Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

GN.2 Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Karta usługi Nr GN.2

Urząd Miejski w Chojnie

  1. Nazwa usługi:

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

 

  1. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(t.j. Dz. U. z dnia 2021 r.. poz. 888,1648).

 

  1. Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy Chojna.
  2. Oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych wraz z oświadczeniem od właścicieli nieruchomości.

 

  1. Formularze wniosków i druki do pobrania:

  1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy Chojna.
  2. Oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych wraz z oświadczeniem od właścicieli nieruchomości.

 

  1. Sposób dostarczenie dokumentów:

  1. Złożyć osobiście w Urzędzie w godzinach jego pracy.
  2. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki:  /6u96c5hmwj/SkrytkaESP.
  3. Przesłać pocztą tradycyjną.

 

  1. Opłaty:

    1. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia- 50 zł
    2. Zmiana wpisu działalności regulowanej - 25 zł

 

  1. Termin załatwienia spraw:

 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z dokumentami.

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów :

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4,74-500 Chojna

pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)

tel. 91 414 10 35 wew. 63, fax 91 414 11 17

godziny urzędowania:

poniedziałek-piątek 7:15-15:15

 

  1. Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmawiającej dokonania wpisu lub zmiany wpisu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Burmistrza Gminy Chojna.

 

  1. Inne informacje:

Burmistrz Gminy Chojna jest organem właściwym do dokonania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Chojna. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:

"Oświadczam, że:

  1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
  2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888,1648) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy.”

Oświadczenie, o którym mowa powyżej, powinno zawierać także:

  1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
  2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
  3. podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.


Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.

 

  1. Rejestr zmian:

Osoba aktualizująca kartę: Paulina Turkiewicz

Data aktualizacji:11.10.2021 r.


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Paulina Turkiewicz

Data wytworzenia:
04 sty 2022

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
05 sty 2022, godz. 10:52

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
05 sty 2022, godz. 10:52