ściągalności zadłużenia.
4. WYDATKI BUDŻETOWE
Wydatki budżetu Gminy Chojna ogółem zostały wykonane w kwocie 33.913.279,20 zł, tj. w 45,76 % planu rocznego, w tym:
wydatki bieżące – 31.447.088,74 zł (42,43 % planu),
wydatki majątkowe - 1.001.615,45 zł (3,33 % planu).
Realizację wydatków bieżących Gminy Chojna w I półroczu 2020 roku według podstawowych grup wydatków przedstawia poniższy wykres:
Wykres 4. Wykonanie wydatków bieżących Gminy Chojna w I półroczu 2020 roku według podstawowych grup wydatków.
Źródło: Opracowanie własne
Uszczegółowienie realizacji ważniejszych wydatków w układzie działów zawarte jest w poniższym opisie.
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo
W dziale tym zaplanowano wydatki na kwotę 678.702,21 zł, które wykonano w kwocie 597.437,81 zł, czyli w 88,03 % planu. Kwotę 22.661,46 zł przekazano na rzecz Izby Rolniczej jako 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego. Kwota 569.815,21 zł stanowiła wydatki z tytułu wypłaty i obsługi zwrotu podatku akcyzowego ujętego w cenie oleju napędowego używanego do produkcji rolnej.
Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę
W dziale tym zaplanowano wydatki na kwotę 22.000,00 zł, które wykonano w kwocie 1.926,54 zł (tj. 8,76 % planu) na bezpośrednie wydatki związane z kosztem dostarczania wody pitnej.
Dział 500 Handel
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 807.362,00 zł na realizację zadań inwestycyjnych, na które w I półroczu nie wydatkowano środków.
Dział 600 Transport i łączność
W dziale tym zaplanowano wydatki na kwotę 2.037.353,69 zł, które zostały wykonane w kwocie 547.591,78 zł, czyli w 26,88 % planu. Wykonane wydatki dotyczą utrzymania bieżącego dróg gminnych oraz powiatowych. W ramach wydatków bieżących przeprowadzono remonty cząstkowe dróg gminnych w kwocie 49.240,00 zł. W ramach wydatków majątkowych realizowane są zadania, mi.in.: Przebudowa drogi nr 427006Z ul. Dojazdowa w miejscowości Chojna planowana kwota na zadanie 1.018.000,00 zł oraz Przebudowa drogi gminnej Chojna - Kaliska – Godków – dokumentacja – 82.000,00 zł. W I półroczu 2020 r. wydatkowano kwotę 327.416,03 zł.
Dział 630 Turystyka
W dziale tym zaplanowano wydatki bieżące na utrzymanie odcina ścieżki rowerowej na kwotę 18.152,00 zł, wykonano na kwotę 9.301,86 zł ( 51,24%).
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 2.698.465,67 zł, które zostały wykonane w kwocie 1.588.083,22 zł, czyli w 58,85 % planu. W zakresie gospodarki gruntami i nieruchomościami wydatki przeznaczono na realizacją zadań statutowych, m.in. przygotowanie nieruchomości do sprzedaży, koszty wyceny przez rzeczoznawców przeznaczonych do sprzedaży nieruchomości. Wydatki majątkowe zrealizowano na zadania dotyczące wykupu nieruchomości w m. Lisie Pole na kwotę 71.172,47zł oraz ”Uzbrojenie działek pod budownictwo mieszkaniowe w Chojnie między ulicami Odrzańską, Żwirki i Wigury, Narciarską” na kwotę 270.347,42 zł. W zakresie gospodarowania zasobem komunalnym poniesiono wydatki bieżące na utrzymanie substancji komunalnej na kwotę 1.171.687,75 zł (62,49% planu). Wydatki dotyczyły: wnoszenia opłat za lokale komunalne; opłaty na fundusz remontowy i eksploatacyjny wnoszone do zarządców poszczególnych nieruchomości; opłata za śmieci; ubezpieczenie mienia; dostawa ciepła, wody, energii elektrycznej, gazu do lokali komunalnych; sprzątanie klatki schodowej (B. Prusa).
Dział 710 Działalność usługowa
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 515.099,42 zł, które zostały wykonane w kwocie 169.880,34 zł, czyli w 32,98 % planu. Wydatkowano 30.241,07 zł na wydatki bieżące w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego oraz z zakresu geodezji i kartografii. W ramach działu w rozdziale 71035 Cmentarze realizowane jest zadanie bieżące związane z utrzymaniem cmentarzy komunalnych na terenie gminy oraz cmentarza wojennego. Łączna kwota wydatków na te zadania wyniosła 139.639,27zł, tj. 33,76 % planu.
Dział 750 Administracja publiczna
W dziale tym zaplanowano wydatki na kwotę 7.349.111,00 zł, które zostały wykonane w kwocie 3.685.339,80 zł, czyli w 44,14 % planu. Wydatki na utrzymanie administracji samorządowej wyniosły 2.722.928,80 zł (wydatki bieżące na wynagrodzenia i składki od nich naliczane, inne wydatki administracyjne m.in. zakup materiałów kancelaryjnych, opłaty za wodę, ścieki, energię, ubezpieczenia sprzętu i budynków, usługi pocztowe). Wydatki inwestycyjne
w wysokości 210.324,26 zł dotyczyły zadań: Zakup i montaż mebli biurowych oraz Zintegrowany system informatyczny do kompleksowej obsługi w Urzędzie Miejskim w Chojnie (zakup
i wdrożenie) oraz wydatki Biura Obsługi Rady Miejskiej w Chojnie wyniosły 116.332,93 zł.
W dziale tym również poniesiono wydatki na jednostkę Administracji Szkół i Infrastruktury Społecznej w Chojnie, która realizuje obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną placówek oświatowych. Wydatkowano kwotę 619.576,40 zł tj. 56,42 % planu. Największy udział w tych wydatkach stanowią wynagrodzenia i pochodne od nich. Pozostałe wydatki związane są
z wspólną obsługą jednostek oświatowych oraz na utrzymanie obiektu biurowego (opłata
za media, materiały biurowe, konserwację sprzętu).
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
W dziale tym zaplanowano wydatki ogółem w kwocie 57.005,00 zł, z czego wykonano plan w wysokości 1.380,00 zł (tj. 2,42%). W rozdziale 75101 zaplanowano 2.760,00 zł, które zostały wykonane w kwocie 1.380,00 zł, czyli w 50,00 % planu. W rozdziale tym znajdują się wydatki związane z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców w gminie. W dziale tym również zaplanowano wydatki na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP w kwocie 54.245,00 zł, gdzie wydatkowanie środków nastąpi w II półroczu 2020 r.
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 2.415.709,92 zł, które zostały wykonane w kwocie 1.572.879,27 zł, czyli w 66,11 % planu. Wydatki na bieżące utrzymanie Ochotniczych Straży Pożarnych funkcjonujących na terenie gminy wydatkowano 152.248,09 zł, czyli 29,35 % planu wydatków bieżących. Wydatki te to m.in. świadczenia pieniężne z tytułu udziału w akcjach ppoż. oraz w ćwiczeniach, płace strażaków wraz z pochodnymi, wydatki na zakup paliwa, sprzętu ratowniczo – gaśniczego oraz umundurowania, ubezpieczenie. Wydatki inwestycyjne dotyczyły zadań: Budowa remizy strażackiej w m. Nawodna oraz Ochrona przeciwpożarowa i zapobieganie katastrofom: zakup samochodu pożarniczego ciężkiego dla OSP Nawodna i średniego dla OSP Krajnik Dolny na które wydatkowano 1.309.950,00 zł (zakup samochodu dla OSP Nawodna; samochód dla OSP Krajnik Zakupiono w ramach tego samego zadania w 2019r.). W dziale tym sklasyfikowano również wydatki na zarzadzanie kryzysowe, wydatki stanowiły 85.999,54 zł z czego niemal 90 % stanowiły wydatki mające na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się oraz walkę ze skutkami wywoływanymi przez wirus SARS-CoV-2.
Dział 757 Obsługa długu publicznego
Wydatki w tym dziale zaplanowano w kwocie 320.000,00 zł, które zostały wykonane w kwocie 141.583,80 zł, czyli w 44,24 % planu. Wydatki to spłata odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych.
Dział 758 Różne rozliczenia
Na koniec I półrocza 2020 r. niewykorzystana kwota rezerwy na nieprzewidziane wydatki, pozostająca do dyspozycji wynosi 447.587,49zł.
Dział 801 Oświata i wychowanie
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 18.364.180,68 zł, które zostały wykonane w kwocie 10.123.009,70 zł, czyli w 55,12 % planu. Podstawowe wydatki oświaty to przede wszystkim płace pracowników oświaty wraz z wydatkami na pochodne od płac. Pozostałe wydatki, to wydatki bieżące związane z utrzymaniem obiektów oświatowych, w szczególności: zakup węgla do ogrzewania, oleju opałowego, materiałów biurowych, opłata za energię elektryczną, cieplną, za wywóz nieczystości stałych i płynnych, za wodę, koszty napraw i konserwacji sprzętu komputerowego, kserokopiarek, sprzętu ppoż. i innych sprzętów niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań oświatowych. W ramach usług remontowych w Szkole Podstawowej nr 1 w Chojnie dokonano wymiany i montażu okna w sali lekcyjnej. W Szkole Podstawowej nr 2 w Chojnie przeprowadzono prace remontowe wewnątrz szkoły polegające na utworzeniu nowych pomieszczeń między innymi na archiwum szkolne oraz prace remontowe na zewnątrz szkoły modernizacja bieżni. W tym dziale także wydatkowano kwotę 37.661,09 zł na doskonalenie zawodowe nauczycieli poprzez przeprowadzone szkolenia, kursy i inne formy dokształcania. Wydatki poniesione w związku z dowozem dzieci do szkół w wysokości 487.239,49 zł. W 2020r. jednostka oświatowa Szkoła Podstawowa w Nawodnej realizowała projekt finansowany ze środków bezzwrotnych pochodzących z Unii Europejskich ERASMUS+ „Skarby narodowe oczami dzieci” , zaplanowano kwotę 23.260,00 zł wydatki za I półrocze 2020r. wyniosły 0,00 zł ze względu na pandemię wirus SARS-CoV-2. Realizacja projektu została przedłużona do 31 sierpnia 2021 roku.
Dział 851 Ochrona zdrowia
Wydatki wykonane w tym dziale wyniosły 134.616,48 zł, czyli 21,88 % planu. Związane są z realizacją zadań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z przeznaczeniem na realizację Gminnego Programu Profilaktyki Zdrowotnej.
Dział 852 Pomoc społeczna
Na wydatki w tym dziale zaplanowano kwotę 6.164.912,31 zł, które zostały wykonane w kwocie 2.377.895,22 zł, czyli w 38,57 % planu.
Wydatki Środowiskowego Domu Samopomocy w I półroczu 2020 roku wyniosły ogółem: 319.630,73 zł, czyli 15,77 % planu. Na płace pracowników, wynagrodzenia bezosobowe oraz pochodne od wynagrodzeń wydatkowano 261.254,48 zł. Pozostałe wydatki przeznaczone zostały na bieżące potrzeby, m.in. na zakup oleju opałowego, materiałów biurowych, środków czystości, opłaty za energię, usługi telekomunikacyjne, za wywóz nieczystości, za wodę, opłaty za konserwację systemu alarmowego oraz windy. Zakupiono również materiały na prowadzenie zajęć, zorganizowano różnego rodzaju uroczystości. Z usług Środowiskowy Dom Samopomocy w Chojnie (dzienny ośrodek wsparcia) korzysta 34 uczestników (15 kobiet i 19 mężczyzn). Od 12 marca 2020 r. do 24 maja 2020 r. zgodnie z zaleceniem Wojewody działalność placówki była zawieszona w celu zapobiegania i rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej Covid -19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2. Podczas przerwy zespół był w stałym kontakcie z podopiecznymi oraz z rodzicami. Prowadzone były pogadanki przez Messengera, dostarczane były materiały do zajęć rewalidacyjnych i terapii zajęciowej. Zespół ŚDS szył maseczki wielorazowego użytku, które były przekazywane bezpłatnie dla uczestników ŚDS i ich członków rodzin. Maseczki trafiły również do mieszkańców miasta. Przekazano po 100 sztuk do DPS Morynia, Trzcińska-Zdroju, jak również OPS z Chojny i Cedyni.
Wydatki Ośrodka Pomocy Społecznej w tym dziale zostały wykonane w kwocie 2.058.264,49 zł, czyli w 49,74 % planu. Środki pieniężne w kwocie 533.118,14 zł przeznaczono na pomoc finansową w formie zasiłków stałych, okresowych i celowych dla mieszkańców gminy kwalifikujących się do takich świadczeń na podstawie ustawy o pomocy społecznej. Znaczącą kwotę – 229.245,05 zł stanowiły wydatki na utrzymanie w Domach Pomocy Społecznej osób wymagających całodobowej opieki. Na realizację pomocy w formie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wydatkowano kwotę 279.962,57 zł (przy dofinansowaniu z budżetu państwa w wysokości 45.787,00 zł w tym 12.087,00 zł dofinansowane z budżetu państwa w ramach programu „Opieka 75 +”). W ramach zrealizowanego budżetu znalazły się również wydatki na dożywianie w kwocie 64.973,64 zł (przy dofinansowaniu z budżetu państwa w wysokości 40.319,40 zł). Wydatki na funkcjonowanie Ośrodka Pomocy Społecznej to kwota 795.887,53 zł (przy dofinansowaniu z budżetu państwa w wysokości 127.500,00 zł). Na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej wydatkowano 23.216,19 zł. Środki pieniężne przeznaczone na wypłatę dodatków mieszkaniowych i energetycznych stanowiły kwotę 114.156,53 zł ( przy dofinansowaniu z budżetu państwa w wysokości 3.744,25 zł). Wydatki na funkcjonowanie Klubu Seniora oraz opłata za Dom Samotnej Matki w 2020 roku to wydatek wielkości 17.457,68 zł. Zadania w zakresie działalności Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie wydatkowano na kwotę 247,16 zł.
Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
Wydatki wykonano w kwocie 65.209,11 zł, czyli w 10,88 % planu. Wydatki dotyczyły m.in. dowozów dzieci niepełnosprawnych do placówek opiekuńczych, osób niepełnosprawnych na zabiegi rehabilitacyjne, wynagrodzenie kierowców, kosztów eksploatacji samochodu.
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza
W dziale zaplanowano wydatki w kwocie 922.000,00 zł, które zostały wykonane
w kwocie 444.826,64 zł, czyli w 48,25 % planu. W tym dziale m.in. wydatkowano kwotę 68.200,00 zł (przy dofinansowaniu z budżetu państwa w kwocie 53.000,00 zł) na realizację pomocy w formie wypłaty stypendium szkolnego o charakterze socjalnym.
Dział 855 Rodzina
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 20 356 190,00 zł, które zostały wykonane w kwocie 8 734 063,76 zł, czyli w 42,91 % planu. Największą część zrealizowanego budżetu stanowią środki na realizację świadczeń wychowawczych w ramach Programu „Rodzina 500+” w wysokości 6 382 458,71 zł. Drugą co do wysokości, zrealizowaną kwotę stanowią wydatki poniesione na wypłaty świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz opłaty składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego w łącznej kwocie 2.198.028,72 zł. Środki z tytułu partycypacji w kosztach utrzymania dzieci w rodzinach zastępczych, zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, wyniosły 87.088,25 zł. Zatrudnienie asystenta rodziny wynikające z realizacji wyżej przywołanej ustawy to wydatek w wysokości 27.319,70 zł. Na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne, zgodnie z przepisami ustawy
o świadczeniach rodzinnych oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów, zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów wydatkowano kwotę 39.168,38 zł.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 5.450.767,26 zł, które zostały wykonane w kwocie 2.401.691,31 zł czyli w 44,06 % planu. Poniesione wydatki dotyczyły m.in.: gospodarka ściekowa i ochrona wód – 136.946,34 zł; odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych – 1.099.882,26 zł; oczyszczanie ulic, utrzymanie czystości – 205.755,13 zł; utrzymanie zieleni – 394.787,56 zł; oświetlenie uliczne – 401.073,11 zł.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
W dziale tym zaplanowano wydatki na kwotę 2.407.406,53 zł, które zostały zrealizowane w kwocie 1.047.628,40 zł, czyli w 43,52 % planu. Środki m.in. przeznaczone zostały na dotacje podmiotowa dla samorządowej instytucji kultury na działania Domu Kultury i Biblioteki łącznie w kwocie 739.000,00 zł,
Dział 926 Kultura fizyczna
W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie 867.376,18 zł, które zostały wykonane w kwocie 268.934,16 zł, czyli w 31,01 % planu. Wydatki przeznaczono na dotacje celowe z zakresu sportu dla stowarzyszeń oraz klubów sportowych wydatkowano , utrzymania boiska ORLIK (wydatkowano 14.518,41zł), utrzymanie placów zabaw (wydatkowano 18.837,34 zł). W zakresie wydatków majątkowych realizowanie zadanie: Budowa Otwartych Stref Aktywności przy ul. Jagiellońskiej 2 ( wariant rozszerzony - 1 obiekt ) oraz w Parku Miejskim przy ul. Jagiellońskiej (wariant podstawowy - 1 obiekt) w miejscowości Chojna wydatkowano 186.759,05zł.
5. ZOBOWIĄZANIA WYMAGALNE
Na koniec II kwartału 2020 roku Gmina Chojna nie posiadała zobowiązań wymagalnych zgodnie z Rb- Z.
6. ROZLICZENIE DŁUGU PUBLICZNEGO GMINY CHOJNA
Zobowiązania wg tytułów dłużnych (kwota zadłużenia ogółem) wg stanu na dzień 30 czerwca 2020 r. wyniosła 8.581798,00 zł, w tym: pożyczki 6.911.798,00 zł, obligacje 1.670.000,00 zł
7. SPRAWOZDANIE O DEFICYCIE/NADWYŻCE GMINY CHOJNA
ZA I PÓŁROCZE 2020 r.
Symbol |
Wyszczególnienie |
Plan (po zmianach) |
Wykonanie |
% |
---|---|---|---|---|
A |
DOCHODY OGÓŁEM (A1+A2) |
69 938 262,42 |
35 119 779,30 |
50,22 |
A1 |
Dochody bieżące |
64 490 805,42 |
32 839 244,99 |
50,92 |
A2 |
Dochody majątkowe |
5 447 457,00 |
2 280 534,31 |
41,86 |
A21 |
dochody ze sprzedaży majątku |
2 177 000,00 |
773 892,88 |
35,55 |
B |
WYDATKI OGÓŁEM (B1+B2) |
74 113 967,59 |
33 913 279,20 |
45,76 |
B1 |
Wydatki bieżące |
65 443 184,96 |
31 447 088,74 |
48,05 |
B2 |
Wydatki majątkowe |
8 670 782,63 |
2 466 190,46 |
28,44 |
C |
WYNIK BUDŻETU (nadwyżka+ / deficyt-) (A-B) |
-4 175 705,17 |
1 206 500,10 |
-28,89 |
C1 |
Różnica między dochodami bieżącymi |
-952 379,54 |
1 392 156,25 |
-146,18 |
D1 |
PRZYCHODY OGÓŁEM |
6 225 705,17 |
3 358 329,17 |
53,94 |
D11 |
kredyty, pożyczki, emisja papierów wartościowych |
2 867 376,00 |
0,00 |
|
D111 |
ze sprzedaży papierów wartościowych |
0,00 |
0,00 |
|
D12 |
spłata udzielonych pożyczek |
0,00 |
0,00 |
|
D13 |
nadwyżka z lat ubiegłych, pomniejszona o niewykorzystane środki pieniężne, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 8 ustawy o finansach publicznych |
0,0 |
0,00 |
|
D13a |
niewykorzystane środki pieniężne, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 8 ustawy o finansach publicznych |
529 497,00 |
529 497,00 |
100,00 |
D14 |
prywatyzacja majątku JST |
0 |
0 |
|
D15 |
wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych |
2 828 832,17 |
2 828 832,17 |
100,00 |
D16 |
inne źródła |
0,00 |
0,00 |
|
D2 |
ROZCHODY OGÓŁEM |
2 050 000,00 |
1 025 000,00 |
50,00 |
D21 |
spłaty kredytów i pożyczek, wykup papierów wartościowychw tym: |
2 050 000,00 |
1 025 000,00 |
50,00 |
D211 |
wykup papierów wartościowych |
0,00 |
0,00 |
|
D22 |
udzielone pożyczki |
0,00 |
0,00 |
|
D23 |
inne cele |
0,00 |
0,00 |
|
Chojna, sierpień 2020 roku
Załącznik Nr 2
Informacja o kształtowaniu się
Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Chojna
na lata 2020-2026
wykonanie za I półrocze 2020 r.
1. Wprowadzenie
Zgodnie z postanowieniem art. 266 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych zarząd jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest przedstawić, w terminie do dnia 31 sierpnia, organowi stanowiącemu informację półroczną o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 ustawy o finansach publicznych. Informację,
o której mowa wyżej, zarząd przedkłada również do dnia 31 sierpnia Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
Podstawą opracowania informacji półrocznej o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej była Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Chojna na lata 2020-2026 oraz dane sprawozdawcze z wykonania budżetu Gminy Chojna za II kwartał 2020 roku.
Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Chojna na rok 2020 została przyjęta uchwałą nr XVI/119/2019 Rady Gminy Chojna z dnia 30 grudnia 2019 roku. Następnie zmieniona została zarządzeniami Burmistrza Gminy Chojna nr:
- 408/2020 w dniu 27 lutego 2020 roku;
- 417/2020 w dniu 4 marca 2020 roku
oraz uchwałami Rady Miejskiej w Chojnie nr:
1. XVIII/138/2020 w dniu 16 kwietnia 2020 roku,
2. XX/155/2020 w dniu 25 czerwca 2020 roku.
Informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej za I półrocze 2020 roku sporządzona została w formie opisowej oraz tabelarycznej, w układzie przyjętym w Wieloletniej Prognozie Finansowej, obejmując:
– Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Chojna na lata 2020-2026 (załącznik 1);
– wykaz przedsięwzięć wieloletnich realizowanych przez Gminę Chojna (załącznik 2).
Zgodnie z zapisami art. 229 ustawy o finansach publicznych wartości przyjęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej i budżecie są zgodne w zakresie wyniku i związanych z nim kwot przychodów i rozchodów oraz długu jednostki samorządu terytorialnego.
2. Dochody
Plan dochodów budżetu Gminy Chojna na dzień 30.06.2020 r. po zmianach wynosił ogółem 69.938.262,42 zł, wykonanie za II kwartały roku budżetowego 2020 wyniosło 35.119.779,30 zł, tj. 50,22%.
Dochody obejmują:
1. dochody bieżące – zaplanowane w kwocie 64.490.805,42 zł, wykonane na dzień 30.06.2020 r. w kwocie 32.839.244,99 zł, tj. 50,92%, w tym:
2. dochody majątkowe – zaplanowane w kwocie 5.447.457,00 zł, wykonane na dzień 30.06.2020 r. w kwocie 2.280.534,31 zł, tj. 41,86%, w tym:
1) dochody ze sprzedaży majątku – zaplanowane w kwocie 2.117.000,00 zł, wykonane na dzień 30.06.2020 r. w kwocie 773.892,88 zł, tj. 35,55%.
3. Wydatki
Plan wydatków budżetu Gminy Chojna na dzień 30.06.2020 r. po zmianach wynosił ogółem 74.113.967,59 zł, wykonanie na koniec II kwartału roku budżetowego 2020 wynosiło 33.913.279,20 zł,
tj. 45,76%.
Wydatki obejmują:
1. wydatki bieżące – zaplanowane w kwocie 65.443.184,96 zł, wykonane na dzień 30.06.2020 r. w kwocie 31.447.088,74 zł, tj. 48,05%, w tym:
1) wydatki na obsługę długu – zaplanowane w kwocie 320.000,00 zł, wykonane na dzień 30.06.2020 r.
w kwocie 141.583,80 zł, tj. 44,24%.
2. wydatki majątkowe – zaplanowane w kwocie 8.670.782,63 zł, wykonane na dzień 30.06.2020 r. w kwocie 2.466.190,46 zł, tj. 28,44%.
4. Wynik wykonania budżetu
Dochody Gminy Chojna zostały zrealizowane w wysokości 35.119.779,30 zł. Na realizację zadań gminnych przeznaczono kwotę 33.913.279,20 zł. Oznacza to, że w I półroczu odnotowano nadwyżkę budżetową w wysokości 1.206.500,10 zł.
Saldo operacyjne budżetu art. 242 (dochody bieżące − wydatki bieżące) osiągnęło wartość dodatnią
i wyniosło 1.392.156,25 zł
5. Przychody
Przychody budżetu na dzień 30.06.2020 r. zrealizowano na łączną kwotę 3.358.329,17 zł, tj. 53,94% ogółem planowanych w wysokości 6.225.705,17 zł przychodów, w tym:
– wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy – 2.828.832,17 zł, tj. 100,00% wykonania planowanych;
- niewykorzystane środki pieniężne, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 8 ustawy o finansach publicznych – 529.497,00 zł, tj. 100,00% wykonania planowanych.
6. Rozchody
Rozchody budżetu na dzień 30.06.2020 r. zrealizowano na łączną kwotę 1.025.000,00 zł, tj. 50,00% planu.
7. Stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich
Stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich obrazuje załącznik nr 2
do informacji półrocznej o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Chojna
w I półroczu 2020 roku.
WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA – WYKONANIE ZA I PÓŁROCZE 2020 ROKU w złotych
Lp. | Wyszczególnienie | Plan 2020 – UCHWAŁA WPF | Plan 2020 – ZMIANA WPF PÓŁROCZE | Plan 2020 – ZMIANA WPF PÓŁROCZE (stan na 30 czerwca) | Wykonanie za I półrocze 2020 | Wykonanie planu (względem zmiany) | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dochody ogółem | 67 760 510,00 | 69 786 486,42 | 69 938 262,42 | 35 119 779,30 | 50,22% | |
1.1 | Dochody bieżące, z tego: | 62 903 053,00 | 64 339 029,42 | 64 490 805,42 | 32 839 244,99 | 50,92% | |
1.1.1 | dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych | 8 803 085,00 | 8 803 085,00 | 8 803 085,00 | 3 764 979,00 | 42,77% | |
1.1.2 | dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych | 196 100,00 | 196 100,00 | 196 100,00 | 117 658,56 | 60,00% | |
1.1.3 | z subwencji ogólnej | 15 718 787,00 | 15 718 787,00 | 15 718 787,00 | 8 859 684,00 | 56,36% | |
1.1.4 | z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące | 22 773 048,00 | 24 209 024,42 | 24 360 800,42 | 11 530 357,10 | 47,33% | |
1.1.5 | pozostałe dochody bieżące, w tym: | 15 412 033,00 | 15 412 033,00 | 15 412 033,00 | 8 566 566,33 | 55,58% | |
1.1.5.1 | z podatku od nieruchomości | 7 155 760,00 | 7 155 760,00 | 7 155 760,00 | 3 652 488,94 | 51,04% | |
1.2 | Dochody majątkowe, w tym: | 4 857 457,00 | 5 447 457,00 | 5 447 457,00 | 2 280 534,31 | 41,86% | |
1.2.1 | ze sprzedaży majątku | 2 177 000,00 | 2 177 000,00 | 2 177 000,00 | 773 892,88 | 35,55% | |
1.2.2 | z tytułu dotacji oraz środków przeznaczonych na inwestycje | 2 650 457,00 | 3 240 457,00 | 3 240 457,00 | 1 455 524,46 | 44,92% | |
1.2.x | Inne | 30 000,00 | 30 000,00 | 30 000,00 | 51 116,97 | 170,39% | |
2 | Wydatki ogółem | 69 107 383,00 | 73 962 191,59 | 74 113 967,59 | 33 913 279,20 | 45,76% | |
2.1 | Wydatki bieżące, w tym: | 62 817 653,00 | 65 291 408,96 | 65 443 184,96 | 31 447 088,74 | 48,05% | |
2.1.1 | na wynagrodzenia i składki od nich naliczane | 23 319 209,00 | 23 885 799,09 | 23 951 355,10 | 12 670 600,07 | 52,90% | |
2.1.2 | z tytułu poręczeń i gwarancji, w tym: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
2.1.2.1 | gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
2.1.3 | wydatki na obsługę długu, w tym: | 320 000,00 | 320 000,00 | 320 000,00 | 141 583,80 | 44,24% | |
2.1.3.x | odsetki i dyskonto | 320 000,00 | 320 000,00 | 320 000,00 | 141 583,80 | 44,24% | |
2.1.3.1 | odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy) | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
2.1.3.2 | odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy | 2 433,00 | 2 433,00 | 2 433,00 | 0,00 | 0,00% | |
2.1.x | Inne | 39 178 444,00 | 41 085 609,87 | 41 171 829,86 | 18 634 904,87 | 45,26% | |
2.2 | Wydatki majątkowe, w tym: | 6 289 730,00 | 8 670 782,63 | 8 670 782,63 | 2 466 190,46 | 28,44% | |
2.2.1 | Inwestycje i zakupy inwestycyjne, o których mowa w art. 236 ust. 4 pkt 1 ustawy, w tym: | 6 289 730,00 | 8 670 782,63 | 8 670 782,63 | 2 466 190,46 | 28,44% | |
2.2.1.1 | wydatki o charakterze dotacyjnym na inwestycje i zakupy inwestycyjne | 0,00 | 200 000,00 | 200 000,00 | 0,00 | 0,00% | |
2.2.x | Inne | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
3 | Wynik budżetu | -1 346 873,00 | -4 175 705,17 | -4 175 705,17 | 1 206 500,10 | ||
3.1 | Kwota prognozowanej nadwyżki budżetu przeznaczana na spłatę kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 1 025 000,00 | ||
4 | Przychody budżetu | 3 396 873,00 | 6 225 705,17 | 6 225 705,17 | 3 358 329,17 | 53,94% | |
4.1 | Kredyty, pożyczki, emisja papierów wartościowych, w tym: | 2 867 376,00 | 2 867 376,00 | 2 867 376,00 | 0,00 | 0,00% | |
4.1.1 | na pokrycie deficytu budżetu | 817 376,00 | 817 376,00 | 817 376,00 | 0,00 | 0,00% | |
4.2 | Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych, w tym: | 529 497,00 | 529 497,00 | 529 497,00 | 529 497,00 | 100,00% | |
4.2.1 | na pokrycie deficytu budżetu | 529 497,00 | 529 497,00 | 529 497,00 | 0,00 | 0,00% | |
4.3 | Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy, w tym: | 0,00 | 2 828 832,17 | 2 828 832,17 | 2 828 832,17 | 100,00% | |
4.3.1 | na pokrycie deficytu budżetu | 0,00 | 2 828 832,17 | 2 828 832,17 | 0,00 | 0,00% | |
4.4 | Spłaty udzielonych pożyczek w latach ubiegłych, w tym: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
4.4.1 | na pokrycie deficytu budżetu | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
4.5 | Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu, w tym: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
4.5.1 | na pokrycie deficytu budżetu | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5 | Rozchody budżetu | 2 050 000,00 | 2 050 000,00 | 2 050 000,00 | 1 025 000,00 | 50,00% | |
5.1 | Spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych, w tym: | 2 050 000,00 | 2 050 000,00 | 2 050 000,00 | 1 025 000,00 | 50,00% | |
5.1.1 | łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, w tym: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5.1.1.1 | kwota przypadających na dany rok kwot wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5.1.1.2 | kwota przypadających na dany rok kwot wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5.1.1.3 | kwota wyłączeń z tytułu wcześniejszej spłaty zobowiązań, określonych w art. 243 ust. 3b ustawy, z tego: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5.1.1.3.1 | środkami nowego zobowiązania | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5.1.1.3.2 | wolnymi środkami, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5.1.1.3.3 | innymi środkami | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
5.2 | Inne rozchody, niezwiązane ze spłatą długu | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
6 | Kwota długu, w tym: | 10 424 174,00 | 10 424 174,00 | 10 424 174,00 | 8 581 798,00 | 82,33% | |
6.1 | kwota długu, którego planowana spłata dokona się z wydatków | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
7 | Relacja zrównoważenia wydatków bieżących, o której mowa w art. 242 ustawy | ||||||
7.1 | Różnica między dochodami bieżącymi a wydatkami bieżącymi | 85 400,00 | -952 379,54 | -952 379,54 | 1 392 156,25 | -146,18% | |
7.2 | Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki, a wydatkami bieżącymi | 614 897,00 | 2 405 949,63 | 2 405 949,63 | 4 750 485,42 | 197,45% | |
8 | Wskaźnik spłaty zobowiązań | ||||||
8.1 | Relacja określona po lewej stronie nierówności we wzorze, o którym mowa w art. 243 ust. 1 ustawy (po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok) | 5,90% | 5,90% | 5,90% | 5,47% | ||
8.2 | Relacja określona po prawej stronie nierówności we wzorze, o którym mowa w art. 243 ust. 1 ustawy, ustalona dla danego roku (wkaźnik jednoroczny) | 1,07% | -1,51% | -1,51% | 7,33% | ||
8.2.x | Wskaźnik jednoroczny określony po prawej stronie nierówności we wzorze, o którym mowa w art. 243 ust. 1 ustawy, ustalony dla danego roku (wskaźnik jednoroczny) | 6,49% | 3,92% | 3,92% | 10,96% | ||
8.3 | Dopuszczalny limit spłaty zobowiązań określony po prawej stronie nierówności we wzorze, o którym mowa w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o plan 3. kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z poprzednich lat) | 14,71% | 15,81% | 15,81% | 15,81% | ||
8.3.1 | Dopuszczalny limit spłaty zobowiązań określony po prawej stronie nierówności we wzorze, o którym mowa w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z poprzednich lat) | 15,36% | 18,38% | 18,38% | 18,38% | ||
8.4 | Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o plan 3 kwartałów roku poprzedzającego rok budżetowy | Tak | Tak | Tak | Tak | ||
8.4.1 | Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy | Tak | Tak | Tak | Tak | ||
9 | Finansowanie programów, projektów lub zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy | ||||||
9.1 | Dochody bieżące na programy, projekty lub zadania finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy | 0,00 | 168 175,42 | 168 175,42 | 116 667,91 | 69,37% | |
9.1.1 | Dotacje i środki o charakterze bieżącym na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, w tym: | 0,00 | 168 175,42 | 168 175,42 | 116 667,91 | 69,37% | |
9.1.1.1 | środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 0,00 | 168 175,42 | 168 175,42 | 116 667,91 | 69,37% | |
9.2 | Dochody majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy | 2 575 857,00 | 2 575 857,00 | 2 575 857,00 | 1 455 524,46 | 56,51% | |
9.2.1 | Dochody majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, w tym: | 2 575 857,00 | 2 575 857,00 | 2 575 857,00 | 1 455 524,46 | 56,51% | |
9.2.1.1 | środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 2 575 857,00 | 2 575 857,00 | 2 575 857,00 | 1 455 524,46 | 56,51% | |
9.3 | Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy | 23 260,00 | 195 525,20 | 195 525,20 | 144 998,80 | 74,16% | |
9.3.1 | Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, w tym: | 23 260,00 | 195 525,20 | 195 525,20 | 144 998,80 | 74,16% | |
9.3.1.1 | finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 23 260,00 | 191 435,42 | 191 435,42 | 144 998,80 | 75,74% | |
9.4 | Wydatki majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy | 1 398 450,00 | 2 754 591,23 | 2 754 591,23 | 1 309 950,00 | 47,56% | |
9.4.1 | Wydatki majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowe z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, w tym: | 1 398 450,00 | 2 754 591,23 | 2 754 591,23 | 1 309 950,00 | 47,56% | |
9.4.1.1 | finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 1 097 535,00 | 2 081 239,35 | 2 081 239,35 | 1 113 457,50 | 53,50% | |
10 | Informacje uzupełniające o wybranych kategoriach finansowych | ||||||
10.1 | Wydatki objęte limitem, o którym mowa w art. 226 ust. 3 pkt 4 ustawy, z tego: | 3 625 821,00 | 3 635 041,00 | 3 635 041,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.1.1 | bieżące | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.1.2 | majątkowe | 3 625 821,00 | 3 635 041,00 | 3 635 041,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.2 | Wydatki bieżące na pokrycie ujemnego wyniku finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.3 | Wydatki na spłatę zobowiązań przejmowanych w związku z likwidacją lub przekształceniem samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.4 | Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, podlegająca doliczeniu zgodnie z art. 244 ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.5 | Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych samorządowych osobach prawnych | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.6 | Spłaty, o których mowa w poz. 5.1., wynikające wyłącznie z tytułu zobowiązań już zaciągniętych | 2 050 000,00 | 2 050 000,00 | 2 050 000,00 | 1 025 000,00 | 50,00% | |
10.7 | Wydatki zmniejszające dług, w tym: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.7.1 | spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w poz. 10.7.3 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.7.2 | spłata zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego – kredyt i pożyczka, w tym: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.7.2.1 | zobowiązań zaciągniętych po dniu 1 stycznia 2019 r. | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.7.2.1.1 | dokonywana w formie wydatku bieżącego | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.7.3 | wypłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.8 | Kwota wzrostu(+)/spadku(−) kwoty długu wynikająca z operacji niekasowych (m.in. umorzenia, różnice kursowe) | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
10.9 | Wcześniejsza spłata zobowiązań, wyłączona z limitu spłaty zobowiązań, dokonywana w formie wydatków budżetowych | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
11 | Dane dotyczące emitowanych obligacji przychodowych | ||||||
11.1 | Środki z przedsięwzięcia gromadzone na rachunku bankowym, w tym: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
11.1.1 | środki na zaspokojenie roszczeń obligatariuszy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | |
11.2 | Wydatki bieżące z tytułu świadczenia emitenta należnego obligatariuszom, nieuwzględniane w limicie spłaty zobowiązań | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% |
Lp. | Nazwa i cel | Jednostka | Od | Do | Nakłady | Plan na 1.01.2020 r. | Plan po zmianach na 30.06.2020 r. | Wykonanie | Stopień realizacji w I półroczu 2020 r. | Limit zobowiązań |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Przedsięwzięcia razem | 9 113 506,44 | 3 625 821,00 | 3 635 041,00 | 1 851 742,89 | 50,94% | 4 002 561,00 | |||
1.a | - wydatki bieżące | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | 0,00 | |||
1.b | - wydatki majątkowe | 9 113 506,44 | 3 625 821,00 | 3 635 041,00 | 1 851 742,89 | 50,94% | 4 002 561,00 | |||
1.1 | Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157, poz.1240,z późn.zm.): | 2 500 982,00 | 1 398 450,00 | 1 398 450,00 | 1 309 950,00 | 93,67% | 1 398 450,00 | |||
1.1.1 | - wydatki bieżące | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | 0,00 | |||
1.1.2 | - wydatki majątkowe | 2 500 982,00 | 1 398 450,00 | 1 398 450,00 | 1 309 950,00 | 93,67% | 1 398 450,00 | |||
1.1.2.1 | Ochrona przeciwpożarowa i zapobieganie katastrofom : Zakup samochodu pożarniczego ciężkiego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Nawodnej i średniego dla OSP w Krajniku Dolnym - Zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców | Urząd Miejski Chojna | 2019 | 2020 | 2 500 982,00 | 1 398 450,00 | 1 398 450,00 | 1 309 950,00 | 93,67% | 1 398 450,00 |
1.2 | Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | 0,00 | |||
1.2.1 | - wydatki bieżące | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | 0,00 | |||
1.2.2 | - wydatki majątkowe | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | 0,00 | |||
1.3 | Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2): | 6 612 524,44 | 2 227 371,00 | 2 236 591,00 | 541 792,89 | 24,22% | 2 604 111,00 | |||
1.3.1 | - wydatki bieżące | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00% | 0,00 | |||
1.3.2 | - wydatki majątkowe | 6 612 524,44 | 2 227 371,00 | 2 236 591,00 | 541 792,89 | 24,22% | 2 604 111,00 | |||
1.3.2.1 | "Budowa kanalizacji sanitarnej do miejscowości Jelenin" | Urząd Miejski Chojna | 2017 | 2018 | 597 346,44 | 30 000,00 | 2 000,00 | 0,00 | 0,00% | 30 000,00 |
1.3.2.2 | Budowa remizy strażackiej w m. Nawodna | Urząd Miejski Chojna | 2018 | 2020 | 1 570 000,00 | 335 000,00 | 295 000,00 | 24 276,85 | 8,23% | 295 000,00 |
1.3.2.3 | Przebudowa drogi nr 427006Z ul. Dojazdowa w miejscowości Chojna | Urząd Miejski Chojna | 2019 | 2020 | 1 060 000,00 | 978 000,00 | 1 018 000,00 | 247 168,62 | 24,28% | 1 018 000,00 |
1.3.2.4 | Uzbrojenie działek pod budownictwo mieszkaniowe między ulicami Odrzańską, Żwirki i Wigury, Narciarską | Urząd Miejski Chojna | 2017 | 2021 | 1 208 438,00 | 584 371,00 | 584 371,00 | 270 347,42 | 46,26% | 584 371,00 |
1.3.2.5 | Zintegrowany system informatyczny do kompleksowej obsługi w Urzędzie Miejskim w Chojnie (zakup i wdrożenie) | Urząd Miejski Chojna | 2019 | 2021 | 700 000,00 | 300 000,00 | 300 000,00 | 0,00 | 0,00% | 400 000,00 |
1.3.2.6 | Budowa instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Chojna | Urząd Miejski Chojna | 2020 | 2021 | 276 740,00 | 0,00 | 17 220,00 | 0,00 | 0,00% | 276 740,00 |
1.3.2.7 | Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Grzybno | Urząd Miejski Chojna | 2020 | 2022 | 1 200 000,00 | 0,00 | 20 000,00 | 0,00 | 0,00% | 0,00 |
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
20 10 2020 11 55 27 3. zalaczniki - tabele (XLSX, 216.18Kb) | 2020-10-20 11:55:27 | 13 | |
20 10 2020 11 55 27 7. informacja ck (PDF, 5.68Mb) | 2020-10-20 11:55:27 | 63 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Górska Data wytworzenia:
19 sie 2020
Osoba dodająca informacje
Magdalena Hybiak Data publikacji:
20 paź 2020, godz. 11:55
Osoba aktualizująca informacje
Magdalena Hybiak Data aktualizacji:
20 paź 2020, godz. 11:55